Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nyikolaj Petrenko ezredes volt az egyik áldozat
PRjxSkzgPfM.jpg
 
Még nem derült ki (számomra) az amerikai áldozat személyazonossága, de könnyen lehet, hogyha egy ukrán ezredes volt az egyik, akkor a gesztus értékű vegyes reptetések során szokásos módon a vendégpilóta is hasonló rendfokozatú lehetett.
Továbbá kérdés, hogy az ukrán ezredes rutinja mennyire lehetett a repülési feladathoz elegendő.

Plusz: Más források Iván Petrenko-ként azonosították az ukrán pilótát.
 
A két szóba jöhető érintett alakulat (Lakenheath 48th Fighter Wing és a California ANG 144th FW) honlapjain semmiféle infó sincs magáról a lezuhanásról se.
 
Azt hiszem, kicsit elbeszélünk egymás mellett. Másképp fogalmazok. Nem tudom, de valószínűleg, ha már épp ott tartanak gyakorlatot, akkor esélyesen az Sz-300-asok is be vannak vonva. De ennek nagyjából semmi köze nincs konkrétan a mostani szíriai rakétaszállításhoz. Enélkül is gyakorolnának velük, ha épp ez is szerepelt a gyakorlat tervében.
És én sem gondolom veszélytelennek az Sz-300-as rendszert. Csak a hatásvadász marhaságoktól mászok már a falra.



Ebben tökéletesen egyetértek. Gyakorolni sohasem árt és nyilván ki is használnak minden efféle lehetőséget. Csak épp nem egy vadiúj dolog teszteléséről van szó, ami pont most lett hirtelen sürgős. Hanem egy már minimum hónapokkal ezelőtt leegyeztetett dologról.



Ugyan már, szegény ukriknak szerinted lenne pénzük kitelepülni a "tanárokhoz"? :D



Ahogy elnézhettem-tük az elmúlt négy év videóit, az ukrán katonákra szerintem bőven ráfér bármilyen pluszképzés, mert nem nagyon látszik az eddigi teljesítményükön a professzionalizmus. Hanem inkább az alkoholizmus, képzetlenség, jóformán bármilyen hadianyag eladása bárkinek, aki fizet, meg hasonlók látszanak inkább rajtuk. :D
Nah, tulajdonképp erre akartam kilyukadni csak éjszaka nehezebben fogalmazok. Nem azért tesztelnek, gyakorolnak hogy megismerjék az oroszra hajazó technikát és harceljárásokat, hanem hogy minél többen megismerjék azt. Az egykori utódállamok már a 90-es években átadtak mindent az usának amire kíváncsi volt. Szóval ezért is ülhetett ott az amerikai pilóta. Vagy gyakoroltak és "belülről figyelt" vagy adott tanácsot (mit tudom én kommunikáció), vagy sétarepülés volt és az ukrán pilóta menőzött, sak mivel megkopott a tudása vagy sok volt a G, így megszívták.
 
A balesetben részt vevő amerikai szolgálat tagja volt a Kaliforniai Fresno (California) Air National Guard, a 144. Fighter Wingnek. Az Airman részt vett egy repülőgépes ismeretségi járatnál egy ukrán partnerrel. Egyetlen más repülőgép sem érintett az eseményben. A szolgálati tag személyazonosságát 24 órán keresztül visszatartják a bejelentés következő időpontjától.
 
Ha Petrenko ezredes egy alacsony zömök emberke, relatíve magas vérnyomással, akkor igazán jól bírhatja a túlterheléseket. A rövid artériás utak nagyban segítik a nagy túlterhelés elviselését.
Ha azonban Petrenko ezredes légi jártassága megkopott, rutinja már nem elégséges, akkor kis magasságon könnyen elkövethet olyan reptechnikai hibát, ami végzetes lehet, függetlenül attól, hogy milyen testi adottságokkal bír.

A rutintalanság egyeseknél elbizonytalanodást, félelmet, leblokkolást okoz, másoknál indokolatlan magabiztossághoz vezet, ez habitus kérdése.
Az esetleges rutintalanság a váratlanul bekövetkező műszaki probléma kezelésénél is gondot jelenthet.

És akkor mindezeken felül jön képbe az, hogy esetleg Petrenko ezredes kondíciója volt a szűk keresztmetszet, illetve - most rosszmájú leszek - netán a csillagjai révén ült gépbe, nem a valós jártassága alapján.
 
A napokban 3 új Szu-35Sz érkezett Beszovecre.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed