Ez inkább akkor állná meg a helyét, ha a T-62-est vennék újra gyártásba, modern ERA-val.
A T-80U alváza mondjuk a T-14-hez képest elavult, de a T-90-s alvázához képest nem az.
Itt a torony a kérdés, de ha tényleg ráteszik a T-90M tornyát, akkor a kapott T-80-as változat egyen rangú lesz a mostani T-90M-el.
És például menetdinamikában, tolatásban fölül is múlja. (Hatótávban meg elmarad tőle)
Én nagyon örülök a hírnek. Mert szerintem anno, pusztán katonai szemszögből nézve nagy hiba volt az UVZ és az Omszki gyár közül az előbbit megtartani!
Ugyanis a T-72B-hez képest a T-80U egy klasszisokkal jobb harckocsi volt, és az orosz körülményekhez is jobban megfelelő. Ráadásul a T-80-as módosított alvázára készült akkor önjáró löveg és más járművek is. Lényegében a saját kora szintjén univerzális platform volt.
Örültem volna ha anno olyan döntés születik, hogy az UVZ marad vagongyár, az Omszk meg tisztán katonai.
A T-54/55/62/64/72 kivonásra kerül, míg a T-80B/U vonal megmarad, az UD-ket meg átépítik U-vá. (meg lehet csinálni)
És akkor az MSTA-S meg a TOS-1 is megy tovább a dízeles V84-es T-80-as alvázverzión.
Meg az egyéb (Ladoga, BREM-80U, BTM-4M, SPM és PDP) járművek is fokozatosan válthatták volna a más alvázon lévő régieket.
E mellet a fekete sas projekt is ígéretes tovább lépési lehetőség volt. Sajnos lehúzták a lefolyón az egészet