Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Szu-34-es belülről:

 
A cikk az "orosz JDAM-ekről" szól, de van benne egy súlyos kritika a Szu-34-esek használhatóságával kapcsolatban:


A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
 
A cikk az "orosz JDAM-ekről" szól, de van benne egy súlyos kritika a Szu-34-esek használhatóságával kapcsolatban:


A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
Skandallum! Hogy mersz ilyet mondani?
 
A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
.
.
Ez nem lep meg. Sz-34 cockpit fotoit nezve
  • a cockpit bal fele egy Szu-27, amihez hozzakokanyoltak jobbra egy toldatot. Az egesz cockpit olyan fogdmegasöröm hangulatu, nagyon esetleges, nem egy egyseges, összeszedett design benyomasat kelti
  • a muszerek szinvonala a 30 evvel ezelötti nyugati gepeket idezi, van mar par egyszerubb kepernyö, de nagyon sok az analog kapcsolo, muszer, stb is.
  • voltak ugye a videok, fotok, hogy eles bevetesre azert a muszerfal tetejere odapattintott GARMIN kezi navival repulnek.
 
.
.
Ez nem lep meg. Sz-34 cockpit fotoit nezve
  • a cockpit bal fele egy Szu-27, amihez hozzakokanyoltak jobbra egy toldatot. Az egesz cockpit olyan fogdmegasöröm hangulatu, nagyon esetleges, nem egy egyseges, összeszedett design benyomasat kelti
  • a muszerek szinvonala a 30 evvel ezelötti nyugati gepeket idezi, van mar par egyszerubb kepernyö, de nagyon sok az analog kapcsolo, muszer, stb is.
  • voltak ugye a videok, fotok, hogy eles bevetesre azert a muszerfal tetejere odapattintott GARMIN kezi navival repulnek.
Namármost ezek pont nem a lényeges részek. Sőt, én eleve azt mondanám, hogy a maga idejében a Szu-34-es műszerfala még pont, hogy átgondoltan volt összerakva. De ezen vitatkozhatunk.
Azon túl, hogy például ehhez képest az F-15C kabinja az igazi heftölés, az utólag bebarkácsolt MFD-vel, azt sem árt tudni, hogy nem a kabin összképe determinálja egy gép korszerűségét, képességeit, potenciálját.
Ez csak a kilencvenes évekből visszamaradt klisé, amikor újdonságként kezdtek elterjedni a képernyők, így mindenki az alapján ítélte meg a gépek képességét, hogy hogyan néz ki a kabin.

A Szu-34-es problémája a radarja, illetve a szignifikáns különbség a beígért, illetve megvalósult paraméterek és használhatóság között.
Úgy fest, hogy itt üt vissza a "ki sokat markol, keveset fog", vagyis, hogy a regionális munkáltatás, termelői képességek és persze politikai potentátok játékban tartása végett párhuzamosan három Szuhoj gyártóüzemet és projektet is futtattak, Novoszibirszkben, Irkutszkban és a távol-keleti Komszomolszkban.
Egyszer majd arról is jön tanulmány, hogy a másfél évtizedes boldog NIR-ezés az Aviadartsz és egyéb gyakorlatokon ugyan szépen elfedték ezeket a képesség- és technológiabeli hiányosságokat, de a háború felszínre hozta őket.
 
Namármost ezek pont nem a lényeges részek. Sőt, én eleve azt mondanám, hogy a maga idejében a Szu-34-es műszerfala még pont, hogy átgondoltan volt összerakva. De ezen vitatkozhatunk.
Azon túl, hogy például ehhez képest az F-15C kabinja az igazi heftölés, az utólag bebarkácsolt MFD-vel, azt sem árt tudni, hogy nem a kabin összképe determinálja egy gép korszerűségét, képességeit, potenciálját.
Ez csak a kilencvenes évekből visszamaradt klisé, amikor újdonságként kezdtek elterjedni a képernyők, így mindenki az alapján ítélte meg a gépek képességét, hogy hogyan néz ki a kabin.
.
.
A kezelőfelület milyensége azért sejtetni engedi a mögötte lévő technika szinvonalát is, másrészt ez az a réteg, amit a Szu-34-ből mi laikusok valóban látunk.
.
A Szu-34 kabinját igy kezdték összereszelgetni Szu-27 megtoldásként:
.
.
Azóta fejlődött a kabin, mostanában pl igy néz ki:
.
 
