T-80

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 881
58 041
113
Nekem az öntés , az öntvény mindig is durva és nem homogén anyagszerkezet volt ! A mai világban már nincs helye ! Szvsz !

Hát, amióta van ESR eljárás (1970-) azóta nincs gond a homogén anyagszerkezettel. Ezek vákumos, "szűrt" acélok, akár vákum alatt öntve. Ha lassan hűtik ki őket, elég szép kristályszerkezetet lehet velük elérni, szennyeződések nélkül.

Szerintem amikor plazmával bármilyen lemezt kivágnak , a robotok vagy a biodroidok meg bármit összehegesztenek , ott nekem aki tanult valamiféle fémipari ismereteket gyorsabb és olcsóbb a hegesztés a minőségről nem is beszélve !

Ha megnézed a harckocsikat, 100 mm-snél nincsenek vastagabb lemezek. Ami nagy szilárdságú ott kb. 50 mm-s a limit.
Öntvényben már a 90's évek elején tudtak olyat önteni az oroszok, ami 5%-al erősebb volt a hengerelt nikkelezett páncélacélnál (RHA).
Mind ezt 200+ mm-s vastagságokban.
A hengerelt páncélacél mindig többet tud, mint az öntött, adott korszakban ez nem vitás.
De hengerelt acélból, főleg különleges páncél acélból nagy meló normális tornyot hegeszteni. És mindenképpen kell bele összetett töltő anyag, hiszen a vékony lemezek önmagukban nem elegendőek.
Öntvényből más anyagvastagságok is elérhetőek. Ha olcsón akarsz sokat gyártani, akkor biza önteni kell.

Én ezt így nem jelenteném ki. Mármint értem, hogy mire gondolsz, de ami képes volt évi 1000 db T-80U-t gyártani (az egyebek mellett), az a Szu volt, a maga ipari lehetőségeivel, nem a mai Oroszország. Az USA is képes 1000 M1-est gyártani évente... 40 éve. Ma Oroszország ha összeszarja magát, sem tudna ennyi új gyártású harckocsit kitolni a gyárajtókon.

Most még nem tud. És a T-90M-ből vagy a T-14-ből soha nem is fog tudni. Nagyon nagy a munka igénye.
Ellenben tornyot, sőt teknő frontpáncélt is lehet öntéssel csinálni. Én, úgy gondolom, hogy az elektronika és a gázturbina lesz a szűk keresztmetszet. Ha azokból csak évi 200-300 db-ot tudnak gyártani, akkor T-90M tornyot fog kapni az alváz.
Ha ezek nem limitációk, akkor elvi síkon lehetőség az öntés és az 1000+ db-os tömegtermelés is. Persze nem máról holnapra, de elvileg képesek lehetnek rá.
A nagy probléma, hogy az elektronika és a gázturbina is drága. Ehhez képest a fémmunka nagyon olcsó, még akkor is ha sok órát kell bele feccölni.

Én is azt látom, valószínűnek, hogy a T-90M univerzális tornyát rakják rá a T-80U alvázra. Ez adna ki egy arany közép utat.
De olcsó nem lenne a tank!
Itt minden azon múlik, hogy miben gondolkodnak.
Ha a T-62/72A másodvonal kiváltása a cél, akkor a T-80U+T-90M torony nem jöhet szóba.
Ha a nem túl sikeres B3-asokat szórnák ki, a kevés BVM-el együtt akkor viszont a T-80U+T-90M torony a helyes irány.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 343
55 847
113
Ma Oroszország ha összeszarja magát, sem tudna ennyi új gyártású harckocsit kitolni a gyárajtókon.



Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Most még nem tud. És a T-90M-ből vagy a T-14-ből soha nem is fog tudni. Nagyon nagy a munka igénye.
Ellenben tornyot, sőt teknő frontpáncélt is lehet öntéssel csinálni. Én, úgy gondolom, hogy az elektronika és a gázturbina lesz a szűk keresztmetszet. Ha azokból csak évi 200-300 db-ot tudnak gyártani, akkor T-90M tornyot fog kapni az alváz.
Ha ezek nem limitációk, akkor elvi síkon lehetőség az öntés és az 1000+ db-os tömegtermelés is. Persze nem máról holnapra, de elvileg képesek lehetnek rá.
A nagy probléma, hogy az elektronika és a gázturbina is drága. Ehhez képest a fémmunka nagyon olcsó, még akkor is ha sok órát kell bele feccölni.

