1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

T-54/55

Diskurzus a(z) 'Harckocsik' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    105-mm es löveg
    van még kérdés?
     
  2. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Hozzánk is lökhetnének vagy 100 db. Jó befektetés lenne. 2028-35 ig rendszerben tartani,utána valamely afrikai államnak elsózni. Bukni nem buknánk rajta.
     
    antigonosz likes this.
  3. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ne a löveget hoz fel példának hanem a közvetett alkatrészek. (csapágy,kijelző,motorikus alkatrészek stb) még a golyóálló mellényhez használt aramid (kevlár) filamentett (alapanyagot) is kínából rendelik. Mert occsó és viccen kívül jó minőségű. Tudom mert mi is használjuk gyártáshoz. Csak mi nem mellényekhez használjuk:)
     
  4. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    a 105-mm-es löveg teljesítményére céloztam...

    na most ide bököm be, ha valaki elkezdi törni a fejét, hogy mi lenne a jó, legalább ezt a 2016-os tanulmányt nézze át...
    http://archiv.uni-nke.hu/feltoltes/uni-nke.hu/konyvtar/digitgy/phd/2017/kovacshazy_miklos.pdf

    Kovácsházy Miklós A páncélozott harcjárművek vizsgálata, összehasonlítása és értékelése a mozgékonyság tükrében

    Ez csak a mozgékonyság, valahol megvan, lehet kinyomtatva hasonló a többi szempontra is.
    már a kilencvenes évek elején is leírták..
     
    tonyo likes this.
  5. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  6. LMzek

    LMzek Well-Known Member

  7. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    ???
    Talán RHA?

    Az ATGm-es topicba feldobtam egy linket é-koreai ATGN tesztről.

    Van ott a képek között egy T-55 torony, amit komolyabb cuccal kinálltak meg...
     
  8. szerelgeto

    szerelgeto Member

    Szia, nekünk úgy mondták, hogy a motor kb 900 kg, váltó 200-300 kg ezeket főleg a váltót sokszor kiemeltük pl. fékszalag, kuplung csere okán, egy kb 1 tonnás "flasencug" segítségével (láncos emelő) a motor egyszer került ki egy gépből ketten húztuk az emelő láncát. A többi részről nincs infóm, vagyis bocs tarcsisként az említett helyről HK lőszert is hoztunk, 2db volt egy faládában ketten rakodtuk fel, 94 tavaszán, 2 hét 90% ban egyedül a bakonyi lőtéren szállítottam ki a lőszert a tüzéreknek a 100as ágyukhoz. Alföldi gyerek létemre 0 helyismerettel, köszönöm az ott akkor szolgálatot teljesítő írnoknak, aki a térképet lemásolta nekem, (fogdát kaphatott volna érte) hogy ne tévedjek el. Mindezt egy jelöletlen benzines urallal.
     
    nyugger, svajcibeka, LMzek and 4 others like this.
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Miért Kína még nem Nato tag? Max 4-5 év és úgyis az lesz.
     
    LMzek likes this.
  10. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    ja. a Svájci bankokat meg mind megveszi az OTP.
     
  11. szerelgeto

    szerelgeto Member

    Szia, azt tudom, hogy a HK bika nem volt képes a torony levételére nem bírta el az emelője, erre a műhely főnökünk nyomatékosan felhívta a figyelmünk. Aki éveken keresztül részt vett a HK -s Bakony túrákon, ahogy Ő nevezte, a kora ellenére csak főtörzs volt(Ő mondta, inkább legyek jóban a beelosztottjaimmal mint a főnökömmel,baj esetén a az előbbire jobban számíthatok, sohasem hagytuk cserben! ).
     
    LMzek, gergo55, svajcibeka and 4 others like this.
  12. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Figyu,vannak itt hivatásos katonák,sőt,harckocsizók,ha ők azt mondják,hogy kuka,akkor fogadd el,ha még meglennének azok,amiket el ajándékoztunk,talán, de,hogy pénzért vegyünk szar T55-ket,amiket majd megint sok pénzért átalakítunk,elég vicces.
    A hajadra kenheted őket,egy T90-el szemben, nincs 5-6000 kiképzett harckocsizónk,mint a 70es években,hogy beküldjük őket a darálóba,utána meg kiküldjük a hozzátartozóknak a" hősi halált halt" post humus előléptetést.
     
  13. LMzek

    LMzek Well-Known Member


    Az általam javasolt összes megoldásnál az izraeli (Achzarit) T-55 átépítés szintjét írtam követendő példának!!!
    Ennek a védelmi szintje jobb, mint bármelyik jelenlegi és közeljövőbeli "szomszéd" eszközé!

    Milyen húsdaráró, ki emlegeti, és tudott az illető olvasni/értelmezni????

    Mindemellett "szegény" T-55 tényleg nehéz eset! :(
     
  14. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Odafent a lengyeleknél vajon a mérnőkök nem gondolkodtak el azzon hogy a sok kikopó, beolvasztott T-55 ök helyére kellene már egy megfizethető vas is a vékony pénztárcákkal rendelkező országoknak. Lásd vt-5. A fejlesztéseket a vevő pénztárcája is megszabja. Ezzel csak azt akarom kihozni hogy jó párran már nem e lehetséges hogy elgondokodtak azon (gyártók) hogy kellene egy olyan olcsó tank ami majd betöltheti az 55 öcsi helyét. A kínaiak már léptek. Kíváncsi leszek rá hogy a többi gyártó mit fog lépni a népi tank kategoriában az elkövetkező években. 2-4 millió dollár között beszélünk. A piac alig várja. A Főkènt afrika. Kelet közép europa? közel kelet? Egy a T-90 től is olcsóbb vas kellene. Hülyeséget írok? Lehet de megprobálok következtettni.
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Egy T-55-ös akárhány átépítést és modernizációt kibír
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
    [​IMG]
     
    ijasz, nyugger, szerelgeto and 11 others like this.
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  17. Robur

    Robur Well-Known Member

    Három videó a szovjet "T-54/T-55"-ről.


     
    senki likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A T-54AM2K-ról ki mit tud? Ki volt állítva Ostravában. Ez proto volt, vagy széria is volt belőle?
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Volt itt úgy tavaly tavasszal linkelve egy oldal ahol országra lebontva voltak a típusok, altípusok, és a legyártott darabszámok is ha jól rémlik. Talán ebben a topicban van, én a csehT- 55AM2-ket néztem.
     
  20. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása