Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 014
54 005
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 653
55 307
113
Szúnyog csípések egy elefántnak...
Hogy az ilyen akciók (ha igazak...) mennyire javitják Kiev pozicióját a konfliktus végkimenetében, azt csak a 2 Z meg Budanov tudják.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Tudod te hány modern 4.gen. repülője van az oroszoknak? Hát nem sok...
Igen, ha a nyugati légierők közül nézzük, akkor az USA-hoz képest darabra nem sok.
Minden más nyugati légierőhöz képest az orosz légierőben kb 300 darab modern negyedik generációs típus üzemel, ez velük összevetve nem kevés.
Viszont ezek komplex harci rendszerek, tehát a tényleges modernitásukat és képességeiket az információs és EW integráltságuk, a fegyverzetük képessége és a személyzet kiképzettsége, releváns harcértéke határozza meg. Ez pedig a valós harci tapasztalatokkal fejlődik.

Ha az arányokra értetted, hogy kevés a modern negyedik generációs gépek mennyisége az orosz légierőben, nos nem árt tudni, hogy 9.13-as MiG-29-es, Szu-27P és modernizáláson át nem esett MiG-31-es már egyátalán nincs, illetve csak nyomokban akad az aktív alakulatoknál.
Ami pedig a generációs besoroláson kívüli harcászati típusokat illeti, nos a Szu-24 és 25-ös gépek már csak az alacsonyabb prioritású éles harci bevetéseken repülik ki magukból a maradék üzemidőt.
Mostanra az orosz légierőt már sokkal nagyobb arányban jellemzik a 2006-2009 után átadott típusok, mint az 1994-95 előtti éra példányai.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Igen, ha a nyugati légierők közül nézzük, akkor az USA-hoz képest darabra nem sok.
Minden más nyugati légierőhöz képest az orosz légierőben kb 300 darab modern negyedik generációs típus üzemel, ez velük összevetve nem kevés.
Viszont ezek komplex harci rendszerek, tehát a tényleges modernitásukat és képességeiket az információs és EW integráltságuk, a fegyverzetük képessége és a személyzet kiképzettsége, releváns harcértéke határozza meg. Ez pedig a valós harci tapasztalatokkal fejlődik.

Ha az arányokra értetted, hogy kevés a modern negyedik generációs gépek mennyisége az orosz légierőben, nos nem árt tudni, hogy 9.13-as MiG-29-es, Szu-27P és modernizáláson át nem esett MiG-31-es már egyátalán nincs, illetve csak nyomokban akad az aktív alakulatoknál.
Ami pedig a generációs besoroláson kívüli harcászati típusokat illeti, nos a Szu-24 és 25-ös gépek már csak az alacsonyabb prioritású éles harci bevetéseken repülik ki magukból a maradék üzemidőt.
Mostanra az orosz légierőt már sokkal nagyobb arányban jellemzik a 2006-2009 után átadott típusok, mint az 1994-95 előtti éra példányai.

Függetlenül attól, hogy igaz e ez a veszteség, azt kell látni, hogy heti 100-200 millió dollár értékű haditechnikát pusztítanak el csak ilyen módon. Ehhez adódik a harctéren elveszett szárazföldi eszközök értéke, illetve az a bődületes mennyiségű lőszer, alkatrész, amit a háború felemészt.
A lényeg a veszteség okozás.
Ez egy kemény anyagháború, ahol lassan, de folyamatosan fogy mindenkinek az ereje. A kérdés, hogy a jelenlegi patthelyzet én melyik fél esetében alakul ki akkora előny, amellyel változást tud eszközölni a harctéren.
Ebben az esetben a pénzügyi eszközök felemésztese az a hatás, ami akadályozza az oroszt céljai elérésében, hisz repülője van még sok.
Amikor pótolja ezeket, akkor viszont a gyártás ellenére sem tudja kapacitásait növelni a veszteségek miatt. Ezzel éri el a szembenálló fél, hogy "feltartóztassa" Putyint. Nem tudja belátható időn belül annyira növelni katonai képességeit, hogy változtasson a patthelyzeten.
Ha nem tud változtatni, akkor viszont az egyéb hátrányok, ember veszteség, gazdasági hatások, stb. fenttarthatatlanná teszik a háborús kalandot. Nem tud eredményt felmutatni.

