Én nem ismerem a körülményeket, de valahogy nem jön át a széttelepített kéthajtóműves orosz dizájn jobb baleseti statisztikája.
Nem látom, hogy a MiG-29-esek, vagy a Szu-27-es leszármazottak annyival jobban muzsikálnának, mint mondjuk a Szu-24-es, vagy a MiG-31-es, ami az F-15-öshöz, F-18-ashoz, vagy F-22-eshez hasonlóan közvetlenül egymás mellé beépített hajtóművekkel repül. Persze, ezzel a nagy erőkarral elegánsan meg lehetett oldani a Csepkin-féle tolóerő vektorálást két, V alakban dolgozó tengelyű, de csak egy síkban mozgó fúvócsővel, de ezek is csak együtt használva érik el hatásukat, egy hajtómű kiesése esetén pedig inkább átok, mint áldás ez a módszer.
Az indiaiaknál számos Szu-30MKI esett le és egy szíriai orosz Szu-30SzM se tudott visszatérni a bázisára, mikor madárrajjal ütközött. Viszont az ilyen kialakítás miatt nincs normális stealth kialakítása és fegyvertere a Szu-57-esnek se.
Ha igazak a jelentések, ez a Szu-34-es is egy hajtómű kiesése miatt lezuhant, mint a nyeletlen balta. Eltalálták? Simán lehet, hogy a hajtómű kiesése már csak a kisebbik gond volt. Nálunk, amikor bemutatórepülés gyakorlása közben robbant szét az egyik hajtómű, az a tény, hogy a pilóta esetleg mégem a megfelelő hajtóműre nyomta rá a tűzoltást, nem számított már. Ugyanis, a hajtómű szétrepülése miatt az egész gép is kigyulladt: Az a gép egy darab jó hajtóművel se jutott volna messzebb. Hiába volt a 29-esen kellően széttelepíteve a két hajtómű.