Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Boki, amit linkeltél az a nagyon régi MKI kabin.

Itt az SzM kabinja nagy felbontásban:

http://postimg.org/gallery/2s00n3mta/

meg némi adalék:

67f2fb086b7c.jpg


b85b0948c78d.jpg

Képek így közvetlenül a fönti forrásból:

2014_08_18_4829.jpg

2014_08_18_4831.jpg

2014_08_18_4832.jpg

2014_08_18_4833.jpg


2014_08_18_4853.jpg

2014_08_18_4854.jpg

2014_08_18_4855.jpg
 
Amúgy érdemes összehasonlítani a fenti IRKUT gyártotta Szu-30SzM építési minőségét a kb egynegyed generációval modernebb KNAAPO-féle Szu-35Sz-el: http://postimg.org/gallery/2xglkg40/

A meglátásom az, hogy az IRKUT-nál sokkal tisztességesebb munkát végeznek, mind a kabinbelső, mind a külső lemezelés terén, míg a KNAAPO sokkal fejlettebb masinájának lemezelése közelről nézve már fájdalmas,

2014_07_30_4638.jpg


2014_07_30_4656.jpg


a titán lemezek ponthegesztése során nem túl esztétikus vonalvezetés nyomai látszanak,

2014_07_30_4602.jpg


2014_07_30_4601.jpg



a kabin pedig csak első pillantra szép (hatalmas kijelzők miatt) valójában a rejtett helyeken inkább tűnik gányolásnak.

2014_07_30_4645.jpg
 
Íme a Szu-30-as pár képe, hasonló szögekből, Igaz, a hajtómű gondola és a vízszintes vezérsík más technológiával készül, de pl a kabinkeret nem:
2014_08_18_4835.jpg


2014_08_18_4839.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az a két kondenzcsík nekem úgy fest, az előszárnyakról indul ki, de csak a gép mögött válik láthatóvá. A gép egy függőleges menőver alján lehet, felvételből. Az előszárnyak már kezdik lekövetni az állásszöget, azonban a nagy hideg miatt elég erős kondenzáció alakul ki a gép mögött. Valószínű ehhez a páratartalom is megvolt. Nyáron, szakadó esőben, szinte gőzben, műrepülés közben ilyen fotókat tudtak készíteni: http://fotografersha.livejournal.com/431734.html
 
Allesmor Obranna után szabadon: Szu-35 Sz kabinbelső:

2014_07_30_4643.jpg

2014_07_30_4644.jpg

2014_07_30_4645.jpg

2014_07_30_4646.jpg



Egyet kell értsek, a Szu-30 Szm kabinbelsőjének kidolgozása minőségibb munkának tűnik.
 
0_b34f4_64d78a5_XXL.jpg


A hmű. gondolán az a dudor a sötét négyzettel valami célmegjelölő lehet?

Semmi újdonság, már a legelső Szu-27-en is ott volt. A hosszú főfutószár miatt szükség volt valami kitámasztásra (hogy ne kelljen túl vaskosra, vagyis nehézre készíteni), és így oldották meg: a nyitás végső szakaszán a futószáron lévő elem ide csatlakozik, és az áramvonalas dudorban lévő rögzítőzár megfogja, így kitámasztja a futószárat. Egyébként nem lőttél nagyon mellé, az első Szu-27 fotók megjelenésekor nyugati szakértők is szenzornak/célmegjelölőnek értékelték:-)
 
Semmi újdonság, már a legelső Szu-27-en is ott volt. A hosszú főfutószár miatt szükség volt valami kitámasztásra (hogy ne kelljen túl vaskosra, vagyis nehézre készíteni), és így oldották meg: a nyitás végső szakaszán a futószáron lévő elem ide csatlakozik, és az áramvonalas dudorban lévő rögzítőzár megfogja, így kitámasztja a futószárat. Egyébként nem lőttél nagyon mellé, az első Szu-27 fotók megjelenésekor nyugati szakértők is szenzornak/célmegjelölőnek értékelték:-)

És tegyük hozzá, mindezt tették úgy, hogy az F-14-esen egy tökhasonló megoldás található.

Más. 1978-as Szu-27 műszerfal-koncepció:

91225-1-f.jpg
 
Próbáljátok meg később, valószínű az orosz oldalon van szerverhiba, mivel mikor még linkeltem, a képek elérhetők voltak, most meg már nekem se.