Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Arról van valakinek kész statisztikája, hogy a Szu-27/3x típusoknál milyen arányban sikerült a visszatérés egy hajtómű kiesése után?
 
M

molnibalage

Guest
Arról van valakinek kész statisztikája, hogy a Szu-27/3x típusoknál milyen arányban sikerült a visszatérés egy hajtómű kiesése után?
99,9999%-ra veszem, hogy senkinek. Ilyet még a USAF oldalán se találnál. Az F-15 írásomban a 2000 utáni összes F-15 mishap benne van. Alig volt hajtóműhiba, ami volt, egy része annak is földön.

Szerintem egy 100k órára eső mishapot sem ásna elő itt senki.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Ezt hogy érted? Mi felelőtlenség van egy kiképzésben? Vagy háború idején felelőtlen dolog a kiképzési repülés?

Irracionális a műveleti területen, közvetlen közelében a kiképzési repülés. Ezeket máshol, a békésebb hátországban célszerű végrehajtani.
Mátcsak a légi helyzet (saját -idegen azonosítás, folyó műveletek irányítása, stb.) miatt is.
Csak fontos azt a látszatot kelteni, hogy minden rendben van az Azovi tenger felett.

Akkor is inkább terelnek, ha egyébként egy harci bevetésről visszatérő gép technikai meghibásodása volt az ok.
Szerintem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Irracionális a műveleti területen, közvetlen közelében a kiképzési repülés. Ezeket máshol, a békésebb hátországban célszerű végrehajtani.
Mátcsak a légi helyzet (saját -idegen azonosítás, folyó műveletek irányítása, stb.) miatt is.
Csak fontos azt a látszatot kelteni, hogy minden rendben van az Azovi tenger felett.

Akkor is inkább terelnek, ha egyébként egy harci bevetésről visszatérő gép technikai meghibásodása volt az ok.
Szerintem.
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.

Senki nem mondta, hogy az ukrán nem ezt csinálná.
De ez ruszki gép veszteség.
:)
Nem kell mindjárt ideológiát gyártani mögé.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Egyedülálló videó jelent meg a Szu-34 jejszki lezuhanásáról!

Látható, hogyan katapultak a pilóták az utolsó pillanatban.

Emlékezzünk vissza, hogy október 17-én este Jejszkben egy Szu-34-es vadászgép lezuhant egy lakónegyedben, ami tűzhöz vezetett egy lakóházban. A tűz 2 ezer négyzetméteren terjedt ki.

Az incidens áldozata 15 ember volt, közülük hárman gyerekek. 43 a sebesültek száma, köztük 9 gyerek.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Megállapították a Szu-34 lezuhanásának okát:

Mint a rendfenntartó szervek beszámoltak róla, a gép felszállásakor két sirály szállt be a hajtóművekbe – a madarak maradványait a Szu-34-es roncsait vizsgálva találták meg a szakemberek. Ennek következtében az egyik hajtómű kigyulladt, ami a Szu-34 lezuhanásához vezetett.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
Lezuhant egy lakóházra. Értem én, hogy csak mert oroszok, ezért gonoszok, mert így születtek, meg ez benne van az orosz genetikában, de ettől még nem biztos, hogy automatikusan terelnek, meg sunyítanak, rosszban sántikálnak, meg hazudoznak.
A háborús fronthoz közel az, hogy "kiképzési repülés" az lényegében akármit is jelenthet. Egyátalán nem biztos, hogy békés iskolakörözgetést kell ezalatt érteni. Azt az orosz is a másodvonalas alakulatoknál végzi.
Lefordítom: Ha fegyvertelen volt, valószínű berepülésre szállt fel, de ezt nem kötik se az ukránok, se a NATO orrára. Ha az ukránok szállnának fel hasonló céllal, ők is csak annyit kommunikálnának, hogy "kiképzési repülés".
Hazudnak? Terelnek? Gonoszok? Nem, csak dezinformálnak, mert háború van.

Lehet,hogy rosszul,de én úgy tudom,hogy olyan,hogy "fegyvertelen gép" nem létezik. Mármint olyan esetben, ha a gép rendelkezik beépített fedélzeti géppuskával vagy gépágyúval. Mert amennyiben van a gépnek fedélzeti géppuskája/gépágyúja, akkor az minden esetben töltve van. Függetlenül attól, hogy iskolaköröznek, harcolni mennek, útvonalat repülnek, vagy éppen egy hazai/külföldi repülőnapon bemutatót repülnek vele.
A Szu-34-es pedig rendelkezik fedélzeti gépágyúval, és abban a videóban is, ahol a lakók kérdezgetik az egyik katapultált, betonon fekvő hajózót, időközönként hangos, lövés szerű hangokat hallani. Szerintem a gépágyú lőszerei robbannak fel éppen, egyesével a tűzben.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
December 29-én a Novoszibirszki Repülőgépgyár 3 új Szu-34M bombázót adott át az orosz védelmi minisztériumnak

rZfhPQ4VWk4.jpg
VEJ43dSliOo.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Megállapították a Szu-34 lezuhanásának okát:

Mint a rendfenntartó szervek beszámoltak róla, a gép felszállásakor két sirály szállt be a hajtóművekbe – a madarak maradványait a Szu-34-es roncsait vizsgálva találták meg a szakemberek. Ennek következtében az egyik hajtómű kigyulladt, ami a Szu-34 lezuhanásához vezetett.

Nincsen rács a beömlő elején, ami felszálláskor le van engedve, mint a 27-eseknél?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nincsen rács a beömlő elején, ami felszálláskor le van engedve, mint a 27-eseknél?
Nincs. De a lenne, se volna haszna, mert az ilyen rácsok, kopoltyúk, miegyebek csak addig vannak nyitva, amíg futó berugózott állapotban van.
A gép már levegőben volt és emelkedett, mikor a sirályokat beszívta.
Sem a Szu-34-esen, sem pedig a Szu-35Sz-en nincs rácsozat.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Nincs. De a lenne, se volna haszna, mert az ilyen rácsok, kopoltyúk, miegyebek csak addig vannak nyitva, amíg futó berugózott állapotban van.
A gép már levegőben volt és emelkedett, mikor a sirályokat beszívta.
Sem a Szu-34-esen, sem pedig a Szu-35Sz-en nincs rácsozat.

A Szu-34-en a keresztmetszet sem szabályozható már, ugye?