Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Nem a tengerbe zuhant a Szu-35Sz

Ez a gép maga alá esett, ütött egy lyukat a felázott hegyoldalba, majd - ha jól látom - átvágódott. Ebben a gépben nem volt nagy vízszintes sebesség. Ha az orr iránya esetleg nem átvágódás eredménye, akkor a gép a hegycsúcs felől érkezhetett, de minimális vízszintes és egy szintén nem komoly függőleges sebességgel. Mivel elég jól egyben maradt a sárkány.
Ami nekem szemet szúr az a "hajtómű meghibásodása" információ. Emlékeztek, mikor Szíriában lezuhant egy felfegyverzett Szu-30SzM, mert rögvest a felszállás után benyelt állítólag egy nagytestű madarat? Az egyik hajtómű leállt, mégis az egész gép odalett. Hasonló eset volt az indiai légierőben is, csak nem madárbeszívással.
Mintha ez a kombinált vektorálás nem nagyon szeretné, ha a rendszerből az egyik hajtómű kompletten kiesik.

Persze, csak spekulálok.

De vissza a Szu-35-öshöz, ennek a pilótája nekem úgy fest, hogy egy eléggé nyilvánvaló helyzetben (értsd: a gép kis sebességgel ugyan, de merült mint a nyeletlen balta) katapultált. A szíriai esetnél a gép vissza akart fordulni az orosz bázisra, majd még abban a fordulóban maga alá esett, bele a tengerbe.
Nem tudom, hogy ez a TVC tényleg akkora áldás-e, mint az oroszok tartják, vagy pont, hogy egy átok.
Jó volna többet megtudni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Hét év börtön és több mint egymilliárd rubel kártérítés - ilyen büntetés fenyeget egy katonai pilótát, aki egy gyakorlat közben lelőtt egy Szu-30M2 gépet Hogyan történt mindez, mennyire igazságosak a vadászpilóta elleni vádak - és miért nem figyel a vizsgálat másokra, akiknek tettei szintén a történtekhez kapcsolódnak?

Tavaly szeptember 22-i sorsdöntő napjáig az oroszLégi-kozmikus erők 34 éves őrnagyának, Vaszilij Szaveljevnek kifogástalan hivatalos hírneve volt-A pilóta a Tveri régió Hotyilovo repülőterén található 790. repülési ezredben a Szu-35Sz vadászgépek parancsnoka volt.

(folytatás délután)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

maxim

Active Member
2011. március 8.
146
237
43
Ez a gép maga alá esett, ütött egy lyukat a felázott hegyoldalba, majd - ha jól látom - átvágódott. Ebben a gépben nem volt nagy vízszintes sebesség. Ha az orr iránya esetleg nem átvágódás eredménye, akkor a gép a hegycsúcs felől érkezhetett, de minimális vízszintes és egy szintén nem komoly függőleges sebességgel. Mivel elég jól egyben maradt a sárkány.
Ami nekem szemet szúr az a "hajtómű meghibásodása" információ. Emlékeztek, mikor Szíriában lezuhant egy felfegyverzett Szu-30SzM, mert rögvest a felszállás után benyelt állítólag egy nagytestű madarat? Az egyik hajtómű leállt, mégis az egész gép odalett. Hasonló eset volt az indiai légierőben is, csak nem madárbeszívással.
Mintha ez a kombinált vektorálás nem nagyon szeretné, ha a rendszerből az egyik hajtómű kompletten kiesik.

Persze, csak spekulálok.

De vissza a Szu-35-öshöz, ennek a pilótája nekem úgy fest, hogy egy eléggé nyilvánvaló helyzetben (értsd: a gép kis sebességgel ugyan, de merült mint a nyeletlen balta) katapultált. A szíriai esetnél a gép vissza akart fordulni az orosz bázisra, majd még abban a fordulóban maga alá esett, bele a tengerbe.
Nem tudom, hogy ez a TVC tényleg akkora áldás-e, mint az oroszok tartják, vagy pont, hogy egy átok.
Jó volna többet megtudni.