A másik hatás sem elhanyagolható: a légierő eszközei folyamatos veszélyeztetettsége miatt többlet erőforrásokat igényel a további veszteségek elkerülése, vagy csökkentése érdekében. Ez is erőforrásai lekötését jelenti. Őrzés védelem, légvédelem, technikai eszközök, pénz, ember. Oroszország szerte.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 620
8 910
113
Nem csak megpróbálták. Még vígan videóztak is kozben:

A Szuhoj gyárt Transformer robotokat is? Csak mert tegnap még egy Szu-34-esről volt szó. Ma már Szu-35. El kéne dönteni, hogy akkor most mit is gyújtottak föl a "hősök" :D (tudom, szerintetek mindent is, már a bázis is leégett, csak pont lemerült a telefonjuk és nem tudták felvenni :D)
A videón egy Szu-34 ismerhető fel valamennyire. Meg a gyertyaláng szintű tűz. Aki látott már bármilyen repülőgépet égni, főleg amibe annyi üzemanyag fér mint egy Szu-34-be, vagy Szu-35-be, az ezen a "bizonyító erejű videón" ,csak nevetni tud.
Holnap gondolom már arról közölnek hírt, hogy a Dzemgin gyújtogatják sorban az átadásra váró Szu-57-eseket :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
A Szuhoj gyárt Transformer robotokat is? Csak mert tegnap még egy Szu-34-esről volt szó. Ma már Szu-35. El kéne dönteni, hogy akkor most mit is gyújtottak föl a "hősök" :D (tudom, szerintetek mindent is, már a bázis is leégett, csak pont lemerült a telefonjuk és nem tudták felvenni :D)
A videón egy Szu-34 ismerhető fel valamennyire. Meg a gyertyaláng szintű tűz. Aki látott már bármilyen repülőgépet égni, főleg amibe annyi üzemanyag fér mint egy Szu-34-be, vagy Szu-35-be, az ezen a "bizonyító erejű videón" ,csak nevetni tud.
Holnap gondolom már arról közölnek hírt, hogy a Dzemgin gyújtogatják sorban az átadásra váró Szu-57-eseket :D
Ott a beömlők között a PTB-3000-es tartály és a duplakerekes főfutó. Ez Szu-34-es.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 088
13 490
113

Az orosz légi kudarc és a Szu-34 hanyatlása Ukrajnában.​



A Szu-34 Fullback kívülről vizuálisan jellegzetes látvány, szinte mitológiai vadállathoz hasonlít, egyedi orrával és pilótafülkéjével, amely szembeszegül a konvenciókkal. Ez a homlokzat azonban puszta álca, amely sokkal sötétebb és kiábrándítóbb valóságot rejt. Az orosz légi kudarc: a Szu-34 hanyatlása Ukrajnában. Az ukrajnai konfliktus kezdete óta rossz okok miatt szerepel a hírekben Oroszország egyre fogyatkozó Szu-34-es Fullback támadóvadász-flottája.

Ezek a fejlett vadászgépek vezették Moszkva légi offenzíváját Ukrajnában. Gyászos teljesítménye azonban csak hátráltatta a Kreml offenzív erőfeszítéseit. A háború első hónapjában az ukrán erők legalább négy Szu-34-est lőttek le. 2022 júliusában egy újabb Szu-34-est lőttek le. 2022 júliusában egy másik repülőgépet semmisítettek meg Alcsevszk felett. Ezúttal az orosz légvédelmi csapatok felelősek a szerencsétlenségért. Néhány héttel később egy ukrán állampolgárt tüntettek ki, mert puskával lelőtt egy Szu-34-est. Nyolc héttel később egy Szu-34-es egy lakóépületbe csapódott a Krím közelében, 15 ember halálát okozva. Bár elméletileg kifinomult és tele van lehetőségekkel, az orosz Szu-34 „Fullback” flotta és pilótái megszenvedték a nem megfelelő lőszert és a kiképzést.

