Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Mindezt persze nyugodtan zárójelbe is tehetnénk, ha MiG-29-es alatt ma mindenki a 9.15-ös MiG-29M-et értené és nem a 9.12-est és 9.13-ast, melyek végül kényszerből elterjedtek.
A 9.15-ös a kerozin mennyiségével, a fegyverzete minőségével és mennyiségével, a levegőben utántölthetőségével, a Zsuk radarjával, a Fly by Wire kormányvezérlésével, a javított aerodinamikájával (és nem utolsó sorban az esztétikumával - de ez csak szubjektív teszem hozzá), 1985-ben egy teljesen vállalható fejlesztési irány volt. 1990-re már készen állt a sorozatgyártásra a gép, csak az ipar alól fogyott ki a pénz, köszönhetően Afganisztánnak, Csernobilnak és a Buran-Enyergija programnak.
1992 nyarán mutatják be Farnboroughban és a Mosaeroshow-n Zsukovszkijban. 1993 nyarán Le Bourge-ban. 1993 decemberében kukázzák az egészet a többi MiG-programnal (MiG-29K, MiG-31M, Buran űrrepülőgép) együtt.
Pedig ahogy a MiG-29K jobb lett volna, mint a Szu-27K (Szu-33), csak a leszállósebességébe tudtak egyedül belekötni, ugyanúgy a MiG-31M volt az, ami igazán jó lett volna a PVO-nak.
Ez utóbbi is gyártásra kész volt a nagyobb Zaszlon-M radarjával, a 4x R-77 plusz 6x R-37 aktív önrávezetőfejes rakétájával, FbW kormányvezérlő renszerével, javított aerodinamikával, ergonómikusabb kabintetővel, műszerfalakkal, nagy teljesítményű ki-behúzható elektrooptikai felderítő renszerével, nagyobb teljesítményű hajtóművével.

Ami összképet mi a 70-es, 80-as évek MiG vadászgépeiről ma ismerünk, azt ezek a modellek teljesen átírták, kijavították. Sorozatgyártásra kész rendszerekként kaszálták el őket.
.
Azért nehéz kérdés ez, mert a 9.15 "csak" egy kisérleti tipus volt, maradt, igy ha az F-16 összevetés van, akkor az F-16-nál is mi lett volna ha, lehet valamelyik meg nem valósult projekttel előhozakodni, pl F-16 VISTA tolóerővektoros kormányzással?
Másrészt a 9.15 szerintem nem volt sorozatgyártásra alkalmas. Az R-77 nem lett még sokáig sorozatgyártható, vagy pl a 9.15 képernyős képernyős műszerfala is teljesen téves koncepción alapult (a képernyők funkcióit a botkormányon elhelyezett négyállású kapcsoló végeláthatatlan kattintáskombinációival kellett volna kiválasztani, nemhogy harchelyzetben, de nyugodt békeidőben is reménytelen. Nem is csoda, hogy senki nem csinált ilyet, és később maguk az oroszok is a képernyő köré tett fizikai nyomógombokra váltottak)
 
Érdekes lenne, ha az derülne ki, hogy ez az igért új orosz VTOL tipus, amit 2017-18-ban pár hir emlegetett, mint elindult új fejlesztést a Jak-141 utódjaként.
.
"
(Source: Sputnik News; posted Dec 15, 2017)
Russian Deputy Defense Minister Yuri Borisov has confirmed that work is underway on the design of a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft. Military observer Vadim Saranov outlines what's driving the military's interest in this class of aircraft, and considers whether Russia's aviation industry has the resources and know-how to build it.
Last month, the Russian Defense Ministry confirmed that work is under way on a new VTOL plane design. Deputy Defense Minister Borisov said that the naval aviation variants of the MiG-29 and Su-33 fighters in use by the Navy today face becoming obsolete in the next decade. Accordingly, he said, it's logical to start development of a new plane to replace them. Borisov's remarks follow revelations this summer that the MoD has been discussing the issue of a new VTOL design with Russia's military aircraft manufacturers, and that the plane could be "a development of the Yak line."
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
képernyős műszerfala is teljesen téves koncepción alapult (a képernyők funkcióit a botkormányon elhelyezett négyállású kapcsoló végeláthatatlan kattintáskombinációival kellett volna kiválasztani, nemhogy harchelyzetben, de nyugodt békeidőben is reménytelen. Nem is csoda, hogy senki nem csinált ilyet, és később maguk az oroszok is a képernyő köré tett fizikai nyomógombokra váltottak)
Mercedes autók fedélzeti navija... nem kötöttem vele barátságot még.
 
Már a július 13-i videóban is benne voltak (1. lap). Csak bővítették a géppel kapcsolatos részletekkel.
Én is láttam már azt a videot. Még 1nap és teríteni kell a lapjaikat. Nem érdemes addig kukázni a videok után.

