Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Érdekesség. A fotó szerint a 057-es gép a 30-as hajtóművel volt kiállítva:

jlz7sAV0h3o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A 057-es, nem repülőképes(?) földi teszt- és bemutatópéldány a 30-as hajtóművekkel, mellette a 117-es gyártmányjelzésű hajtómű, ami a Szu-35Sz gépek 117Sz (AL-41F-1Sz) hajtóművének továbbfejlesztése, egy MiG-35-ös (MiG-35Sz?) és annak RD-33MK hajtóműve. Háttérben mintha egy R-37-es rakéta orra látszana.

EgbqtKdVAAA0OYc
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 002
31 084
113
A 057-es, nem repülőképes(?) földi teszt- és bemutatópéldány a 30-as hajtóművekkel, mellette a 117-es gyártmányjelzésű hajtómű, ami a Szu-35Sz gépek 117Sz (AL-41F-1Sz) hajtóművének továbbfejlesztése, egy MiG-35-ös (MiG-35Sz?) és annak RD-33MK hajtóműve. Háttérben mintha egy R-37-es rakéta orra látszana.

EgbqtKdVAAA0OYc
A sorban az utolsó hajtómű egy VK-2500?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Minek rá a perforált rész?
Érdekes az a perforált rész. Ha elsőre megnézzük, a szokásos orosz hanyagságot látjuk, hogy egykiállítási darabon az egyik lemez elem széle ki van csorbulva. Majd feltűnik, hogy körkörösen az összes hasonló pozíciójú elem széle egy az egyben ugyanilyen profilú, azaz ez távolról sem véletlen. A perforált lemez maga pedig belehajlik hűtőlevegő sugarába, ami azt feltételezi, hogy a perforált furatokon átfújva a forró gázáramot árnyékolja körbe. A perforáció további előnye, hogy a furatokon átfúvó légáram nagyobb felületen hűti át a lemezt.
A furatokon átkényszerített levegő áramlási sebessége nagyobb, nyomása és így a hőmérséklete is kisebb, ami jobb hűtést és árnyékolást eredményez a gázáram körül.
Fontos még, hogy a felforrósodott lamellákat hátulról csak ezeken befelé hajlított lemezeken levő, hűtött furatokon át kénytelen látni az ellenséges hőképalkotó rendszer, így azok leárnyékolják alaposan őket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
Érdekes az a perforált rész. Ha elsőre megnézzük, a szokásos orosz hanyagságot látjuk, hogy egykiállítási darabon az egyik lemez elem széle ki van csorbulva. Majd feltűnik, hogy körkörösen az összes hasonló pozíciójú elem széle egy az egyben ugyanilyen profilú, azaz ez távolról sem véletlen. A perforált lemez maga pedig belehajlik hűtőlevegő sugarába, ami azt feltételezi, hogy a perforált furatokon átfújva a forró gázáramot árnyékolja körbe. A perforáció további előnye, hogy a furatokon átfúvó légáram nagyobb felületen hűti át a lemezt.
A furatokon átkényszerített levegő áramlási sebessége nagyobb, nyomása és így a hőmérséklete is kisebb, ami jobb hűtést és árnyékolást eredményez a gázáram körül.
Fontos még, hogy a felforrósodott lamellákat hátulról csak ezeken befelé hajlított lemezeken levő, hűtött furatokon át kénytelen látni az ellenséges hőképalkotó rendszer, így azok leárnyékolják alaposan őket.

Én is azt hittem,hogy csorbult a lemez de nekem is feltűnt,hogy van még egy halom "csorba".