Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 476
61 616
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!


Na ezzel a résszel teljesen egyetértek

sisak kijelzője megint csak kb 1-nek.

Na ez nagyon nem igaz! A jenkik után Izrael bírt ilyen rendszerrel utána jöttek az Angolok most a franciák állnak rá az új modernizált Rafale gépnél.

Az a baj,hogy Roninak erősen szelektív a memóriája,csak arra emlékszik ami belefér a világnézetébe.

Tisztítsd meg az AMD-t inkább dudi:D:D

Nem zsibbad még az agyad a sisak kijelzőtől?

Nem! :) a t-220 ülve már csak a sisak kijelző hiányzik rám :D:D
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?

Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 411
113
Anno, mikor a szovjetek megcsinaltak a T-10-est, ami 77-ben repult eloszor, kiderult, hogy a gep tavolrol se tudta azt, amit elvartak tole. Kozel 70%-ban attervezett T-10Sz-bol lett vegul a Szu-27-es. Abban az idoben ilyen blamazs meg nem volt "divat", pedig a szamitogepes tervezes meg nagyon gyerekcipoben jart. Nyugaton egyetlen projekt se jart igy, de meg a MiG-29-es is szinte a sorozatgyartottal 95%-ban megegyezo prototipussal indult.

Ehhez kepest az YF-22-es ugy nyert az YF-23-assal szemben, hogy a verdikt szerint technologiailag kevesbe tunt rizikosnak es kozelebb allt a sorozatgyarthato allapothoz, mint az inkabb tech demonak tekintett rivalisa. Kozel het ev fejlesztes utan. Majd az YF-22-es elso felszallasahoz kepest het evvel repult az F-22 Raptor, ami megint kozel 70%-ban elter attol, amit anno elfogadtak. Azaz ugy allt kozelebb a sorozatgyarthatodaghoz, hogy a szovjet T-10-eshez hasonloan total at kellett tervezni. Es mindezt a mar kiterjedt CAD/CAM es vegeselemes tovabba flow szimulacio koraban!

Tovabb megyek, JSF program 95-os indulasa utan ot evvel, a 2000-ben eloszor felszallt X-35-ost (tanulva az ATF tenderbol) mar eleve X-nek jeloltek, tudva azt, hogy ez csak tech demo lesz, alacsonyabb kockazattal, igy annak, nem sok koze volt az F-35-hoz. Az F-35A elso felszallasa a JSF program indulasat kovetoen 11 evvel, mahoz kepest 11 eve tortent, azaz 22 eve zajlik a projekt. Ehhez kepest a PAK-FA 2003-ban indult es 2010-ben repult. Tavolrol se annyira ambiciozus es joval kevesebb penzbol fut a projekt, de ilyen kornyezetben ez nem akkora lemaradas. Az mas kerdes, hogy bevallottan lassabban haladnak, mint szerettek volna...
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez kepest az YF-22-es ugy nyert az YF-23-assal szemben, hogy a verdikt szerint technologiailag kevesbe tunt rizikosnak es kozelebb allt a sorozatgyarthato allapothoz, mint az inkabb tech demonak tekintett rivalisa. Kozel het ev fejlesztes utan. Majd az YF-22-es elso felszallasahoz kepest het evvel repult az F-22 Raptor, ami megint kozel 70%-ban elter attol, amit anno elfogadtak. Azaz ugy allt kozelebb a sorozatgyarthatodaghoz, hogy a szovjet T-10-eshez hasonloan total at kellett tervezni. Es mindezt a mar kiterjedt CAD/CAM es vegeselemes tovabba flow szimulacio koraban!

