Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 626
9 021
113
Nocsak-nocsak. Az ismeretlen reptéren, ahonnan Szu-35Sz és Szu-34 gépek repülnek minden nap, különböző, az SZVO keretein belüli feladatokat végrehajtani, mintha hangárok épülnének. 0:46-tól érdemes figyelni. És igen ahogy a riporter hölgy elmondja, a Szu-35 valami légi célt lelőtt, ráadásul csak egy rakétát elhasználva, de nekem ebben a videóban nem ez volt a lényeg.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
404
1 421
93
Nocsak-nocsak. Az ismeretlen reptéren, ahonnan Szu-35Sz és Szu-34 gépek repülnek minden nap, különböző, az SZVO keretein belüli feladatokat végrehajtani, mintha hangárok épülnének. 0:46-tól érdemes figyelni. És igen ahogy a riporter hölgy elmondja, a Szu-35 valami légi célt lelőtt, ráadásul csak egy rakétát elhasználva, de nekem ebben a videóban nem ez volt a lényeg.
Ez a Voronyezs melletti Baltimore légibázis. Ott a pálya és a zóna felújítása / bővítése során elkezdtek építeni 4 db könnyűszerkezetes repülőgép fedezéket a zóna keleti végében, amibe az ott állomásozó Szu-34-esek is beférnek. Ez már 2021-es Google Maps és Yandrex képeken is látszik. A videóból csak az az új információ, hagy sajnos azóta sem fejezték be őket. Bár egy dróntámadás ellen talán még így is jelentenek némi védelmet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 869
81 490
113
Még az ukrópok is összedobtak pár nap alatt egy ilyen könnyü szerkezetet a litákok számára drónok elleni védelemre.

5Wb1pXRd44M.jpg


aNoDMsPHaPU.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 202
10 981
113
Ez a Voronyezs melletti Baltimore légibázis. Ott a pálya és a zóna felújítása / bővítése során elkezdtek építeni 4 db könnyűszerkezetes repülőgép fedezéket a zóna keleti végében, amibe az ott állomásozó Szu-34-esek is beférnek. Ez már 2021-es Google Maps és Yandrex képeken is látszik. A videóból csak az az új információ, hagy sajnos azóta sem fejezték be őket. Bár egy dróntámadás ellen talán még így is jelentenek némi védelmet.

Ha más védelmet nem nyújt, annyit igen, hogy nem tudják, van-e benne valami, vagy nincs.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 869
81 490
113
  • Az UAC átadta, a KnAAZ-ban gyártott Szu-57-es és Szu-35S-es repülőgépek következő tételét a Honvédelmi Minisztériumnak.


    Az új repülőgépek teljes gyári tesztcikluson estek át, és különféle üzemmódokban tesztelték őket a Honvédelmi Minisztérium pilótái.

    „Ma az orosz repülőgépgyártó vállalatok jó ütemben termelnek, és továbbra is katonai felszereléseket szállítanak csapatainknak. A Rostec körbe tartozó vállalkozásokat különösen jól összehangolt munkájuk jellemzi: a Komsomolsk-on-Amur Repülőgyár átadta a következő gyártású Szu-57 és Szu-35S repülőgépeket az orosz légierőknek. A szállítások az államvédelm beszerzés részeként zajlanak, és 2023 végére az orosz csapatok megkapják a repülőgépek következő tételét. Szeretném megjegyezni, hogy az Orosz Fegyveres Erők megbízható és rendkívül hatékony felszerelésre vonatkozó igényeinek kielégítésével kapcsolatos kérdések az Orosz Föderáció kormánya alá tartozó Koordinációs Tanács munkájának köszönhetően időben megoldhatók” – mondta Denis Manturov. .


    https://vk.com/video-104764077_456279826?list=cea4cfa28b455dd7b4
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 223
61 466
113
  • Az UAC átadta, a KnAAZ-ban gyártott Szu-57-es és Szu-35S-es repülőgépek következő tételét a Honvédelmi Minisztériumnak.


    Az új repülőgépek teljes gyári tesztcikluson estek át, és különféle üzemmódokban tesztelték őket a Honvédelmi Minisztérium pilótái.

    „Ma az orosz repülőgépgyártó vállalatok jó ütemben termelnek, és továbbra is katonai felszereléseket szállítanak csapatainknak. A Rostec körbe tartozó vállalkozásokat különösen jól összehangolt munkájuk jellemzi: a Komsomolsk-on-Amur Repülőgyár átadta a következő gyártású Szu-57 és Szu-35S repülőgépeket az orosz légierőknek. A szállítások az államvédelm beszerzés részeként zajlanak, és 2023 végére az orosz csapatok megkapják a repülőgépek következő tételét. Szeretném megjegyezni, hogy az Orosz Fegyveres Erők megbízható és rendkívül hatékony felszerelésre vonatkozó igényeinek kielégítésével kapcsolatos kérdések az Orosz Föderáció kormánya alá tartozó Koordinációs Tanács munkájának köszönhetően időben megoldhatók” – mondta Denis Manturov. .


