Igen, kikerestem én is ,hogy kupálódjak a témában.Azt persze nem fogjuk megtudni,hogy a videóban a Leo.-ban mi van.Az alap leo 1-es 860 lóerős volt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, kikerestem én is ,hogy kupálódjak a témában.Azt persze nem fogjuk megtudni,hogy a videóban a Leo.-ban mi van.Az alap leo 1-es 860 lóerős volt.
Igen, kikerestem én is ,hogy kupálódjak a témában.Azt persze nem fogjuk megtudni,hogy a videóban a Leo.-ban mi van.
Akkor a váltó tervezői a befutókUgyanaz. A Leo 1-eselben a motor nem változott.
Lehet hülye kérdés, de: Ha a T-72-t a szovjetek támadásra tervezték -hiszen a korabeli doktrína szerint a NATO ellen támadólag lépett volna fel a SZU- akkor miért van önbeásó rendszere? Mert ismereteim szerint az alapvetően védelem orientált nyugat-európai és amerikai tankokon ilyen rendszernek nyoma sincs.
Beásott tankkal elég nehéz támadni, míg a védekező félnek szerintem nagy segítség lehetett volna. Régóta agyalok ezen, hogy "mire gondolhatott a költő?"
De mért zárná ki egyik a másikat? Támadni ugyan úgy lehet vele így is.A "támadás" nem folyamatos haladást jelent az óceánig bár az egész támadás szó fogalmi tartalma ebben az összefüggésben elég felszínes megközelítése egy összetett hadmozdulatnak.Lehet hülye kérdés, de: Ha a T-72-t a szovjetek támadásra tervezték -hiszen a korabeli doktrína szerint a NATO ellen támadólag lépett volna fel a SZU- akkor miért van önbeásó rendszere? Mert ismereteim szerint az alapvetően védelem orientált nyugat-európai és amerikai tankokon ilyen rendszernek nyoma sincs.
Beásott tankkal elég nehéz támadni, míg a védekező félnek szerintem nagy segítség lehetett volna. Régóta agyalok ezen, hogy "mire gondolhatott a költő?"
ez még nem magyarázat. Az egyiken miért terjedt el, a másikon miért nem? Összességében nem passzol a dolog
Ja igen ,az oroszok a lapátra alapozták a III vh.-t.....Üdv!
Tudtommal alapvetően minden tank támadófegyver, a nyugati típusok is. A mozgékonyság-páncélvédelem-tűzerő szentháromságából az első kiesik és a második csak kis mértékben nő, ha beásva alkalmazzák a harckocsit. Magyarán nem, vagy csak nagyon ritkán érdemes erre törekedni. Szerintem a nyugati doktrína inkább épít a páncélvédelemre és a mozgékonyságra, mint a földmunkára. A szovjetek viszont már Kurszknál is beásták a tankjaik egy részét, talán a "soha egy tapodtat sem hátrálhatunk" szemléletükből kifolyólag. A T-72 esetében szerintem tudták, hogy a páncélzatuk gyengébb a nyugati harckocsikénál, ezért próbálták ezzel a megoldással javítani a túlélési esélyüket, vélhetően nem túl hatékonyan. (Gondolom, ezért halt el az alacsony profilú, beásós, bujkálós svéd Strv-103 koncepciója is.)
Amikor a harckocsi és úgy egyébként minden haditechnikai eszköz áll és nincs megfelelő tereptárgy ami védené illik beásni ennek semmi köze az oroszokhoz vagy bármely doktrínához,se az egyébként nem igaz gyengébb védettséghez mozgékonysághoz stb. A katona se fekszik a placcra hanem gödröt ás előtte magának mert nem hülye.És az orosz se hülye.Segédcsapatok nélkül pillanatok alatt sokkal védettebbé teszik így az álló harckocsit.Az élet nem egy WOT. menet.Üdv!
