Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Harmadik napja Zsuhajban nem csillapodik az érdeklődés a Szu-57-es iránt❗ Ma az Orosz Biztonsági Tanács titkára köszöntötte Szergej Bogdánt egy újabb bemutató repülés után.


Szergej Bogdan is már 62 éves.
B4sg7Ufb4X8.jpg

i5UidS4ehYM.jpg



 
A minap írta a média, hogy a kínaiak feküdtek a röhögéstől a Pak-Fa-n. Ez volt az a bemutató?

A független objektív írta. A bemutató pedig ez volt. A jóidős program. A rosszidősben nyilván felhőalaptól függően jóval több a húzott forduló, és a fordulóváltások. Az értelemszerűen unalmasabb, de szar időben mindenki kénytelen vízszintes figurákat repüljön. A pilótát egyébként lehet, hogy jobban igénybe is veszi. Nem mindegy, hogy egy vagy például három, 360 fokos húzott fordulót repülsz, ahol a bedöntést 90 fokon, a túlterhelést pedig stabilan 9g-n tartod. Egy ilyen eltart 16-18 másodpercig. Hozzátenném, hogy az is elképesztő, hogy amíg a legtöbb ember fiatalon sem alkalmas orvosilag arra, hogy egy szuperszonikus vadászbombázót vezessen, aközben Szergej Bogdan idén március 27-én volt 62 éves, és még mindig ilyen gépeket repül! Nem is akárhogy!
 
A minap írta a média, hogy a kínaiak feküdtek a röhögéstől a Pak-Fa-n. Ez volt az a bemutató?
A média cikkekkel kapcsolatban javaslom az enzo által belinkelt videót. Ott a pali érthetően, angolul elmondja, hogy mi a helyzet. Konkrétan az, hogy egy többek között DIRCM és más egyéb rendszerek nélküli T-50-est látunk repülni minden nap, nem pedig egy Szu-57-est. Amiről mindenki azt hiszi, hogy egy Szu-57-es. Pedig igazából a kettő kiküldött gépből egyik sem Szu-57-es, hanem a 4-es és a 7-es számú T-50 prototípusok. És az ezen a két példányon látottakból mindenki a "végtelenbe extrapolál", hogy idézzek a legmegamagabiztosabb egykori tagjától ennek a fórumnak. Ha emlékszel még a Vojennaja Prijomka megfelelő részeire, akkor azt is tudhatod, hogy az első olyan T-50-es, ami már mindent tartalmazott, amit a szériagépekbe szántak, az az 511-es oldalszámú volt. Az pedig valahol Oroszországban van, és nem külföldön repülnek vele légibemutatókat. Ahogyan az összes szériagép is. Esetleg néha Ukrajna felett, ha le kell lőni az elszabadult "kistesót", az Sz-70-est. Szériagépet közelről nem sokan láttak. Főleg civilek. Külföldi civilek pedig még kevésbé.
 
A média cikkekkel kapcsolatban javaslom az enzo által belinkelt videót. Ott a pali érthetően, angolul elmondja, hogy mi a helyzet. Konkrétan az, hogy egy többek között DIRCM és más egyéb rendszerek nélküli T-50-est látunk repülni minden nap, nem pedig egy Szu-57-est. Amiről mindenki azt hiszi, hogy egy Szu-57-es. Pedig igazából a kettő kiküldött gépből egyik sem Szu-57-es, hanem a 4-es és a 7-es számú T-50 prototípusok. És az ezen a két példányon látottakból mindenki a "végtelenbe extrapolál", hogy idézzek a legmegamagabiztosabb egykori tagjától ennek a fórumnak. Ha emlékszel még a Vojennaja Prijomka megfelelő részeire, akkor azt is tudhatod, hogy az első olyan T-50-es, ami már mindent tartalmazott, amit a szériagépekbe szántak, az az 511-es oldalszámú volt. Az pedig valahol Oroszországban van, és nem külföldön repülnek vele légibemutatókat. Ahogyan az összes szériagép is. Esetleg néha Ukrajna felett, ha le kell lőni az elszabadult "kistesót", az Sz-70-est. Szériagépet közelről nem sokan láttak. Főleg civilek. Külföldi civilek pedig még kevésbé.
Értsük már meg, hogy egy tucat szériagép, még nem szériagép... Igaz egy évtizede repült protot mutattak be, de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk.. Csapatprobának számíthatjuk a néhány szír bevetést, és ukranok elleni repüléseket, de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es... Az pedig, hogy elavult Szu-27, MiG-29 vagy akár 20 éves F-16MLU-k ellen értek el légigyőzelmet (utóbbit kicsit kétlem).. nem igazán lenne meglepő.. Ami viszony érdekes - és erősen hajlok rá, hogy higyek neki, az, hogy az alacsony észlelhetősége a "sorozatgyártott" típusnak is többszöröse az F-22/35 párosnak, inkább egy 4++ Rafale-hoz áll közelebb több szakértő szerint. Ez pedig nem jó dolog, különösen, hogy az exportváltozat valószínűleg még roszabb paraméterekkel fog bírni.. Ezt mint fotelszakértő gondolom, de kevéssé hiszem, hogy sokkal többet tudunk a típusról..
 