A Szu-34: Ukrajnában vadászó orosz vadászrepülőgép eredetileg a Szu-27 Flankerből származott, a Szu-34 Szu-34 általános koncepciója az 1970-es évek végére nyúlik vissza. egy új, többcélú taktikai harci repülőgépváz, amely a Szu-27 lesz. Végül a Szu-34-ből Szu-27 lesz. Végül bejelentették a Szu-34 jelzést, és a repülőgépváz közvetlenül a Szovjetunió felbomlása előtt, az 1990-es évek végén hajtotta végre első repülését. Az orosz légierő által támasztott követelmények változása 2014-ig meghosszabbította a repülőgép hivatalos forgalomba helyezését. majd az egymást követő szerződések mintegy 140 Szu-34-et biztosítottak Moszkvához.

A Szu-34 Fullback, az orosz mérnöki tudomány állítólagos gyöngyszeme, óriási méretű csalódásnak bizonyult. Az állítólagos előrehaladott támadógép kiesett a kegyelemből, és az ukrajnai konfliktus kezdete óta a kudarcok spiráljába merült. Harctéri teljesítménye olyan gyenge, hogy a fejlesztésért és a működtetésért felelősök hozzáértését is felveti. A katasztrófa a háború első hónapjában legalább négy Szu-34-es elvesztésével kezdődött, ami megsemmisítő csapás volt minden flottára nézve, különösen annak, amelyik a fölényes volt. Egy másik Szu-34-es 2022 júliusában történt lelövése csak tovább sértette a sérüléseket. Még riasztóbb volt egy másik harcos baráti tűz általi megsemmisítése, ami taktikai zavar és az orosz berkekben tapasztalt alkalmatlanság egyértelmű jele.

Az anekdota arról az ukrán állampolgárról, aki egyszerű puskával lőtt le egy Szu-34-est, nemcsak megalázó, hanem csípős tanúbizonysága ezeknek a vadászgépeknek a sebezhetőségéről. Ennek az incidensnek komoly elgondolkodtatáshoz kell vezetnie e gépek feltételezett áthatolhatatlanságáról. De talán a legtragikusabb incidens az volt, hogy a Szu-34 egy lakóépületbe csapódott, és 15 ember meghalt. Ez az esemény nemcsak technikai hiányosságot tükröz, hanem az emberség és a felelősség hiányát is. A Szu-27-ből származó Szu-34 eredete egy elavult koncepciókban stagnáló evolúcióról árulkodik. A fejlett papírtechnológia ellenére a csatatéren a valóság megmutatta, hogy a régi platformok új igényekhez való igazítása nem mindig vezet sikeres termékhez. A repülőgép hivatalos üzembe helyezésének 2014-ig tartó késése, a követelmények kanyargós alakulása után, egy határozatlanságokkal és természetesen változásokkal sújtott projektre utal.

A Szu-34 Fullback: egy vadászgép, amely a kialakításával, nem a teljesítményével tűnik ki
A Szu-34 talán legmeghatározóbb jellemzője a „kacsacsőrű” orra és az egymás mellett elhelyezkedő pilótafülke. Ez az egyedi kialakítás teszi a vadászgépet könnyen megkülönböztethetővé. Megjelenése ellenére a Fullback megőrzi elődje alapvető elrendezését, felépítését, motorját, szárnyszerkezetét és fedélzeti felszereltségét. A repülőgép törzs hossza hozzávetőlegesen 77 láb, üzemanyag-kapacitása pedig közel 27 000 font. A két orosz AL-31FM1 hajtóművel meghajtott vadászgép 1,8 Mach végsebességet érhet el, és körülbelül 56 000 láb plafonnal rendelkezik. Elsősorban támadási funkció betöltésére tervezték, a Fullback fegyverek szempontjából nagyon erős.

