Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Visszatérve a pitotcsőhöz. Más tipusokon, hogy oldják meg ezt a problémát? Gondolom a SH nél nem építenek fel egy ferde pitotcsövet pluszban.

Baszakodnak valami elektronikus pitot csövön vagy 20 éve. A Szu-35ösökön is probléma van vele. Például ezért nincs még csapatszolgálatban.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
A korszerűsítettek Szu-33-os milyen új eszközket és/vagy képességeket kapnak? A szolgálati idejüket mennyire tervezik kitolni? Ezek szerint a jövőben a Kuznyecovon párhuzamos MiG-29K és Szu-33 üzem lesz?

Két hsz-szel feljebb errol írtam. A Mig-29K leghamarább 2015-ben lesz rendszeresítve, addig marad a Szu-33, utána párhuzamosan lesznek uzemelve.

Féloff, a Kuzi mikor vonul be az esedékes nagymértékű átszabásra és felújításra? Még most is az a koncepció, hogy ugrik a ASM és nukleáris meghajtásra térnek át?

Nincs róla dontés, illetve elhalasztották a szíria helyzet miatt, mivel nem akarnak hordozo képesség nélkul maradni, volt egy olyan koncepcio, hogy áttérnek a nukleáris meghajtásra, de jelenleg még konkrét modernizácios csomag nincs elkészítve/befejezve....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
<blockquote rel="boki">Interju a Tichomirov kutato és fejleszto iroda igazgatojával. Benne értékes infok a Szu-30SzM,Szu-35Sz,Mig-31BM, Pak-Fa radarjairol, fejlesztésekrol....stb
http://ria.ru/interview/20140303/997574544.html
Bokikám! Nem megyünk vele semmire fordítás nélkül. Egy lényegi összefoglalót lécci!
Amúgy, attól, hogy lekerülnek a hajóról, még nem kell automatikusan kukázódni a Szu-33asoknak.

</blockquote>

Na jo , akkor roviden a lényeg:)
A Tichomirov kutato-fejleszto intézet igazgatoja elmondta, hogy 2013-ban befejezodtek,ill. a tesztek végso fázisába érkezett a "Barsz-R"/ Szu-30SzM , "Irbisz"/Szu-35Sz, "Zaszlon-AM"/Mig-31M és Buk-M3 RLR radarjainak tesztelése. A 12 drb. Szu-35Sz már Irbisz-t kapott, így ebben az évben márkomplett az egész rendszer és a fegyver integrácios rendszer is tesztelésre kerul. Folynak a munkák/fejlesztések /tesztelések a Pak-Fa radarján is. 3 proto-ba AESA radar van beépítve és ezekhez idén 2 ujabb gép csatlakozik (AESAradarral). A 3. és 4. prototípusban már tobb száz órás repulési tesztek alkalmával a radar bizonyította a tervezett paramétereket mind levego-levego, levego-fold , de még van mit rajta tokéletesíteni. Nemsokára elkészul az elso oldalso L-sávu AESA radar is.

Az uj fejlesztésekrol:
Fejlesztik a Mig-31BM arktiszi radarját, a PAK-DA radarját, UAV-s radarokat,
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
http://aviaforum.ru/showthread.php?p=1521179#post1521179

Szu-33-asok, a típusra eddig általam látottak alapján előírásosnak vehető éles légiharc függesztménnyel. Értsd: nem tudom eldönteni, hogy ez a 2xR-73+2xR-27 kombó a légtérrendészeti elégséges, vagy az a bizonyos maximum, amiben végül is megmaradtak, miután kisakkozták az évek alatt, keró kontra fegyverzet kontra felszállófedélzeti lehetőségek hármas adta ideális arányt. Azért ennél nemcsak, hogy a leendő MiG-29K/KUB többet tud, de még a mi egykori vasaink is.

(A Kuznyecov fedélzetére a két első pozícióhoz lenyűgözve hajókáztak már olyan Szu-33-as géppárral is, amelyeken mind a 12 darab rakéta fent volt. Ebben, ugye az az érdekes, hogy még annál a bizonyos "full fegyverzetes" tesztnél se volt fenn mind a 12 rakéta: http://www.youtube.com/watch?v=R3Dmhzu0mMg Továbbmegyek, a hagyományos Szu-27 fegyverzetnél észrevettem, hogy - bár minden katalógus megemlíti - azokkal a verziókkal, ahol 12 fő fegyvertartó van és nem csak 10 (Szu-27SzM/SzM3/30/33/34/35), az R-27-eseket maximum csak a statikus kiállításokon rakják fel a szárnyra egymás mellé. Úgy tűnik, ez a rakéta nem csak, hogy önmagában kelt jókora légellenállást, de saját magát se tűri meg a szomszéd pilonon. Most akkor gondoljunk bele, hogy az iraki légierőnek még Szaddam alatt volt olyan - valószínű ukrán segítséggel módosított - 29-ese, amelyiken nem 1-1db R-27/2-2db R-73 volt a fegyverzet, hanem 2-2db R-27 és 1-1 db R-73...)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
<blockquote>Úgy tűnik, ez a rakéta nem csak, hogy önmagában kelt jókora légellenállást, de saját magát se tűri meg a szomszéd pilonon.</blockquote

Micsoda barátságos típus, még a saját fajtársait sem tűri meg maga mellett. :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
132112.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
http://www.ruaviation.com/news/2014/1/17/2170/

Igaz régebbi hír de tisztázzunk valamit.