.
.
A kezelőfelület milyensége azért sejtetni engedi a mögötte lévő technika szinvonalát is, másrészt ez az a réteg, amit a Szu-34-ből mi laikusok valóban látunk.
.
A Szu-34 kabinját igy kezdték összereszelgetni Szu-27 megtoldásként:
.
.
Azóta fejlődött a kabin, mostanában pl igy néz ki:
.
Te kis sunyi! Az előtte képen a pilóta, az utána képen pedig a VSO helyét mutattad...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Előtte:
2cbfdbed57d88e367651de72faf5db4d.jpg

Utána:
Sukhoi-Su-34-cockpit.jpg
 
Te kis sunyi! Az előtte képen a pilóta, az utána képen pedig a VSO helyét mutattad...
.
.
Nem ertem a problemadat. Az egyik egy korai kabinfoto, a masik meg egy kesöbbi, mindkettö Szu-34. Az elötte foto celja az volt mutatni, hogy a pilota helye eredetileg egy sima Szu-27 volt. Az utanna foto meg tavalyi, azon meg az odatapasztott kezi GPS a lenyeg, mutatva, hogy a pilotak mennyire biznak a gep idöközben tovabbfejlesztett elektronikajaban.
 
.
.
Nem ertem a problemadat. Az egyik egy korai kabinfoto, a masik meg egy kesöbbi, mindkettö Szu-34. Az elötte foto celja az volt mutatni, hogy a pilota helye eredetileg egy sima Szu-27 volt. Az utanna foto meg tavalyi, azon meg az odatapasztott kezi GPS a lenyeg, mutatva, hogy a pilotak mennyire biznak a gep idöközben tovabbfejlesztett elektronikajaban.
Nem lehet hogy Szíriában a glonas nem volt pontos?
Ezért használták kiegészítésként a Garmani-t
 
Nem lehet hogy Szíriában a glonas nem volt pontos?
Ezért használták kiegészítésként a Garmani-t
.
.
Erdekes szempont. Elvileg 24 muhold szukseges a globalis lefedettseghez, 18 pedig ahhoz, hogy Oroszorszag le legyen fedve. Elvileg a 24 muholdas globalis lefedettseget elertek 2011 oktoberben, es ezt viszonylag hoztak is, de nem folyamatosan azert, voltak idöszakok, amikor csak -23 muhold volt aktiv, pl 2021-ben nem is inditottak, ezt igyekeztek behozni a haboru kitörese utan 2022-ben.
 
A marhak, sajat helikopteruket lottek le.
Wagner takarit.

Mire van szukseg a fronton a valosagban.

Egy Su-34 is lepotyant a térségben, ráadásul a helikopter akár kétto is lehetet, de ki tudja:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az oroszok állitolag szabotoroket keresnek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egy Su-34 is lepotyant a térségben, ráadásul a helikopter akár kétto is lehetet, de ki tudja:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az oroszok állitolag szabotoroket keresnek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szabotoroket? Hat azert...
Jo hogy nem egy MH jarat volt megint.
 
Szabotoroket? Hat azert...
Jo hogy nem egy MH jarat volt megint.
Strelkov is beszopta a szabotoros MANPADS-os verziót :oops: :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig 4-5 gép leszedését két percen belul nagy valószinuséggel rendszerzavar okozhatta:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kérdés hogy ki vagy mi okozhatot ilyen zavart és vajon ismétlodhet e még a továbiakban.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Strelkov is beszopta a szabotoros MANPADS-os verziót :oops: :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pedig 4-5 gép leszedését két percen belul nagy valószinuséggel rendszerzavar okozhatta:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kérdés hogy ki vagy mi okozhatot ilyen zavart és vajon ismétlodhet e még a továbiakban.

Kész szerencse, hogy a szlovák légvédelem biztosan nem lő le saját gépet a közeljövőben. :D