Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 294
26 343
113
Nagyon sokan most már nem angolt, németet tanulnak, hanem kínait, oroszt, nem véletlenül. Azért, mert pl. több területen az angolszász mértékegységeket kell kötelezően használlni, sokan hánynak tőle, (én is), van tőle sokkal normálisabb. Az angol és német ráadásul a germán nyelvcsalád része, még csak nem is saját. Azért, mert az angolok, meg a franciák voltak a legnagyobb gyarmattartók, azért használták, használják nagyon sokan. A spanyol is elég elterjedt a portugál mellett.
Ha a magyarok lettek volna hatalmas gyarmattartók, akkor most a világ meghatározó nyelve a magyar lenne!
Egy kis apróság: vannak belga egyetemek, ahol orosz könyvekből oktatják a matematikát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
Dubajban:
256347183_2923284034650035_8726012677337062256_n.jpg
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 488
79 556
113
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
Nem nincs itt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 488
79 556
113
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
Azért azt ne felejtsd el, hogy annak az elrendezésnek azért van ára az F-35-nél. Ha megnézed a kis bűzösbogarat szemből meg ezt, akkor látszani fog a különbség. És azt is elmondták az oroszok, hogy az alacsony költség csak úgy jöhetett létre, hogy amit csak lehetett átvettek a Felonból, tehát többek közt a pilótafülke, a hajtómű vagy a fegyvertér az egy az egyben SZU-57.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
A Komszomolszk-on-Amurban lévő üzemben egyszerre több ötödik generációs Checkmate vadászgép megépítésének munkálatai kezdődtek me–nyilatkozta Jurij Szljuszár, a United Aircraft Corporation (UAC) vezetője az Egyesült Arab Emírségekben megrendezett Dubai Airshow-n.
"Az ötödik generációs Checkmate vadászgép első repülését 2023-ra, sorozatgyártását 2026-ra tervezik" - mondta Sljuszar.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
Na ez igen meglepő:

Истребитель Checkmate будет оборудован двигателем АЛ-41Ф1
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 842
113
Úgy néz ki ez a gép is később kapja meg. Teszteléshez jó lesz az átdolgozott 117-es gyártmány is.
Amint kész lesz gondolom az új Szu-57-esek is egyből azzal lesznek szerelve meg ez is, s ha még lesz Szu-35, akkor lehet azokba is belegyúrják a 30-ast ha hajtómű kell és tudnak eleget gyártani belőle, de addigis abból kell főzzenek, amijük van.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Ez már trollkodás az oroszok részéről.A szu-57-es 12 éve fejlesztik .Itt meg egy évek múlva repülő új protórol olyan dolgokat képzelnek el hogy még ők maguk sem hiszik el.
DubaiAirshow2021
Kétüléses és drón verizó
FEKe9GVXoAUNPus
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
Sakkmatt prezentáció Dubajban, ahol az Egyesült Arab Emirátusok alelnöke, egyben miniszterelnöke is jelen volt.