Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Hello,

A távol keleti Dzemga légibázis se egy kimondott állomáshely, hanem a KNAAPO gyári reptere.

...és egyben a szovjet-orosz honi légvédelem készültséget adó repülőtere sok-sok évtizede. Jelenleg a 6983. repülőbázis 5. repülőcsoportja állomásozik rajta, Sz-27SzM típussal. Mivel egy a katonai és gyári reptér, ezért régóta kézenfekvő, hogy az új típus első alakulata az itt állomásozó legyen, ahogy a Szu-27-es esetében is volt 1985-ben. Így a korai gyerekbetegségek esetén a gyári szakembereknek azonnal a rendelkezésre állnak.
 
Komment ehhez a hírhez:
htka.hu/2014/01/08/ujabb-vadaszbombazokat-rendszeresitene-indonezia/

Helló!

Az F-5 Tiger vadászok tudomásom szerint ma is repülnek.

<b><i>„a 2005-ben leállított és tartós tárolásba helyezett Northrop F-5E/F Tiger II típusú vadászbombázók”</i></b>

Szerintem rossz a forrás. (Igaz a Wiki valóban nyugdíjazásról ír, de ezt a forrást nem csak a keleti típusoknál érdemes nagy ívben kerülni.)

Ez pontosabb adatokat szokot közölni
home.eblcom.ch/f5enthusiast/index.html



Csöppet a típusokat is érdemes kifésülni, bár itt is a forrás a probléma:

<i><b>„számos Flanker-változat (Szu-27SzM, Szu-27SzKM, Szu-30MK és Szu-30MK2) is rendszerben áll”</b></i>

Csak kukacoskodás, de a Szu-27SzM az Oroszoknál, a Szu-30MK meg valaha Indiában repült. Helyette, 2003-ban a kínai exportból visszamaradt gépeket kapták meg:

2003-ban 2 db Su-30MKK indonéz export
2003-ben 2 db Su-27SzK indonéz export

Majd, kb.:
2008-ban 2 db Su-30MK2 indonéz export
2009-ben 1 db Su-30MK2 indonéz export
2010-ben 3 db Su-27SzKM indonéz export

2013-ben 6 db Su-30MK2 indonéz export
 
Nem hivatalos hírek szerint a 2013-ban átadott Szu-35Sz gépek Aktyubinszkban vannak és a kozeljovoben a 0105 - 0110 sz. gépek visszatérnek a Knaapo-ba módosításra...
 
Szu-27P
127849.jpg
 
Kulso_54

A sárga felületek festetlenek.És elvileg azok "műanyagból"vannak,hogy átengedjék a rádióhullámokat.
 
A festetlen részek is be lesznek festve, azért érdekesek, mert azokon van változás a korábbi példányokhoz képest. Nekem úgy fest, hogy a belépőélbe épített L-sávú radar az új szérián szélesebb antennával bír, mint az előzőkön. De ahogy elnézem, még nem építették be. A fullánk is kap valamiféle antennacsomagot.
 
Ezek szerint ezért térnek vissza a Knaapo-ba, hogy ezeket beépítsék....
 
Azért sárga hogy ne kenjék le fáradt olajjal hogy jobban csillogjon ha szemle van,mint nálunk.:) Viccet félretéve, tudja valaki oroszok miért ragaszkodnak a mignél és szuhojnál a zöld kerék felnihez? Elég furán néz ki, és már vagy 1000 éve ilyen. Van valami célja vagy úgy gondolják ezzel álcázzák mintha fűcsomó lenne.
 
A hírek szerint ezek a gépek(fenti képek) a 05,06,07,08,09 (némelyiken még nics szám)repulnek a Dzemgai légibázison.
 
Két dolog jut eszembe.
Látom, hogy valamelyiken van (pl 01413) a szárny belépőélében szürke dielektromos panel (az L-sávú radar antennája), valamelyiken (01412) nincs.

A másik, hogy vajon lesz-e ezúttal 13-as oldalszámú gép? A szovjeteknél és azóta az oroszoknál soha nem számoztak 13-asnak gépet. Nekünk se volt egyetlen 13-as oldalszámú Suhojunk, vagy 23-asunk, netán 29-esünk.
 
Ez a 2013-as 12 drb. széria is állítolag 01-12 oldalszámú(lesz).
Úgy néz ki az elso 10 marad Aktu-ban(mennek az Orosz Vitézeknek)
 
Gyanítom, hogy nem megy az Orosz Vitézeknek még jóideig semmi ezekből. Az egy második vonalas demonstrátor-kiképző alakulat, Lipeckben viszont érdemi munkát végeznek. Oda fognak menni. majd a Sólymok fognak 35-ösön repülni.
Még jól is fog együtt mutatni a 35-ös a 30SzM és a 34-esekből pár, már ha marad ott az utóbbiból valamennyi. A Sólymok Szu-27SzM3-asait meg valahonnan egy-két Szu-30M2-est kaphatja meg Kubinka.

Mivel a 35-ösökre még a harceljárási sillabuszok sincsenek kidolgozva (még a fegyverzetintegráció is csak az elején tart), ami amúgy is Lipeck reszortja, én kizártnak tartom, hogy a parádésok kapják meg a vadiúj gépeket.