Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Mondjuk ha mindenképp a legbonyolultabb F-35 alváltozatot akarod mellé állítani, akkor szerintem nézd meg a Harrier és a Jak-38-as baleseti statisztikáját is. Mindjárt nem annyira szar az F-35B. Ha meg esetleg a teljes F-35 családot néznéd, akkor 960-970 legyártott darabból elvesztettek eddig kb 10-et. Hát nem rosszabb, mint 155-ből 4-et.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Minden relatív. 1990-től 2018-ig egy se veszett oda. Addig ez volt a világ legkiválóbb gépe. Ha ez most szar, akkor a teljes időtartamra vetítve valahol a középsemleges semmi extra környékén járunk.
.
Azért érdekes a gyorsan romló tendencia. Ez a pénzhiány, elhanyagolt karbantartás, romló minőségű alkatrészek eredménye? Vagy a tipus akor előrehaladtával gyorsan romlik a tipus megbizhatósága, ami valahol megint a karbantartáshoz kanyarodik vissza
.
Amúgy ez újabb gyártású gép volt, vagy régebbi?
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
.
Azért érdekes a gyorsan romló tendencia. Ez a pénzhiány, elhanyagolt karbantartás, romló minőségű alkatrészek eredménye? Vagy a tipus akor előrehaladtával gyorsan romlik a tipus megbizhatósága, ami valahol megint a karbantartáshoz kanyarodik vissza
.
Amúgy ez újabb gyártású gép volt, vagy régebbi?
Vagy csak az a temérdek bevetés amit repülnek és ugye a nagy számok törvénye az már csak ilyen ! Mert nemhiába gépszámhoz hanem össz repült órához arányítják a rep eseményeket !
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
.
Azért érdekes a gyorsan romló tendencia. Ez a pénzhiány, elhanyagolt karbantartás, romló minőségű alkatrészek eredménye? Vagy a tipus akor előrehaladtával gyorsan romlik a tipus megbizhatósága, ami valahol megint a karbantartáshoz kanyarodik vissza
.
Amúgy ez újabb gyártású gép volt, vagy régebbi?
Régebbi. A gép festése alapján ezt tudni kéne. :)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
nem csak beírja abba a statisztikába, hogy "ellenséges" ráhatás nélkül nem harchelyzetben az eredeti 155-ös darabszámból ez a 4. db, amit elhagytak..... elég szar statisztika

Na, ha ilyen jólinformált vagy, akkor hány hány repült órára jut ez a négy esemény?
Illetve mennyi műszaki és mennyi pilótahiba? A műszakiból mennyi vezethető vissza a karbantartás hiányára?

.
Azért érdekes a gyorsan romló tendencia. Ez a pénzhiány, elhanyagolt karbantartás, romló minőségű alkatrészek eredménye? Vagy a tipus akor előrehaladtával gyorsan romlik a tipus megbizhatósága, ami valahol megint a karbantartáshoz kanyarodik vissza
.
Amúgy ez újabb gyártású gép volt, vagy régebbi?

Ilyen egy konvencionális háború. Fát vágnak, hullik a forgács. Ha a pilóták gerince nem sérült, amit ziher, hogy már meg is néztek, akkor maholnap vissza is ülhetnek egy másikba.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az a fránya statisztika. A Szu-34-es gépveszteségek közül kettő eleve pilótahiba miatt veszett oda, mert a tenger felett összeütköztek, itt a négy pilótából három azért halt meg, mert belefagyott/belefulladt a hideg tengerbe.
Volt még egy nagytestű madárrajjal ütközés, ott "csak" a földön voltak halálos áldozatok, a személyzet megmenekült.
És most ez.
Illetve volt még egy olyan leszállás utáni géptörés, ahol később újra repülőképes lett a példány.

