Russia’s Su-34 Fullback Strike Jet Is The King Of Hauling Gas
With prodigious quantities carried inside and out, the Fullback is the undisputed champion of the tactical jet fuel load.
www.thedrive.com
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.
Russia’s Su-34 Fullback Strike Jet Is The King Of Hauling Gas
With prodigious quantities carried inside and out, the Fullback is the undisputed champion of the tactical jet fuel load.www.thedrive.com
Azóta már megérkezett a végleges helyére, egy egyetemre, ahol tansegédlet lesz belőle:A legelsőnek, még 2006-ban gyártott széria Szu-34-es példány, a piros 01-es tréleres útja kissé megnehezült:
.Kicsit amerikai autós tunninggal élve, amikor is “vegyük mindenből a legjobbat és az lesz majd a leges-legjobb”, a Szu-34-esnek ami igazán kéne(?) az az egykori Szu-27KUB szép nagy szárnya.
A nagyobb fesztávú (és persze felületű), de hasonló be- és kilépőél nyilazású, réselt fékszárny-flaperonos, külön csűrő-flaperonos, nagyobb oldalviszonyú szerkezet felhajtóerő/ellenállás aránya lényegesen kedvezőbb volt, mint a Szu-27-esek hagyományos szárnya. Amit a Szu-34-es is örökölt.
És, hogy a nagyobb szárnykarcsúsággal együtt ne romoljon a nagy állásszögű repülőtulajdonság, megnövelték a lehajtható belépőél felületét is.
A fenti ábrán a KUB szárnya van rámontírozva a Szu-33-as szárnyára, amiről kevéssé köztudott, hogy nem csak az felhajthatóságban és az extra csűrő-flaperonban különbözik a Szu-27-esek (és a Szu-34-es) szárnyától, hanem a felülete is nagyobb valamivel. Jól látszik, hogy a világoskék Szu-33-as szárnyának a kilépőéle közelebb van a vízszintes vezérsíkhoz, mint egy Szu-27-esnél.
A fenti ábrán ha odamontíroznánk a 34-es szárnyát is, a különbség tehát még szembeötlőbb lenne.
Elhagyva a tömegnövelő felhajtható kialakítást és extra mechanizmust, ez egy nagyon jó kis szárny lett volna a 34-esekhez.
Igen volt a szíriai topicbanEz volt mar? "The Russian Su-34 bomber pilot carried an American GPS satellite navigation device in the cockpit during air strikes against rebels in Syria."
.
Ezek a szír MiG-23-asok pokolian rossz állapotban vannak. Viszont érdekes az infrakivetőjük elhelyezése. Utólagos mókolásnak tűnik közvetlenül a függőleges vezérsík tövébe illeszteni a kivetőket, de légréssel, ami szeritem nagyban növelheti a légellenállást.Orosz és szíriai katonai pilóták közös légi járőrözést tartanak a Golán-fennsíkok közelében...
2022. január 24-én az orosz és a szíriai katonai pilóták először hajtottak végre közös légi járőrözést a Golán-fennsík és az Eufrátesz mentén a Hmeimim, Seikal és Dumeir repülőterekről - jelentette a TASZSZ hírügynökség az orosz védelmi minisztériumra hivatkozva.
RIA Novosztyi / Orosz Védelmi Minisztérium
"Az őrjárat útvonala a Golán-fennsíkok mentén, majd a déli határ mentén, az Eufrátesz mentén és a Szíriai Arab Köztársaság északi részein át vezetett. Az orosz pilóták a Khmeimim légibázisról, szíriai társaik a Damaszkusz melletti Seikal és Doumeir repülőterekről szálltak fel - közölte a hadsereg.
Az orosz légierőt Szu-34, Szu-35 és A-50-es nagy hatótávolságú radarfelderítő repülőgépek, míg a szíriai felet Mig-23-as és Mig-29-es repülőgépek képviselték. A katonai minisztérium szerint "az őrjárat során a szíriai pilóták a légtérellenőrzésért és a vadászgépek fedezéséért feleltek, míg az orosz személyzet a földi célpontok elleni csapásokat gyakorolta".
Elmondták, hogy a járőrözések során légi célpontok elleni rakétakilövéseket és földi célpontok elleni csapásokat gyakoroltak az ország középső részén található egyik lőtéren. "A közös járőrözések eredményeként a két baráti ország pilótái készségeket szereztek a különböző helyzetekben való interakcióban. Az ilyen közös repülések mostantól rendszeressé válnak" - hangsúlyozta a védelmi minisztérium.
Colonelcassad
Attól még raktáron lehet.https://www.aviatika.hu/a-szu-34-es-taktikai-bombazo-repulogep/ (2022.01.21.)
"A tervezett belső elektro-optikai csomag alkalmazása helyett újabb jelentések szerint a Sapsan-E képalkotó infra és lézeres célzókonténert valószínűleg a 9. számú törzs alatti függesztési pontra rögzítik."
Ezt az infót ugyan honnan szedték? a Sapsan-E-ről már vagy 10 éve semmi hír. Külföldi szankciók 14 után lehettek az utolsó szög neki.
Attól még raktáron lehet.
Nem tudhatjuk, mi ment gyártásba. Példa az R-37es.A darabjai? vagy pár félkész 10+ éves proto. Ne vicceljünk már
Szu-24MR- sugárfelderítő konténer M-341 "Efir-1M"Milyen magasan repül (és milyen konténer van a SZU-24 jobb szárnya alatt?)?