Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Újabb két Szu-34-gyel gazdagodott az Orosz Légierő:
DuNFYOLzWmM.jpg

GLzm1H9YMiE.jpg
 
Biztos azért, mert nem értek annyira hozzá... De a buta bombák még csak-csak, azonban ezektől az irányítatlan rakétáktól egy ilyen kategóriájú gépen, a hideg ráz ki... :)
 
Biztos azért, mert nem értek annyira hozzá... De a buta bombák még csak-csak, azonban ezektől az irányítatlan rakétáktól egy ilyen kategóriájú gépen, a hideg ráz ki... :)

Na majd ha meglátod a PAK-FA meg a 35alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
<blockquote rel="zotyek78">Biztos azért, mert nem értek annyira hozzá... De a buta bombák még csak-csak, azonban ezektől az irányítatlan rakétáktól egy ilyen kategóriájú gépen, a hideg ráz ki... :)

Na majd ha meglátod a PAK-FA meg a 35alatt.</blockquote>

Le vagy maradva :)

164209.jpg


165186.jpg


169356.jpg
 
<blockquote rel="zotyek78">
21709_820989504617080_8105164533180401748_n.jpg


11226189_820989507950413_416891648664045396_n.jpg


11096703_820989517950412_8116611821925993887_n.jpg

Furcsa, a SzU-27-hez nem is terveztek póttartályt -és eddig a többi utódon sem láttam.
Vajon csak felcsavarozták, vagy ki is építették a használat lehetőségét?</blockquote>


A felcsavaroztákot gondolom viccnek szántad. Mi értelme lenne feltenni egy PTB-3000-est, ami több, mint három tonna egymagában, ha nem építették volna ki a használat lehetőségét??? Amúgy 2007 óta láthatsz igen nagy rendszerességgel ilyen fotókat, mert már az első szériagépeken is fenn voltak.

Megnyugtatlak, a Szu-27-eshez eredendően terveztek tartályokat, PTB-2000-eseket a szárnyak alá. Ugyanúgy, mint a MiG-31-esekhez is.
Ezek még meg is kapták, ahogy nagyon rövid időre a Szu-24-esek is hordozták harmadikként a törzs alatt szólóban a két PTB-3000-es mellé.
Ez a tartály teljesen eltűnt, a 31-eseknél az utántöltés miatt okafogyottá vált, holott a B-k, DZ-k még ma is repülnek a külső pilonokkal, de soha nem raknak oda semmit. (ne keverjük most ide a BM és BSzM-ek R-73-asait)
A Szu-27-esek soha nem kapták meg a tartályokat, ezért is furcsa, hogy a Szu-35BM projektnél újra elővették őket, pedig már vagy 30 éve nem emelkedett ilyen tartály a levegőbe, nem is tudom hova lettek.
Valaki el volt tájolva az infógrafika készítésénél.

Az egyetlen Szu-27-rokon a Szu-34-es, ahol van póttartály, ezt átrepülésekhez rendesen használják is. Máshoz nemigen.
További érdekesség, hogy ebből a típus csak egy darabot hordoz a törzs alatt, holott az integrációs teszteknél még a szárnak alá tettek kettőt, de ezek szerintem az oldásnál beleverhettek a vízszintes vezérsíkba, mert végül nem ezt a módszert alkalmazták. Gyanítom, hogy a plusz 6 tonna keró helyett elég volt a kevesebb légellenállás növekedéssel járó szóló 3 tonna kerozin a törzs alatt.
 
Az F-15C-be is fér kerozin rendesen még is rájuk van hegesztve két póttartály.Gondolom az őrjáratozási idő kitolása a cél és az,hogy a légi harcot max kerozinmennyiséggel kezdjék meg,hogy véletlen se járjanak úgy mint ahogy az eritreai vagy etióp MIG-ek jártak az eritreai vagy etióp SZU-27-esek ellen(a MIG-eknek előbb kifogyott a kerozinja így ki kellett válniuk a harcból aminek az lett a vége,hogy a Szuhojk simán lelőtték őket).
 
Biztos azért, mert nem értek annyira hozzá... De a buta bombák még csak-csak, azonban ezektől az irányítatlan rakétáktól egy ilyen kategóriájú gépen, a hideg ráz ki... :)

A precíziós fegyver nem pótolja a terület elleni fegyvereket. Egy blokkra való Sz-8 rakéta 40.000 db nyilacskával szórja meg a terepet. Vagy ha nem tudod, hogy egy épületen, épületcsoporton belül hol van a gaz ellen, akkor sokszor jobb néhányszor 20 db egyenként 800 mm betont átütni képes betonromboló rakéta, mint egy-két okos bomba. Ráadásul olcsóbb is és nem fogy ki a készlet úgy, ahogy többször megtörtént még az amcsikkal is. Persze csak akkor érdemes használni, ha a rossz embereknek (már) nincs légvédelme, vagy agyonzavarta a Szu-34 beépített zavarója, a nem elég fejlett infra rakétákat meg eltérítik a csalik.