A Szu-34-es vadászgép több mint 17 000 fontnyi fegyvert tud szállítani a szárnyak alatt és a törzs alatt elhelyezett tucatnyi keménypontban, valamint egy GSh-30-I 30 mm-es belső ágyút. A vadászgép 2 Vympel R-27 (az Észak-atlanti Szerződés Szervezete által „Nyár” beceneve), R-73 és Vympel NPO R-77 rakétát is szállíthat. Páncélozott kabinjának köszönhetően a Fullback alacsony magasságban is képes támadni a célokat. Ezen kívül a vadászgép állítólag továbbfejlesztett elektronikus rendszerrel, „nagy pontosságú fegyverekkel és több függő konténerrel rendelkezik felderítő felszereléssel”. A Fullback: az eredménytelenség látványossága az ukrán konfliktusban Az orosz légierő által csúcskategóriás vadászgépként népszerűsített Fullback nem váltotta be hírnevét Ukrajnában. Egyes elemzők még azt is feltételezik, hogy Moszkva a mai napig Ukrajnában lévő Szu-34 Fullback flottájának több mint 10%-át veszítette el.

Bár a repülőgép képes a fejlett precíziós irányítású rakéták és bombák széles skálájának szállítására, a készletek, a készpénz és a kiképzés hiánya arra kényszerítette a Fullback pilótáit, hogy rövid hatótávolságból „butabombákat” lőjenek ki célpontokra, így a törzseket rövid hatótávolságnak teszik ki. rakéták. A nemzetközi közösség által a Kreml ellen kirótt kiterjedt gazdasági szankciók miatt az orosz légierő nem számíthat arra, hogy hamarosan megfelelő lőszert kap a vadászgépeihez. A Szu-34 Fullback kívülről vizuálisan jellegzetes látvány, szinte mitológiai vadállathoz hasonlít, egyedi orrával és pilótafülkéjével, amely szembeszegül a konvenciókkal. Ez a homlokzat azonban puszta álca, amely sokkal sötétebb és kiábrándítóbb valóságot rejt. A Fullback felépítése és rendszerei annak ellenére, hogy a tiszteletreméltó Szu-27 örökösei, egy letűnt korszak emlékének tűnik, és nem tud alkalmazkodni a modern harc követelményeihez.

A fegyverkonfiguráció, bár papíron lenyűgöző, papírtigrissé válik a fejlett lőszer és a megfelelő képzés hiánya miatt. Ez a vadászgép, amelynek az orosz légierő pillére kellene, hogy legyen, pusztán nézővé süllyedt a háború színterében, ahol a hatékonyság és a precizitás a legfontosabb. A Fullback korlátai még nyilvánvalóbbá válnak az ukrajnai háború kontextusában. Flotta jelentős részének elvesztése nem csak a morális csapást jelenti, hanem a működési stratégia eredménytelenségét is bizonyítja. A nem irányított bombák használatának szükségessége egy olyan korszakban, ahol a pontosság a király, olyan anakronizmus, amely csak rávilágít a Fullback kialakítása és a kortárs harc valósága közötti kapcsolatra.

Forrás: https://israelnoticias.com/militar/el-fracaso-aereo-ruso-la-decadencia-del-su-34-en-ukrania/
2024. január 25-én
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 533
113

Az orosz légi kudarc és a Szu-34 hanyatlása Ukrajnában.​



A Szu-34 Fullback kívülről vizuálisan jellegzetes látvány, szinte mitológiai vadállathoz hasonlít, egyedi orrával és pilótafülkéjével, amely szembeszegül a konvenciókkal. Ez a homlokzat azonban puszta álca, amely sokkal sötétebb és kiábrándítóbb valóságot rejt. Az orosz légi kudarc: a Szu-34 hanyatlása Ukrajnában. Az ukrajnai konfliktus kezdete óta rossz okok miatt szerepel a hírekben Oroszország egyre fogyatkozó Szu-34-es Fullback támadóvadász-flottája.