    https://vk.com/video-104764077_456279826?list=cea4cfa28b455dd7b4
A zavarókonténer valami új típus lehet.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 626
9 021
113
Meglepően komoly a Szu-33-as úszóképessége a tengeren (a pilótát kimentették). A felvétel természetesen a Nagy Úszó Pénznyelő fedélzetéről készült, még 2016-ban. A csobbanáshoz nem volt elég önmagában a hajó által nyújtott mondhatni,hogy már megszokott műszaki hibák okozta káosz,(elfogókábel szakadás és csere) hanem kellett hozzá a "konfliktusszűz" irányítószemélyzet is. Akik ahelyett, hogy Hmejmimbe küldték volna leszállni a vasat, inkább megvárták amíg nullára kifogyaszt. Ha jól emlékszem úgyanígy vesztettek el egy gyári új MiG-29KR-t is...
Kuznyecov admirális nem ezt érdemli, remélem elneveznek róla egyszer egy olyan hajót is, ami rögtön az építésekor kapja meg ezt a nevet, és nem pedig a sokadik átnevezésként. Azon remélhetőleg nem jön ki ez a tengerészátok, mint ami ezt a repülőgéphordozó nehézcirkálót sújtja. Tényleg csinálhatnának belőle már végre egy múzeumhajót, és nekiláthatnának egy atommeghajtású utód tervezésének, gyártásának. Így is a fene tudja, mennyi év telt már el az orosz hajófedélzeti pilótáknak tényleges hajófedélzeti leszállás nélkül. Tudom,hogy Oroszországban van kettő NITKA komplexum is ahol gyakorolhatnak(Szaki,Krím-félsziget és Jejszk),de 100%-osan az sem pótolja.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 714
28 225
113
Meglepően komoly a Szu-33-as úszóképessége a tengeren (a pilótát kimentették). A felvétel természetesen a Nagy Úszó Pénznyelő fedélzetéről készült, még 2016-ban. A csobbanáshoz nem volt elég önmagában a hajó által nyújtott mondhatni,hogy már megszokott műszaki hibák okozta káosz,(elfogókábel szakadás és csere) hanem kellett hozzá a "konfliktusszűz" irányítószemélyzet is. Akik ahelyett, hogy Hmejmimbe küldték volna leszállni a vasat, inkább megvárták amíg nullára kifogyaszt. Ha jól emlékszem úgyanígy vesztettek el egy gyári új MiG-29KR-t is...
Kuznyecov admirális nem ezt érdemli, remélem elneveznek róla egyszer egy olyan hajót is, ami rögtön az építésekor kapja meg ezt a nevet, és nem pedig a sokadik átnevezésként. Azon remélhetőleg nem jön ki ez a tengerészátok, mint ami ezt a repülőgéphordozó nehézcirkálót sújtja. Tényleg csinálhatnának belőle már végre egy múzeumhajót, és nekiláthatnának egy atommeghajtású utód tervezésének, gyártásának. Így is a fene tudja, mennyi év telt már el az orosz hajófedélzeti pilótáknak tényleges hajófedélzeti leszállás nélkül. Tudom,hogy Oroszországban van kettő NITKA komplexum is ahol gyakorolhatnak(Szaki,Krím-félsziget és Jejszk),de 100%-osan az sem pótolja.
Amúgy annak is megvan a diszkrét bája, hogy az oroszoknak több gyakorlókomplexumuk van a hajófedélzeti leszálláshoz, mint amennyi hordozójuk
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 940
48 714
113
nekiláthatnának egy atommeghajtású utód tervezésének
Szerintem ne álljanak neki, teljesen felesleges. Inkább gyártsanak sokkal több rakétahordozó rombolót meg tengeralattjárót, és beléjük rengeteg, nagy hatótávolságú cirkálórakétát. Az orosz doktrínához szerintem egyáltalán nem passzol a szuperhordozós villogás. Egyrészt feleslegesen sérülékeny eszközök, amelyek védelme egy csomó másik eszközt igényel (hajók, tengeralattjárók, stb), hatalmas kitettség, hatalmas költségtényező.
Másrészt meg a közelkülföldjükre országon belül remekül megoldják a logisztikát.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 202
10 981
113
Amúgy annak is megvan a diszkrét bája, hogy az oroszoknak több gyakorlókomplexumuk van a hajófedélzeti leszálláshoz, mint amennyi hordozójuk

És ennek ellenére is komoly gondjaik vannak.

Ez a Kuznyecov már hobby kategória...

Van az az angol kifejezés, hogy "project car", amikor veszel valami lefingott, nálad öregebb kocsit, hétvégente bütykölgeted, ráköltöd mindened, de mégsem lesz kész sose.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
969
3 401
93
A Vietnámi Légierő 8527-es oldalszámú Szu-27UBK repülő gépe, Belorusz nagyjavítás utáni terepszínben. Ez a gép pótlásként érkezett 1998-ban, miután 1997-ben Irkutszkban egy lakótelepre zuhant az előző szállítmányt szállító An-124-es.

VUB.png


1995 és 1998 között hét Szu-27SzK együléses és öt Szu-27UBK kétüléses példányt kaptak Oroszországtól. Eredetileg Ho Si Minh város légvédelmét biztosították egy MiG-21bis-el vegyes ezredben. Majd 2004 óta átképző alakulatban üzemelnek, a jövendőbeli Szu-30-as pilóták számára.