T-80

Köszi a válaszokat, valahogy nagy nehezen találtam egy 2019-es Haditechnikát, ahol az Armata esetében csőlehajlásként hivatkoznak a kifejezésre
Mellesleg nekem is inkább a negatív emelkedési szög szimpatikus, de a végén sztem úgyis benne lesz mindkettő

Meg kevesbe lesz szimpatikus a csolehajlas, ha majd elered azt az eletkort… :D

Egyebkent a negativ emelkedesi szog a velemenyem szerint azert nem talalo/helytallo, mert mivel negativ iranyu igy nem beszelhetunk emelkedesrol, hiszen az az adott nullponttol felfel tortenik, attol lefele iranyban sulyedesrol beszelunk. Es bocsi, ha belevakkantottam.
 
Na egyszer csak sikerült időre megírjam, avagy T-80 újragyártás by nyugger
 
Na egyszer csak sikerült időre megírjam, avagy T-80 újragyártás by nyugger

Gratulálok! Nagyon jó cikk lett! :cool:
 
Ez engem arra emlékeztet mint a vhban a németek minden meglévő akár elavult alvázra ráraktak egy ágyút és csináltak belőle rohamlöveget páncélvadászt stb. Nyilván logikus ha meg van a gyártósor. Ez kezd emlékeztetni a hadi gazdálkodásra.
Kell nekik a harckocsi, elvégre az egész nato ellen készülnek harcolni. A T80- as meg a gázturbinájával nagyon mozgékony a tolatási sebessége is gyorsabb mint akár a T90-nek, akár a T72 B3-nak, ami létfontosságú lehet a harcérintkezéseknél, amellett meg ez az üzem , ahol a T80-asokat gyártották képes nagy mennyiségben gyártani harckocsit ez esetben a T80-ast.
T-80 tankok gyártása: nagyon érdekes nyilatkozat
"Az ok, amiért a választás a "nyolcvan" -ra esett, azzal magyarázható, hogy ma a Tagil UVZ mellett az ország egyetlen vállalkozása, amely elméletileg tankokat képes előállítani, az Omsktransmash. Ugyanakkor a tankok gyártásának növelésében való részvétele tavasszal nem hivatalosan ismertté vált, így Potapov jelenlegi nyilatkozata nem annyira kizárólagos. De van elég probléma, így az Uralvagonzavod főigazgatója okkal beszélt az új kapacitásokról"
 
Ez engem arra emlékeztet mint a vhban a németek minden meglévő akár elavult alvázra ráraktak egy ágyút és csináltak belőle rohamlöveget páncélvadászt stb. Nyilván logikus ha meg van a gyártósor. Ez kezd emlékeztetni a hadi gazdálkodásra.

Ez inkább akkor állná meg a helyét, ha a T-62-est vennék újra gyártásba, modern ERA-val.

A T-80U alváza mondjuk a T-14-hez képest elavult, de a T-90-s alvázához képest nem az.
Itt a torony a kérdés, de ha tényleg ráteszik a T-90M tornyát, akkor a kapott T-80-as változat egyen rangú lesz a mostani T-90M-el.
És például menetdinamikában, tolatásban fölül is múlja. (Hatótávban meg elmarad tőle)

Én nagyon örülök a hírnek. Mert szerintem anno, pusztán katonai szemszögből nézve nagy hiba volt az UVZ és az Omszki gyár közül az előbbit megtartani!
Ugyanis a T-72B-hez képest a T-80U egy klasszisokkal jobb harckocsi volt, és az orosz körülményekhez is jobban megfelelő. Ráadásul a T-80-as módosított alvázára készült akkor önjáró löveg és más járművek is. Lényegében a saját kora szintjén univerzális platform volt.
Örültem volna ha anno olyan döntés születik, hogy az UVZ marad vagongyár, az Omszk meg tisztán katonai.
A T-54/55/62/64/72 kivonásra kerül, míg a T-80B/U vonal megmarad, az UD-ket meg átépítik U-vá. (meg lehet csinálni)
És akkor az MSTA-S meg a TOS-1 is megy tovább a dízeles V84-es T-80-as alvázverzión.
Meg az egyéb (Ladoga, BREM-80U, BTM-4M, SPM és PDP) járművek is fokozatosan válthatták volna a más alvázon lévő régieket.
E mellet a fekete sas projekt is ígéretes tovább lépési lehetőség volt. Sajnos lehúzták a lefolyón az egészet :(

8cb109b43768db716f542ae491eb35bb.jpg


b865e37b8e090fec83d3f4d6bbcfca73.jpg


24160948e593935598a6b025fbc5c335.jpg

5deb4911a8b1ddcea6b34f55634f0e3f.jpg
 
Ez inkább akkor állná meg a helyét, ha a T-62-est vennék újra gyártásba, modern ERA-val.