De nézzük például a Raptort. Ott a 187 legyártott mennyiségnek a hadrafoghatósága idáig sosem volt több 70 százaléknál és most egy komoly mennyiséget le is állítottak végleg.
Öt gép veszett oda, két pilóta vesztette életét, ebből kettő volt tervezési-műszaki probléma. További három sérült meg, de javíthatóan. Volt, ahol 35 millió dollár volt a javítás költsége.
Szar statisztika? Annyira nem, hiszen sok repült órára vetítve jött ki ez az adat.
Az más kérdés, hogy a típus állandó műszaki kihívásai, korábbi súlyos tervezési hibái árnyalják a képet.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 349
58 281
113
Az a fránya statisztika. A Szu-34-es gépveszteségek közül kettő eleve pilótahiba miatt veszett oda, mert a tenger felett összeütköztek, itt a négy pilótából három azért halt meg, mert belefagyott/belefulladt a hideg tengerbe.
Volt még egy nagytestű madárrajjal ütközés, ott "csak" a földön voltak halálos áldozatok, a személyzet megmenekült.
És most ez.
Illetve volt még egy olyan leszállás utáni géptörés, ahol később újra repülőképes lett a példány.

De nézzük például a Raptort. Ott a 187 legyártott mennyiségnek a hadrafoghatósága idáig sosem volt több 70 százaléknál és most egy komoly mennyiséget le is állítottak végleg.
Öt gép veszett oda, két pilóta vesztette életét, ebből kettő volt tervezési-műszaki probléma. További három sérült meg, de javíthatóan. Volt, ahol 35 millió dollár volt a javítás költsége.
Szar statisztika? Annyira nem, hiszen sok repült órára vetítve jött ki ez az adat.
Az más kérdés, hogy a típus állandó műszaki kihívásai, korábbi súlyos tervezési hibái árnyalják a képet.



Milyen tervezési hibái vannak?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Vagy csak az a temérdek bevetés amit repülnek és ugye a nagy számok törvénye az már csak ilyen ! Mert nemhiába gépszámhoz hanem össz repült órához arányítják a rep eseményeket !

Tehát húsz évig alig repültek....
:)
Ezért háború idején hullanak, mert valahol be kell hozni a felkészültség terén meglévő hiányosságokat.
Lehet, hogy így van. Sok haderő csinálja sajnos így, ők sem kivételek.
 
  • Vicces
Reactions: vilmoci and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Milyen tervezési hibái vannak?
Az első javíthatatlan gépvesztésnél 2002-ben a géppel az Edwards felett épp a póttartályokkal repülést tesztelték, amikor a maximális túlterhelés elérésekor az FbW megzavarodott és a pilóta 10g fölé tudta húzni a gépet. Leszállt vele, de a sárkány javítását gazdaságtalannak ítélték és leállították.
Utána meg ott volt az OBOGS tervezési hiba, ami több pilóta rosszullétét és egy halálát okozta, aki elkábult és lezuhant.
Illetve, az első pár széria törzshátsórésze méretezési hiba miatt idő előtt kezdett repedni, volt pár példány, amit inkább végleg leállítottak és donnorgép lett belőlük. A többit javították.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Na ez hány ezer km hatótáv lehet?

