Azok nem teszt fázisban vannak még?Ha minden igaz, akkor már Kínának is van.
és szintén
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azok nem teszt fázisban vannak még?Ha minden igaz, akkor már Kínának is van.
és szintén
Már sorozatgyártású gépeken látni őket úgy J-10, mint J-16-osokon. A sisak meg J-20-ban volt látható az ekőszéria gépeken, gondolom, hogy csak idő kérdése és elkezd megjelenni majd a többieken.Azok nem teszt fázisban vannak még?
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!
sisak kijelzője megint csak kb 1-nek.
Az a baj,hogy Roninak erősen szelektív a memóriája,csak arra emlékszik ami belefér a világnézetébe.
Nem zsibbad még az agyad a sisak kijelzőtől?
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Ehhez kepest az YF-22-es ugy nyert az YF-23-assal szemben, hogy a verdikt szerint technologiailag kevesbe tunt rizikosnak es kozelebb allt a sorozatgyarthato allapothoz, mint az inkabb tech demonak tekintett rivalisa. Kozel het ev fejlesztes utan. Majd az YF-22-es elso felszallasahoz kepest het evvel repult az F-22 Raptor, ami megint kozel 70%-ban elter attol, amit anno elfogadtak. Azaz ugy allt kozelebb a sorozatgyarthatodaghoz, hogy a szovjet T-10-eshez hasonloan total at kellett tervezni. Es mindezt a mar kiterjedt CAD/CAM es vegeselemes tovabba flow szimulacio koraban!
Egészen "apró" eltérés hogy az YF-22/23 már eleve az F119 és YF120-szal repült 1991-ben. A PAK-FA meg 2017-ben sem repül az új hajtóművel. Ez olyan, mintha az Raptor 2000-es évekelején még mindig PW F100 vagy GE F110 hajtómű leszármazottal repült volna. Izé...Tovabb megyek, JSF program 95-os indulasa utan ot evvel, a 2000-ben eloszor felszallt X-35-ost (tanulva az ATF tenderbol) mar eleve X-nek jeloltek, tudva azt, hogy ez csak tech demo lesz, alacsonyabb kockazattal, igy annak, nem sok koze volt az F-35-hoz. Az F-35A elso felszallasa a JSF program indulasat kovetoen 11 evvel, mahoz kepest 11 eve tortent, azaz 22 eve zajlik a projekt. Ehhez kepest a PAK-FA 2003-ban indult es 2010-ben repult. Tavolrol se annyira ambiciozus es joval kevesebb penzbol fut a projekt, de ilyen kornyezetben ez nem akkora lemaradas. Az mas kerdes, hogy bevallottan lassabban haladnak, mint szerettek volna...
A sisakdisplay-jel önmagában nem. Ahhoz kell a DAS is... A JHMCS még azt sem tudja, hogy felvtetítse a TGP/FLIR képét, "csak" a HUD-ot tolja fel. A Block 40/42 HUD-ja azért néz ki úgy, ahogy mert arra fel lehet tolni a FLIR képét.Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Stop... Az F-35 kapcsán meg nem tudom számolni, hogy hányszor változtattak alapkoncepcitó. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült. Nézzél rá. Hol van most ahhoz a koncepcióhóz képest? Ja, bocs, sehol...Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!
Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!
Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.
Lehet, hogy húsz kilós. Vagy kínai piaci minőség.Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
Bármi lehetséges.Lehet, hogy húsz kilós. Vagy kínai piaci minőség.
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...
A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!
Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak
Ezen nagyon nincs mit magyarázni. Most nincs, ha majd látni fogjuk akkor lesz és lehet azon agyalni, hogy melyék a jobb.Nincs itt boki, hogy megmagyarázza.
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.Ebben én meg azt látom, hogy az USAF 2030-ra a 6.th gent már a betonra tervezi (persze lesz csúszás ha nem lesz nagyon háborús hangulat a huszas években), mire a Szu-57 végre minden részegységével együtt bevethető lesz....
Ez a generációziás unalmas. Mitől lesz 6. gen egy gép? Jó lenne, ha valaki megmondaná ezt. Az 5. gen-*nél az F-35 egyes elméleti paraméterekben - pl. elvi max. csúcssebesség - visszalépés a 4.-hez képest.
Mi az a vízválasztó képesség, amitől több lesz és nem más a 6. gen...?