Értsük már meg, hogy egy tucat szériagép, még nem szériagép... Igaz egy évtizede repült protot mutattak be, de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk.. Csapatprobának számíthatjuk a néhány szír bevetést, és ukranok elleni repüléseket, de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es... Az pedig, hogy elavult Szu-27, MiG-29 vagy akár 20 éves F-16MLU-k ellen értek el légigyőzelmet (utóbbit kicsit kétlem).. nem igazán lenne meglepő.. Ami viszony érdekes - és erősen hajlok rá, hogy higyek neki, az, hogy az alacsony észlelhetősége a "sorozatgyártott" típusnak is többszöröse az F-22/35 párosnak, inkább egy 4++ Rafale-hoz áll közelebb több szakértő szerint. Ez pedig nem jó dolog, különösen, hogy az exportváltozat valószínűleg még roszabb paraméterekkel fog bírni.. Ezt mint fotelszakértő gondolom, de kevéssé hiszem, hogy sokkal többet tudunk a típusról..
Azt ne felejtsd el, hogyha a Rafelera fegyvert raksz, akkor drasztikusan visszaesik az RCS-je, a SZU-57-nek ilyen lroblémája nincs. Vár én eleve azt is túlzónak tartom, hogy olyan buzi nagy RCS-je lenne mint a "tiszta" Rafalenak.
 
Ami viszony érdekes - és erősen hajlok rá, hogy higyek neki, az, hogy az alacsony észlelhetősége a "sorozatgyártott" típusnak is többszöröse az F-22/35 párosnak, inkább egy 4++ Rafale-hoz áll közelebb több szakértő szerint.

Ezen már párszor végig mentünk, hogy miért ordenáré nagy f@szság. De jó mindig újra meg újra olvasni a sokszor tételesen megcáfolt agyatlanságokat, kb. ugyan azon emberektől....
Csak a geometriai különbség nagyobb egy nagyságrendnél az RCS terén (Rafale), anyag technikában meg -30/40 dbsm között járnak az oroszok. Volt már linkelve a gyártói oldal :rolleyes:
Néha azért ragadhatna rád valami tudás is itt a fórumon. Nagyon elkéne a politikailag elfogult indoktrinációd helyet.
 
Ezen a videón végre jól látszik, hogy miképp tudott Kínában a Szu-57-es olyan röviden elstartolni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanis az eddigi Szu-35Sz és Szu-57 nekifutásokban volt egy hosszú "gyaloglás" az elején, mintha a pompázst vagy a lángleválást akarták volna megelőpzni az óvatos fordulatszámfelfutással és forszázskapcsolással.
Most viszont úgy tűnik, hogy a megoldás az lett, hogy ahogy a pilóta agresszívan előretolja a gázkart a kabinban és a fúvócsőnek előbb a maximál rezsimhez zárnia, majd az utánégetéshez nyitnia kellene, az látszik, hogy a fordulatszám hirtelen történő felfutásával azonos ütemben a fúvócső előbb zár, majd egy pillantra telibe nyit, utána rászűkít és majd csak az utánégetés tényleges kapcsolásával nyílik akkorára, amekkorára a fúvócső nyomásviszonya miatt kell.
Ennek oka valószínű az. hogy a hirtelen meginduló levegőátfutás a fordulatszám felfutásával akadálytalanul szaladjon át a rendszeren, ne torlódjon fel akkor, mikor a fúvócső zár.
Tehát alapjáratról előretolja a pilóta a gázkart, a fúvócső gyorsan zár, de aztán a nyomáslengást lekövetve egy pillanatra rányit, majd újra zár és aztán mehet az utánégetés.
 