Az utolsó mondat az, ahol szerintem a fától nem látod az erdőt. Amikor az YF-22 az ATF tenderrel elkeződött, akkor nézd meg milyen számítástechnikai kapacitás volt. Se Cray 2 szuerpszámítógép és a civil piacon volt C64. Mikor az YF-22 repült, akkor kint már elérhető volt a 2 éve (!), ami itthon még 1995/96 magasságában is aranyárban volt. Semmiféle komoly nuremikus áramlástani modellezés nem volt tudtommal akkor ahhoz képets, ami 2000-es évek elején már volt. Az YF-22 pontosan abban a korszakban készült, hogy az a számítógép, ami 1988-ban a technika csúcs volt civil és hadiiparban 10 évvel később nevetségesen elavult lett. A '80-as évek végén és a '90-es évek elején ugrott akkorát az IT, hogy ép ésszel alig felfogható a fejlődés hirtelen annyira olcsó lett a számítási kapacitás. Ez sanszosan több terülten is új lehetőségeket nyitott meg.

Tovabb megyek, JSF program 95-os indulasa utan ot evvel, a 2000-ben eloszor felszallt X-35-ost (tanulva az ATF tenderbol) mar eleve X-nek jeloltek, tudva azt, hogy ez csak tech demo lesz, alacsonyabb kockazattal, igy annak, nem sok koze volt az F-35-hoz. Az F-35A elso felszallasa a JSF program indulasat kovetoen 11 evvel, mahoz kepest 11 eve tortent, azaz 22 eve zajlik a projekt. Ehhez kepest a PAK-FA 2003-ban indult es 2010-ben repult. Tavolrol se annyira ambiciozus es joval kevesebb penzbol fut a projekt, de ilyen kornyezetben ez nem akkora lemaradas. Az mas kerdes, hogy bevallottan lassabban haladnak, mint szerettek volna...
Egészen "apró" eltérés hogy az YF-22/23 már eleve az F119 és YF120-szal repült 1991-ben. A PAK-FA meg 2017-ben sem repül az új hajtóművel. Ez olyan, mintha az Raptor 2000-es évekelején még mindig PW F100 vagy GE F110 hajtómű leszármazottal repült volna. Izé...
 
M

molnibalage

Guest
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
A sisakdisplay-jel önmagában nem. Ahhoz kell a DAS is... A JHMCS még azt sem tudja, hogy felvtetítse a TGP/FLIR képét, "csak" a HUD-ot tolja fel. A Block 40/42 HUD-ja azért néz ki úgy, ahogy mert arra fel lehet tolni a FLIR képét.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
Stop... Az F-35 kapcsán meg nem tudom számolni, hogy hányszor változtattak alapkoncepcitó. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült. Nézzél rá. Hol van most ahhoz a koncepcióhóz képest? Ja, bocs, sehol...

Az F-35 mindig is F135 hajtóművel repült. A PAK-FA olyannal, mintha legfeljebb GE F110 lenne az F-35-ben.

stb. stb...
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.

Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet, hogy húsz kilós. Vagy kínai piaci minőség.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 516
16 826
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:


Ebben én meg azt látom, hogy az USAF 2030-ra a 6.th gent már a betonra tervezi (persze lesz csúszás ha nem lesz nagyon háborús hangulat a huszas években), mire a Szu-57 végre minden részegységével együtt bevethető lesz....
 
M

molnibalage

Guest
Ebben én meg azt látom, hogy az USAF 2030-ra a 6.th gent már a betonra tervezi (persze lesz csúszás ha nem lesz nagyon háborús hangulat a huszas években), mire a Szu-57 végre minden részegységével együtt bevethető lesz....
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.

Mi az a vízválasztó képesség, amitől több lesz és nem más a 6. gen...?
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 516
16 826
113
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.

Mi az a vízválasztó képesség, amitől több lesz és nem más a 6. gen...?

Az USAF generációzik nem én. Ők besorolták az F-22 és F-35 gépeket 5.be. Hogy náluk ez a kívánalmak, alkalmazhatóság, pénzügyi keretcsomag, fenyegetettségi reakció, az már az ő dolguk. Ezt követi és mondja rá aztán minden más gyártó a világ többi részén, holott náluk ezek a kívánalmak teljesen mások.