Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

molnibalage

Én úgy tudom,hogy két TVC megoldás létezik az RD33 hajtóművekhez ebből az egyik KliVT(ez valódi 3D vektorálást tesz lehetővé)de szerintem nem ezzel repül a MIG-35 mert nem látszik a hajtóműveknél a 4 dudor ami a mozgató mechanizmust takarja.
a másikról nem sok mindent tudok így arról nem tudok nyilatkozni.
 
Itt van egy kis csavar a történetben mert a MIG-29OVT repült KliVT megoldású hajtóművel is sőt leginkább leginkább ezzel repült(szinte minden felvételen ezt látni).
 
http://www.network54.com/Forum/211833/thread/1389949622/last-1390059938/Russian+Navy+orders+50+Su-30SM+and+10+Yak-130+for+2+bin+$

50 szu-30SM és 10 jak-130 kiképzőgépet vesz az orosz haditengerészet 2 milliárd dollár értékben.

Ezzel 110 Szu-30SM géppel és 20 db szu-30m2 számolhatnak az oroszok.
 
Hú, le vagyok maradva. Mi az a Szu-30SzM? 110 db? Én úgy tudtam, hogy az oroszok az elmúlt időkig valami néhány visszamaradt vagy visszakapott gépet leszámítva a 30-as változatokból egy darabot sem rendszerístett.

A haditengerészetnek minek kell ez?
 
<i>A haditengerészetnek minek kell ez? </i>
Az oreg Szu-24 -seket váltják vele . Java része a Fekete-tengeri flottához kerul.

Roni
Errol még január 17-én írtam (50 Szu-35Szm+10Jak130)
 
Molni!

Te tényleg nagyon el vagy maradva. Vagy másfél évvel. Annak ellenére, hogy jópár kommentedben még reagáltál is a témára és elég korrektül, értelmesen. Szerintem te most el vagy keveredve a típusjelzéseket illetően vagy elvittek az ufók.

Szu-30SzM IRKUT műve és vektorál,

http://russianplanes.net/id128252

Szu-30M2 a KNAAPO műve és a kínai visszamaradott Szu-30MKK-ből lett honosítva,

http://russianplanes.net/id128187

kb 10 darab idáig, mivel még most is készülnek. Már jóval azon túl, ami visszamaradt.


Vektorálásról.
A MiG-35-ben nem lesz vektorálás, a KLIVT még él ugyan, de már nem kell senkinek. Amúgy majdhogynem kulcsrakész, de ahogy elnézem, inkább kellene még dolgozni rajta a törzshátsórész installációjának finomítása terén, mert ami a MiG-29M OVT-n van, az nem végleges. Működik, de a finomítást meghagyták rendelés esetére. Maga a konkrét KLIVT kétféle kivitelben létezett, ebb
 
Molni!

Te tényleg nagyon el vagy maradva. Vagy másfél évvel. Annak ellenére, hogy jópár kommentedben még reagáltál is a témára és elég korrektül, értelmesen. Szerintem te most el vagy keveredve a típusjelzéseket illetően vagy elvittek az ufók.

Szu-30SzM IRKUT műve és vektorál,

http://russianplanes.net/id128252

Szu-30M2 a KNAAPO műve és a kínai visszamaradott Szu-30MKK-ből lett honosítva,

http://russianplanes.net/id128187

kb 10 darab idáig, mivel még most is készülnek. Már jóval azon túl, ami visszamaradt.


Vektorálásról.
A MiG-35-ben nem lesz vektorálás, a KLIVT még él ugyan, de már nem kell senkinek. Amúgy majdhogynem kulcsrakész, de ahogy elnézem, inkább kellene még dolgozni rajta a törzshátsórész installációjának finomítása terén, mert ami a MiG-29M OVT-n van, az nem végleges. Működik, de a finomítást meghagyták rendelés esetére. Maga a konkrét KLIVT kétféle kivitelben létezett, ebből a legelső 2001-ben és úgy sosem repült.

http://russianplanes.net/id103960

http://russianplanes.net/id103948

és 2003-tól:

http://russianplanes.net/id93030

Másféle vektorálási mód, mint a teljeskörű (a GE MATV, P&W PYBBN és a spanyol EJ-200-ashoz tervezettjéhez hasonló) nem létezett a Klimov RD-33-asokhoz soha.

A KLIVT-rendszer integrálását az MMPP Szaljut végezte el az Al-31F-re, ez látható ezene a felvételen. Jól megfigyelhető, hogy ez ugyanúgy működik mint a KLIVT (vagy az emlitett nyugati módok), de méretben jelentősen eltér.

http://www.youtube.com/watch?v=c4lqNnkeQYI

A videóval ellentétben nem valószínű, hogy ezzel a levegőbe emelkedtek, tekintve, hogy csak egy röpképtelen gépbe voltak installálva.

