Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

294704.jpg
 
8 év után visszatértek Baltimorba a Szu-34 bombázók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
8 év után visszatértek Baltimorba a Szu-34 bombázók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A videónak több érdekes eleme is van.
Az első, hogy szép az új beton, de az új beton az oroszoknál is mindig szép volt.
A második, hogy a központi zónában a gépek állóhelyeinél ugyanolyan könnyűszerkezetes lefedést fognak kiépíteni, mint ami a szíriai orosz bázison, vagy az egyik orosz helikopteres bázison is látható.
Ez kb ugyanaz a technológia, mint amit az amerikaiak is használnak pl az arizoniai Luke légitámaszponton, vagy láthatunk még ilyet számos kínai videóban is.
A leendő födémet tartó oszlopok horgonycsavarjai már kiállnak a földből a gépek között.

Nade ez mind nem is annyira érdekes, mint maga a lényeg: Szu-34-es három(!) PTB-3000-es tartállyal!
Anno, a Szu-34-es prototípusainak promóciós videóiban a teszteléseket mutató felvételek közt lehetett látni egy villanásnyi ideig egy oldási tesztet, ahol a gép szárnyairól oldottak ilyen tartályokat, de a 2009 óta tartó sorozatgyártás és nagy távolságú áttepülések megkezdése óta még egyszer se láthattunk ilyen konfigurációt.
Mi több, idáig még az se volt világos, hogy a szériagépeken a szárnyon a belső egy-egy nagypilon az úgynevezett “nedves”, tehát ki van építve a tüzelőanyag csatlakozás is.
Most meg itt vannak a felvételek, melyek szerint a Szu-34-es csak külsőleg elvisz vagy 9000 liternyi kerozint, ami a belső 12 tonna mellé már nagyon nem kis mennyiség!
 
Ez a foto kedves gyerekkori emlekeket idez fel. Azota is nagyon szeretek makettezni es modellezni, de gyerekkent egy ideig csak egyre javulo technikaval összeragasztottam a makett alkatreszeit, nem festettem. Azutan egy nap valhogy összeallt a szandek egy szintugrasra, es mar festeni is szerettem volna a makettet. Mivel igazi festekek, ecset, plane festöpisztolyom meg nem volt, igy filctollakkal alltam neki, es több proba utan adodott valami alkoholos tipus, ami rajta is maradt a muanyagon (meg egy idöre a kezemen is :) ). Na ez a filctollal festett "remekmuvem" nezett ki pont igy, mint ez a szerencsetlen Szu-34 ezen a kepen. :) Ha ez a kinezet a kepen nem a foto sajatossaga, es valami muveszi filter, hanem a gep tenyleg igy nez ki, akkor sokadjara erzem, hogy az orosz legierönek surgösen uj festekbeszallito utan kell nezni, mert föleg az a sötetszurkejuk borzaszto gyorsan tönkremegy.
 
Nem értem ezt a Hibini ügyet. A tegnapi fényképeken bombázó feladaton nem volt rajta. Itt meg átrepülésen rajta van.
Gondolná az ember, hogy nincs elég, vagy leszedik, hogy ne fogyjon az élettartama. Itt meg rajta hagyják.
A múltkor a bombák mellett még súlymakett se volt rajta. Hát hogy gyakorolnak így? Vagy komolyan gondolják, hogy elektronikus védelem nélkül küldik a gépeket bevetésre? Hát ezek semmit se tanulnak?
 
mert föleg az a sötetszurkejuk borzaszto gyorsan tönkremegy.
Ez a “Szergyukov-szürke” kb egy időben (2012-2013) került fel az összes új (vagy akkoriban nagyjavított) gépükre (Szu-34, Szu-35Sz, Szu-30SzM, MiG-29KR/KUBR, Mi-8AMTS, Mi-28N, Mi-24P, Mi-35M, Ka-52, Mi-26) és valószínű, hogy nem bírja se az időjárást, se a kerozinos mosást.
Egyedül a tengerész 29-esek állnak még jól vele, gyanítom, hogy az extra korrózióvédelem miatt.
Se a Szuhojok és a helikopterek mind kifakultak.
Nem volt egy jó minőségű festék.
Már jóideje leálltak vele és szerintem ami ilyen szürke volt új korában, a soron következő nagyjavításkor az se fogja már ezt visszakapni.
 
Amikor így tele töltik hány kilométert tud "csak oda" menni?
A wiki Ferry range-nek 4500 km-t ír. Arra meg azt írják, hogy max üzemanyag mennyiség, opcionálisan külső tartályokkal és minimális egyéb felszereléssel. Most hogy ezt 0-1-2-3 külső tartállyal értelmezte-e eredetileg Iván azt nem tudom, de a Combat range az 1100km szóval valószínűleg 3 tartállyan értették ők is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A wiki Ferry range-nek 4500 km-t ír. Arra meg azt írják, hogy max üzemanyag mennyiség, opcionálisan külső tartályokkal és minimális egyéb felszereléssel. Most hogy ezt 0-1-2-3 külső tartállyal értelmezte-e eredetileg Iván azt nem tudom, de a Combat range az 1100km szóval valószínűleg 3 tartállyan értették ők is.
A tartályoknak is van ellenállásuk, de a wikipedia adat szerintem régi.
Ez a három tartályos konfiguráció meg új, legalábbis idáig sosem láthattuk, pedig repültek már sokszor tartállyal.
De mindig csak eggyel.