Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Boki, amit linkeltél az a nagyon régi MKI kabin.

Itt az SzM kabinja nagy felbontásban:

http://postimg.org/gallery/2s00n3mta/

meg némi adalék:

67f2fb086b7c.jpg


b85b0948c78d.jpg

Képek így közvetlenül a fönti forrásból:

2014_08_18_4829.jpg

2014_08_18_4831.jpg

2014_08_18_4832.jpg

2014_08_18_4833.jpg


2014_08_18_4853.jpg

2014_08_18_4854.jpg

2014_08_18_4855.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Amúgy érdemes összehasonlítani a fenti IRKUT gyártotta Szu-30SzM építési minőségét a kb egynegyed generációval modernebb KNAAPO-féle Szu-35Sz-el: http://postimg.org/gallery/2xglkg40/

A meglátásom az, hogy az IRKUT-nál sokkal tisztességesebb munkát végeznek, mind a kabinbelső, mind a külső lemezelés terén, míg a KNAAPO sokkal fejlettebb masinájának lemezelése közelről nézve már fájdalmas,

2014_07_30_4638.jpg


2014_07_30_4656.jpg


a titán lemezek ponthegesztése során nem túl esztétikus vonalvezetés nyomai látszanak,

2014_07_30_4602.jpg


2014_07_30_4601.jpg



a kabin pedig csak első pillantra szép (hatalmas kijelzők miatt) valójában a rejtett helyeken inkább tűnik gányolásnak.

2014_07_30_4645.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Íme a Szu-30-as pár képe, hasonló szögekből, Igaz, a hajtómű gondola és a vízszintes vezérsík más technológiával készül, de pl a kabinkeret nem:
2014_08_18_4835.jpg


2014_08_18_4839.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Az a két kondenzcsík nekem úgy fest, az előszárnyakról indul ki, de csak a gép mögött válik láthatóvá. A gép egy függőleges menőver alján lehet, felvételből. Az előszárnyak már kezdik lekövetni az állásszöget, azonban a nagy hideg miatt elég erős kondenzáció alakul ki a gép mögött. Valószínű ehhez a páratartalom is megvolt. Nyáron, szakadó esőben, szinte gőzben, műrepülés közben ilyen fotókat tudtak készíteni: http://fotografersha.livejournal.com/431734.html
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Allesmor Obranna után szabadon: Szu-35 Sz kabinbelső:

2014_07_30_4643.jpg

2014_07_30_4644.jpg

2014_07_30_4645.jpg

2014_07_30_4646.jpg



Egyet kell értsek, a Szu-30 Szm kabinbelsőjének kidolgozása minőségibb munkának tűnik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
0_b34f4_64d78a5_XXL.jpg


A hmű. gondolán az a dudor a sötét négyzettel valami célmegjelölő lehet?

Semmi újdonság, már a legelső Szu-27-en is ott volt. A hosszú főfutószár miatt szükség volt valami kitámasztásra (hogy ne kelljen túl vaskosra, vagyis nehézre készíteni), és így oldották meg: a nyitás végső szakaszán a futószáron lévő elem ide csatlakozik, és az áramvonalas dudorban lévő rögzítőzár megfogja, így kitámasztja a futószárat. Egyébként nem lőttél nagyon mellé, az első Szu-27 fotók megjelenésekor nyugati szakértők is szenzornak/célmegjelölőnek értékelték:)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Semmi újdonság, már a legelső Szu-27-en is ott volt. A hosszú főfutószár miatt szükség volt valami kitámasztásra (hogy ne kelljen túl vaskosra, vagyis nehézre készíteni), és így oldották meg: a nyitás végső szakaszán a futószáron lévő elem ide csatlakozik, és az áramvonalas dudorban lévő rögzítőzár megfogja, így kitámasztja a futószárat. Egyébként nem lőttél nagyon mellé, az első Szu-27 fotók megjelenésekor nyugati szakértők is szenzornak/célmegjelölőnek értékelték:)

És tegyük hozzá, mindezt tették úgy, hogy az F-14-esen egy tökhasonló megoldás található.

Más. 1978-as Szu-27 műszerfal-koncepció:

91225-1-f.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Próbáljátok meg később, valószínű az orosz oldalon van szerverhiba, mivel mikor még linkeltem, a képek elérhetők voltak, most meg már nekem se.