Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
[QUOTE="misinator, post: 453628, member:

Vagy a másik lehetőség a szövetség egy önzetlen nagyhatalommal...[/QUOTE]

Most őszintén: ismersz te ilyet ? Mondjuk a nem rövid történelmünk alatt volt egyszer is ? Szerintem soha.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem csak a protókkal, hanem az első szériával is gond szokott lenni. Szóval a világ szégyene lenne, ha "függetlenként" mi vennénk meg a brazil ócskaságot...!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
[QUOTE="misinator, post: 453628, member:

Vagy a másik lehetőség a szövetség egy önzetlen nagyhatalommal...[/QUOTE]

Most őszintén: ismersz te ilyet ? Mondjuk a nem rövid történelmünk alatt volt egyszer is ? Szerintem soha.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Pedig Állítólag 1,5 év múlva meg is érkezhet az első...

Wow! Ez igazán jó hír számomra.

Nem csak a protókkal, hanem az első szériával is gond szokott lenni. Szóval a világ szégyene lenne, ha "függetlenként" mi vennénk meg a brazil ócskaságot...!


LOL. Ócskaság? Akkor a csehek is biztosan idióták, hogy benne vannak a programban és venni akarnak belőle, ugye? Az persze tény, hogy az "early adopter"-ség hordoz némi, nem elhanyagolható kockázatot (szóval szerintem ha ezen típus mellett döntünk, akkor ráérne úgy 2022-24-ig is a beszerzés), de ócskaságnak nevezni a kategóriájában legfejlettebb szállítógépet (hmm, pl. melyik más típusnál szériatartozék az EVS?)? Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?
Hát most sikítva nevetek. :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem csak a protókkal, hanem az első szériával is gond szokott lenni. Szóval a világ szégyene lenne, ha "függetlenként" mi vennénk meg a brazil ócskaságot...!
Figyelj már te jól tájékozott, mit tudsz konkrétan erről a gépről azon kívül hogy brazil gyártmány?!! Milyen problémák vannak vele eddig berepülési és üzemeltetési téren hogy ilyen bátran ócskaságnak titulálod?!! Maradjunk annyiban hogy az cég gyártja ezt a gépet, amelyik olyan "elhanyagolható" repiparú országoknak tudott repülőgépet eladni mint a kezdetleges repülőgépeiről híres Franciaország és a csotrogány gépeket gyártó Nagy-Britannia (csak ha eddig a Tucano-ról még nem hallottál volna, ha meg ismered a történetét akkor még furcsább a véleményed).
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Figyelj már te jól tájékozott, mit tudsz konkrétan erről a gépről azon kívül hogy brazil gyártmány?!! Milyen problémák vannak vele eddig berepülési és üzemeltetési téren hogy ilyen bátran ócskaságnak titulálod?!! Maradjunk annyiban hogy az cég gyártja ezt a gépet, amelyik olyan "elhanyagolható" repiparú országoknak tudott repülőgépet eladni mint a kezdetleges repülőgépeiről híres Franciaország és a csotrogány gépeket gyártó Nagy-Britannia (csak ha eddig a Tucano-ról még nem hallottál volna, ha meg ismered a történetét akkor még furcsább a véleményed).


Az lehet vele a probléma, hogy (szokásosan emberi hiba miatt) kibírta a -4 G-t is... :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tindalos

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az lehet vele a probléma, hogy (szokásosan emberi hiba miatt) kibírta a -4 G-t is... :D
Ja, meg hogy még légitankolásra is alkalmas a Griffekhez. Nyilván a csehek se értenek a repülőgépgyártáshoz hogy ilyenbe beszállnak, és még venni is akarnak belőle!! Hát nem tiszta hülyék és tudatlanok a témában?!!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ócskaság? Akkor a csehek is biztosan idióták, hogy benne vannak a programban és venni akarnak belőle, ugye? Az persze tény, hogy az "early adopter"-ség hordoz némi, nem elhanyagolható kockázatot (szóval szerintem ha ezen típus mellett döntünk, akkor ráérne úgy 2022-24-ig is a beszerzés), de ócskaságnak nevezni a kategóriájában legfejlettebb szállítógépet (hmm, pl. melyik más típusnál szériatartozék az EVS?)? Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?
Hát most sikítva nevetek. :D
Kezdjük: Az Embraernek SEMMI tapasztalata sincs szállítőgépek gyártásában...!!!
Ezzel együtt a fejlesztésben résztvevő csehek döntése érthető, ám rajtuk kívül CSAK a Brazíliától "függő" országok vesznek ilyet. - Érdekes, a más airliftereket /pl. a Spartant/ függés nélkül is megveszik...!

"Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?" - Ezt a baromságot ki mondta neked...?!? És mit kezdene ezzel az eladhatatlan géppel...?!? KC-390-ből jó, ha százat el tudna adni, Tucanoból "talán" pár százat, ami nem nagy üzlet. Az üzlet a CIVIL regionaljetekkel közös keskeny- és szélestörzsű flottában van...! Íme:
https://airportal.hu/kozeleg-a-megallapodas-a-boeing-embraer-hazassagrol/
De elolvashatod a kapcsoló linkeket is...

Sikítozás helyett inkább tájékozódj, majd értesítsd a sikítozó rajongóidat is...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Kezdjük: Az Embraernek SEMMI tapasztalata sincs szállítőgépek gyártásában...!!!
Ezzel együtt a fejlesztésben résztvevő csehek döntése érthető, ám rajtuk kívül CSAK a Brazíliától "függő" országok vesznek ilyet. - Érdekes, a más airliftereket /pl. a Spartant/ függés nélkül is megveszik...!

"Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?" - Ezt a baromságot ki mondta neked...?!? És mit kezdene ezzel az eladhatatlan géppel...?!? KC-390-ből jó, ha százat el tudna adni, Tucanoból "talán" pár százat, ami nem nagy üzlet. Az üzlet a CIVIL regionaljetekkel közös keskeny- és szélestörzsű flottában van...! Íme:
https://airportal.hu/kozeleg-a-megallapodas-a-boeing-embraer-hazassagrol/
De elolvashatod a kapcsoló linkeket is...

Sikítozás helyett inkább tájékozódj, majd értesítsd a sikítozó rajongóidat is...!!!
Ez kb. válasz az Airbus + Bomb. egyesülésre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 1586

Guest
"Azt a típust, ami miatt a Boeing fel akarta vásárolni az Embraer-t?" - Ezt a baromságot ki mondta neked...?!? És mit kezdene ezzel az eladhatatlan géppel...?!? KC-390-ből jó, ha százat el tudna adni, Tucanoból "talán" pár százat, ami nem nagy üzlet. Az üzlet a CIVIL regionaljetekkel közös keskeny- és szélestörzsű flottában van...! Íme:
https://airportal.hu/kozeleg-a-megallapodas-a-boeing-embraer-hazassagrol/
De elolvashatod a kapcsoló linkeket is...
Nem csak a magyar média kissé eltorzított híreit kéne olvasni kéne olvasni...
https://www.bloomberg.com/news/arti...headed-for-marriage-brazil-defense-chief-says
"This is one of the ‘wins’ for Embraer,” he said. “Boeing can facilitate the marketing of the KC-390. Boeing can offer that. So in these talks, this makes talks easier.”
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ja, meg hogy még légitankolásra...
Ez a képesség fontos a dél-amerikai vásárlóknak, de a cseheknek és a magyaroknak már mellékes. A közös NATO feladatokhoz szerintem 1 közös tankertípus lenne az ésszerű választás, mely minden tagállam gépét tankolhatná. - De a KC-46A és az A330MRTT ellen én nem sok esélyt adok a brazil "csodának"...!!!

"Problémák" meg MINDEN uj típusnál vannak, pláne, ha a gyártónak nincs tapasztalata a "hasonló" típusok gyártásában. /A Boeing pl 1 tapasztalt gyártó, de a forradalmian új Dreamliner első szériáját /"Terrible teens"/ még árengedménnyel is nehéz volt eladni!/ :-(