Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Talán megér a hír pár mondattal többet:
Tehát a PAK-FA új repülés elektronikai műszer csomagot kap aminek a neve IMA BK (Интегрированной модульной авионики боевых комплексов) és az előző Baguette nevű rendszert váltja.
Az új rendszer az amerikai 5.gen gépek rendszereinek mintájára épült, vagyis a szenzor fúzió az alapelv és a pilóta a teljes képet egy (pontosabban ha jól látom kettő) könnyen értelmezhető és olvasható kijelzőn látja.
171804_800.jpg

A rendszer lényege hogy automatikus észleli, azonosítja, követi a felbukkanó célpontokat és automatikusan kidolgozza azok leküzdésének módját.
Az új rendszer integrálja az gépen megtalálható összes szenzortól érkező adatokat. Ezeket az adatokat korábban külön számítógépek dolgozták fel.
Technikai részletek:
- egy 4 millió soros software fut alatta (a software még nem befejezett - további modulokat adnak még hozzá);
- orosz eredetű sokmagvas mikroprocesszorokból építették a rendszert;
- központi számítógépet 8 Gb/sec-os üvegszálas hálózat köti össze a szenzorokkal;
- rendszer teljesen moduláris és könnyen upgradelhető;
- a jőben a 4++ generációs flotta avionikáját is tervezik lecserélni az új rendszerre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 976
86 627
113
Talán megér a hír pár mondattal többet:
Tehát a PAK-FA új repülés elektronikai műszer csomagot kap aminek a neve IMA BK (Интегрированной модульной авионики боевых комплексов) és az előző Baguette nevű rendszert váltja.
Az új rendszer az amerikai 5.gen gépek rendszereinek mintájára épült, vagyis a szenzor fúzió az alapelv és a pilóta a teljes képet egy (pontosabban ha jól látom kettő) könnyen értelmezhető és olvasható kijelzőn látja.
171804_800.jpg

A rendszer lényege hogy automatikus észleli, azonosítja, követi a felbukkanó célpontokat és automatikusan kidolgozza azok leküzdésének módját.
Az új rendszer integrálja az gépen megtalálható összes szenzortól érkező adatokat. Ezeket az adatokat korábban külön számítógépek dolgozták fel.
Technikai részletek:
- egy 4 millió soros software fut alatta (a software még nem befejezett - további modulokat adnak még hozzá);
- orosz eredetű sokmagvas mikroprocesszorokból építették a rendszert;
- központi számítógépet 8 Gb/sec-os üvegszálas hálózat köti össze a szenzorokkal;
- rendszer teljesen moduláris és könnyen upgradelhető;
- a jőben a 4++ generációs flotta avionikáját is tervezik lecserélni az új rendszerre.

Még annyit hozzá tennék, hogy 4 éve kezdték fejleszteni a Szuhojnál, csak orosz alkatrészekbol áll.
Az 58-as protoba ezt építették bele-tesztelik. Ezért van Zsukovszkijban a gép és vannak róla képek .
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 726
27 067
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 976
86 627
113

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 881
32 315
113
Ebben már az új hajtómű van? Mirefel a pixeles festés? Az oroszoknál nem túl gyakori. Megy a kínai piacra, mert annyira jó a J-20 és J-31? :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 976
86 627
113
Ebben már az új hajtómű van? Mirefel a pixeles festés? Az oroszoknál nem túl gyakori. Megy a kínai piacra, mert annyira jó a J-20 és J-31? :D

Jó kérdés. Korotkov az UAC egyik fejese 1,5 hete azt nyilatkozta, hogy hamarosan megkezdodnek az új hajtomu repulési tesztjei :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 941
67 996
113
Ha meg is indulnak a tesztek, akkor se hinném, hogy egy PAK-FA fedélzetén. Sokkal valószínűbb, hogy az ilyen célra évek óta használt 710-es Szu-27M egyik hajtóműve lesz az új, a másik meg marad a hagyományos AL-31F, referdnciának.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 976
86 627
113
Ha meg is indulnak a tesztek, akkor se hinném, hogy egy PAK-FA fedélzetén. Sokkal valószínűbb, hogy az ilyen célra évek óta használt 710-es Szu-27M egyik hajtóműve lesz az új, a másik meg marad a hagyományos AL-31F, referdnciának.

Valószínü. PAK-FA gépbe idén év végére vagy jovo év elejére van tervezve. Leghamarább a 61-es kaphatja meg.