Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113
Ezekhez is integrálva vannak a Litening konténerek, mint a Szu-27-esekhez?

Ne feledd, hogy a Szu-30SzM alapját képező export verzió Szu-30MKI/MKM/MKA családból a maláj MKM-eken eleve integrálva van a Litening.
Többek közt ebből a projektből fejlődött ki a beloruszokon keresztül a kazah Szu-27UBM-ek Litening hordozási képessége.
Most a kazah Szu-30SzM-ek tulajdonképpen "alanyi jogon" kapják majd meg a már korában megvásárolt Litening-ek hordozási képességét.

Ebből ered a kérdés: vajon az orosz Szu-30SzM-ek is képesek lennének rá?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ebből ered a kérdés: vajon az orosz Szu-30SzM-ek is képesek lennének rá?


Remélem az a 72 db szu-30SM és azt a 20 db mk2 amit eddig rendeltek mind megkapja a haza célmegjelölőt és nem lesznek akkora puculik hogy kihagyják .
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
information_items_property_924.jpg


information_items_property_928.jpg


ufrdGf7.jpg


50dfeb2d5f99784c7d4abf6d1e7b2d31.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 690
113
Madár kerult két indonéz Szu-30MK2 hajtomuvébe(még 2013-ban). A hajtomu cseréjekor repedéseket találtak , majd elkuldték Komszomolszkba a két gépet, ahol a szétszedéskor konstrukcios hibákat fedeztek fel.
@emel az ilyen hibát ki lehet javítani vagy kuka a két gép?
http://bmpd.livejournal.com/1256987.html
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Madár kerult két indonéz Szu-30MK2 hajtomuvébe(még 2013-ban). A hajtomu cseréjekor repedéseket találtak , majd elkuldték Komszomolszkba a két gépet, ahol a szétszedéskor konstrukcios hibákat fedeztek fel.
@emel az ilyen hibát ki lehet javítani vagy kuka a két gép?
http://bmpd.livejournal.com/1256987.html

Minden hibát ki lehet javítani, csak az a nagy kérdés, hogy megéri-e? Ez attól függ elsősorban, hogy mennyi a gép hátralévő élettartama és a javítás várható költsége. Az indonéz gépek nem matuzsálemek és nem voltak olcsók, így szerintem nagyon nagy problémának kellene lenni, hogy lekukázzák őket. Viszont egy ilyen jellegű hiba javítása hosszú hónapokig is eltarthat, főleg a cserealkatrészek soron kívüli legyártása és a gép esetleges széleskörű megbontása miatt. Előfordulhat, hogy több ezer szegecset kell kifúrni, és annyira meg kell bontani a szerkezetet, hogy szélsőséges esetben csak gyártó-sablonba befogva hajtható végre a műtét, nehogy megvetemedjen a sárkány. Nagyobb baj, hogy akár tervezési/méretezési probléma, akár a gyártás során követték el a hibát, az nagy valószínűséggel a teljes szériánál fennállhat. Így minimum le kell állítani a repülést a teljes állománnyal vagy legalábbis le kell korlátozni a végrehajtható manőverek túlterhelését, és felül kell vizsgálni az összes gépet, hogy melyiknél áll fent ugyanaz a hiba.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 690
113
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".

Ha tényleg tervezési hiba, tehát a gyártó cég pontosan a dokumentáció szerint dolgozott, akkor ez nem az ő saruk, hanem a Szuhoj tervezőintézeté. Majd eldöntik egymásközt, ami azt is jelenti, hogy eldöntik, ki fizeti a javításokat. Nem lesz olcsó mulatság szerintem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 683
65 848
113
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".

Ez ugye egybecseng a "népi megfigyelésemmel" amit anno a netes közeli képek alapján ejtettem meg, vagyis, hogy a sokkal fejlettebb Szu-35Sz készül a sokkal szerényebb minőséggel operáló komszomolszki üzemben, ami elég sajnálatos.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Más topicban is felmerült a minőségbiztosítás kérdése, amiről beugrott egy amcsi újságíró tudósítása a szovjet frontról a II. vh idejéből. A lényege az volt, hogy az elhárító(?) nem volt elégedett a melósok tempójával, erre az egyiket kirángatta a sorból, a szájába nyomta a pisztolya csövét - a többire meg lehet tippelni. Nem egy szimpatikus módszer, de a hatékonyságát nem vonom kétségbe.
Mondom: nem célzás, csak úgy beugrott. :)
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Az indiai gépekkel is sok baj van, ezek a problémák hosszútávon nem tesznek jót a megrendeléseknek. Valószínű a T-50-nel is van és lesz szívás (csak erről nem tudunk).
Az elmúlt tíz évben sokat tettek azért, hogy utolérjék a "hanyatló nyugatot" és sokat is fejlődtek, de a szovjet összeomláskor is már óriási volt a technológiai lemaradás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 690
113
Arkan -1033 .hsz idézi a Knaapo-ban dolgozo srácot-A hibás indonéz Szu-30 MK2 kapcsán...
http://forums.airforce.ru/matchast/5040-su-30-istoriya-serii-52/#post119944
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
<i>A lényege az volt, hogy az elhárító(?) nem volt elégedett a melósok tempójával, erre az egyiket kirángatta a sorból, a szájába nyomta a pisztolya csövét - a többire meg lehet tippelni. Nem egy szimpatikus módszer, de a hatékonyságát nem vonom kétségbe.</i>

Sok mindent megmagyaráz a horrorisztikus orosz termékminőségről.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
OFF
máshol ugyanakkor, anno
http://asq.org/learn-about-quality/history-of-quality/overview/wwii.html
on

<i>Ez ugye egybecseng a "népi megfigyelésemmel" amit anno a netes közeli képek alapján ejtettem meg, vagyis, hogy a sokkal fejlettebb Szu-35Sz készül a sokkal szerényebb minőséggel operáló komszomolszki üzemben, a</i>

Tehát az orosz monőségbiztosítási rendszerrel igencsak gondok vannak, ha ennyire eltérő gépeket vesznek át két külön üzemből...
- ha az egyik jól látatóan alacsonyabb színvonalon gyárthat,
akkor vagy alacsony az alapelvárás,
vagy az egyik üzem megengedheti magának, hogy magasról.... hmm lenézze a gyártási standardokat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 205
83 833
113
Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!
 
G

Guest

Guest
"Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!"

Hú ez kemény, mint a honvédségünk. :)
Az igazság az fáj. Megint nem a nyugat hanyatlik elvtársak. De semmi gond majd szépen félremagyarázzátok egymásnak. Legalább újra szórakozunk egy jót, ezen az oroszbarát fórumon.

<i>Nyugodtan lehet moderálni, a cenzúra mindig az oroszok (szovjetek, szocik) erőssége volt.</i>
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
"Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!"

Hú ez kemény, mint a honvédségünk. :)
Az igazság az fáj. Megint nem a nyugat hanyatlik elvtársak. De semmi gond majd szépen félremagyarázzátok egymásnak. Legalább újra szórakozunk egy jót, ezen az oroszbarát fórumon.

<i>Nyugodtan lehet moderálni, a cenzúra mindig az oroszok (szovjetek, szocik) erőssége volt.</i>


Köszönjük a velős mondanivalódat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 205
83 833
113
rpeter

Semmit nem mondtál csak butaságot,kérlek érvekkel gyere elő ne hülyeséggel!