NPO Szaturn vektorálása. Viktor Csepkin tervezte, még a 90-es évek közepén, az első verzió az Al-31FU volt. Csak egy szabadságfoka van, 2D-s vektorálásra alkalmas. A belőle továbbfejleszett Al-31FP került az indiai/maláj és algériai Szu-30MKI/MKM/MKA gépekbe és az ezekből honosított vadiúj Szu-30SzM-ekbe. 2D-s ez is, csak el van forgatva a forgáspont 32 fokkal. Együttesen már 3D-s képességei vannak.

Ezt a módit alkalmazzák a Szu-35Sz szériagépeiben található 117Sz gyártmányjelzésű és Al-41F1Sz tipusjelű hajtóműveken és a PAK-FA korai szériáiban működő 117A hajtóműveken egyaránt.

A Szaturn nem fejleszett KLIVT-hez hasonló vektorálási rendszert, a MiG 1.44-eshez készített jókora Al-41F-ek megoldása mind a mai napig nem világos. Hiába a rengeteg fotó, ki se lehet találni, hogy vektoros-e a fúvócső, vagy sem. Az biztos, hogy sok feltevéssel ellentétben, a gépbe már a kezdet kezdetén is új hajtóművet építettek, erről tanúskodik ez az eredeti hanggal látható videó, ahol jól hallani, hogy nem Al-31F van a gépben, hanem valami más:

http://www.youtube.com/watch?v=B62WTbuSfx8

Hangja, mint a Raptoré.
 
Ok, köszi. Az elmúlt 1 évben eléggé hanyagoltam a HTKA-t, ezért már nem nagyon követem annyira az újdonságokat, orosz téren meg főleg. Arra, hogy mit is írtam akkor, már nem is emlékszem. :)

A KNAAPO féle változatból akkor csak minimális mennyiség készül és az IRKUT féléből lesz több?
 
Így van. De egyet elárulok. Semmi se biztos. A légierő számára kiszórt el nem exportált és honosított Szu-30M2-esek ügye az átadott 6 darab után lezáródni látszott, ám 2013 decemberében jött a hir,hogy még 16 darab újra(!) adtak le rendelést.

A Szu-30M2 egy Szu-27UB ami utántölthető, növelt élettartamú, N0001 lokátoros (igen az őskövület), modernizált üzemmódokkal, precíziós csapásmérő kapacitással, erősebb, Al-31FM-1 hajtóművekkel, képernyőkkel. 17-5 tonna körüli üres tömeg, kb mint a régi UB-k.

A Szu-30SzM egy előszárnyakkal, vektorálós hajtóművekkel megáldott, Barsz radaros, 18-18.5 tonnás üres tömegű, de az eredeti Szu-27-esekével aznos tolóerővel bíró verzió. Összeségében modernebb, talán potensebb, mint a konkurens Szu-30M2, amolyan olcsóbb kétüléses kiképző megoldás a Szu-35Sz és a PAK-FA gépekhez. De jóval drágább az M2-nél.

Én nem feltétlen tartom ezt így helyesnek.
Véleményem szerint a KNAAPOnak össze kellett vona dolgoznia az UAC égisze alatt az IRKUT-tal és létre kellett volna hozni a Szu-35Sz kétüléses változatát. Az minden tekintetben megfelelt volna a z összes olyan feladatkörnek, amelyet együttesen a Szu-30M2 és az SzM-el szemben támasztottak.
 
Újabb meglepetés vagy feledékenység részemről. A Szu-35-ből akkor nem is lesz kétüléses változat? Egy darab sem?

Egyáltalán mi is lesz a típusjelzése a rendszerbe állítandó Szu-35-nek? Szu-35Sz vagy BM? Én képtelen vagyok eligazodni az orosz logikán, hogy miért Sz, M, MSz, stb. jelölést használnak. Még a régi hidegháborús gépeknél is agygörcsöt kapok. MiG-15 UTI, MiG-21 UM, a MiG-29 kétüléses változata meg UB... A funckió meg ugyanaz, gyakorló változat.

Ehhez képest mennyire egyszerű és logikus az jenki A/C együlésse és B/D kétüléses változat. (A SH-nál meg E/F).
 
Allesmor Obranna

10 perce hallgatózok...az a különbség,hogy a Raptornak és a MIG-nek fütyülősebb éles hangja van?
 
molnibalage, belőled most már biztos, hogy kettő van.

Ez a molni olyan dolgokat nem tud, amiket a másik, kétlábon járó lexikon igen.

