Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Megérkezett Lipeckbe az első Szu-34NVO

@hurci10

QDOoTpFoeJA.jpg

yBZhv-Q8oo8.jpg

3mf21Tk9llo.jpg

y6qk7Xgax0I.jpg
 
Kicsit részletesebben a gépről:

Szu-34NVO
Ez a Szu-34 modernizált változata, amelyet a "Szics" kutatási- fejlesztési program részeként fejlesztettek ki. Frissített felderítő rendszereket, célmegjelölőt kommunikációs, EW rendszert, új navigációs rendszert és nagy teljesítményű radart kapott.
Az új verzió hatékonyabban tud majd járőrözést, felderítést végezni és precíziós fegyvereket alkalmazni
A Szu-34NVO számára az egységes felfüggesztett felderítő konténerek több változatát fejlesztették ki - optikai-elektronikus, rádiótechnikai és radaros.
Használatuk lehetővé teszi a pilóta számára, hogy egymástól függetlenül érzékeljen különféle földi, tengeri és légi célokat, sokkal nagyobb hatótávolságon, mint az alap Szu-34-é. Az általa használt "okos" lőszerek köre is bővült.

A repülőgép leszállás nélkül repült a novoszibirszki üzemből az állandó bázisára Lipeckbe, mintegy 3000 km megtételével. A Szu-34 egyébként a Szuhoj család egyetlen harci gépe, amelyben repülés közben a pilóta teljes magasságban fel tud állni és kinyújtja a hátát, így még az ilyen hosszú repülés sem jár kellemetlenséggel.
 
Kicsit részletesebben a gépről:

Szu-34NVO
Ez a Szu-34 modernizált változata, amelyet a "Szics" kutatási- fejlesztési program részeként fejlesztettek ki. Frissített felderítő rendszereket, célmegjelölőt kommunikációs, EW rendszert, új navigációs rendszert és nagy teljesítményű radart kapott.
Az új verzió hatékonyabban tud majd járőrözést, felderítést végezni és precíziós fegyvereket alkalmazni
A Szu-34NVO számára az egységes felfüggesztett felderítő konténerek több változatát fejlesztették ki - optikai-elektronikus, rádiótechnikai és radaros.
Használatuk lehetővé teszi a pilóta számára, hogy egymástól függetlenül érzékeljen különféle földi, tengeri és légi célokat, sokkal nagyobb hatótávolságon, mint az alap Szu-34-é. Az általa használt "okos" lőszerek köre is bővült.

A repülőgép leszállás nélkül repült a novoszibirszki üzemből az állandó bázisára Lipeckbe, mintegy 3000 km megtételével. A Szu-34 egyébként a Szuhoj család egyetlen harci gépe, amelyben repülés közben a pilóta teljes magasságban fel tud állni és kinyújtja a hátát, így még az ilyen hosszú repülés sem jár kellemetlenséggel.
.
The Su-34 NVO will receive new universal reconnaissance pods as part of the Sych program. The 3 pod variants: -the UKR-RT for SIGINT (smaller version of Tu-214R's Fraktsiya system) -UKR-OE for opto-electronic (targeting) -UKR-RL with improved ground targeting capabilities.
In addition to the reconnaissance pods, the Su-34 NVO will receive new ammunition, and an upgraded version of the Khibiny electronic countermeasure system.
 
Van akinek a magyar Kfir vagy D-20 alapú rohamlöveg mozgatja meg a fantáziáját.
Hát nekem meg az ausztrál Szu-34.

dfuhLoj.png


Hagyjuk meg a geopolitikát a hanyatló északi félteke ópiumának, s lássuk be:
Olyan remek párosítás lenne!
Kiváló gép a hatalmas kiterjedésű, főleg tengeri terület gyéren lakott szárazföldről történő őrzéséhez. Hatalmas radarral messziről felderítheti a tengeri és légi célpontokat, könnyedén elvisz 2*ASM + 4*AA rakétát, s még egy csomó póttartálynak/TGP -nek is marad hely. Igazi átmenet lehetne a pusztító nehézvadász-bombázó és a kényelmesen kutató tengerészeti járőrgép között.
fTJSGwa.jpg



Bár nem igazán dogfighter, képes vadászgépekkel is felvenni a harcot, minden mással légijárművel szemben pedig erőteljes fölényben van. Tud nagy távolságra csapást mérni, s ha kínai flottakötelék van a láthatáron, jól meg lehet pakolni rakétákkal:
s6uEeA0.jpg



S legfőképp: egy ekkora kacsacsőrrel megáldott gépet az ég is a kenguruk földjére teremtett!
EMb6Din.png
 
Van akinek a magyar Kfir vagy D-20 alapú rohamlöveg mozgatja meg a fantáziáját.
Hát nekem meg az ausztrál Szu-34.

dfuhLoj.png


Hagyjuk meg a geopolitikát a hanyatló északi félteke ópiumának, s lássuk be:
Olyan remek párosítás lenne!
Kiváló gép a hatalmas kiterjedésű, főleg tengeri terület gyéren lakott szárazföldről történő őrzéséhez. Hatalmas radarral messziről felderítheti a tengeri és légi célpontokat, könnyedén elvisz 2*ASM + 4*AA rakétát, s még egy csomó póttartálynak/TGP -nek is marad hely. Igazi átmenet lehetne a pusztító nehézvadász-bombázó és a kényelmesen kutató tengerészeti járőrgép között.
fTJSGwa.jpg



Bár nem igazán dogfighter, képes vadászgépekkel is felvenni a harcot, minden mással légijárművel szemben pedig erőteljes fölényben van. Tud nagy távolságra csapást mérni, s ha kínai flottakötelék van a láthatáron, jól meg lehet pakolni rakétákkal:
s6uEeA0.jpg



S legfőképp: egy ekkora kacsacsőrrel megáldott gépet az ég is a kenguruk földjére teremtett!
EMb6Din.png
A pótlás nélkül selejtezett F-111esek helyett. Amúgy Braziliának is nagy szüksége lenne rá.
 