A T-80U alváza mondjuk a T-14-hez képest elavult, de a T-90-s alvázához képest nem az.
Itt a torony a kérdés, de ha tényleg ráteszik a T-90M tornyát, akkor a kapott T-80-as változat egyen rangú lesz a mostani T-90M-el.
És például menetdinamikában, tolatásban fölül is múlja. (Hatótávban meg elmarad tőle)

Én nagyon örülök a hírnek. Mert szerintem anno, pusztán katonai szemszögből nézve nagy hiba volt az UVZ és az Omszki gyár közül az előbbit megtartani!
Ugyanis a T-72B-hez képest a T-80U egy klasszisokkal jobb harckocsi volt, és az orosz körülményekhez is jobban megfelelő. Ráadásul a T-80-as módosított alvázára készült akkor önjáró löveg és más járművek is. Lényegében a saját kora szintjén univerzális platform volt.
Örültem volna ha anno olyan döntés születik, hogy az UVZ marad vagongyár, az Omszk meg tisztán katonai.
A T-54/55/62/64/72 kivonásra kerül, míg a T-80B/U vonal megmarad, az UD-ket meg átépítik U-vá. (meg lehet csinálni)
És akkor az MSTA-S meg a TOS-1 is megy tovább a dízeles V84-es T-80-as alvázverzión.
Meg az egyéb (Ladoga, BREM-80U, BTM-4M, SPM és PDP) járművek is fokozatosan válthatták volna a más alvázon lévő régieket.
E mellet a fekete sas projekt is ígéretes tovább lépési lehetőség volt. Sajnos lehúzták a lefolyón az egészet :(

8cb109b43768db716f542ae491eb35bb.jpg


b865e37b8e090fec83d3f4d6bbcfca73.jpg


24160948e593935598a6b025fbc5c335.jpg

5deb4911a8b1ddcea6b34f55634f0e3f.jpg

Volt pár idióta "elvi" döntése az orosz katonai vezetésnek 1991 után, mint az ilyenek:
  • Nem kell gázturbinás tank (mert a Csecsenföldre vezényelt szerencsétlen sorkatonák kifogyasztották belőle az üzemanyagot)
  • Nem kell egyhajtóműves repülőgép, mert nem biztonságos.
 
Hülye kérdésként szeretném megkérdezni, a T-90M toronnyal felszerelt T-80U milyen autotöltőt használna ?

AZ-t, vagy MZ-t ?
 
Nem akarok értetlenkedni, de miért hat az újdonság erejével a T-80-as gyártásának az újraindítása ?

A meglevő, külföldre elpasszolt T-80U-k hogyan üzemelnek, ha kérdéses hozzájuk az orosz gyártósor és javítóüzem állapota ?

A T-80U-t Oroszországban elhanyagolták, mint sok mást, de külföldön kedvelik. Legnagyobb rendszeresítője Pakisztán, utánuk Görög-Ciprus következik, és végül Dél-Korea.



- Pakisztán: 320 példány T-80UD, szögletes, hegesztett toronnyal, az ukránoktól. A bibi az, hogy az ukrán ipar már évtizedek óta teljesen leépült, évi 4 - 10 harckocsit tudnak átadni, minden kifogással takarózva, amik valóságosak is, és ilyenkor nem is őket hívják szervizelni ...

- Görög-Ciprus: 82 példány, T-80U, a klasszikus serpenyő toronnyal. A régi infrasugárvető helyett Catherine-E hőképet használnak, a felszabadult helyre további Kontakt-5-ös ment

- Dél-Korea: 35 T-80U, infrasugárvetősen, azonban állapotuk alapján gondosan karbantartják őket, nem mintha a másik kettő rendszeresítőnél is jó állapotú példányok vannak.



Mind Oroszország, mind Ukrajna bejelentkezett a három rendszeresítőnél a harckocsik vissza / felvásárlására, de végül semelyikük nem járt sikerrel, továbbra is békeidős szolgálatot adnak külföldi tulajaiknál.