379735958-747756680726016-1695809074636217278-n.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
A gépbe 12 tonna fér, ez meg itt három darab 3000 literes póttartály. A tartályok saját légellenállása és tömege mellett is ez mindenképpen sokezer km-re elég kerozin.
A két zavarókonténerrel együtt ez kb max terhelést jelent. Érdekes élmény lehet a pilótáknak így felszállni, repülni, a képek alapján általában a maxhoz képest elég kis terheléssel szoktak repülni még harci bevetéseket is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A két zavarókonténerrel együtt ez kb max terhelést jelent. Érdekes élmény lehet a pilótáknak így felszállni, repülni, a képek alapján általában a maxhoz képest elég kis terheléssel szoktak repülni még harci bevetéseket is.
Viszont megtehetik, hogy a belső készletet csak félig töltik fel és az így felszabaduló felszállótömeget fegyverzetre váltják, majd a levegőben megtankolnak.
És ha a célkörzetbe érnek, leoldják a kiürült tartályokat.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Viszont megtehetik, hogy a belső készletet csak félig töltik fel és az így felszabaduló felszállótömeget fegyverzetre váltják, majd a levegőben megtankolnak.
És ha a célkörzetbe érnek, leoldják a kiürült tartályokat.
Egy kérdés, ha jól emlékszem, a Szu-34 max külső terhelése 9 tonna, ezt mennyire lehet túllépni? Arra gondolk, amit most írtál, tehát hogy csak félig tankolják a gépet, viszont kap 3 db 3000 literes póttartályt, plusz a két szárnyvég konténer, plusz mondjuk 1-1,5 tonna fegyverzet. A gép max felszálló tömegét nem lépik túl, viszont "kevesebb bennt, több kinnt".
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Egy kérdés, ha jól emlékszem, a Szu-34 max külső terhelése 9 tonna, ezt mennyire lehet túllépni? Arra gondolk, amit most írtál, tehát hogy csak félig tankolják a gépet, viszont kap 3 db 3000 literes póttartályt, plusz a két szárnyvég konténer, plusz mondjuk 1-1,5 tonna fegyverzet. A gép max felszálló tömegét nem lépik túl, viszont "kevesebb bennt, több kinnt".
Túl lehet lépni, csak nem érdemes. És mindig jóval kisebb a harci teher, mint a megengedett.
De, hogy lásd az arányokat, a Szu-27-es fejlesztésének korai szakaszában az egyik prototípust több, mint 8 tonna függesztménnyel pakolták meg és erre jött még valamennyi tüzelőanyag, merthogy a géppel fel is szálltak. Felszálltak és repültek is, de a leszálláskor a gép főfutója becsukódott.
Merthogy maximális külső teherrel plusz X százalék végezték az éles tesztet.
Ezután lett hivatalosan is csak 6 tonna a Szu-27-es maximális külső terhelhetősége és nem is eröltették a szárnyankénti további egy-egy fegyvertertót.
Ezek majd csak a Szu-27M/Szu-30/Szu-33/Szu-34...Szu-35Sz gépeknél jelennek meg.
Ezek mindegyikének jóval erősebb a futóműve, nem véletlen, hogy még az orrfutó is duplakerekes lett, de mindközül kiemelkedik a Szu-34-es futóműve, ahol a legnagyobb a szerkezeti tömeg, a legtöbb a tüzelőanyag és a fegyverzet tömege is.
Gondolom a 9 tonna a fentiek alapján elviekben túlléphető, de már nem visszahozható mennyiség, habár gyakorlati valószínűsége, illetve igény rá eleve nem nagyon van.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
A United Aircraft Corporation által gyártott új Szu-34-es repülőgépek idei második tételét adta át az orosz védelmi minisztériumnak. Az új bombázók teljes körű földi és repülési teszteken estek át.

A Szu-34-esek fontos részét képezik az orosz frontvonali repülés ütőerejének, és kiválóan bizonyítottak a csapatok között. A repülőgép sokféle harci képességgel rendelkezik, amely lehetővé teszi a fejlett repülési fegyverek használatát, növeli a földi és vízfelszíni célok megsemmisítésének hatótávját, és növeli a bombázás pontosságát.
(Rostec)


 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
A United Aircraft Corporation által gyártott új Szu-34-es repülőgépek idei második tételét adta át az orosz védelmi minisztériumnak. Az új bombázók teljes körű földi és repülési teszteken estek át.

A Szu-34-esek fontos részét képezik az orosz frontvonali repülés ütőerejének, és kiválóan bizonyítottak a csapatok között. A repülőgép sokféle harci képességgel rendelkezik, amely lehetővé teszi a fejlett repülési fegyverek használatát, növeli a földi és vízfelszíni célok megsemmisítésének hatótávját, és növeli a bombázás pontosságát.
(Rostec)


Ez már a tervezett modernizáláson átesett változat?