Ugye pár évvel ezelőtt eldőlt hogy 60 szu-30sm gépet szereznek be a légerő részére.
Ez a januári hír szerint most újabb 50db szu-30sm rendelnek a haditengerészet számára ?
Tehát ezzel 2020-ig 110 db nő a szu-30sm gépek száma ?
orosz oldalon olvastam hogy a szu-30sm lenne a legjobb választás az Arktiszra .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Ez a plusz 50 a harmincon felül már régebben is előjött, de akkor még 60 darabról volt szó. Mindegy, mert nem ez a tizes differencia a lényeg, hanem, hogy vajon miért rendszeresítik egyátalán ezt a típust? A Radarja a Barsz-R, vagyis a hazai igények szerint kialakított Barsz radar, ami az indiai, maláj és algériai gépekben már üzemelt és amit eredetileg még a szovjet érában a Szu-27M (régi Szu-35) programhoz fejlesztettek ki.
Bármennyire is modern a maga módján a Barsz-R, képességben, technológiában elmarad a Szu-35Sz gépek ugyan szintén PESA, de már mozgatható és sokkal potensebb Irbisz radarjától.

A Szu-35Sz kabin kialakítása, a további szenzorai, az önvédelmi aktív/passzív rendszerei nagymértékben megegyeznek a szintén a KNAAPO által fejlesztett PAK-FA-val, ellenben az Irkut üdvöskéje, a nevezett Szu-30SzM ezen a téren elmarad, se MAWS, se szenzorfúzió, se korszerű, a PAK-FA gépekéhez hasonló kabin nem jellemzi. Egy dolog hasonló, a HUD. Ebben meg a Szu-35Sz tér el a T-50-estől. A hajtómű vektorálós, de az élettartama nem azonos a 35-ösével, a tolóerőről nem is beszélve.

Sokszor leírtam már a HTKA-n, hogy véleményem szerint a Szu-30SzM, mint kétüléses "generációváltó" kiképző és csapásmérő gép, a rendszeresítendő formájában nem jó megoldás. Mielőtt az MKI/MKM/MKA gépekből megcsinálták volna a "domesztik" verziót, illett volna konzultálni egy technológiai transzfer keretében az UAC égisze alatt működő, de egymással mégis ádáz konkurenciaharcot vívó IRKUT-nak és a KNAAPO-nak.

Simán lehetett volna egyfajta Szu-35SzUB, vagy UBSz az, ami helyett most ez a Szu-30SzM van.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 042
6 245
113
Allesmor Obranna

Ez mind azért van, hogy 2020 után hatalmas pénzekért modernizálhassák a Szu-30SzM flottát.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
http://www.ruaviation.com/news/2014/1/17/2170/

Igaz régebbi hír de tisztázzunk valamit.

Ugye pár évvel ezelőtt eldőlt hogy 60 szu-30sm gépet szereznek be a légerő részére.
Ez a januári hír szerint most újabb 50db szu-30sm rendelnek a haditengerészet számára ?
Tehát ezzel 2020-ig 110 db nő a szu-30sm gépek száma ?
orosz oldalon olvastam hogy a szu-30sm lenne a legjobb választás az Arktiszra .

Errol már volt írva, lapozz vissza pontosan megtalod a darabszámokat, szerzodéseket...stb.

Van 30+30 azaz két szerzodés 60 darabra. Ezenkívul lesz még 50 darab az orosz haditengerészeti légieronek. Ezzel váltják le a krími 24drb.Szu-24-et,ezenkívul a Balti-flottához is kerul
Osszesen 110 darab.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
"Bármennyire is modern a maga módján a Barsz-R, képességben, technológiában elmarad a Szu-35Sz gépek ugyan szintén PESA, de már mozgatható és sokkal potensebb Irbisz radarjától."
Ezt honnan tudod?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
Megkezdték a tavaly decemberben átadott Szu-30SzM gépeken a gyakorlorepuléseket a domnai (Bajkálon túl)légibázison.
Egy gép ára 100 millio Euro, derul ki a videobol.
http://www.nsktv.ru/vesti_sibir/2014/03/18/21534.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
Március18-án adták le . Benne a 06 és 10 számu is. A 10-est(utolso 2013-ban) december végén adták át, még nem volt róla kép se.