Én arra leszek kiváncsi először hogy ez egy repképes gép, vagy csak egy gyorsan összeszögelt promóciós élethű makett, ami egyes részeinek kivételével pld. a pilótafülke a Su-57 -ből csak egy makett. Mindenféleképpen a Su-57 egyes részei komplett más részei áttervezve onnan fognak jönni. Ezt meg is mondta a gyártó, nem titok.
 
Ja értem, ez nem állami megrendelés, hanem csak a konszern saját zsebből finanszírozott játékszere!
Ja, így már egészen más!
Tehát ezeknek már állami mani sem kell ahhoz, hogy összedobjanak valami használható cuccot, amibe majd beletolják a PAK-FA fejlesztése során eddig kidolgozott technológiákat és ötleteket, majd féláron gyártják esetleg utána...

???
Az UAC nem állami cég, állami pénzzel?
 
Hehe mostanra sikerült beszerezniük az X-32 doksijait, amiknek amúgy most járt le a 20 éves minősítése?
Láttunk már ilyet, például az A-10 és Szu-25 viszonylatában.
:rolleyes:

x-32b_02_of_65.jpg

Mindkét formavilág bejön nekem, én álmodoztam anno X-32 széria flottáról, de azt mondjuk sosem gondoltam volna, hogy egyszer orosz szinekben fogom látni :rolleyes: Kiváncsian várom a folytatást...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hát, google szerint úgy 3.3%-nyi magántőke van benne, meg 4.4%-ban tulajdonos egy orosz befektetési bank, a többi 92% meg állami tulajdon (Rostec). :)
Szuper, de ez hol cáfolja azt, amit írtam?
Ennek a konglomerátumnak van évi 6-7 milliárd dolcsi (450-500 md rub) bevétele, gondolom, ezt nem simán segílyként kapja Putyótól, hanem azért néha gyárt ezt-azt és eladja hazai meg külföldi megrendelőknek. Ennek a bevételnek egy részét meg felhasználja K+F programokra - például erre az új makettre vagy mire - függetlenül attól, hogy erre épp van-e konkrét megrendelés vagy sem.
Tehát mi a kérdés azzal kapcsolatban, amit írtam korábban?
 
Azért ez a T-75 elég messze van az X-32-től. Inkább a MiG-1.44-hez van közel, azt fejlesztették tovább.
 
Persze, lehet várni a csodát, csak hát az összes szuperfegyverről minden évben bejelentik, hogy jövőre már biztostutihótziher elindul a sorozat gyártás, és még mindig nem indult el, hiába játszották el ezt n+1 alkalommal az elmúlt tíz évben.
Amire rendszerbe áll nagyobb számban, az F-35 elavul. Ugorjunk.
 
Azért ez a T-75 elég messze van az X-32-től.
Konkrétabban semmi köze hozzá....
Az hogy a beömlő úgy néz ki mint az X-32 gépé, pont semmit nem jelent.

Addig a szintig ameddig egykor az X-32 eljutott abból az Oroszoknak legfeljebb a kompozit technológia lehetett érdekes.
pl. az egy darabból készült kompozit szárnyborítás
x32.jpg

vagy a szintén kompozit beömlő nyílás.
x32-1.jpg


....de ezek a technológiák nem ezen az Orosz gépen jelennének meg először.
Az MC-21 es utasszállító gépük szárnya már hasonló kompozit technológiával készül.
 
Érdekes lenne, ha az derülne ki, hogy ez az igért új orosz VTOL tipus, amit 2017-18-ban pár hir emlegetett, mint elindult új fejlesztést a Jak-141 utódjaként.
.
"
(Source: Sputnik News; posted Dec 15, 2017)
Russian Deputy Defense Minister Yuri Borisov has confirmed that work is underway on the design of a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft. Military observer Vadim Saranov outlines what's driving the military's interest in this class of aircraft, and considers whether Russia's aviation industry has the resources and know-how to build it.
Last month, the Russian Defense Ministry confirmed that work is under way on a new VTOL plane design. Deputy Defense Minister Borisov said that the naval aviation variants of the MiG-29 and Su-33 fighters in use by the Navy today face becoming obsolete in the next decade. Accordingly, he said, it's logical to start development of a new plane to replace them. Borisov's remarks follow revelations this summer that the MoD has been discussing the issue of a new VTOL design with Russia's military aircraft manufacturers, and that the plane could be "a development of the Yak line."

Nem hiszem, semmi nem látszik rajta, ami erre utalna. Bár a pilótafülke mögé talán beférnének az emelőhajtóművek, de nincs nyomuk a rajzokon. A Yak-141-ből már a 90-es években rajzolgattak stealth-kialakítású továbbfejlesztést, de ez a gép nemigen hasonlít semmiben ahhoz:

yakovlev-yak-43-601c210e-c11f-456f-b74a-acdc84a60eb-resize-750.jpeg