Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 784
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!


Na ezzel a résszel teljesen egyetértek

sisak kijelzője megint csak kb 1-nek.

Na ez nagyon nem igaz! A jenkik után Izrael bírt ilyen rendszerrel utána jöttek az Angolok most a franciák állnak rá az új modernizált Rafale gépnél.

Az a baj,hogy Roninak erősen szelektív a memóriája,csak arra emlékszik ami belefér a világnézetébe.

Tisztítsd meg az AMD-t inkább dudi:D:D

Nem zsibbad még az agyad a sisak kijelzőtől?

Nem! :) a t-220 ülve már csak a sisak kijelző hiányzik rám :D:D
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?

Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 744
113
Anno, mikor a szovjetek megcsinaltak a T-10-est, ami 77-ben repult eloszor, kiderult, hogy a gep tavolrol se tudta azt, amit elvartak tole. Kozel 70%-ban attervezett T-10Sz-bol lett vegul a Szu-27-es. Abban az idoben ilyen blamazs meg nem volt "divat", pedig a szamitogepes tervezes meg nagyon gyerekcipoben jart. Nyugaton egyetlen projekt se jart igy, de meg a MiG-29-es is szinte a sorozatgyartottal 95%-ban megegyezo prototipussal indult.

Ehhez kepest az YF-22-es ugy nyert az YF-23-assal szemben, hogy a verdikt szerint technologiailag kevesbe tunt rizikosnak es kozelebb allt a sorozatgyarthato allapothoz, mint az inkabb tech demonak tekintett rivalisa. Kozel het ev fejlesztes utan. Majd az YF-22-es elso felszallasahoz kepest het evvel repult az F-22 Raptor, ami megint kozel 70%-ban elter attol, amit anno elfogadtak. Azaz ugy allt kozelebb a sorozatgyarthatodaghoz, hogy a szovjet T-10-eshez hasonloan total at kellett tervezni. Es mindezt a mar kiterjedt CAD/CAM es vegeselemes tovabba flow szimulacio koraban!

Tovabb megyek, JSF program 95-os indulasa utan ot evvel, a 2000-ben eloszor felszallt X-35-ost (tanulva az ATF tenderbol) mar eleve X-nek jeloltek, tudva azt, hogy ez csak tech demo lesz, alacsonyabb kockazattal, igy annak, nem sok koze volt az F-35-hoz. Az F-35A elso felszallasa a JSF program indulasat kovetoen 11 evvel, mahoz kepest 11 eve tortent, azaz 22 eve zajlik a projekt. Ehhez kepest a PAK-FA 2003-ban indult es 2010-ben repult. Tavolrol se annyira ambiciozus es joval kevesebb penzbol fut a projekt, de ilyen kornyezetben ez nem akkora lemaradas. Az mas kerdes, hogy bevallottan lassabban haladnak, mint szerettek volna...
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez kepest az YF-22-es ugy nyert az YF-23-assal szemben, hogy a verdikt szerint technologiailag kevesbe tunt rizikosnak es kozelebb allt a sorozatgyarthato allapothoz, mint az inkabb tech demonak tekintett rivalisa. Kozel het ev fejlesztes utan. Majd az YF-22-es elso felszallasahoz kepest het evvel repult az F-22 Raptor, ami megint kozel 70%-ban elter attol, amit anno elfogadtak. Azaz ugy allt kozelebb a sorozatgyarthatodaghoz, hogy a szovjet T-10-eshez hasonloan total at kellett tervezni. Es mindezt a mar kiterjedt CAD/CAM es vegeselemes tovabba flow szimulacio koraban!

