Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 094
11 872
113
Új gépek átadva
Su-34.jpg

A rút kiskacsa
Su-34.jpg

Sych konténer
Su-34-e1539861054909.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 760
80 814
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 760
80 814
113
2022. október 17-én a Déli Katonai Körzet katonai repülőteréről egy kiképzőrepülésre való repülés közben lezuhant egy Szu-34-es frontbombázó. A gép Jejszk városában zuhant le. A katapultált pilóták beszámolója szerint a katasztrófát az egyik hajtómű felszállás közbeni kigyulladása okozta. A Szu-34-es lezuhanásának helyén, az egyik lakónegyed udvarán a repülőgép üzemanyaga kigyulladt.

Védelmi minisztérium

8wVDQnRfqdE.jpg




 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 375
8 562
113
A zuhanás pillanata:


Az egyik katapultált pilóta ejtőernyője

1000 mhiányzott, hogy biztonságos helyre vigyék a gépet, sajnos nemjött össze. Eddig 10 halottról érkezett hír,ami nőni fog sajnos, tekintettel arra, hogy a teljes lakóház kigyulladt.
0dUgxwKWj1o.jpg

A kifutó és a lakónegyedek elhelyezkedése nem túl bizalomgerjesztő. Lehet hogy kódolva volt, hogy egyszer bekövetkezik egy ilyen baleset. Úgy említik kiképzés volt. Hát nem tudom, lehet fedősztori. Mert felelőtlenségnek tűnne egy kiképzés pont ilyen környezetben.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
A kifutó és a lakónegyedek elhelyezkedése nem túl bizalomgerjesztő. Lehet hogy kódolva volt, hogy egyszer bekövetkezik egy ilyen baleset. Úgy említik kiképzés volt. Hát nem tudom, lehet fedősztori. Mert felelőtlenségnek tűnne egy kiképzés pont ilyen környezetben.
Ezt hogy érted? Mi felelőtlenség van egy kiképzésben? Vagy háború idején felelőtlen dolog a kiképzési repülés?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Én nem ismerem a körülményeket, de valahogy nem jön át a széttelepített kéthajtóműves orosz dizájn jobb baleseti statisztikája.
Nem látom, hogy a MiG-29-esek, vagy a Szu-27-es leszármazottak annyival jobban muzsikálnának, mint mondjuk a Szu-24-es, vagy a MiG-31-es, ami az F-15-öshöz, F-18-ashoz, vagy F-22-eshez hasonlóan közvetlenül egymás mellé beépített hajtóművekkel repül. Persze, ezzel a nagy erőkarral elegánsan meg lehetett oldani a Csepkin-féle tolóerő vektorálást két, V alakban dolgozó tengelyű, de csak egy síkban mozgó fúvócsővel, de ezek is csak együtt használva érik el hatásukat, egy hajtómű kiesése esetén pedig inkább átok, mint áldás ez a módszer.
Az indiaiaknál számos Szu-30MKI esett le és egy szíriai orosz Szu-30SzM se tudott visszatérni a bázisára, mikor madárrajjal ütközött. Viszont az ilyen kialakítás miatt nincs normális stealth kialakítása és fegyvertere a Szu-57-esnek se.

Ha igazak a jelentések, ez a Szu-34-es is egy hajtómű kiesése miatt lezuhant, mint a nyeletlen balta. Eltalálták? Simán lehet, hogy a hajtómű kiesése már csak a kisebbik gond volt. Nálunk, amikor bemutatórepülés gyakorlása közben robbant szét az egyik hajtómű, az a tény, hogy a pilóta esetleg mégem a megfelelő hajtóműre nyomta rá a tűzoltást, nem számított már. Ugyanis, a hajtómű szétrepülése miatt az egész gép is kigyulladt: Az a gép egy darab jó hajtóművel se jutott volna messzebb. Hiába volt a 29-esen kellően széttelepíteve a két hajtómű.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Én nem ismerem a körülményeket, de valahogy nem jön át a széttelepített kéthajtóműves orosz dizájn jobb baleseti statisztikája.
Nem látom, hogy a MiG-29-esek, vagy a Szu-27-es leszármazottak annyival jobban muzsikálnának, mint mondjuk a Szu-24-es, vagy a MiG-31-es, ami az F-15-öshöz, F-18-ashoz, vagy F-22-eshez hasonlóan közvetlenül egymás mellé beépített hajtóművekkel repül. Persze, ezzel a nagy erőkarral elegánsan meg lehetett oldani a Csepkin-féle tolóerő vektorálást két, V alakban dolgozó tengelyű, de csak egy síkban mozgó fúvócsővel, de ezek is csak együtt használva érik el hatásukat, egy hajtómű kiesése esetén pedig inkább átok, mint áldás ez a módszer.
Az indiaiaknál számos Szu-30MKI esett le és egy szíriai orosz Szu-30SzM se tudott visszatérni a bázisára, mikor madárrajjal ütközött. Viszont az ilyen kialakítás miatt nincs normális stealth kialakítása és fegyvertere a Szu-57-esnek se.

Ha igazak a jelentések, ez a Szu-34-es is egy hajtómű kiesése miatt lezuhant, mint a nyeletlen balta. Eltalálták? Simán lehet, hogy a hajtómű kiesése már csak a kisebbik gond volt. Nálunk, amikor bemutatórepülés gyakorlása közben robbant szét az egyik hajtómű, az a tény, hogy a pilóta esetleg mégem a megfelelő hajtóműre nyomta rá a tűzoltást, nem számított már. Ugyanis, a hajtómű szétrepülése miatt az egész gép is kigyulladt: Az a gép egy darab jó hajtóművel se jutott volna messzebb. Hiába volt a 29-esen kellően széttelepíteve a két hajtómű.
Valahogy nem áll össze a fejemben a kép, mert nekem az van meg, hogy minden új orosz gép kéthajtóműves évtizedek óta, hogyha az egyik kiesne, legyen tartalék. De ha repülhetetlen a gép ilyen helyzetben, akkor nem sok értelme van a dolognak. o_O

Gondolom nem a potenciális vektorálás miatt lett ez a kialakítás, hiszen még a MiG-29/Szu-27 fejlesztésénél dőlt el a dizájn, akkor pedig szerintem még nem volt reálisan tervben a TVC.

Ezek szerint a hivatalos indok az lehetett, hogy találat/sérülés esetén széttelepítve nagyobb valószínűséggel marad legalább az egyik hajtómű működőképes?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and fip7