Meg nem erositett hirek szerint az infracsapda kapcsolojat automata modban hagytak es a felszallas utan kozvetlenul kilotte a gep. A repulesiranyito kintrol azt hitte tuz van es katapultalasra utasitotta a pilotat, aki vegre is hajtotta. (ejszaka tortent a dolog)
A gep 13 km emelkedett majd lezuhant nyitott futomuvel.

Elegge furcsa az biztos.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Meg nem erositett hirek szerint az infracsapda kapcsolojat automata modban hagytak es a felszallas utan kozvetlenul kilotte a gep. A repulesiranyito kintrol azt hitte tuz van es katapultalasra utasitotta a pilotat, aki vegre is hajtotta. (ejszaka tortent a dolog)
A gep 13 km emelkedett majd lezuhant nyitott futomuvel.

Elegge furcsa az biztos.
Sok a hiba az utóbbi időben...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Nem akarok okosabb lenni az ottlévőknél, de ha elment az összes infracsapda és még mindig nincs elsődleges hibajelzés a gép műszerfalán semmivel kapcsolatban sem, akkor miért katapultál valaki töksötétben, ismeretlen terep felett? Értem én, hogy a válasz az, hogy pont ezért, mert töksötétben volt és ismeretlen terep felett, de ez így akkor is furcsa.
Nyilván a visszapillantókban komoly hatása lehetett az éjszaka, hátrafelé ellőtt magnéziumfáklya sorozatnak, ami ráadásul még hanghatással is jár, de ilyen hamar eldobni a gépet...
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
146
237
43
Nem akarok okosabb lenni az ottlévőknél, de ha elment az összes infracsapda és még mindig nincs elsődleges hibajelzés a gép műszerfalán semmivel kapcsolatban sem, akkor miért katapultál valaki töksötétben, ismeretlen terep felett? Értem én, hogy a válasz az, hogy pont ezért, mert töksötétben volt és ismeretlen terep felett, de ez így akkor is furcsa.
Nyilván a visszapillantókban komoly hatása lehetett az éjszaka, hátrafelé ellőtt magnéziumfáklya sorozatnak, ami ráadásul még hanghatással is jár, de ilyen hamar eldobni a gépet...

Durva az, hogy a gep meg 1 ora 13 percet repult, atrepult a tengeren pilota nelkul es ugy zuhant le. (rekord gyanus lehet, bar a Mig-23 tavjat nem erte el, de igy is tobb mint 400km repult)

A katapultalas kozvetlenul felszallas utan tortent, Dzemgiben a repter kozeleben volt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem akarok okosabb lenni az ottlévőknél, de ha elment az összes infracsapda és még mindig nincs elsődleges hibajelzés a gép műszerfalán semmivel kapcsolatban sem, akkor miért katapultál valaki töksötétben, ismeretlen terep felett? Értem én, hogy a válasz az, hogy pont ezért, mert töksötétben volt és ismeretlen terep felett, de ez így akkor is furcsa.
Nyilván a visszapillantókban komoly hatása lehetett az éjszaka, hátrafelé ellőtt magnéziumfáklya sorozatnak, ami ráadásul még hanghatással is jár, de ilyen hamar eldobni a gépet...
Ezt az ismeretlen terepet sem értem.
Eligazítani a pilótát meg smafu?
A moving map, SATnav és INS korában, működő rádió magasságmérő mellett ismertelen terepre hivatkozni röhejes.
Ha igaz, a történet, akkor egy tökéletesen működő, hibajelzés nélküli gépből kattintottak úgy, hogy PONTOSAN tudta hol repül és hol van terepakadály.