Az utolsó mondat az, ahol szerintem a fától nem látod az erdőt. Amikor az YF-22 az ATF tenderrel elkeződött, akkor nézd meg milyen számítástechnikai kapacitás volt. Se Cray 2 szuerpszámítógép és a civil piacon volt C64. Mikor az YF-22 repült, akkor kint már elérhető volt a 2 éve (!), ami itthon még 1995/96 magasságában is aranyárban volt. Semmiféle komoly nuremikus áramlástani modellezés nem volt tudtommal akkor ahhoz képets, ami 2000-es évek elején már volt. Az YF-22 pontosan abban a korszakban készült, hogy az a számítógép, ami 1988-ban a technika csúcs volt civil és hadiiparban 10 évvel később nevetségesen elavult lett. A '80-as évek végén és a '90-es évek elején ugrott akkorát az IT, hogy ép ésszel alig felfogható a fejlődés hirtelen annyira olcsó lett a számítási kapacitás. Ez sanszosan több terülten is új lehetőségeket nyitott meg.

Tovabb megyek, JSF program 95-os indulasa utan ot evvel, a 2000-ben eloszor felszallt X-35-ost (tanulva az ATF tenderbol) mar eleve X-nek jeloltek, tudva azt, hogy ez csak tech demo lesz, alacsonyabb kockazattal, igy annak, nem sok koze volt az F-35-hoz. Az F-35A elso felszallasa a JSF program indulasat kovetoen 11 evvel, mahoz kepest 11 eve tortent, azaz 22 eve zajlik a projekt. Ehhez kepest a PAK-FA 2003-ban indult es 2010-ben repult. Tavolrol se annyira ambiciozus es joval kevesebb penzbol fut a projekt, de ilyen kornyezetben ez nem akkora lemaradas. Az mas kerdes, hogy bevallottan lassabban haladnak, mint szerettek volna...
Egészen "apró" eltérés hogy az YF-22/23 már eleve az F119 és YF120-szal repült 1991-ben. A PAK-FA meg 2017-ben sem repül az új hajtóművel. Ez olyan, mintha az Raptor 2000-es évekelején még mindig PW F100 vagy GE F110 hajtómű leszármazottal repült volna. Izé...
 
M

molnibalage

Guest
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
A sisakdisplay-jel önmagában nem. Ahhoz kell a DAS is... A JHMCS még azt sem tudja, hogy felvtetítse a TGP/FLIR képét, "csak" a HUD-ot tolja fel. A Block 40/42 HUD-ja azért néz ki úgy, ahogy mert arra fel lehet tolni a FLIR képét.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
Stop... Az F-35 kapcsán meg nem tudom számolni, hogy hányszor változtattak alapkoncepcitó. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült. Nézzél rá. Hol van most ahhoz a koncepcióhóz képest? Ja, bocs, sehol...

Az F-35 mindig is F135 hajtóművel repült. A PAK-FA olyannal, mintha legfeljebb GE F110 lenne az F-35-ben.

stb. stb...
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.

Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 364
14 257
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:


Ebben én meg azt látom, hogy az USAF 2030-ra a 6.th gent már a betonra tervezi (persze lesz csúszás ha nem lesz nagyon háborús hangulat a huszas években), mire a Szu-57 végre minden részegységével együtt bevethető lesz....
 
M

molnibalage

Guest
Ebben én meg azt látom, hogy az USAF 2030-ra a 6.th gent már a betonra tervezi (persze lesz csúszás ha nem lesz nagyon háborús hangulat a huszas években), mire a Szu-57 végre minden részegységével együtt bevethető lesz....
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.

Mi az a vízválasztó képesség, amitől több lesz és nem más a 6. gen...?
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 364
14 257
113
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.

Mi az a vízválasztó képesség, amitől több lesz és nem más a 6. gen...?

Az USAF generációzik nem én. Ők besorolták az F-22 és F-35 gépeket 5.be. Hogy náluk ez a kívánalmak, alkalmazhatóság, pénzügyi keretcsomag, fenyegetettségi reakció, az már az ő dolguk. Ezt követi és mondja rá aztán minden más gyártó a világ többi részén, holott náluk ezek a kívánalmak teljesen mások.