Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ezekhez is integrálva vannak a Litening konténerek, mint a Szu-27-esekhez?

Ne feledd, hogy a Szu-30SzM alapját képező export verzió Szu-30MKI/MKM/MKA családból a maláj MKM-eken eleve integrálva van a Litening.
Többek közt ebből a projektből fejlődött ki a beloruszokon keresztül a kazah Szu-27UBM-ek Litening hordozási képessége.
Most a kazah Szu-30SzM-ek tulajdonképpen "alanyi jogon" kapják majd meg a már korában megvásárolt Litening-ek hordozási képességét.

Ebből ered a kérdés: vajon az orosz Szu-30SzM-ek is képesek lennének rá?
 
Ebből ered a kérdés: vajon az orosz Szu-30SzM-ek is képesek lennének rá?


Remélem az a 72 db szu-30SM és azt a 20 db mk2 amit eddig rendeltek mind megkapja a haza célmegjelölőt és nem lesznek akkora puculik hogy kihagyják .
 
information_items_property_924.jpg


information_items_property_928.jpg


ufrdGf7.jpg


50dfeb2d5f99784c7d4abf6d1e7b2d31.jpg
 
Madár kerult két indonéz Szu-30MK2 hajtomuvébe(még 2013-ban). A hajtomu cseréjekor repedéseket találtak , majd elkuldték Komszomolszkba a két gépet, ahol a szétszedéskor konstrukcios hibákat fedeztek fel.
@emel az ilyen hibát ki lehet javítani vagy kuka a két gép?
http://bmpd.livejournal.com/1256987.html
 
Madár kerult két indonéz Szu-30MK2 hajtomuvébe(még 2013-ban). A hajtomu cseréjekor repedéseket találtak , majd elkuldték Komszomolszkba a két gépet, ahol a szétszedéskor konstrukcios hibákat fedeztek fel.
@emel az ilyen hibát ki lehet javítani vagy kuka a két gép?
http://bmpd.livejournal.com/1256987.html

Minden hibát ki lehet javítani, csak az a nagy kérdés, hogy megéri-e? Ez attól függ elsősorban, hogy mennyi a gép hátralévő élettartama és a javítás várható költsége. Az indonéz gépek nem matuzsálemek és nem voltak olcsók, így szerintem nagyon nagy problémának kellene lenni, hogy lekukázzák őket. Viszont egy ilyen jellegű hiba javítása hosszú hónapokig is eltarthat, főleg a cserealkatrészek soron kívüli legyártása és a gép esetleges széleskörű megbontása miatt. Előfordulhat, hogy több ezer szegecset kell kifúrni, és annyira meg kell bontani a szerkezetet, hogy szélsőséges esetben csak gyártó-sablonba befogva hajtható végre a műtét, nehogy megvetemedjen a sárkány. Nagyobb baj, hogy akár tervezési/méretezési probléma, akár a gyártás során követték el a hibát, az nagy valószínűséggel a teljes szériánál fennállhat. Így minimum le kell állítani a repülést a teljes állománnyal vagy legalábbis le kell korlátozni a végrehajtható manőverek túlterhelését, és felül kell vizsgálni az összes gépet, hogy melyiknél áll fent ugyanaz a hiba.
 
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".
 
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".

Ha tényleg tervezési hiba, tehát a gyártó cég pontosan a dokumentáció szerint dolgozott, akkor ez nem az ő saruk, hanem a Szuhoj tervezőintézeté. Majd eldöntik egymásközt, ami azt is jelenti, hogy eldöntik, ki fizeti a javításokat. Nem lesz olcsó mulatság szerintem.
 
Mindenesetre eléggé sokat hibáznak az utóbbi idoben a komszomolszki gyárban. Sokkal gyengébb a minoség is mint az "Irkutnál".

Ez ugye egybecseng a "népi megfigyelésemmel" amit anno a netes közeli képek alapján ejtettem meg, vagyis, hogy a sokkal fejlettebb Szu-35Sz készül a sokkal szerényebb minőséggel operáló komszomolszki üzemben, ami elég sajnálatos.
 
Más topicban is felmerült a minőségbiztosítás kérdése, amiről beugrott egy amcsi újságíró tudósítása a szovjet frontról a II. vh idejéből. A lényege az volt, hogy az elhárító(?) nem volt elégedett a melósok tempójával, erre az egyiket kirángatta a sorból, a szájába nyomta a pisztolya csövét - a többire meg lehet tippelni. Nem egy szimpatikus módszer, de a hatékonyságát nem vonom kétségbe.
Mondom: nem célzás, csak úgy beugrott. :)
 
Az indiai gépekkel is sok baj van, ezek a problémák hosszútávon nem tesznek jót a megrendeléseknek. Valószínű a T-50-nel is van és lesz szívás (csak erről nem tudunk).
Az elmúlt tíz évben sokat tettek azért, hogy utolérjék a "hanyatló nyugatot" és sokat is fejlődtek, de a szovjet összeomláskor is már óriási volt a technológiai lemaradás.
 
Arkan -1033 .hsz idézi a Knaapo-ban dolgozo srácot-A hibás indonéz Szu-30 MK2 kapcsán...
http://forums.airforce.ru/matchast/5040-su-30-istoriya-serii-52/#post119944
 
<i>A lényege az volt, hogy az elhárító(?) nem volt elégedett a melósok tempójával, erre az egyiket kirángatta a sorból, a szájába nyomta a pisztolya csövét - a többire meg lehet tippelni. Nem egy szimpatikus módszer, de a hatékonyságát nem vonom kétségbe.</i>

Sok mindent megmagyaráz a horrorisztikus orosz termékminőségről.
 
OFF
máshol ugyanakkor, anno
http://asq.org/learn-about-quality/history-of-quality/overview/wwii.html
on

<i>Ez ugye egybecseng a "népi megfigyelésemmel" amit anno a netes közeli képek alapján ejtettem meg, vagyis, hogy a sokkal fejlettebb Szu-35Sz készül a sokkal szerényebb minőséggel operáló komszomolszki üzemben, a</i>

Tehát az orosz monőségbiztosítási rendszerrel igencsak gondok vannak, ha ennyire eltérő gépeket vesznek át két külön üzemből...
- ha az egyik jól látatóan alacsonyabb színvonalon gyárthat,
akkor vagy alacsony az alapelvárás,
vagy az egyik üzem megengedheti magának, hogy magasról.... hmm lenézze a gyártási standardokat.
 
Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!
 
"Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!"

Hú ez kemény, mint a honvédségünk. :)
Az igazság az fáj. Megint nem a nyugat hanyatlik elvtársak. De semmi gond majd szépen félremagyarázzátok egymásnak. Legalább újra szórakozunk egy jót, ezen az oroszbarát fórumon.

<i>Nyugodtan lehet moderálni, a cenzúra mindig az oroszok (szovjetek, szocik) erőssége volt.</i>
 
"Épp csak azt felejted el,hogy a másik Szuhoj gyárral semmi nincs.Kérlek máshová tartogasd a demagógiádat!"

Hú ez kemény, mint a honvédségünk. :)
Az igazság az fáj. Megint nem a nyugat hanyatlik elvtársak. De semmi gond majd szépen félremagyarázzátok egymásnak. Legalább újra szórakozunk egy jót, ezen az oroszbarát fórumon.

<i>Nyugodtan lehet moderálni, a cenzúra mindig az oroszok (szovjetek, szocik) erőssége volt.</i>


Köszönjük a velős mondanivalódat.
 
rpeter

Semmit nem mondtál csak butaságot,kérlek érvekkel gyere elő ne hülyeséggel!