Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
MIG21,Mi17,Mi24 a klasszikus példák a "nyugatizálásra".Ausztria pl mire használja a PC6osait,Skyvanjait?Ejtőernyős ugratásra,eurpán belüli rövidtávú szállitásra.Ezek a kis Szuhojok pluszban használhatk lennének REH feladatokra,határjárör,vagy felajálhatk lennének missziókban könnyű szállitó,vagy járör-gunship szerepkörbe.
Igen felsoroltal eu belluli szallitast felajanlast stb... Ezt irtam en is hogy merevszarnyas repulo nekunk kulfold miatt kell nem orszagon bellul legyen kicsi vagy nag.

Egy hasznalt 30-40 eves gepen bukik a gyari garancia egy dolog de hogy egy vadi uj gepen ugorjon... Ugy hogy karbantartasi kepesseg sincs hozza kiepitve ertelmetlen.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Jol latom, hogy 8 db epult belole eddig osszesen? 18 ev alatt. Ugy tunik, valamiert nem kapkodnak erte a vevok.
Katonai gépnek tervezték,de aztán nem állitották rendszerbe,mert tele van nyugati technologiával.Hajtómű CT7,elektronika fele izraeli/ami.Polgári gépként meg drága a katonai épitésmód miatt.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
.Nekem sokoldalú,ügyes kis szállitnak tünik
Tűnne. De ahogy Terminator is leírta, egyszerűen besült a projekt. Annyira jó volt, hogy a MAKSz-on a Szuhoj reptesse néhányszor és megmutassa, hogy ilyet is tud építeni.
Ennyi erővel favorizálhatnád az M28-ast is, mert az létezik, meg ugyan ilyen ügyes kis repülő, mint ez lett volna, csak kicsivel kisebb.
Sőt még az L410-est is, mert a jelek szerint a cseszlovák repülőipar termékei megint kezdenek ránk kövesedni, mint a guano.... o_O
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Tűnne. De ahogy Terminator is leírta, egyszerűen besült a projekt. Annyira jó volt, hogy a MAKSz-on a Szuhoj reptesse néhányszor és megmutassa, hogy ilyet is tud építeni.
Ennyi erővel favorizálhatnád az M28-ast is, mert az létezik, meg ugyan ilyen ügyes kis repülő, mint ez lett volna, csak kicsivel kisebb.
Sőt még az L410-est is, mert a jelek szerint a cseszlovák repülőipar termékei megint kezdenek ránk kövesedni, mint a guano.... o_O
Igen.Tipikus ppéldája az orosz mérnökök tudása,és az orosz ipar képessége közötti külömbbségnek.Nemsikerült hazai hajtóművel ellátni,és besült a program.Hajtóművel kinlódik a Mi38 is már lassan 30éve.Igény különben lenne nemzetközileg is a gépre,CN235öt,C27j-t szintén barkácsolják ilyen feladatkörre.Ha valahol lehetne merész hadiiari lépést csinálni,ez az lenne.Orosz sárkányt összeszerelni nyugati hajtóművel/elektronikával.Emirátus ugyanezt csinálja ifv vonalon.Finn/török alvázra szerelik az orosz fegyverzetet.Persze,őket nem akadályozza az embargó
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
Igen.Tipikus ppéldája az orosz mérnökök tudása,és az orosz ipar képessége közötti külömbbségnek.Nemsikerült hazai hajtóművel ellátni,és besült a program.Hajtóművel kinlódik a Mi38 is már lassan 30éve.Igény különben lenne nemzetközileg is a gépre,CN235öt,C27j-t szintén barkácsolják ilyen feladatkörre.Ha valahol lehetne merész hadiiari lépést csinálni,ez az lenne.Orosz sárkányt összeszerelni nyugati hajtóművel/elektronikával.Emirátus ugyanezt csinálja ifv vonalon.Finn/török alvázra szerelik az orosz fegyverzetet.Persze,őket nem akadályozza az embargó
1. Nem nagyon látom az összefüggést a Szu-80-nál a hajtómű, meg a sikertelenség között. Egy példa: a Kazany Anszat amerikai hajtóművekkel repül még az orosz légierőben is.
2. Nemzetközileg lenne igény mondjuk 30-nál több ilyen repülőre? Mert a hazai igényeket nagyrészt le tudják az oroszok fedni az An-72P-vel meg az SzM-92P-vel.
3. A merész haditechnikai fejlesztést nem tudom mennyire érné meg az a 15-20 felfegyverzett szállítórepülő, amit nagy nehezen el lehetne adni. Bár konzervatívabb felhasználásra létezik ilyenből példa: An-132, de ott legalább lehet számítani rá, hogy majd megveszi valaki.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
1. Nem nagyon látom az összefüggést a Szu-80-nál a hajtómű, meg a sikertelenség között. Egy példa: a Kazany Anszat amerikai hajtóművekkel repül még az orosz légierőben is.
2. Nemzetközileg lenne igény mondjuk 30-nál több ilyen repülőre? Mert a hazai igényeket nagyrészt le tudják az oroszok fedni az An-72P-vel meg az SzM-92P-vel.
3. A merész haditechnikai fejlesztést nem tudom mennyire érné meg az a 15-20 felfegyverzett szállítórepülő, amit nagy nehezen el lehetne adni. Bár konzervatívabb felhasználásra létezik ilyenből példa: An-132, de ott legalább lehet számítani rá, hogy majd megveszi valaki.
Igény az volna.Az US Army egymaga többet igényelne,csak az USAFet nem érdekli a dolog.Inkább nehézbombázokra osztják a szerepet.:eek:Polgári életben a kifejezett katonai célra tervezett gépek sosem lesznek sikeressek.C130 polgári változata is lényegében bukás.És iparilag nem nagy kockázat.Nem gyártanánk semmit,csak összeszerelnénk.A ferihegyi polgári javitóbázis meg tudná csinálni.Szuhoj előnye az a többi ilyen célú átépitéssel szemben,hogy a tervezéskor eleve figyelembe vették a feladatkört.Persze,tudni kéne,hogy tényleg csak a tulzott idegen technolgiai részarány és a forráshiány,vagy valami egyébb okozta a gép jegelését.o_O
 