Tudtommal alapvetően minden tank támadófegyver, a nyugati típusok is. A mozgékonyság-páncélvédelem-tűzerő szentháromságából az első kiesik és a második csak kis mértékben nő, ha beásva alkalmazzák a harckocsit. Magyarán nem, vagy csak nagyon ritkán érdemes erre törekedni. Szerintem a nyugati doktrína inkább épít a páncélvédelemre és a mozgékonyságra, mint a földmunkára. A szovjetek viszont már Kurszknál is beásták a tankjaik egy részét, talán a "soha egy tapodtat sem hátrálhatunk" szemléletükből kifolyólag. A T-72 esetében szerintem tudták, hogy a páncélzatuk gyengébb a nyugati harckocsikénál, ezért próbálták ezzel a megoldással javítani a túlélési esélyüket, vélhetően nem túl hatékonyan. (Gondolom, ezért halt el az alacsony profilú, beásós, bujkálós svéd Strv-103 koncepciója is.)
Amikor a harckocsi és úgy egyébként minden haditechnikai eszköz áll és nincs megfelelő tereptárgy ami védené illik beásni ennek semmi köze az oroszokhoz vagy bármely doktrínához,se az egyébként nem igaz gyengébb védettséghez mozgékonysághoz stb. A katona se fekszik a placcra hanem gödröt ás előtte magának mert nem hülye.És az orosz se hülye.Segédcsapatok nélkül pillanatok alatt sokkal védettebbé teszik így az álló harckocsit.Az élet nem egy WOT. menet.
Az nem is volt kérdés, hogy bármely haditechnika és katona nagyobb biztonságban van beásva, árokban, fedezék mögött, mint nyílt terepen.
Üdv!
A T-72 esetében szerintem tudták, hogy a páncélzatuk gyengébb a nyugati harckocsikénál, ezért próbálták ezzel a megoldással javítani a túlélési esélyüket, vélhetően nem túl hatékonyan.
nm sokat szamit majd hogy van egy uveg kemenysegure olvadt beasott allasod.
Részemről ezzel befejeztem ezt "vitát", ha kell a NATO. oktató ábráit is be rakom a "hogy parkold le a vasat" című fejezetből.Nagy nagy ritkan jol johet a beasasi kepesseg de alapvetoen ha manapsag megallsz es varsz akkor hamar felderitenek es kilonek.
Az irakiak mar az ODS alatt is probalkoztak ezzel es nem csak a legiero felulrol de meg az M1 sek is kilottek oket beasott allapotban az elottuk levo toltesen keresztul !!! APFSD lovedekkel.
Ha nuki csapas eri mondjuk az ezredet akkor hiaba van vedve a harckocsi ha a teljes kiszolgalo szemelyzet elpusztul . Onnantol nagyon nagyon korlatozott a bevethetosege.
Raadasul az elso nuki utan mar konyen pukkannak a tobbiek is es nm sokat szamit majd hogy van egy uveg kemenysegure olvadt beasott allasod.
Mi az akadálya annak,hogy a torony hátulja is kapjon reaktív védelmet? A vízi átkeléshez ott szokott lenni a "cső" de ezeken a rács miatt már úgyse fér el.Nah emberek!Végre megéltük azt is,hogy becsületesen felpáncélozzák a T-72-t(nem értem eddig ez miért nem ment).
Ami változott:
-Oldalanként végig rakták Kontakt-V ERA-val a harckocsi frontpáncélját így nincs az a marha nagy hézag a lövegcső két oldalán.
-Reaktív páncél került a torony oldalára ahol eddig nem volt.
-Rács került a torony hátuljára és a teknő hátsó harmadára oldalt +a farpáncélra.
-És talán a legfontosabb az az,hogy a teknő oldalt nem csak a vezetőnél kapott reaktív kötényezést hanem végig a motortérig.ez azért fontos mert így már reaktív páncél védi az automata töltő tárát is csökkentve az átütés és a berobbanás kockázatát.