Azért ez elég kemény lenne...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem akarok okosabb lenni az ottlévőknél, de ha elment az összes infracsapda és még mindig nincs elsődleges hibajelzés a gép műszerfalán semmivel kapcsolatban sem, akkor miért katapultál valaki töksötétben, ismeretlen terep felett?
Egyáltalán nem garantált hogy minden meghibásodás esetén van korrekt hibajelzése a pilcsinek.
Lenti cikkben leírt esetben konkrétran semmi hibajelzés nem volt pedig a gép tisztességes láng / szikra csóvát húzott maga után és a reptér széléről a spotter ürge szólt be az irányításnak hogy jó lenne ha felszólnának a pilcsinek hogy valami nagyon nincs rendben...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ilot-after-altering-him-to-malfunctioning-jet
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Egyáltalán nem garantált hogy minden meghibásodás esetén van korrekt hibajelzése a pilcsinek.
Lenti cikkben leírt esetben konkrétran semmi hibajelzés nem volt pedig a gép tisztességes láng / szikra csóvát húzott maga után és a reptér széléről a spotter ürge szólt be az irányításnak hogy jó lenne ha felszólnának a pilcsinek hogy valami nagyon nincs rendben...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ilot-after-altering-him-to-malfunctioning-jet
Az orosz gépek esetén régen tényleg hagyományosan kevesebb hajtómű paramétert jeleztek ki.
Most is ez lehet?
Mert egy olyan hajtóműhibánál, amitől fényárba borul az egész gép, ott a forudlatszám és a turbina előtti hőmérséklet (FTIT) azonnal mutatják, hogy kicsi vagy nagy gebasz van...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Meg nem erositett hirek szerint az infracsapda kapcsolojat automata modban hagytak es a felszallas utan kozvetlenul kilotte a gep. A repulesiranyito kintrol azt hitte tuz van es katapultalasra utasitotta a pilotat, aki vegre is hajtotta. (ejszaka tortent a dolog)
A gep 13 km emelkedett majd lezuhant nyitott futomuvel.

Elegge furcsa az biztos.
Annyival egészíteném ki, hogy közvetlenül ahogy a gép elhagyta a kifutópályát, tehát felemelkedett a levegőbe az automata rendszer elkezdte kilőni az infracsapdákat a reptéri radar erőteljes sugárzása miatt. Az egyik infracsapda a reptér betonplatzján landolt és azt a vizuális hatást keltette, hogy tüz van a repülési irányítás vezetője számára, aki parancsot adott a pilótának a gép elhagyására. Eső és köd volt akkor éjszaka. A pilóta végrehajtotta a parancsot és a Dzemgi reptér végén katapultált, de nem kapcsolta ki az utánégetőket és a futómüvek is kiengedve maradtak, így a gép tovább repült és 1 h 12 min után lezuhant Szahalin szigetén miután elfogyott az üzemanyag.

ajIMkWyAvpE.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Egyáltalán nem garantált hogy minden meghibásodás esetén van korrekt hibajelzése a pilcsinek.
Lenti cikkben leírt esetben konkrétran semmi hibajelzés nem volt pedig a gép tisztességes láng / szikra csóvát húzott maga után és a reptér széléről a spotter ürge szólt be az irányításnak hogy jó lenne ha felszólnának a pilcsinek hogy valami nagyon nincs rendben...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...ilot-after-altering-him-to-malfunctioning-jet
Jogos. Én mondjuk nem tudom, hogy mi különbség van hibajelzés tekintetében az F-15E és a Szu-35Sz műszerfalai közt, mennyire adekvát információforrás az utóbbié.

Ezt az ismeretlen terepet sem értem.
Eligazítani a pilótát meg smafu?
A moving map, SATnav és INS korában, működő rádió magasságmérő mellett ismertelen terepre hivatkozni röhejes.
Ha igaz, a történet, akkor egy tökéletesen működő, hibajelzés nélküli gépből kattintottak úgy, hogy PONTOSAN tudta hol repül és hol van terepakadály.

Azért ez elég kemény lenne...

Az ismeretlen terep lehet akár a Káposztásmegyeri lakótelep is éjjel, ha nem egyértelmű a kabinból, hogy hol vannak a lakott település határai.

