Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Látom nem sikerül megérteni.

Algéria 0 órás új 29-es kér, fizet érte új gép árat kap érte régi szarral összerakott gépeket...
Románia használt F-16 AM gépeket vesz, fizet érte használt árat. Melleslege az MLU több téren többet tud, mint az SzMT...

Ha majd sikerül a kettő közötti difit megérteni és nem összemosni hazudozva, akkor gyere vissza....

El kell keserítenelek mert jellemzően nem sikerül neki. Tippem szerint nem mert hülye hanem mert öszemos, terel, hazudozik. Bár lehet, hogy a "hülye és ostoba a jó édes anyja, vert a fahoz amikor megszületett azért ilyen".

Ugye nem sértő joker ha te kapsz ilyet? Molninak pont ennyire lehet. És jé normálisan reagál még ilyenkor is.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Neked nem sikerüt megérteni, hogy szupportról beszéltem a legelejétől fogva és annak hatásairól, te meg kezdtél mindent belekeverni amíg már nem arról szólt a téma.

Már bocs akkor, hogy jön ide tőled az pl, hogy "A 30 éves "új" román F-16 ennél mennyivel jobb?" És akkor a legutolsó? Jahogy megent öszemosol, terelsz...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
A 30 éves "új" román F-16 ennél mennyivel jobb? Ok, szóltak róla, hogy régi szar amit rátok sózunk egy kamion pénzért, de ez nem fiatalítja meg.
Visszatérve, itt a szupportról volt szó, ami lényegesebb mint maga a gép kora, mert egy F-35-öst is hamar földre lehetne kényszeríteni, ha a gyorsan kopó alkatrészekből megszűnne az ellátás vagy a spéci kenőolajokból nem szállítanának.
A perzsák simán repülnek az F-14esekkel. A junájtidok meg ezek ellen fegyverkeznek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 782
31 551
113
A perzsák simán repülnek az F-14esekkel. A junájtidok meg ezek ellen fegyverkeznek.
Üzemben vannak, de hogy mennyire simán és hogy mennyi a harcképes az nem teljesen tiszta. Háttériparuk is lehetett valamennyi hozza (de nem biztos), mert nagy volt a barátság a forradalom előtt.
 
M

molnibalage

Guest
Üzemben vannak, de hogy mennyire simán és hogy mennyi a harcképes az nem teljesen tiszta. Háttériparuk is lehetett valamennyi hozza (de nem biztos), mert nagy volt a barátság a forradalom előtt.
Az F-14-esek kb. 2/3-a repülésképtelen volt olyan 10-15 évig. Most a gépek nagy többsége repül. Az, hogy a burkolat alatt a hacászati képességek mennyire vannak redben, azt kívülről sajnos nem látjuk. Irán nem feltétlen az a racionális állam, ahol nem PR húzásból reptetnek gépeket.
 
M

molnibalage

Guest
Hadd rá,..van itt egy önkéntes modi is...azzal nem bírsz:D:D:D
Látom neked sem sikerült meglátni joker kommentjében az ordas csúszatást. Bár inkább hívjuk hazudozásnak...

https://www.romania-insider.com/romania-buy-12-f-16-fighters-u-s/
Romania has spent EUR 628 million for the F-16 program. The price paid to Portugal for the aircraft was about EUR 120 million while the rest was the cost of upgrade and logistic support.

A gépek darabára mennyi is volt? 10 misiért vettek gépeket csupaszon. Ez egy olyan gépért, ami képességek terén többinyire lemossa az SzMT-t - ha már ennyit emlegetjük - bagó. A gépekben még 4000 repóra van. Egy átlagos kelet-euróai állam ezt kb. 30 év alatt sem repüli ki...

A többi meg azért van, mert a gépek reptetése a LanceR programban kb. olyan volt, mint nálunk a 29-es. Felélték az állományt. Így talán nem fogják. A gépek kaptak további fejlesztéseket, átképzés ára, AMRAAM, meg amit akarsz. A logisztikai támogatás emlékeim szerint 5 vagy 10 évre szól, meg kell nézni. Ebből számolhatsz repóra költséget, de előbb meg kéne nézni, hogy hány év és mi van benne.

Ez meg az algériai SzMT. Az árakhoz add hozzá az inflácóit is.
https://www.flightglobal.com/news/articles/algeria-returns-faulty-mig-29s-221771/

Ha majd sikerül neked is felfogni a difi, javaslom akkor kommentelj észosztás helyett...
 