Molnisan válaszolva: járj utána. Annyit elárulok, minden orosz utótagnak pontos jelentése van, ami megvezet, az a finoman szólva flexibilis alkalmazás.

Az Sz majd mindig szériát jelent. A BM nagyfokú modernizációt, ami a MiG-31-esnél a már meglévő és modernizált gépeknél sorozatban jelent meg, míg a vadiúj Szu-35-ösnél csak a program indulásakor készült 2 (3) darab protogépnél használatos.

Az M az modernizált, az szám az a modernizáción belül a széria, hogy hanyadik modernizált verzió. (Pl. Mi-35M, vagy M1 az a Mi-24VM exportváltozata, az M2 a venezuelai, az M3 az M1-eshez hasonló közönséges verzió, az M4 a barzil. Venezuela és Brazilia kismértékben eltérő Mi-35-ösöket vett, mint a domesztik M1 vagy az iraki M3)

U az kétüléses, az UM a kétüléses modernizált változata, az UT az gyakorló-tréner azaz kiképző (pl egy kiképző iskolában, azaz alapgép) az UTI az gyakorló-tréner-vadász, az UB az gyakorló-harci.
UBT (T az utolsó karakter!) gyakorló-harci-tüzelőanyagmennyiség növelve.

A K az bajosabb, mert ha a tipusjel után áll egyből, legelöl az utótagok sorában, akkor hajófedélzeti, de csak akkor, ha eredetileg más változata is volt, ekkor a K után jönnek az utótagok. Pl.: KUB.
Ha nem elöl van, akkor kerekedelmi, vagyis exportverziót takar.
Szu-30MK az egy Szu-30-as (Szu-27PU) Modernizált, Kommerszant, azaz exportált.
Szu-30K...Na mi? Haditengerész Szu-30-as? Nem! Szu-27PU-ból közvetlenül exportált verzió. (Az első indiai széria, amelyik eredetileg a PVO számára készült, utántölthetős UB gépek voltak, innen a PU, azaz Pehrevacsik-Ucsebno, elfogóvadász-gyakorló, majd később megkapták a Szu-30-as jelölést. Ebből lett az értékesítés után a Szu-30K)
Néha az E utótag jelöli az exportverziót, pl. Mi-28NE.

MiG-29SzMT, a MiG-29Sz (9.13) Modernizált, Tüzelőanyagnövelt változata. Indiai példán látszik, hogy az SzMT csomagot kialakíthatják 9.12-eseken is.

BZ, DZ, Z-utótag: utántölthető, pl MiG-31BZ, D sokszor jelenti azt, hogy átépítve modernizált, lásd MiG-23MLD.
M az a MiG-23M, az MF az a növelt teljesítményű (csak akorábbihoz képest) ML, az M könnyített változata (más kérdés, hogy a tolóerő kismértékben tovább növekedett) MLD, az ML aerodinamikailag is módosított változata.

Lehetne még ezt sorolni.
 
http://russianplanes.net/id128459

Szemmel láthatóan hiányoznak a korábban beépített L-sávú AESA szenzorok a belépőélekről.
 
Gyorsabb voltál, most akartam kitenni.:)

Egyébként ugyesen megírtad a típus ismertetot.
 
Néha olyan Molni mintha nem is ő kommentelne a molnibalage név alatt. Nekem ez gyanús :)
 
molnibalage, belőled most már biztos, hogy kettő van.

Ez a molni olyan dolgokat nem tud, amiket a másik, kétlábon járó lexikon igen.

Furcsa, mert akkor ezek szerint páran úgy gondolják, hogy többet tudok egyes téren, mint amit.

Néha olyan Molni mintha nem is ő kommentelne a molnibalage név alatt. Nekem ez gyanús :)

Én tényleg nem emlékszem arra, amire szerintetek kellene, amit elvileg (?) valaha (??) tudtam.

Pedig tényleg én vagyok. A stílusom változatlan. :)
 
A Rapto az F-35-ös, az F-15, az F-16-osok meg a MiG-1.44 és kismértékben a 29-es sistereg, süvít, míg az Al-31F-ek jellegzetes zúgó-sípoló hangot hallatnak, ami a kopresszor álló és járólapátjainak, illetve a szívócsatorna kialakításának köszönhetők.
A Szu-35Sz és a PAK-FA hajtóműve is az Al-31F-ből alakult ki, csak megváltozott a belépő keresztmetszet és a lapátok profilja.
A zúgás még kivehető, de a hang már kissé közelebb van a MiG-31-esek D-30F6-osaihoz.
 
Befejezodtek a Szu-35Sz kiegészíto-kontroll repulési tesztjei. Az elso gépek(2013-as) átadása a napokban várható.