Van akinek a magyar Kfir vagy D-20 alapú rohamlöveg mozgatja meg a fantáziáját.
Hát nekem meg az ausztrál Szu-34.

dfuhLoj.png


Hagyjuk meg a geopolitikát a hanyatló északi félteke ópiumának, s lássuk be:
Olyan remek párosítás lenne!
Kiváló gép a hatalmas kiterjedésű, főleg tengeri terület gyéren lakott szárazföldről történő őrzéséhez. Hatalmas radarral messziről felderítheti a tengeri és légi célpontokat, könnyedén elvisz 2*ASM + 4*AA rakétát, s még egy csomó póttartálynak/TGP -nek is marad hely. Igazi átmenet lehetne a pusztító nehézvadász-bombázó és a kényelmesen kutató tengerészeti járőrgép között.
fTJSGwa.jpg



Bár nem igazán dogfighter, képes vadászgépekkel is felvenni a harcot, minden mással légijárművel szemben pedig erőteljes fölényben van. Tud nagy távolságra csapást mérni, s ha kínai flottakötelék van a láthatáron, jól meg lehet pakolni rakétákkal:
s6uEeA0.jpg



S legfőképp: egy ekkora kacsacsőrrel megáldott gépet az ég is a kenguruk földjére teremtett!
EMb6Din.png


A SzU-34nek van beépített célzókészüléke. Már a SzU-17-nek is volt. :)


Ez részben kibújik, mint a SzU-24 esetében.

Hogy nehézvadásznak mennyire lenne alkalmas?
Hát, kb. mint az F-111.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
message-editor%2F1641592454058-su-34_hardpoint__armament_arrangement.png

Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.

A nagyobb fesztávú (és persze felületű), de hasonló be- és kilépőél nyilazású, réselt fékszárny-flaperonos, külön csűrő-flaperonos, nagyobb oldalviszonyú szerkezet felhajtóerő/ellenállás aránya lényegesen kedvezőbb volt, mint a Szu-27-esek hagyományos szárnya. Amit a Szu-34-es is örökölt.
És, hogy a nagyobb szárnykarcsúsággal együtt ne romoljon a nagy állásszögű repülőtulajdonság, megnövelték a lehajtható belépőél felületét is.



su-33ub_size%20comparison.jpg


A fenti ábrán a KUB szárnya van rámontírozva a Szu-33-as szárnyára, amiről kevéssé köztudott, hogy nem csak az felhajthatóságban és az extra csűrő-flaperonban különbözik a Szu-27-esek (és a Szu-34-es) szárnyától, hanem a felülete is nagyobb valamivel. Jól látszik, hogy a világoskék Szu-33-as szárnyának a kilépőéle közelebb van a vízszintes vezérsíkhoz, mint egy Szu-27-esnél.
A fenti ábrán ha odamontíroznánk a 34-es szárnyát is, a különbség tehát még szembeötlőbb lenne.

Elhagyva a tömegnövelő felhajtható kialakítást és extra mechanizmust, ez egy nagyon jó kis szárny lett volna a 34-esekhez.
 
A legelsőnek, még 2006-ban gyártott széria Szu-34-es példány, a piros 01-es tréleres útja kissé megnehezült:

Azóta már megérkezett a végleges helyére, egy egyetemre, ahol tansegédlet lesz belőle:


 
Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.

A nagyobb fesztávú (és persze felületű), de hasonló be- és kilépőél nyilazású, réselt fékszárny-flaperonos, külön csűrő-flaperonos, nagyobb oldalviszonyú szerkezet felhajtóerő/ellenállás aránya lényegesen kedvezőbb volt, mint a Szu-27-esek hagyományos szárnya. Amit a Szu-34-es is örökölt.
És, hogy a nagyobb szárnykarcsúsággal együtt ne romoljon a nagy állásszögű repülőtulajdonság, megnövelték a lehajtható belépőél felületét is.



su-33ub_size%20comparison.jpg


A fenti ábrán a KUB szárnya van rámontírozva a Szu-33-as szárnyára, amiről kevéssé köztudott, hogy nem csak az felhajthatóságban és az extra csűrő-flaperonban különbözik a Szu-27-esek (és a Szu-34-es) szárnyától, hanem a felülete is nagyobb valamivel. Jól látszik, hogy a világoskék Szu-33-as szárnyának a kilépőéle közelebb van a vízszintes vezérsíkhoz, mint egy Szu-27-esnél.
A fenti ábrán ha odamontíroznánk a 34-es szárnyát is, a különbség tehát még szembeötlőbb lenne.

Elhagyva a tömegnövelő felhajtható kialakítást és extra mechanizmust, ez egy nagyon jó kis szárny lett volna a 34-esekhez.
.
.
A Szu-34-re raferne egy uj cockpit is, nagyobb, jobban elrendezett kepernyökkel. A mostani cockpit kicsit ugy nez ki, mintha egy Szu-27 cockpit jobb oldalara odaheggesztettek volna egy toldatot, a kezdeti prototipusoknal ez erzekelhetöbb volt, de valahogy a mostaniak is elegge atmenetinek tunnek.