Ezen a videón végre jól látszik, hogy miképp tudott Kínában a Szu-57-es olyan röviden elstartolni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanis az eddigi Szu-35Sz és Szu-57 nekifutásokban volt egy hosszú "gyaloglás" az elején, mintha a pompázst vagy a lángleválást akarták volna megelőpzni az óvatos fordulatszámfelfutással és forszázskapcsolással.
Most viszont úgy tűnik, hogy a megoldás az lett, hogy ahogy a pilóta agresszívan előretolja a gázkart a kabinban és a fúvócsőnek előbb a maximál rezsimhez zárnia, majd az utánégetéshez nyitnia kellene, az látszik, hogy a fordulatszám hirtelen történő felfutásával azonos ütemben a fúvócső előbb zár, majd egy pillantra telibe nyit, utána rászűkít és majd csak az utánégetés tényleges kapcsolásával nyílik akkorára, amekkorára a fúvócső nyomásviszonya miatt kell.
Ennek oka valószínű az. hogy a hirtelen meginduló levegőátfutás a fordulatszám felfutásával akadálytalanul szaladjon át a rendszeren, ne torlódjon fel akkor, mikor a fúvócső zár.
Tehát alapjáratról előretolja a pilóta a gázkart, a fúvócső gyorsan zár, de aztán a nyomáslengást lekövetve egy pillanatra rányit, majd újra zár és aztán mehet az utánégetés.
Teljesen logikus.
...csak az a különbség, hogy én is több alkalommal néztem meg a videót, de nem láttam meg azt, amit kielemeztél, leírtál.
De leírásod után már én is látom és már nekem is logikus.
Na ez - is - a különbség a lelkes laikus meg a szakember között.

Na ez a nem mindegy...
 
Szegény megboldogult Kővári Laci mindig azt kritzálta, hogy az orosz gépek a ma már ott is alapnak számító fedélzeti indítóhajtómű ellenére miért használnak még mindig APA-kocsit, mint pl itt is:

173038451815373420.jpg


Nos, ilyen az amikor önerőből indít a Szu-57-es:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezen a videón végre jól látszik, hogy miképp tudott Kínában a Szu-57-es olyan röviden elstartolni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanis az eddigi Szu-35Sz és Szu-57 nekifutásokban volt egy hosszú "gyaloglás" az elején, mintha a pompázst vagy a lángleválást akarták volna megelőpzni az óvatos fordulatszámfelfutással és forszázskapcsolással.
Most viszont úgy tűnik, hogy a megoldás az lett, hogy ahogy a pilóta agresszívan előretolja a gázkart a kabinban és a fúvócsőnek előbb a maximál rezsimhez zárnia, majd az utánégetéshez nyitnia kellene, az látszik, hogy a fordulatszám hirtelen történő felfutásával azonos ütemben a fúvócső előbb zár, majd egy pillantra telibe nyit, utána rászűkít és majd csak az utánégetés tényleges kapcsolásával nyílik akkorára, amekkorára a fúvócső nyomásviszonya miatt kell.
Ennek oka valószínű az. hogy a hirtelen meginduló levegőátfutás a fordulatszám felfutásával akadálytalanul szaladjon át a rendszeren, ne torlódjon fel akkor, mikor a fúvócső zár.
Tehát alapjáratról előretolja a pilóta a gázkart, a fúvócső gyorsan zár, de aztán a nyomáslengást lekövetve egy pillanatra rányit, majd újra zár és aztán mehet az utánégetés.
Ez a FADEC rendszerekkel nincs már bolondbiztosra megcsinálva?
 
Értsük már meg, hogy egy tucat szériagép, még nem szériagép... Igaz egy évtizede repült protot mutattak be, de nehogy már 20 repülőgép alatti mennyiségről mint szériagyártásról beszéljünk.. Csapatprobának számíthatjuk a néhány szír bevetést, és ukranok elleni repüléseket, de nyakam rá, hogy ukrán légtérbe nem repült be Szu-57-es... Az pedig, hogy elavult Szu-27, MiG-29 vagy akár 20 éves F-16MLU-k ellen értek el légigyőzelmet (utóbbit kicsit kétlem).. nem igazán lenne meglepő.. Ami viszony érdekes - és erősen hajlok rá, hogy higyek neki, az, hogy az alacsony észlelhetősége a "sorozatgyártott" típusnak is többszöröse az F-22/35 párosnak, inkább egy 4++ Rafale-hoz áll közelebb több szakértő szerint. Ez pedig nem jó dolog, különösen, hogy az exportváltozat valószínűleg még roszabb paraméterekkel fog bírni.. Ezt mint fotelszakértő gondolom, de kevéssé hiszem, hogy sokkal többet tudunk a típusról..
ezt a hülyeséget nem lehetne elengedni?

trimetric-su57-x-band.png

Piros: 10 decibel
Narancs: 5 decibel
Sárga: 1 decibel
Zöld: -10 decibel
Kék: -20 decibel
Sötétebb kék: -30 decibel
És ez nem számol a ram borítással, csak a geometriával...
Összehasonlításnak:
trimetric-x-withbandpass-radome.png