Ezek a fejlett vadászgépek vezették Moszkva légi offenzíváját Ukrajnában. Gyászos teljesítménye azonban csak hátráltatta a Kreml offenzív erőfeszítéseit. A háború első hónapjában az ukrán erők legalább négy Szu-34-est lőttek le. 2022 júliusában egy újabb Szu-34-est lőttek le. 2022 júliusában egy másik repülőgépet semmisítettek meg Alcsevszk felett. Ezúttal az orosz légvédelmi csapatok felelősek a szerencsétlenségért. Néhány héttel később egy ukrán állampolgárt tüntettek ki, mert puskával lelőtt egy Szu-34-est. Nyolc héttel később egy Szu-34-es egy lakóépületbe csapódott a Krím közelében, 15 ember halálát okozva. Bár elméletileg kifinomult és tele van lehetőségekkel, az orosz Szu-34 „Fullback” flotta és pilótái megszenvedték a nem megfelelő lőszert és a kiképzést.

A Szu-34: Ukrajnában vadászó orosz vadászrepülőgép eredetileg a Szu-27 Flankerből származott, a Szu-34 Szu-34 általános koncepciója az 1970-es évek végére nyúlik vissza. egy új, többcélú taktikai harci repülőgépváz, amely a Szu-27 lesz. Végül a Szu-34-ből Szu-27 lesz. Végül bejelentették a Szu-34 jelzést, és a repülőgépváz közvetlenül a Szovjetunió felbomlása előtt, az 1990-es évek végén hajtotta végre első repülését. Az orosz légierő által támasztott követelmények változása 2014-ig meghosszabbította a repülőgép hivatalos forgalomba helyezését. majd az egymást követő szerződések mintegy 140 Szu-34-et biztosítottak Moszkvához.

A Szu-34 Fullback, az orosz mérnöki tudomány állítólagos gyöngyszeme, óriási méretű csalódásnak bizonyult. Az állítólagos előrehaladott támadógép kiesett a kegyelemből, és az ukrajnai konfliktus kezdete óta a kudarcok spiráljába merült. Harctéri teljesítménye olyan gyenge, hogy a fejlesztésért és a működtetésért felelősök hozzáértését is felveti. A katasztrófa a háború első hónapjában legalább négy Szu-34-es elvesztésével kezdődött, ami megsemmisítő csapás volt minden flottára nézve, különösen annak, amelyik a fölényes volt. Egy másik Szu-34-es 2022 júliusában történt lelövése csak tovább sértette a sérüléseket. Még riasztóbb volt egy másik harcos baráti tűz általi megsemmisítése, ami taktikai zavar és az orosz berkekben tapasztalt alkalmatlanság egyértelmű jele.

Az anekdota arról az ukrán állampolgárról, aki egyszerű puskával lőtt le egy Szu-34-est, nemcsak megalázó, hanem csípős tanúbizonysága ezeknek a vadászgépeknek a sebezhetőségéről. Ennek az incidensnek komoly elgondolkodtatáshoz kell vezetnie e gépek feltételezett áthatolhatatlanságáról. De talán a legtragikusabb incidens az volt, hogy a Szu-34 egy lakóépületbe csapódott, és 15 ember meghalt. Ez az esemény nemcsak technikai hiányosságot tükröz, hanem az emberség és a felelősség hiányát is. A Szu-27-ből származó Szu-34 eredete egy elavult koncepciókban stagnáló evolúcióról árulkodik. A fejlett papírtechnológia ellenére a csatatéren a valóság megmutatta, hogy a régi platformok új igényekhez való igazítása nem mindig vezet sikeres termékhez. A repülőgép hivatalos üzembe helyezésének 2014-ig tartó késése, a követelmények kanyargós alakulása után, egy határozatlanságokkal és természetesen változásokkal sújtott projektre utal.