A Dzemgi repterének betonja mind a két végében van valamennyi lakóövezet, még ha nem is jelentős. És az is tény, hogy mind a kettő után komoly lakatlan terület veszi kezdetét. Ha máshogy nem, talán ez utóbbiakban bízott a pilóta. Ha 400km-t repült és a tenger felett is áthaladt, ami kizárásos alapon csak az Ohotszki tenger lehetett, akkor aznap este északnak volt a pályairány, arrafele indult neki.
A reptér északi vége után már szinte semmi sincs, ez talán magyarázhatja a pilóta magabiztosságát, már ami a katapultálást illeti.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Annyival egészíteném ki, hogy közvetlenül ahogy a gép elhagyta a kifutópályát, tehát felemelkedett a levegőbe az automata rendszer elkezdte kilőni az infracsapdákat a reptéri radar erőteljes sugárzása miatt. Az egyik infracsapda a reptér betonplatzján landolt és azt a vizuális hatást keltette, hogy tüz van a repülési irányítás vezetője számára, aki parancsot adott a pilótának a gép elhagyására. Eső és köd volt akkor éjszaka. A pilóta végrehajtotta a parancsot és a Dzemgi reptér végén katapultált, de nem kapcsolta ki az utánégetőket és a futómüvek is kiengedve maradtak, így a gép tovább repült és 1 h 12 min után lezuhant Szahalin szigetén miután elfogyott az üzemanyag.

ajIMkWyAvpE.jpg
Valószinü bíróság fogja várni a pilótát és a repülésirányítót. Lásd Szu-27,30,35 topikot.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Hét év börtön és több mint egymilliárd rubel kártérítés - ilyen büntetés fenyeget egy katonai pilótát, aki egy gyakorlat közben lelőtt egy Szu-30M2 gépet Hogyan történt mindez, mennyire igazságosak a vadászpilóta elleni vádak - és miért nem figyel a vizsgálat másokra, akiknek tettei szintén a történtekhez kapcsolódnak?

Tavaly szeptember 22-i sorsdöntő napjáig az orosz Légi-kozmikus erők 34 éves őrnagyának, Vaszilij Szaveljevnek kifogástalan hivatalos hírneve volt-A pilóta a Tveri régió Hotyilovo repülőterén található 790. repülési ezredben a Szu-35Sz vadászgépek parancsnoka volt. Különböző típusú repülőgépeken teljes repülési ideje több mint 904 óra. Beleértve a Su -35S z-t is -ami majdnem 100 óra. (Mindezt hivatalos dokumentumok tartalmazzák - repülési könyv, és egyebek)
Hozzáférhetett minden típusú repülési kiképzéshez, beleértve a harcit is - légi harc repülésekhez manőverező légi célok ellen közepes és magas tengerszint feletti magasságban.
Valójában egy légi csata során (természetesen a kiképzésen) Szaveljev őrnagy, aki a Su-35Sz-t repülte, és eltaláltt egy szimulált ellenséget-a Szu-30M2 vadászgépet. Sajnos egyáltalán nem feltételesen és nem szimulátorból, mint feltételezték, hanem egy valódi katonai fegyverből-a GSh-301 gépágyúból. Szaveljev pontosan lőtt - öt 30 mm -es lövedék közvetlenül a szárnyon talált. Ez egy mesterlövész lövöldözés,mivel nem olyan könnyű eltalálni egy manőverező vadászgépet egy rövid lövéssel egy gépágyúból és első próbálkozásra.

A Szu-30M2-es gépen lévő személyzet szerencsére nem sérült meg, és sikeresen katapultált, de maga a harci jármű, értéke 1 143 079 791 (egymilliárd száznegyvenhárom millió hetvenkilencezer ezer hétszáz kilencvenegy rubel. 81 kopeka-így jelenik meg a vádlottal kapcsolatos büntetőeljárásról szóló rendeletben), természetesen lezuhant. „Visszavonhatatlanul elveszett”, jogi értelemben.