  • Tetszik
Reactions: therob

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 864
113
Igazából az algériai gépek nem voltak használtak.A baj az volt,hogy voltak benne nem új gyártású részegységek/alkatrészek.
Tehát MIG-ék fogták levették a polcról ami ott volt és beépítették.Erre mondták az algériaiak,hogy köszi nekünk ez így nem kell
(persze tök jogosan hisz ha új gépet veszek akkor abban legyen minden új).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Igazából az algériai gépek nem voltak használtak.A baj az volt,hogy voltak benne nem új gyártású részegységek/alkatrészek.
Tehát MIG-ék fogták levették a polcról ami ott volt és beépítették.Erre mondták az algériaiak,hogy köszi nekünk ez így nem kell
(persze tök jogosan hisz ha új gépet veszek akkor abban legyen minden új).
Ha neked a 0 órás BMW-ben az teherviselő elemek egy része nem zsír új vagy a motor, akkor szerintd az nem átkúrás a palánkon úgy, hogy

ad 1. Új autó árát fizeted érte...
ad 2. Nem is szólnak érte...

Ezt jobb helyeken csalásnak hívják és büntetőjogi következménye van. A mezei km óra tekerés az autóknál is csalás...
Az ilyenért úgy szarrá lehet perelni a céget bárhol a világon, hogy abba csak úgy nyekken...
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 460
141
63
Ha neked a 0 órás BMW-ben az teherviselő elemek egy része nem zsír új vagy a motor, akkor szerintd az nem átkúrás a palánkon úgy, hogy

ad 1. Új autó árát fizeted érte...
ad 2. Nem is szólnak érte...

Ezt jobb helyeken csalásnak hívják és büntetőjogi következménye van. A mezei km óra tekerés az autóknál is csalás...
Az ilyenért úgy szarrá lehet perelni a céget bárhol a világon, hogy abba csak úgy nyekken...
:D ...már ahol az adott szónak és a papírnak van értéke.. na meg ismerik azt a szót hogy "jog"
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 864
113
Ha neked a 0 órás BMW-ben az teherviselő elemek egy része nem zsír új vagy a motor, akkor szerintd az nem átkúrás a palánkon úgy, hogy

ad 1. Új autó árát fizeted érte...
ad 2. Nem is szólnak érte...

Ezt jobb helyeken csalásnak hívják és büntetőjogi következménye van. A mezei km óra tekerés az autóknál is csalás...
Az ilyenért úgy szarrá lehet perelni a céget bárhol a világon, hogy abba csak úgy nyekken...
Te miről beszélsz?
 
M

molnibalage

Guest
Te miről beszélsz?
Az algériai MiG-29-es gépek egyes fődarabjai nem újak voltak, de a gépekért új árat kértek és úgy adták el, hogy azok új gépek. Ez szerinted, mi, ha nem csalás? Ehhez képest a használt autó km óra visszatekerése bakfitty...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 221
83 864
113
Az algériai MiG-29-es gépek egyes fődarabjai nem újak voltak, de a gépekért új árat kértek és úgy adták el, hogy azok új gépek. Ez szerinted, mi, ha nem csalás? Ehhez képest a használt autó km óra visszatekerése bakfitty...
Olvasd már el még egyszer amit írta.És emeld ki,hogy hol nem értek veled egyet.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Üzemben vannak, de hogy mennyire simán és hogy mennyi a harcképes az nem teljesen tiszta. Háttériparuk is lehetett valamennyi hozza (de nem biztos), mert nagy volt a barátság a forradalom előtt.
Szuperjól üzemeltetik. Innen-onnan szereztek hajtóműveket, iparilag javítják is őket, és sok mindent gyártanak is hozzá. 79ből még most is repül 40.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Igazából az algériai gépek nem voltak használtak.A baj az volt,hogy voltak benne nem új gyártású részegységek/alkatrészek.
Tehát MIG-ék fogták levették a polcról ami ott volt és beépítették.Erre mondták az algériaiak,hogy köszi nekünk ez így nem kell
(persze tök jogosan hisz ha új gépet veszek akkor abban legyen minden új).

A másik pedig a hamis alkatrészek. Amiben nem a hamis volt a probléma hanem a minőségük. Az érdekessége pedig, hogy az Algír Mig-29 botrány után kiderült, hogy haza is ilyennel supportálták a Mig-29eket.