Egy kérdés, ha jól emlékszem, a Szu-34 max külső terhelése 9 tonna, ezt mennyire lehet túllépni? Arra gondolk, amit most írtál, tehát hogy csak félig tankolják a gépet, viszont kap 3 db 3000 literes póttartályt, plusz a két szárnyvég konténer, plusz mondjuk 1-1,5 tonna fegyverzet. A gép max felszálló tömegét nem lépik túl, viszont "kevesebb bennt, több kinnt".
Túl lehet lépni, csak nem érdemes. És mindig jóval kisebb a harci teher, mint a megengedett.
De, hogy lásd az arányokat, a Szu-27-es fejlesztésének korai szakaszában az egyik prototípust több, mint 8 tonna függesztménnyel pakolták meg és erre jött még valamennyi tüzelőanyag, merthogy a géppel fel is szálltak. Felszálltak és repültek is, de a leszálláskor a gép főfutója becsukódott.
Merthogy maximális külső teherrel plusz X százalék végezték az éles tesztet.
Ezután lett hivatalosan is csak 6 tonna a Szu-27-es maximális külső terhelhetősége és nem is eröltették a szárnyankénti további egy-egy fegyvertertót.
Ezek majd csak a Szu-27M/Szu-30/Szu-33/Szu-34...Szu-35Sz gépeknél jelennek meg.
Ezek mindegyikének jóval erősebb a futóműve, nem véletlen, hogy még az orrfutó is duplakerekes lett, de mindközül kiemelkedik a Szu-34-es futóműve, ahol a legnagyobb a szerkezeti tömeg, a legtöbb a tüzelőanyag és a fegyverzet tömege is.
Gondolom a 9 tonna a fentiek alapján elviekben túlléphető, de már nem visszahozható mennyiség, habár gyakorlati valószínűsége, illetve igény rá eleve nem nagyon van.