Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Húú, köszi maxim, ez nagyon jó! :) Az elején a Projekt 1.44-es felvételek is ott vannak, azokat sem láttam még! Kár, hogy nem tudok oroszul csak vagy 5-6 szót, talán majd valaki feliratozza egyszer...

Bizon nagyon jó film sok infot ad, ilyenkor sajnálom, hogy nem maradt meg az orosz nyelv kotelezonek.......:))
 
boki

Fene tudja... Engem négy (vagy öt? már erre sem emlékszek) évig gyötörtek a franciával, de azon a nyelven sem tudok többet, mint oroszul. :D
 
http://www.aviationnews.eu/2013/08/12/new-engine-for-russia-t-50-fighter-jet-expected-by-2020/
 
Meg kell mondjam esztétikai szempontból frenetikus a gép, de a "lopakodó" jellegében erősen kételkedek, már csak a hajtómű elrendezés miatt is, hiszen látszik szemből a kompresszor, ami a legnagyobb radarvisszaverő felület a 4. gen gépeken is.
 
gáborv
Ha így folytatod és minden témához hozzászólsz, lesz mit olvasni estélig...D.
 
gaborv

A kompresszor 1000%,hogy nem látszik szemből mert a kompresszor lapátok előtt mindig vannak álló lapátsorok amik megfelelően irányítják a levegő áramlását.Max ezek látszódhatnak de valószínűleg nem ez volt/van a képen.Vagy úgy oldották meg mint a Super Hornetnél,hogy még a hajtómű elé raktak egy lapátsort aminek az a dolga,hogy megakadályozza a a radarsugarak hajtóműhöz jutását(nagyon primitíven megfogalmazva).

valahogy így:
3qsi.jpg
 
5. generácios hajtomuvet csak 2020 korul kap a Pak-fa. Akkora készul el a 2. szakasz hajtomuve, ami már teljesen 5. generácios lesz.
 
Nem egyszerűbb a beszívó csatornát kezdettől fogva úgy kialakítani, hogy abban legyen egy ív vagy S alak a beömlőnyílás és a hajtómű között, ezzel eltakarva a hajtóművet a radarsugaraktól?
 
Az áramlástanilag nem jobb és sok helyet is foglal.Ha megnézed a T-50-et az egy kecses és kis homlokfelületű míg a többi 5.gen(főleg az ocsmány F-35)gép nem az.
 
Viszont a kis homlokfelülettel nem fog sokat érni, ha a radarok be tudják mérni a "látszó" hajtómű miatt. Az F-22-esnél is megoldották valahogy, a két gép pedig elég hasonló.
 
Nem nagyon lehet rálátni a hajtóművek lapátsorára:
http://afbase.com/files/attach/images/667/961/393/Pak-FA__1400.jpg
http://www.ausairpower.net/VVS/Sukhoi-T-50-PAK-FA-First-Flight-8S.jpg
Ugyanis nem egyenes vonalú az egész csatorna, két irányba is "terpeszt", + ott vannak az álló lapátok.
 
Még egy rajz bár nem tudom mennyire pontos:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/8/0/5/7/9/a3074109-187-pak-fa.jpg?d=1266724006
 
anno amikor találgattunk, hogy hogy gondolják ezt a ruszkik, hogy direkte "átlátni" a hajtóművön akkor lett ez a Super Hornet féle kompresszor lapát eltüntető dolog linkelve. Megoldhatják így csakhát ez vhogy nem az ideális megoldás, de ettől még müködik ld Super Hornet.

Engem ami most izgat, hogy az oroszok által 5gen hajtóműnél az alak fog e változni, mert a jelenlegi kályhacső a vége pl szintén nagyon csúnya visszaverő felület.
 
A wikin a T-50-re 50+ milliós árcádulát tettek és az FGFA-ra 100 milliósat. Mi a különbség? A fejlesztési programra meg 8-10 milliárd dollárt.
Amúgy meg hogy lehet, hogy egy valahol F-35 vagy akár F-22 kategóriájú gépnél, amit viszonylag kis számban fognak gyártani (egyelőre összesen 250 ha jól emlékszem) 100 milliós árral számolnak? Az F-35 ennél jóval drágább még a tervezett 2000+ rendszeresítendő példányszám mellett is (tudom, van belőle A, B, C, de akkoris), és a programköltsége / fejlesztési költsége is egészen más nagyságrendű.
 
Nem nagyon lehet rálátni a hajtóművek lapátsorára:
http://afbase.com/files/attach/images/667/961/393/Pak-FA__1400.jpg
http://www.ausairpower.net/VVS/Sukhoi-T-50-PAK-FA-First-Flight-8S.jpg
Ugyanis nem egyenes vonalú az egész csatorna, két irányba is "terpeszt", + ott vannak az álló lapátok.

Akkor csak létezik az a ív a légbeömlő járatban, ami eltakarja a hajtóműlapátokat a radarsugarak elől.


anno amikor találgattunk, hogy hogy gondolják ezt a ruszkik, hogy direkte "átlátni" a hajtóművön akkor lett ez a Super Hornet féle kompresszor lapát eltüntető dolog linkelve. Megoldhatják így csakhát ez vhogy nem az ideális megoldás, de ettől még müködik ld Super Hornet.

Engem ami most izgat, hogy az oroszok által 5gen hajtóműnél az alak fog e változni, mert a jelenlegi kályhacső a vége pl szintén nagyon csúnya visszaverő felület.

Amúgy ez miért nem ideáls megoldás és mi lenne az ideális megoldás, ha nem ez?
A hajtómű végét csak becsomagolják ha lejárnak a betervezett tesztek, addig lehet ha nem tartják fontosnak vagy valami érdekességet találtak ki amit nem akarnak még megmutatni.

Az 5. gen hajtómű mitől 5. gen? Nem aza lényege, hogy minél erősebb, minél takarékosabb, minél könnyebb és minél megbízhatóbb legyen? Itt is miért kell generációzni?
 
v

Az nem olyan durva S mint a Rpatornál pl.Kb így kell elképzelni:
http://img854.imageshack.us/img854/8861/e2gm.jpg

Amúgy a BlackWidow nak is ilyen volt a szívócsatornája mégsem volt baj a lopakodó képességgel(L sávban még jobb is volt mint a Raptor):
http://img203.imageshack.us/img203/5299/axau.jpg
 
Az nem olyan durva S mint a Rpatornál pl.Kb így kell elképzelni:
e2gm.jpg


Amúgy a BlackWidow nak is ilyen volt a szívócsatornája mégsem volt baj a lopakodó képességgel(L sávban még jobb is volt mint a Raptor):
axau.jpg