Mondhatjuk azt: "Nos, ez megtörténik, a repülőgépek leesnek." A repülőgép története során 20 elveszett Szu-30-as ismert (1992 óta üzemel).
Emlékszünk például arra az esetre, amikor egy ilyen vadászgép lezuhantt 1999 júniusában, a Le Bourget légibemutató egyik repülése során, amikor a gép elvesztette a magasságát, és farokrésze megérintette a talajt. Egy másik repülőgép 2012 februárjában zuhant le - a vietnami légierő átvételi vizsgálatai során - amikor maximális jelzett sebességre gyorsult, a tankolás során letört a csonk, ami a levegőbeömlőbe esett, és ami i tüzet okozott a jobb hajtómün. A személyzet katapultált.
2018 májusában az orosz légierő Szu-30SzM-je, a szíriai Khmeimim repülőtérről felszállva lezuhant a Földközi-tenger felett. Az egyik verzió szerint az oka,hogy egy madár került a hajtómübe . Mindkét pilóta meghalt. A lezuhant Szu-30-asok többi része export változat volt (az indiai és a kínai légierő), és főleg a személyzet hibái miatt került balesetbe.

De végül nem az a kérdés, hogy repülőgépek zuhannak le - hanem az, hogy miért történik ez. Különösen, ha az ok egy adott személy cselekedeteiben rejlik. Ebben az esetben a nyomozás úgy véli, hogy személyesen Szaveljev őrnagy követett el, kritikus hibát aki megnyomta a gépágyú ravaszt, és lelőtte partnereit. Ez pedig "a katonai egység harckészültségének aláásásához vezetett, és ennek következtében az állam biztonságának fenyegetéséhez ". Az őrnagy az Orosz Föderáció Büntető Törvénykönyvének 351. cikke "A repülési szabályok megsértése vagy azokra való felkészülés" szerint van vádolva. A maximális büntetés hét év börtön.
A szabályok megsértése valóban nyilvánvaló. A Szu-35Sz repülőgép repülési műveleti kézikönyve (RLE) szerint (erre a dokumentumra hivatkozik a vizsgálat) a "tüzelés" előtt a pilótának "biztonságos irányba kell irányítania a repülőgépet, meg kell nyomnia a TŰZ kioldót, és meg kell győződnie arról, hogy a tüzelés nincs folyamatban. " De a repülőgép repülési kézikönyve minden olyan pilóta kézikönyve, akinek engedélye van a megfelelő repülőgépen való repülésre. A benne leírtakat szigorúan be kell tartani. Szaveljev őrnagy nem vitatkozik: a repülőgép repülési kézikönyvének ez a követelménye nem teljesült. A pilóta azonnal, ellenőrzés nélkül megnyomta a tüzelési gombot.
De nem ez az egyetlen problémája Szaveljev őrnagynak. Nagyon valószínű, hogy a Honvédelmi Minisztérium polgári peres eljárást indít neki - amint ezt hasonló esetekben többször is tették - az elveszett gép költségeinek megtérítését követelve. Ez több mint egymilliárd rubel.

(folyt. holnap)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Hét év börtön és több mint egymilliárd rubel kártérítés - ilyen büntetés fenyeget egy katonai pilótát, aki egy gyakorlat közben lelőtt egy Szu-30M2 gépet Hogyan történt mindez, mennyire igazságosak a vadászpilóta elleni vádak - és miért nem figyel a vizsgálat másokra, akiknek tettei szintén a történtekhez kapcsolódnak?

Tavaly szeptember 22-i sorsdöntő napjáig az orosz Légi-kozmikus erők 34 éves őrnagyának, Vaszilij Szaveljevnek kifogástalan hivatalos hírneve volt-A pilóta a Tveri régió Hotyilovo repülőterén található 790. repülési ezredben a Szu-35Sz vadászgépek parancsnoka volt. Különböző típusú repülőgépeken teljes repülési ideje több mint 904 óra. Beleértve a Su -35S z-t is -ami majdnem 100 óra. (Mindezt hivatalos dokumentumok tartalmazzák - repülési könyv, és egyebek)
Hozzáférhetett minden típusú repülési kiképzéshez, beleértve a harcit is - légi harc repülésekhez manőverező légi célok ellen közepes és magas tengerszint feletti magasságban.
Valójában egy légi csata során (természetesen a kiképzésen) Szaveljev őrnagy, aki a Su-35Sz-t repülte, és eltaláltt egy szimulált ellenséget-a Szu-30M2 vadászgépet. Sajnos egyáltalán nem feltételesen és nem szimulátorból, mint feltételezték, hanem egy valódi katonai fegyverből-a GSh-301 gépágyúból. Szaveljev pontosan lőtt - öt 30 mm -es lövedék közvetlenül a szárnyon talált. Ez egy mesterlövész lövöldözés,mivel nem olyan könnyű eltalálni egy manőverező vadászgépet egy rövid lövéssel egy gépágyúból és első próbálkozásra.