A Szu-34 Fullback: egy vadászgép, amely a kialakításával, nem a teljesítményével tűnik ki
A Szu-34 talán legmeghatározóbb jellemzője a „kacsacsőrű” orra és az egymás mellett elhelyezkedő pilótafülke. Ez az egyedi kialakítás teszi a vadászgépet könnyen megkülönböztethetővé. Megjelenése ellenére a Fullback megőrzi elődje alapvető elrendezését, felépítését, motorját, szárnyszerkezetét és fedélzeti felszereltségét. A repülőgép törzs hossza hozzávetőlegesen 77 láb, üzemanyag-kapacitása pedig közel 27 000 font. A két orosz AL-31FM1 hajtóművel meghajtott vadászgép 1,8 Mach végsebességet érhet el, és körülbelül 56 000 láb plafonnal rendelkezik. Elsősorban támadási funkció betöltésére tervezték, a Fullback fegyverek szempontjából nagyon erős.

A Szu-34-es vadászgép több mint 17 000 fontnyi fegyvert tud szállítani a szárnyak alatt és a törzs alatt elhelyezett tucatnyi keménypontban, valamint egy GSh-30-I 30 mm-es belső ágyút. A vadászgép 2 Vympel R-27 (az Észak-atlanti Szerződés Szervezete által „Nyár” beceneve), R-73 és Vympel NPO R-77 rakétát is szállíthat. Páncélozott kabinjának köszönhetően a Fullback alacsony magasságban is képes támadni a célokat. Ezen kívül a vadászgép állítólag továbbfejlesztett elektronikus rendszerrel, „nagy pontosságú fegyverekkel és több függő konténerrel rendelkezik felderítő felszereléssel”. A Fullback: az eredménytelenség látványossága az ukrán konfliktusban Az orosz légierő által csúcskategóriás vadászgépként népszerűsített Fullback nem váltotta be hírnevét Ukrajnában. Egyes elemzők még azt is feltételezik, hogy Moszkva a mai napig Ukrajnában lévő Szu-34 Fullback flottájának több mint 10%-át veszítette el.

Bár a repülőgép képes a fejlett precíziós irányítású rakéták és bombák széles skálájának szállítására, a készletek, a készpénz és a kiképzés hiánya arra kényszerítette a Fullback pilótáit, hogy rövid hatótávolságból „butabombákat” lőjenek ki célpontokra, így a törzseket rövid hatótávolságnak teszik ki. rakéták. A nemzetközi közösség által a Kreml ellen kirótt kiterjedt gazdasági szankciók miatt az orosz légierő nem számíthat arra, hogy hamarosan megfelelő lőszert kap a vadászgépeihez. A Szu-34 Fullback kívülről vizuálisan jellegzetes látvány, szinte mitológiai vadállathoz hasonlít, egyedi orrával és pilótafülkéjével, amely szembeszegül a konvenciókkal. Ez a homlokzat azonban puszta álca, amely sokkal sötétebb és kiábrándítóbb valóságot rejt. A Fullback felépítése és rendszerei annak ellenére, hogy a tiszteletreméltó Szu-27 örökösei, egy letűnt korszak emlékének tűnik, és nem tud alkalmazkodni a modern harc követelményeihez.

A fegyverkonfiguráció, bár papíron lenyűgöző, papírtigrissé válik a fejlett lőszer és a megfelelő képzés hiánya miatt. Ez a vadászgép, amelynek az orosz légierő pillére kellene, hogy legyen, pusztán nézővé süllyedt a háború színterében, ahol a hatékonyság és a precizitás a legfontosabb. A Fullback korlátai még nyilvánvalóbbá válnak az ukrajnai háború kontextusában. Flotta jelentős részének elvesztése nem csak a morális csapást jelenti, hanem a működési stratégia eredménytelenségét is bizonyítja. A nem irányított bombák használatának szükségessége egy olyan korszakban, ahol a pontosság a király, olyan anakronizmus, amely csak rávilágít a Fullback kialakítása és a kortárs harc valósága közötti kapcsolatra.

Forrás: https://israelnoticias.com/militar/el-fracaso-aereo-ruso-la-decadencia-del-su-34-en-ukrania/
2024. január 25-én
Vadaszpuskaval mi? Én is láttam azt a filmet.