M

molnibalage

Guest
Igény az volna.Az US Army egymaga többet igényelne,csak az USAFet nem érdekli a dolog.Inkább nehézbombázokra osztják a szerepet.:eek:Polgári életben a kifejezett katonai célra tervezett gépek sosem lesznek sikeressek.C130 polgári változata is lényegében bukás.És iparilag nem nagy kockázat.Nem gyártanánk semmit,csak összeszerelnénk.A ferihegyi polgári javitóbázis meg tudná csinálni.Szuhoj előnye az a többi ilyen célú átépitéssel szemben,hogy a tervezéskor eleve figyelembe vették a feladatkört.Persze,tudni kéne,hogy tényleg csak a tulzott idegen technolgiai részarány és a forráshiány,vagy valami egyébb okozta a gép jegelését.o_O
D check képessége adott típusra rohadtul nem jelenti azt, hogy egy javítóbázis képe lenne összeszerelni 0-ról egy teljes gépet, főleg nem egy totál másfajta gépet, mint amiket szervizelnek...

BTW azok civil cégek, nem úgy van, hogy utasítod őket, hogy ez fogják csinálni és kész...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
No meg a dokumentacio sanszosan tobbe kerulne mint a tucat gep. A nagyjavitasi kepesseg szinten. A fegyverintegracio szinten /oda is meg kell vasarolni a soaftwaert is nem cak a hardwert./ kulocdokat...stb. Aerodinamikai tesztek az uj fegyverzettel. Azoknak a fegyvereknek celba is kell juttni valahogy uljabb integracio es kulcsok osszehangolas a fegyverzet es a gep rendszereit /keleti nyugati/
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
De ha ennyire a sajat hazai hozzaadott ertek a lenyeg manufakturalisan ott a bf egy vh ba mar bizonyitott. Modern anyagobbal es elektronikaval turboproppal...
Kolok medve
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
És iparilag nem nagy kockázat.
Ez azért nem autótuning, vagy olyasmi, mint mikor negyedik ekefejet raknak fel az MTZ hármasekéjére.
Szerintem az itteni átlagnál is kevésbé vagy képben a repipar működésével.... (nem, mintha én nagyon értenék hozzá)

más:
Szittya, az esperes úr kapjon a f..szára! Hányszor ugattam már, hogy ott van a „szerkesztés” gomb? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez azért nem autótuning, vagy olyasmi, mint mikor negyedik ekefejet raknak fel az MTZ hármasekéjére.
Szerintem az itteni átlagnál is kevésbé vagy képben a repipar működésével.... (nem, mintha én nagyon értenék hozzá)

más:
Szittya, az esperes úr kapjon a f..szára! Hányszor ugattam már, hogy ott van a „szerkesztés” gomb? o_O
Hát éppenséggel ez ellemtétben az Ifv gyártással,autötuning szint.A postán rendelt,beládázva kapott kisgép összeszerelésének a szintjének ipari megfelelője..PG megszüntetése óta ennél többre nem is vagyunk képessek.Semmit nem kell fejleszteni hozzá,minden készen kappható.Csak legózni kellene.A gépet eleve nyugati rendszerekkel tervezték.Technikai rizikót nem látok(kivéve,hogyha valojában konstrukciós hiba miatt jegelték,csak nem valják be a ruszkik)Politikai problémát annál többet.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 394
5 050
113
Én jobban örülnék a Spartannak, bár ez is dög. Remélem, ha tényleg ismerkedés, akkor a Spártait is megnézik, és tényleg szakmai igények alapján döntenek majd.
2 hete a lengyel Herculest is szemügyre vehették közelebbről Kecskeméten. Jöhet a többi is szép sorjában! Én is remélem hogy szakmai, és nem más kritériumok alapján döntenek, minél előbb!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 777
28 817
113
Hercules jó döntés lenne. Ennél beválltabb konstrukció nincs. A Spartan kicsit drága, inkább C295, vagy a brazil (visegrád a cshek révén).
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
2 hete a lengyel Herculest is szemügyre vehették közelebbről Kecskeméten. Jöhet a többi is szép sorjában! Én is remélem hogy szakmai, és nem más kritériumok alapján döntenek, minél előbb!

A lengyelek szeretnek kecskeméten technikázni, most is csak az Eurasia Airshow miatt voltak.