Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Megkezdődtek a könnyű, ötödik generációs Checkmate vadászgépek első példányok gyártásának előkészítésére, a tervdokumentáció átkerült a gyártóüzembe – közölte a Rostec.
A Rostec arról számolt be, hogy „módosítások történtek a projektben”, aminek következtében megváltozott az „első repülés időpontja”. A prezentációt követően a potenciális ügyfelek visszajelzéseit gyűjtöttük össze, a változások a projekt költségét és egyes műszaki megoldásokat egyaránt érintették. A Rostec kijelentette, hogy a Checkmate versenyképessége és kereskedelmi vonzereje nőtt, a technikai kockázatok pedig csökkentek – írja a RIA Novosti.

Az FSMTC kijelentette, hogy az új Checkmate könnyű taktikai repülőgép felveszi a versenyt a legújabb harci repülőgépekkel a globális fegyverpiacon. A hírek szerint az új orosz könnyűvadász akár 1,9 ezer km/órás sebességre is képes lesz, míg hatótávolsága körülbelül 3 ezer km lesz. A The Checkmate tengerentúli világpremierjét a 2021-es Dubai Airshow-n tartotta.
Ez a hatótáv már a Sz-27/35 és F-15 kategória. Biztos ez egy könnyű vadászgép esetében?
Vagy mit értenek hatótáv alatt?
 
Ez a hatótáv már a Sz-27/35 és F-15 kategória. Biztos ez egy könnyű vadászgép esetében?
Vagy mit értenek hatótáv alatt?
Itt harci hatósugárról írnak.(szerintem maximális repülési hatótávolság)

Масса полезной нагрузки превышает семь тонн. Истребитель сможет одновременно поражать до шести целей. Скорость самолета составит 1,8 Маха, а боевой радиус — три тысячи километров. Установочную партию Checkmate планируется произвести в 2026 году.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Nem kicsi gép ,de nagyobb mint az f-35
main-qimg-c5cf48df5102399185872f2724959f4c-lq
 
Van 10 proto és 10 szériagép. Idén 6-8 között lesz átadva(ebből már min. 2-őt átadtak) Egyébként 76 darabra van megrendelés. A KnAAZ-ban 3 típust is gyártanak: Szu-35Sz, Szu-57Sz és SSJ-100
Évi 6-8 az nagyjából 10 év. Ha most leállítják, akkor még nagy bukta sem kenne, hisz a SZU-57-hez kifejlesztett technológiákat használja a SZU-75.
 
Évi 6-8 az nagyjából 10 év. Ha most leállítják, akkor még nagy bukta sem kenne, hisz a SZU-57-hez kifejlesztett technológiákat használja a SZU-75.
De miért állítanák le ha kész a gép a rendszereivel együtt? A 75-öshöz is ugyanazok a technológiák kellenek. Ha egyiknek nem megy a gyártása akkor a másiknak sem fog, ha egyiknem kiépítenek egy gyártósort azt a másiknak is ki kellene. A 10 évvel mi a probléma? Egy év alatt kellene szerinted legyártsák az egészet s utána kidobni mindent a picsába?! Az F-35-öst is egy évig gyártják vagy mi?
 
De miért állítanák le ha kész a gép a rendszereivel együtt? A 75-öshöz is ugyanazok a technológiák kellenek. Ha egyiknek nem megy a gyártása akkor a másiknak sem fog, ha egyiknem kiépítenek egy gyártósort azt a másiknak is ki kellene. A 10 évvel mi a probléma? Egy év alatt kellene szerinted legyártsák az egészet s utána kidobni mindent a picsába?! Az F-35-öst is egy évig gyártják vagy mi?
Olcsóbb azonos technológiai színvonal mellett.
 
SU-75 kialakításának és aerodinamikájának elemzése...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az előadó egy Angliában élő olasz repülőmérnök - elég részletes anyagokat gyárt...
 
SU-75 kialakításának és aerodinamikájának elemzése...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az előadó egy Angliában élő olasz repülőmérnök - elég részletes anyagokat gyárt...

Most akartam linkelni :)
 
Most akartam linkelni :)
Amire kiváncsi voltam, arról pont nem sokat beszélt, sőt kb. meg sem említette. A levegőbeömlő hogyan fog viselkedni nagy állásszögű repülésnél? Mert ennek a szögben döntött kialakításnak szerintem pont fordítva kéne lennie. Az alsó része egyszerűen túl hosszú, nagy állászögnél szépen tud mindent árnyékolni, az meg nem hat a leg pozitívabban a repülés egészére, ha az egyetlen hajtómű nem kap megfelelő mennyiségű levegőt. Igen furcsa megoldás a Szuhojtól. Nem lepne meg, ha egyszer ebből lesz egy végleges gép, azon változna a szívócsatorna légbeömlő kialakítása. Az X-32-őn láttam ilyen kialakítású beömlőt. Nagy siker is lett a típusból...
 
Amire kiváncsi voltam, arról pont nem sokat beszélt, sőt kb. meg sem említette. A levegőbeömlő hogyan fog viselkedni nagy állásszögű repülésnél? Mert ennek a szögben döntött kialakításnak szerintem pont fordítva kéne lennie. Az alsó része egyszerűen túl hosszú, nagy állászögnél szépen tud mindent árnyékolni, az meg nem hat a leg pozitívabban a repülés egészére, ha az egyetlen hajtómű nem kap megfelelő mennyiségű levegőt. Igen furcsa megoldás a Szuhojtól. Nem lepne meg, ha egyszer ebből lesz egy végleges gép, azon változna a szívócsatorna légbeömlő kialakítása. Az X-32-őn láttam ilyen kialakítású beömlőt. Nagy siker is lett a típusból...
Ez sem fog többet változni aerodinamikailag mint a Felon. Nem 1990-et írunk, fejlődött annyit a tervezés, hogy ne kelljen félig átépíteni a prototípust aerodinamikailag, hogy szériagép legyen belőle. Ezt mondtam amikor megjelent a PAK-FA, akkor is kaptam hideget meleget, mert az YF-22/X-35 is mennyit változott mire Raptor és F-35 lett. No igen, csak azok 10-20 évvel elmaradottabb tervezési technológiával készültek (a PAK-FA-hoz képest) és 10-20 év nagyon sok a jelenlegi fejlődési tempóban ami a számítógépes szimulációkat és modelleket illeti.