Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Szu-34-es belülről:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
A cikk az "orosz JDAM-ekről" szól, de van benne egy súlyos kritika a Szu-34-esek használhatóságával kapcsolatban:


A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 305
113
A cikk az "orosz JDAM-ekről" szól, de van benne egy súlyos kritika a Szu-34-esek használhatóságával kapcsolatban:


A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
Skandallum! Hogy mersz ilyet mondani?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
A gép eleve egy erősen redukált és olcsósított változatban állt hadrendbe, mint ahogy eredetileg a dizájn ígérte volna, de a gyártás során is sok dolog félrement.
Sűrgős és átfogó modernizációt tartanak szükségesnek és nem csak az új gyártású példányoktól kezdve, hanem az egész flottára nézve.
.
.
Ez nem lep meg. Sz-34 cockpit fotoit nezve
  • a cockpit bal fele egy Szu-27, amihez hozzakokanyoltak jobbra egy toldatot. Az egesz cockpit olyan fogdmegasöröm hangulatu, nagyon esetleges, nem egy egyseges, összeszedett design benyomasat kelti
  • a muszerek szinvonala a 30 evvel ezelötti nyugati gepeket idezi, van mar par egyszerubb kepernyö, de nagyon sok az analog kapcsolo, muszer, stb is.
  • voltak ugye a videok, fotok, hogy eles bevetesre azert a muszerfal tetejere odapattintott GARMIN kezi navival repulnek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
.
.
Ez nem lep meg. Sz-34 cockpit fotoit nezve
  • a cockpit bal fele egy Szu-27, amihez hozzakokanyoltak jobbra egy toldatot. Az egesz cockpit olyan fogdmegasöröm hangulatu, nagyon esetleges, nem egy egyseges, összeszedett design benyomasat kelti
  • a muszerek szinvonala a 30 evvel ezelötti nyugati gepeket idezi, van mar par egyszerubb kepernyö, de nagyon sok az analog kapcsolo, muszer, stb is.
  • voltak ugye a videok, fotok, hogy eles bevetesre azert a muszerfal tetejere odapattintott GARMIN kezi navival repulnek.
Namármost ezek pont nem a lényeges részek. Sőt, én eleve azt mondanám, hogy a maga idejében a Szu-34-es műszerfala még pont, hogy átgondoltan volt összerakva. De ezen vitatkozhatunk.
Azon túl, hogy például ehhez képest az F-15C kabinja az igazi heftölés, az utólag bebarkácsolt MFD-vel, azt sem árt tudni, hogy nem a kabin összképe determinálja egy gép korszerűségét, képességeit, potenciálját.
Ez csak a kilencvenes évekből visszamaradt klisé, amikor újdonságként kezdtek elterjedni a képernyők, így mindenki az alapján ítélte meg a gépek képességét, hogy hogyan néz ki a kabin.

A Szu-34-es problémája a radarja, illetve a szignifikáns különbség a beígért, illetve megvalósult paraméterek és használhatóság között.
Úgy fest, hogy itt üt vissza a "ki sokat markol, keveset fog", vagyis, hogy a regionális munkáltatás, termelői képességek és persze politikai potentátok játékban tartása végett párhuzamosan három Szuhoj gyártóüzemet és projektet is futtattak, Novoszibirszkben, Irkutszkban és a távol-keleti Komszomolszkban.
Egyszer majd arról is jön tanulmány, hogy a másfél évtizedes boldog NIR-ezés az Aviadartsz és egyéb gyakorlatokon ugyan szépen elfedték ezeket a képesség- és technológiabeli hiányosságokat, de a háború felszínre hozta őket.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
Namármost ezek pont nem a lényeges részek. Sőt, én eleve azt mondanám, hogy a maga idejében a Szu-34-es műszerfala még pont, hogy átgondoltan volt összerakva. De ezen vitatkozhatunk.
Azon túl, hogy például ehhez képest az F-15C kabinja az igazi heftölés, az utólag bebarkácsolt MFD-vel, azt sem árt tudni, hogy nem a kabin összképe determinálja egy gép korszerűségét, képességeit, potenciálját.
Ez csak a kilencvenes évekből visszamaradt klisé, amikor újdonságként kezdtek elterjedni a képernyők, így mindenki az alapján ítélte meg a gépek képességét, hogy hogyan néz ki a kabin.
.
.
A kezelőfelület milyensége azért sejtetni engedi a mögötte lévő technika szinvonalát is, másrészt ez az a réteg, amit a Szu-34-ből mi laikusok valóban látunk.
.
A Szu-34 kabinját igy kezdték összereszelgetni Szu-27 megtoldásként:
.
.
Azóta fejlődött a kabin, mostanában pl igy néz ki:
.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 305
113
.
.
A kezelőfelület milyensége azért sejtetni engedi a mögötte lévő technika szinvonalát is, másrészt ez az a réteg, amit a Szu-34-ből mi laikusok valóban látunk.
.
A Szu-34 kabinját igy kezdték összereszelgetni Szu-27 megtoldásként:
.
.
Azóta fejlődött a kabin, mostanában pl igy néz ki:
.
Te kis sunyi! Az előtte képen a pilóta, az utána képen pedig a VSO helyét mutattad...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 305
113
Előtte:
2cbfdbed57d88e367651de72faf5db4d.jpg

Utána:
Sukhoi-Su-34-cockpit.jpg
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
Te kis sunyi! Az előtte képen a pilóta, az utána képen pedig a VSO helyét mutattad...
.
.
Nem ertem a problemadat. Az egyik egy korai kabinfoto, a masik meg egy kesöbbi, mindkettö Szu-34. Az elötte foto celja az volt mutatni, hogy a pilota helye eredetileg egy sima Szu-27 volt. Az utanna foto meg tavalyi, azon meg az odatapasztott kezi GPS a lenyeg, mutatva, hogy a pilotak mennyire biznak a gep idöközben tovabbfejlesztett elektronikajaban.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 452
13 870
113
.
.
Nem ertem a problemadat. Az egyik egy korai kabinfoto, a masik meg egy kesöbbi, mindkettö Szu-34. Az elötte foto celja az volt mutatni, hogy a pilota helye eredetileg egy sima Szu-27 volt. Az utanna foto meg tavalyi, azon meg az odatapasztott kezi GPS a lenyeg, mutatva, hogy a pilotak mennyire biznak a gep idöközben tovabbfejlesztett elektronikajaban.
Nem lehet hogy Szíriában a glonas nem volt pontos?
Ezért használták kiegészítésként a Garmani-t
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
Nem lehet hogy Szíriában a glonas nem volt pontos?
Ezért használták kiegészítésként a Garmani-t
.
.
Erdekes szempont. Elvileg 24 muhold szukseges a globalis lefedettseghez, 18 pedig ahhoz, hogy Oroszorszag le legyen fedve. Elvileg a 24 muholdas globalis lefedettseget elertek 2011 oktoberben, es ezt viszonylag hoztak is, de nem folyamatosan azert, voltak idöszakok, amikor csak -23 muhold volt aktiv, pl 2021-ben nem is inditottak, ezt igyekeztek behozni a haboru kitörese utan 2022-ben.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
A marhak, sajat helikopteruket lottek le.
Wagner takarit.

Mire van szukseg a fronton a valosagban.

Egy Su-34 is lepotyant a térségben, ráadásul a helikopter akár kétto is lehetet, de ki tudja:


Az oroszok állitolag szabotoroket keresnek:

 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113