Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Nagyon sokan most már nem angolt, németet tanulnak, hanem kínait, oroszt, nem véletlenül. Azért, mert pl. több területen az angolszász mértékegységeket kell kötelezően használlni, sokan hánynak tőle, (én is), van tőle sokkal normálisabb. Az angol és német ráadásul a germán nyelvcsalád része, még csak nem is saját. Azért, mert az angolok, meg a franciák voltak a legnagyobb gyarmattartók, azért használták, használják nagyon sokan. A spanyol is elég elterjedt a portugál mellett.
Ha a magyarok lettek volna hatalmas gyarmattartók, akkor most a világ meghatározó nyelve a magyar lenne!
Egy kis apróság: vannak belga egyetemek, ahol orosz könyvekből oktatják a matematikát.
 
Dubajban:
256347183_2923284034650035_8726012677337062256_n.jpg
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
 
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
Nem nincs itt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Csak annyit kérek, hogy nyilazzák hátra a beömlőnyílást. Ne előre.
Tudom, értem én, hogy mire gondolt a költő, mert valahogy (valamiért) mindenképp a főfutó vonala elé tették az oldalsó fegyvertereket.

Amúgy ha azt csinálnák, hogy a szárny belépőél nyilazási szögét megtartva, megnövelnék a fesztávot és vele arányosan a húrhosszt is, akkor a kilépőél is hátrébb vándorolna.
Ezzel hátrébb menne a súlypont és így a főfutó síkja is.
Voilà, már meg is kaptuk az F-35-ös egyik vívmányát, az eszementen hátrahúzott súlyponttal, ami hátravitte a főfutókat is -> ami így kellő helyet hagy a mellső fegyvertérnek.

Az YF-23-asra távolról emlékeztető pillangó-balansz vezérsík kialakítás mellé a mégjobban megnövelt nagy trapézszárny amúgy se ártana a repülési jellemzőknek.

De az biztos, hogy így hátrébb mehetne a fegyvertér és rövidülne a szívócsatorna is, aminek amúgy se tesz jót ez a hossz.
Továbbá, a repülési jellemzőknek se tesz jót, ha a súlyponttól a hossztengely mentén ennyire távol van a fegyverzet elhelyezve.
Gondoljunk csak bele, attól függően, hogy a mellső fegyvertérben van-e függesztmény, vagy sem, a gép lehet statikailag stabil, vagy instabil.
Nem véletlen, hogy a világ összes repülőgépét generációktól függetlenül úgy tervezik, hogy a fegyverzet a hossztengely mentén a súlyponthoz képest lehetőleg nagyjából egy vonalba essen.

A törzs, ha termel jelentékeny felhajtóerőt (F-14, F-15, Szu-27), akkor van mód a hosszanti függesztésre, de a nagy tömegű eszközöket így is igyekeznek egy síkba tenni.

Itt van a Szu-57 és ez a Checkmate egymásra montírozva, nagyjából kiadva a méreteket és azt is, hogyan nézne ki elviekben az, amint fentebb vázoltam:


file.php
Azért azt ne felejtsd el, hogy annak az elrendezésnek azért van ára az F-35-nél. Ha megnézed a kis bűzösbogarat szemből meg ezt, akkor látszani fog a különbség. És azt is elmondták az oroszok, hogy az alacsony költség csak úgy jöhetett létre, hogy amit csak lehetett átvettek a Felonból, tehát többek közt a pilótafülke, a hajtómű vagy a fegyvertér az egy az egyben SZU-57.
 
A Komszomolszk-on-Amurban lévő üzemben egyszerre több ötödik generációs Checkmate vadászgép megépítésének munkálatai kezdődtek me–nyilatkozta Jurij Szljuszár, a United Aircraft Corporation (UAC) vezetője az Egyesült Arab Emírségekben megrendezett Dubai Airshow-n.
"Az ötödik generációs Checkmate vadászgép első repülését 2023-ra, sorozatgyártását 2026-ra tervezik" - mondta Sljuszar.
 
Na ez igen meglepő:

Истребитель Checkmate будет оборудован двигателем АЛ-41Ф1
 
Úgy néz ki ez a gép is később kapja meg. Teszteléshez jó lesz az átdolgozott 117-es gyártmány is.
Amint kész lesz gondolom az új Szu-57-esek is egyből azzal lesznek szerelve meg ez is, s ha még lesz Szu-35, akkor lehet azokba is belegyúrják a 30-ast ha hajtómű kell és tudnak eleget gyártani belőle, de addigis abból kell főzzenek, amijük van.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Ez már trollkodás az oroszok részéről.A szu-57-es 12 éve fejlesztik .Itt meg egy évek múlva repülő új protórol olyan dolgokat képzelnek el hogy még ők maguk sem hiszik el.
DubaiAirshow2021
Kétüléses és drón verizó
FEKe9GVXoAUNPus
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Sakkmatt prezentáció Dubajban, ahol az Egyesült Arab Emirátusok alelnöke, egyben miniszterelnöke is jelen volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.