Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Arról van valakinek kész statisztikája, hogy a Szu-27/3x típusoknál milyen arányban sikerült a visszatérés egy hajtómű kiesése után?
 
Arról van valakinek kész statisztikája, hogy a Szu-27/3x típusoknál milyen arányban sikerült a visszatérés egy hajtómű kiesése után?
99,9999%-ra veszem, hogy senkinek. Ilyet még a USAF oldalán se találnál. Az F-15 írásomban a 2000 utáni összes F-15 mishap benne van. Alig volt hajtóműhiba, ami volt, egy része annak is földön.

Szerintem egy 100k órára eső mishapot sem ásna elő itt senki.
 
Ezt hogy érted? Mi felelőtlenség van egy kiképzésben? Vagy háború idején felelőtlen dolog a kiképzési repülés?

Irracionális a műveleti területen, közvetlen közelében a kiképzési repülés. Ezeket máshol, a békésebb hátországban célszerű végrehajtani.
Mátcsak a légi helyzet (saját -idegen azonosítás, folyó műveletek irányítása, stb.) miatt is.
Csak fontos azt a látszatot kelteni, hogy minden rendben van az Azovi tenger felett.

Akkor is inkább terelnek, ha egyébként egy harci bevetésről visszatérő gép technikai meghibásodása volt az ok.
Szerintem.
 
Irracionális a műveleti területen, közvetlen közelében a kiképzési repülés. Ezeket máshol, a békésebb hátországban célszerű végrehajtani.
Mátcsak a légi helyzet (saját -idegen azonosítás, folyó műveletek irányítása, stb.) miatt is.
Csak fontos azt a látszatot kelteni, hogy minden rendben van az Azovi tenger felett.

Akkor is inkább terelnek, ha egyébként egy harci bevetésről visszatérő gép technikai meghibásodása volt az ok.
Szerintem.
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.
 
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.

Senki nem mondta, hogy az ukrán nem ezt csinálná.
De ez ruszki gép veszteség.
:)
Nem kell mindjárt ideológiát gyártani mögé.
 
Egyedülálló videó jelent meg a Szu-34 jejszki lezuhanásáról!

Látható, hogyan katapultak a pilóták az utolsó pillanatban.

Emlékezzünk vissza, hogy október 17-én este Jejszkben egy Szu-34-es vadászgép lezuhant egy lakónegyedben, ami tűzhöz vezetett egy lakóházban. A tűz 2 ezer négyzetméteren terjedt ki.

Az incidens áldozata 15 ember volt, közülük hárman gyerekek. 43 a sebesültek száma, köztük 9 gyerek.

 
Megállapították a Szu-34 lezuhanásának okát:

Mint a rendfenntartó szervek beszámoltak róla, a gép felszállásakor két sirály szállt be a hajtóművekbe – a madarak maradványait a Szu-34-es roncsait vizsgálva találták meg a szakemberek. Ennek következtében az egyik hajtómű kigyulladt, ami a Szu-34 lezuhanásához vezetett.
 
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.

Lehet,hogy rosszul,de én úgy tudom,hogy olyan,hogy "fegyvertelen gép" nem létezik. Mármint olyan esetben, ha a gép rendelkezik beépített fedélzeti géppuskával vagy gépágyúval. Mert amennyiben van a gépnek fedélzeti géppuskája/gépágyúja, akkor az minden esetben töltve van. Függetlenül attól, hogy iskolaköröznek, harcolni mennek, útvonalat repülnek, vagy éppen egy hazai/külföldi repülőnapon bemutatót repülnek vele.
A Szu-34-es pedig rendelkezik fedélzeti gépágyúval, és abban a videóban is, ahol a lakók kérdezgetik az egyik katapultált, betonon fekvő hajózót, időközönként hangos, lövés szerű hangokat hallani. Szerintem a gépágyú lőszerei robbannak fel éppen, egyesével a tűzben.
 
December 29-én a Novoszibirszki Repülőgépgyár 3 új Szu-34M bombázót adott át az orosz védelmi minisztériumnak

rZfhPQ4VWk4.jpg
VEJ43dSliOo.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Megállapították a Szu-34 lezuhanásának okát:

Mint a rendfenntartó szervek beszámoltak róla, a gép felszállásakor két sirály szállt be a hajtóművekbe – a madarak maradványait a Szu-34-es roncsait vizsgálva találták meg a szakemberek. Ennek következtében az egyik hajtómű kigyulladt, ami a Szu-34 lezuhanásához vezetett.

Nincsen rács a beömlő elején, ami felszálláskor le van engedve, mint a 27-eseknél?
 
Nincsen rács a beömlő elején, ami felszálláskor le van engedve, mint a 27-eseknél?
Nincs. De a lenne, se volna haszna, mert az ilyen rácsok, kopoltyúk, miegyebek csak addig vannak nyitva, amíg futó berugózott állapotban van.
A gép már levegőben volt és emelkedett, mikor a sirályokat beszívta.
Sem a Szu-34-esen, sem pedig a Szu-35Sz-en nincs rácsozat.
 
Nincs. De a lenne, se volna haszna, mert az ilyen rácsok, kopoltyúk, miegyebek csak addig vannak nyitva, amíg futó berugózott állapotban van.
A gép már levegőben volt és emelkedett, mikor a sirályokat beszívta.
Sem a Szu-34-esen, sem pedig a Szu-35Sz-en nincs rácsozat.

A Szu-34-en a keresztmetszet sem szabályozható már, ugye?