A Szu-30M2-es gépen lévő személyzet szerencsére nem sérült meg, és sikeresen katapultált, de maga a harci jármű, értéke 1 143 079 791 (egymilliárd száznegyvenhárom millió hetvenkilencezer ezer hétszáz kilencvenegy rubel. 81 kopeka-így jelenik meg a vádlottal kapcsolatos büntetőeljárásról szóló rendeletben), természetesen lezuhant. „Visszavonhatatlanul elveszett”, jogi értelemben.

Mondhatjuk azt: "Nos, ez megtörténik, a repülőgépek leesnek." A repülőgép története során 20 elveszett Szu-30-as ismert (1992 óta üzemel).
Emlékszünk például arra az esetre, amikor egy ilyen vadászgép lezuhantt 1999 júniusában, a Le Bourget légibemutató egyik repülése során, amikor a gép elvesztette a magasságát, és farokrésze megérintette a talajt. Egy másik repülőgép 2012 februárjában zuhant le - a vietnami légierő átvételi vizsgálatai során - amikor maximális jelzett sebességre gyorsult, a tankolás során letört a csonk, ami a levegőbeömlőbe esett, és ami i tüzet okozott a jobb hajtómün. A személyzet katapultált.
2018 májusában az orosz légierő Szu-30SzM-je, a szíriai Khmeimim repülőtérről felszállva lezuhant a Földközi-tenger felett. Az egyik verzió szerint az oka,hogy egy madár került a hajtómübe . Mindkét pilóta meghalt. A lezuhant Szu-30-asok többi része export változat volt (az indiai és a kínai légierő), és főleg a személyzet hibái miatt került balesetbe.

De végül nem az a kérdés, hogy repülőgépek zuhannak le - hanem az, hogy miért történik ez. Különösen, ha az ok egy adott személy cselekedeteiben rejlik. Ebben az esetben a nyomozás úgy véli, hogy személyesen Szaveljev őrnagy követett el, kritikus hibát aki megnyomta a gépágyú ravaszt, és lelőtte partnereit. Ez pedig "a katonai egység harckészültségének aláásásához vezetett, és ennek következtében az állam biztonságának fenyegetéséhez ". Az őrnagy az Orosz Föderáció Büntető Törvénykönyvének 351. cikke "A repülési szabályok megsértése vagy azokra való felkészülés" szerint van vádolva. A maximális büntetés hét év börtön.
A szabályok megsértése valóban nyilvánvaló. A Szu-35Sz repülőgép repülési műveleti kézikönyve (RLE) szerint (erre a dokumentumra hivatkozik a vizsgálat) a "tüzelés" előtt a pilótának "biztonságos irányba kell irányítania a repülőgépet, meg kell nyomnia a TŰZ kioldót, és meg kell győződnie arról, hogy a tüzelés nincs folyamatban. " De a repülőgép repülési kézikönyve minden olyan pilóta kézikönyve, akinek engedélye van a megfelelő repülőgépen való repülésre. A benne leírtakat szigorúan be kell tartani. Szaveljev őrnagy nem vitatkozik: a repülőgép repülési kézikönyvének ez a követelménye nem teljesült. A pilóta azonnal, ellenőrzés nélkül megnyomta a tüzelési gombot.
De nem ez az egyetlen problémája Szaveljev őrnagynak. Nagyon valószínű, hogy a Honvédelmi Minisztérium polgári peres eljárást indít neki - amint ezt hasonló esetekben többször is tették - az elveszett gép költségeinek megtérítését követelve. Ez több mint egymilliárd rubel.

(folyt. holnap)
mi a f.sz nek volt tőltve éleslőszerrel a gépágyú?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7