Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 007
73 482
113
message-editor%2F1641592454058-su-34_hardpoint__armament_arrangement.png

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 173
61 008
113
message-editor%2F1641592454058-su-34_hardpoint__armament_arrangement.png

Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.

A nagyobb fesztávú (és persze felületű), de hasonló be- és kilépőél nyilazású, réselt fékszárny-flaperonos, külön csűrő-flaperonos, nagyobb oldalviszonyú szerkezet felhajtóerő/ellenállás aránya lényegesen kedvezőbb volt, mint a Szu-27-esek hagyományos szárnya. Amit a Szu-34-es is örökölt.
És, hogy a nagyobb szárnykarcsúsággal együtt ne romoljon a nagy állásszögű repülőtulajdonság, megnövelték a lehajtható belépőél felületét is.



su-33ub_size%20comparison.jpg


A fenti ábrán a KUB szárnya van rámontírozva a Szu-33-as szárnyára, amiről kevéssé köztudott, hogy nem csak az felhajthatóságban és az extra csűrő-flaperonban különbözik a Szu-27-esek (és a Szu-34-es) szárnyától, hanem a felülete is nagyobb valamivel. Jól látszik, hogy a világoskék Szu-33-as szárnyának a kilépőéle közelebb van a vízszintes vezérsíkhoz, mint egy Szu-27-esnél.
A fenti ábrán ha odamontíroznánk a 34-es szárnyát is, a különbség tehát még szembeötlőbb lenne.

Elhagyva a tömegnövelő felhajtható kialakítást és extra mechanizmust, ez egy nagyon jó kis szárny lett volna a 34-esekhez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 173
61 008
113
A legelsőnek, még 2006-ban gyártott széria Szu-34-es példány, a piros 01-es tréleres útja kissé megnehezült:

Azóta már megérkezett a végleges helyére, egy egyetemre, ahol tansegédlet lesz belőle:


 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 025
113
Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.

A nagyobb fesztávú (és persze felületű), de hasonló be- és kilépőél nyilazású, réselt fékszárny-flaperonos, külön csűrő-flaperonos, nagyobb oldalviszonyú szerkezet felhajtóerő/ellenállás aránya lényegesen kedvezőbb volt, mint a Szu-27-esek hagyományos szárnya. Amit a Szu-34-es is örökölt.
És, hogy a nagyobb szárnykarcsúsággal együtt ne romoljon a nagy állásszögű repülőtulajdonság, megnövelték a lehajtható belépőél felületét is.



su-33ub_size%20comparison.jpg


A fenti ábrán a KUB szárnya van rámontírozva a Szu-33-as szárnyára, amiről kevéssé köztudott, hogy nem csak az felhajthatóságban és az extra csűrő-flaperonban különbözik a Szu-27-esek (és a Szu-34-es) szárnyától, hanem a felülete is nagyobb valamivel. Jól látszik, hogy a világoskék Szu-33-as szárnyának a kilépőéle közelebb van a vízszintes vezérsíkhoz, mint egy Szu-27-esnél.
A fenti ábrán ha odamontíroznánk a 34-es szárnyát is, a különbség tehát még szembeötlőbb lenne.

Elhagyva a tömegnövelő felhajtható kialakítást és extra mechanizmust, ez egy nagyon jó kis szárny lett volna a 34-esekhez.
.
.
A Szu-34-re raferne egy uj cockpit is, nagyobb, jobban elrendezett kepernyökkel. A mostani cockpit kicsit ugy nez ki, mintha egy Szu-27 cockpit jobb oldalara odaheggesztettek volna egy toldatot, a kezdeti prototipusoknal ez erzekelhetöbb volt, de valahogy a mostaniak is elegge atmenetinek tunnek.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 044
113
W

Wilson

Guest

Orosz és szíriai katonai pilóták közös légi járőrözést tartanak a Golán-fennsíkok közelében...​


2022. január 24-én az orosz és a szíriai katonai pilóták először hajtottak végre közös légi járőrözést a Golán-fennsík és az Eufrátesz mentén a Hmeimim, Seikal és Dumeir repülőterekről - jelentette a TASZSZ hírügynökség az orosz védelmi minisztériumra hivatkozva.

RIAN_2723724.HR_.ru_

RIA Novosztyi / Orosz Védelmi Minisztérium

"Az őrjárat útvonala a Golán-fennsíkok mentén, majd a déli határ mentén, az Eufrátesz mentén és a Szíriai Arab Köztársaság északi részein át vezetett. Az orosz pilóták a Khmeimim légibázisról, szíriai társaik a Damaszkusz melletti Seikal és Doumeir repülőterekről szálltak fel - közölte a hadsereg.

