Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Török ipar 5 évvel ezelőtt !!!! nem tegnap volt ! Teszik mind ezt béke időben ! Látva az oroszok szerencsétlenkedését nem csoda hogy mindenki most akar beléjük rúgni !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
az orosz videóban ugyanilyen képeket mutogatnak.
 
Iráni Szu-35-ös:


Úgy nézem, a vezérsíkokat lefestették.
 
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, a gép bemutatóiról elmondható, hogy szinte minden alkalommal volt egy-egy egyszeri és később nem megismételt elem.
Egy évvel később Párizsban a Harangból a a tetőpont után továbbrepült közel vízszintesen 2:42-nél:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


2017-ben volt a főpróbán az összetett, mindhárom tengely körül megforgatott piruett, itt 6:35-től:

https://youtu.be/bAkFQFwWuvU

Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

https://youtu.be/mwRR9mUlNiA

3:44-től ott van az az intenzív legyezőforduló, amit csak ez a pilóta mutatott be. Itt 2:10-nél látszik ugyanez egy másik szögből:

https://youtu.be/5vTUkLrxPfw
 
Igen, a gép bemutatóiról elmondható, hogy szinte minden alkalommal volt egy-egy egyszeri és később nem megismételt elem.
Egy évvel később Párizsban a Harangból a a tetőpont után továbbrepült közel vízszintesen 2:42-nél:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


2017-ben volt a főpróbán az összetett, mindhárom tengely körül megforgatott piruett, itt 6:35-től:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

https://youtu.be/mwRR9mUlNiA

3:44-től ott van az az intenzív legyezőforduló, amit csak ez a pilóta mutatott be. Itt 2:10-nél látszik ugyanez egy másik szögből:

https://youtu.be/5vTUkLrxPfw

Ha jól értettem (nagyon halkan lehett onnan hallani a videón a hangszórókat), akkor a helyettes pilóta Szergej Korosztyejev volt.
Semmi gurulás, csak kapásból "polnij forszázs". 2019-ben én Vascsukot láttam repülni. Élőben még áll leejtősebb a produkció, mint videón keresztül. Jó lenne Vascsuktól látni egy Szu-57 bemutatórepülést is. Sőt Frolovtól is, de ő már túlzottan benne van a korban, tőle inkább Ohotnyik bemutatót várhatunk, mert ha jól tudom annak a programnak ő a főpilótája.
 
Ha jól értettem (nagyon halkan lehett onnan hallani a videón a hangszórókat), akkor a helyettes pilóta Szergej Korosztyejev volt.
Semmi gurulás, csak kapásból "polnij forszázs". 2019-ben én Vascsukot láttam repülni. Élőben még áll leejtősebb a produkció, mint videón keresztül. Jó lenne Vascsuktól látni egy Szu-57 bemutatórepülést is. Sőt Frolovtól is, de ő már túlzottan benne van a korban, tőle inkább Ohotnyik bemutatót várhatunk, mert ha jól tudom annak a programnak ő a főpilótája.
Vascsuk legkomolyabb repülése ez volt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A 711-es Szu-35-ös, ami nem volt más, mint az egyetlen példányban létező Szu-37-es visszaépítése Szu-35-össé. Igen, ezen a gépen nem volt TVC, sima AL-31F-ek dolgoztak benne, magasabb gázhővel és a gép FbW rendszerébe integrált tolóerővezérléssel.
És igen, ez visszaépítés volt, mert a 711-es a gyártósoron eredetileg a 710-eshez és a 712-eshez hasonlóan "légifölény" háromtónusú kék gép volt, egy nagyon rövid ideig.

Ez a gép a 2000-es átépítés után így képes volt lényegében majdnem mindegyik TVC manővert megrepülni, "hagyományos" aerodinamikai kormányzással, alkalmanként az aszimmetrikus tolóerő rásegítéssel.
Illetve még egy plusz érdekesség, a féklapozás. A többi Szu-27/30/33/35-höz képest ennek is törzsféklapja volt, de egyedül ez a példány már képes volt az oldalkormányokat is féklapként használni, ahogy a későbbi Szu-35BM/Szu-35Sz is teszi (törzsféklap hiányában).
 
Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem pont az erről a felszállásról, csak a túlolaldról készült képet szerkesztgettem éppen a múlt héten: :)
Aznap egyébként kétszer repült a piros 52-es, emlékeim szerint két különböző pilótával.
52878506035_bf92855681_k.jpg
 



Az kérdésem,hogy ha az Orosz gép 200 kilóméterről indít 1 rakétát a F-16 ra,akkor annak Sanyi ,automatikusan, vagy mi?
200km az M4-el is 2.5 perc repülési idő,addig semmit sem tud tenni a megtámadott,vagy nem is érzékeli,hogy jön a rakéta?
 



Az kérdésem,hogy ha az Orosz gép 200 kilóméterről indít 1 rakétát a F-16 ra,akkor annak Sanyi ,automatikusan, vagy mi?
200km az M4-el is 2.5 perc repülési idő,addig semmit sem tud tenni a megtámadott,vagy nem is érzékeli,hogy jön a rakéta?
Nem, még véletlen sem. Az F-16-osnak van annyira modern elektronikája, hogy ez ne legyen ilyen egyszerű. Amit leírtál az azok ellen a SZU-27P-k és MIG-29 9.12 és 9.13-asok ellen működik amiket 1991-ben és 1999-ben nagyjából így mészároltak le a nyugati vadászgépek.
 
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt a szint most látom először (olyan arabos...). Mi lett a sorsa?
 
Ezt a szint most látom először (olyan arabos...). Mi lett a sorsa?

Ez a gép volt első prototípusa a Szu-35SZ-nek. Először Szu-35BM néven futott. Nem tudom mi van vele. Amikor kint voltam 2019-ben, akkor a légierő egyik szériagépével repült bemutatót Jurij Vascsuk. Nem ismerem a gép sorsát, Allesmor lehet,hogy tudja. Ő nagyon képben van a Szuhojokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fishbed
Ez a gép volt első prototípusa a Szu-35SZ-nek. Először Szu-35BM néven futott. Nem tudom mi van vele. Amikor kint voltam 2019-ben, akkor a légierő egyik szériagépével repült bemutatót Jurij Vascsuk. Nem ismerem a gép sorsát, Allesmor lehet,hogy tudja. Ő nagyon képben van a Szuhojokkal.
Én mindent tudok.
Amúgy ott rohad Zsukovszkijban, kikoppant belőle a repidő, vagy a vezérsíkjai nem bírták, hiszen ennek még olyan szerkezetű volt, mint a Szu-27-eseknek és a Szu-35-nek, túlterhelés meg érte dögivel.
A 711-es is azért perecelt le, mert letörött a jobboldali stabilizátor a sok túlterheléstől.