Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Talán megér a hír pár mondattal többet:
Tehát a PAK-FA új repülés elektronikai műszer csomagot kap aminek a neve IMA BK (Интегрированной модульной авионики боевых комплексов) és az előző Baguette nevű rendszert váltja.
Az új rendszer az amerikai 5.gen gépek rendszereinek mintájára épült, vagyis a szenzor fúzió az alapelv és a pilóta a teljes képet egy (pontosabban ha jól látom kettő) könnyen értelmezhető és olvasható kijelzőn látja.
171804_800.jpg

A rendszer lényege hogy automatikus észleli, azonosítja, követi a felbukkanó célpontokat és automatikusan kidolgozza azok leküzdésének módját.
Az új rendszer integrálja az gépen megtalálható összes szenzortól érkező adatokat. Ezeket az adatokat korábban külön számítógépek dolgozták fel.
Technikai részletek:
- egy 4 millió soros software fut alatta (a software még nem befejezett - további modulokat adnak még hozzá);
- orosz eredetű sokmagvas mikroprocesszorokból építették a rendszert;
- központi számítógépet 8 Gb/sec-os üvegszálas hálózat köti össze a szenzorokkal;
- rendszer teljesen moduláris és könnyen upgradelhető;
- a jőben a 4++ generációs flotta avionikáját is tervezik lecserélni az új rendszerre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 687
85 591
113
Talán megér a hír pár mondattal többet:
Tehát a PAK-FA új repülés elektronikai műszer csomagot kap aminek a neve IMA BK (Интегрированной модульной авионики боевых комплексов) és az előző Baguette nevű rendszert váltja.
Az új rendszer az amerikai 5.gen gépek rendszereinek mintájára épült, vagyis a szenzor fúzió az alapelv és a pilóta a teljes képet egy (pontosabban ha jól látom kettő) könnyen értelmezhető és olvasható kijelzőn látja.
171804_800.jpg

A rendszer lényege hogy automatikus észleli, azonosítja, követi a felbukkanó célpontokat és automatikusan kidolgozza azok leküzdésének módját.
Az új rendszer integrálja az gépen megtalálható összes szenzortól érkező adatokat. Ezeket az adatokat korábban külön számítógépek dolgozták fel.
Technikai részletek:
- egy 4 millió soros software fut alatta (a software még nem befejezett - további modulokat adnak még hozzá);
- orosz eredetű sokmagvas mikroprocesszorokból építették a rendszert;
- központi számítógépet 8 Gb/sec-os üvegszálas hálózat köti össze a szenzorokkal;
- rendszer teljesen moduláris és könnyen upgradelhető;
- a jőben a 4++ generációs flotta avionikáját is tervezik lecserélni az új rendszerre.

Még annyit hozzá tennék, hogy 4 éve kezdték fejleszteni a Szuhojnál, csak orosz alkatrészekbol áll.
Az 58-as protoba ezt építették bele-tesztelik. Ezért van Zsukovszkijban a gép és vannak róla képek .
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 837
31 953
113
Ebben már az új hajtómű van? Mirefel a pixeles festés? Az oroszoknál nem túl gyakori. Megy a kínai piacra, mert annyira jó a J-20 és J-31? :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 687
85 591
113
Ebben már az új hajtómű van? Mirefel a pixeles festés? Az oroszoknál nem túl gyakori. Megy a kínai piacra, mert annyira jó a J-20 és J-31? :D

Jó kérdés. Korotkov az UAC egyik fejese 1,5 hete azt nyilatkozta, hogy hamarosan megkezdodnek az új hajtomu repulési tesztjei :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 812
67 058
113
Ha meg is indulnak a tesztek, akkor se hinném, hogy egy PAK-FA fedélzetén. Sokkal valószínűbb, hogy az ilyen célra évek óta használt 710-es Szu-27M egyik hajtóműve lesz az új, a másik meg marad a hagyományos AL-31F, referdnciának.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 687
85 591
113
Ha meg is indulnak a tesztek, akkor se hinném, hogy egy PAK-FA fedélzetén. Sokkal valószínűbb, hogy az ilyen célra évek óta használt 710-es Szu-27M egyik hajtóműve lesz az új, a másik meg marad a hagyományos AL-31F, referdnciának.

Valószínü. PAK-FA gépbe idén év végére vagy jovo év elejére van tervezve. Leghamarább a 61-es kaphatja meg.