Az orosz légierőt Szu-34, Szu-35 és A-50-es nagy hatótávolságú radarfelderítő repülőgépek, míg a szíriai felet Mig-23-as és Mig-29-es repülőgépek képviselték. A katonai minisztérium szerint "az őrjárat során a szíriai pilóták a légtérellenőrzésért és a vadászgépek fedezéséért feleltek, míg az orosz személyzet a földi célpontok elleni csapásokat gyakorolta".

Elmondták, hogy a járőrözések során légi célpontok elleni rakétakilövéseket és földi célpontok elleni csapásokat gyakoroltak az ország középső részén található egyik lőtéren. "A közös járőrözések eredményeként a két baráti ország pilótái készségeket szereztek a különböző helyzetekben való interakcióban. Az ilyen közös repülések mostantól rendszeressé válnak" - hangsúlyozta a védelmi minisztérium.


Colonelcassad
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 173
61 008
113

Orosz és szíriai katonai pilóták közös légi járőrözést tartanak a Golán-fennsíkok közelében...​


2022. január 24-én az orosz és a szíriai katonai pilóták először hajtottak végre közös légi járőrözést a Golán-fennsík és az Eufrátesz mentén a Hmeimim, Seikal és Dumeir repülőterekről - jelentette a TASZSZ hírügynökség az orosz védelmi minisztériumra hivatkozva.

RIAN_2723724.HR_.ru_

RIA Novosztyi / Orosz Védelmi Minisztérium

"Az őrjárat útvonala a Golán-fennsíkok mentén, majd a déli határ mentén, az Eufrátesz mentén és a Szíriai Arab Köztársaság északi részein át vezetett. Az orosz pilóták a Khmeimim légibázisról, szíriai társaik a Damaszkusz melletti Seikal és Doumeir repülőterekről szálltak fel - közölte a hadsereg.

Az orosz légierőt Szu-34, Szu-35 és A-50-es nagy hatótávolságú radarfelderítő repülőgépek, míg a szíriai felet Mig-23-as és Mig-29-es repülőgépek képviselték. A katonai minisztérium szerint "az őrjárat során a szíriai pilóták a légtérellenőrzésért és a vadászgépek fedezéséért feleltek, míg az orosz személyzet a földi célpontok elleni csapásokat gyakorolta".

Elmondták, hogy a járőrözések során légi célpontok elleni rakétakilövéseket és földi célpontok elleni csapásokat gyakoroltak az ország középső részén található egyik lőtéren. "A közös járőrözések eredményeként a két baráti ország pilótái készségeket szereztek a különböző helyzetekben való interakcióban. Az ilyen közös repülések mostantól rendszeressé válnak" - hangsúlyozta a védelmi minisztérium.


Colonelcassad
Ezek a szír MiG-23-asok pokolian rossz állapotban vannak. Viszont érdekes az infrakivetőjük elhelyezése. Utólagos mókolásnak tűnik közvetlenül a függőleges vezérsík tövébe illeszteni a kivetőket, de légréssel, ami szeritem nagyban növelheti a légellenállást.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 961
5 895
113
https://www.aviatika.hu/a-szu-34-es-taktikai-bombazo-repulogep/ (2022.01.21.)

"A tervezett belső elektro-optikai csomag alkalmazása helyett újabb jelentések szerint a Sapsan-E képalkotó infra és lézeres célzókonténert valószínűleg a 9. számú törzs alatti függesztési pontra rögzítik."

Ezt az infót ugyan honnan szedték? a Sapsan-E-ről már vagy 10 éve semmi hír. Külföldi szankciók 14 után lehettek az utolsó szög neki.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
https://www.aviatika.hu/a-szu-34-es-taktikai-bombazo-repulogep/ (2022.01.21.)

"A tervezett belső elektro-optikai csomag alkalmazása helyett újabb jelentések szerint a Sapsan-E képalkotó infra és lézeres célzókonténert valószínűleg a 9. számú törzs alatti függesztési pontra rögzítik."

Ezt az infót ugyan honnan szedték? a Sapsan-E-ről már vagy 10 éve semmi hír. Külföldi szankciók 14 után lehettek az utolsó szög neki.
Attól még raktáron lehet.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 961
5 895
113
Biztosak nem lehetünk bizonyos dolgokban.
ha gyártották volna, használták volna
ha használták volna azért pár hitvány minőségű kép előkerült volna mondjuk sziriából =(még a su-57 is le lett kapva a 101KS-TP-vel)


de ha rendszerben is lenne, már rég rég elavult lenne
 
  • Tetszik
Reactions: Roni