Én is azt látom, valószínűnek, hogy a T-90M univerzális tornyát rakják rá a T-80U alvázra. Ez adna ki egy arany közép utat.
De olcsó nem lenne a tank!
Itt minden azon múlik, hogy miben gondolkodnak.
Ha a T-62/72A másodvonal kiváltása a cél, akkor a T-80U+T-90M torony nem jöhet szóba.
Ha a nem túl sikeres B3-asokat szórnák ki, a kevés BVM-el együtt akkor viszont a T-80U+T-90M torony a helyes irány.
Leírtad a lenyeget szerintem, az elektronika. Teljesen mindegy, mennyi "vasat" tudnak gyártani, ha nem tudnak bele elektronikát, hajtásláncot (meg egyébként löveget, stabil töltőgépet pl) rakni. Ha csak az olcsóság a lényeg, akkor tényleg szedják ki a T-55-ösöket a zsírból, gyalogság mellé az is jó lesz, egyszerű mint a faék, ér annyit, mint egy vak T-80.
Én ebben a T-80 újragyíártásban tényleg csak két dolgot tudok látni: az egyik, amit @nyugger is írt, hogy újra két harckocsigyárból jöjjenek a tankok, tehermentesítsék az UVZ-t. A másik, amin elmélkedtem, hogy a gázturbina minden negatív oldala mellett ad akkora pluszt a mozgékonyság oldalon (nagyon gyors reakció, gyorsulás, amit ha kiegészítenének egy komoly tolatási sebességgel, sokat jelentene), ami miatt megérné újragyártani az erre felkészített T-80 alvázat (itt én tettem hozzá, hogy modern toronnyal és annak minden vonzatával, ami adná magát, hogy a T-90M torony legyen).
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 267
8 191
113
Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
Ez igaz, de nem két hét alatt...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
Amit fip is írt, a harckocsi nem csak a vasból, meg az alvázból áll. A háttéripar nem tud ennyi elektronikát gyártnai.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 016
123 883
113
Leírtad a lenyeget szerintem, az elektronika. Teljesen mindegy, mennyi "vasat" tudnak gyártani, ha nem tudnak bele elektronikát, hajtásláncot (meg egyébként löveget, stabil töltőgépet pl) rakni. Ha csak az olcsóság a lényeg, akkor tényleg szedják ki a T-55-ösöket a zsírból, gyalogság mellé az is jó lesz, egyszerű mint a faék, ér annyit, mint egy vak T-80.
Én ebben a T-80 újragyíártásban tényleg csak két dolgot tudok látni: az egyik, amit @nyugger is írt, hogy újra két harckocsigyárból jöjjenek a tankok, tehermentesítsék az UVZ-t. A másik, amin elmélkedtem, hogy a gázturbina minden negatív oldala mellett ad akkora pluszt a mozgékonyság oldalon (nagyon gyors reakció, gyorsulás, amit ha kiegészítenének egy komoly tolatási sebességgel, sokat jelentene), ami miatt megérné újragyártani az erre felkészített T-80 alvázat (itt én tettem hozzá, hogy modern toronnyal és annak minden vonzatával, ami adná magát, hogy a T-90M torony legyen).
Itt még az is játszik, hogy szükség lesz új sarkvidéken is alkalmazható harckocsira mivel a jelenleg erre fenntartott gépek jórésze ukrajnában kötött ki. Innentől (legalábbis számomra) a kellemest a hasznossal alapon a T-90M tornyos gázturbinás alváz lenne a leglogikusabb elmozdulási irány.

Illetve az évi ezres gyártási mennyiségekben sem hiszek egyelőre. Főleg, hogy egy fegyverkezési verseny már a földbe állította anno a Szovjetuniót és ahhoz képest a mostani erőforrások szerényebbek emiatt óvatosabban fogják a kapacitásokat is növelni mivel a lakosság (orosz néplélektől függetlenül) életkörülményeit ők sem akarják rontani az ország stabilitása érdekében. Egy dolog a kínai kocsi a ford meg a merga helyett, de olyat nem lépnek meg ami elégedetlenséghez vezetne. Szóval a kapacitásokban nem hinném, hogy hirtelen hatalmas ugrások lennének. (az évi 400 új gyártású hk is több mint tisztelereméltó mennyiség )
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 839
48 564
113
Mótvá’? Új top-attack védelem a T-80BV-n:

F5qUoKcX0AEvGrj

Innen:
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Illetve az évi ezres gyártási mennyiségekben sem hiszek egyelőre. Főleg, hogy egy fegyverkezési verseny már a földbe állította anno a Szovjetuniót és ahhoz képest a mostani erőforrások szerényebbek emiatt óvatosabban fogják a kapacitásokat is növelni mivel a lakosság (orosz néplélektől függetlenül) életkörülményeit ők sem akarják rontani az ország stabilitása érdekében. Egy dolog a kínai kocsi a ford meg a merga helyett, de olyat nem lépnek meg ami elégedetlenséghez vezetne. Szóval a kapacitásokban nem hinném, hogy hirtelen hatalmas ugrások lennének. (az évi 400 új gyártású hk is több mint tisztelereméltó mennyiség )
Ugyanezt gondolom.
Rövid és közép távon nem nagyon van más választása az orosz haderőnek. Nagyon meglepődtem ezen a T-80-as újragyártási híren, de bőven van benne logika. Ebben az esetben a torony, löveg, elektronika, töltő és a lőszerek ugyanazok lennének ennél a két alaptípusnál. Az alváz, test és hajtáslánc különbözne, de ezek egyben elég munkát adnának két fullos tankgyárnak, és beszallító láncnak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 725
80 090
113
Csak logikusan -ha nehéz is- ki van fejlesztve mindkettő , a gyártását mindkettőnek meg kell szervezni , az új jóval potensebb / modernebb akkor te egyáltalán elgondolkoznál a szar elavult öntött tornyon ? Lali ne már ez még tőled is durva !
Nem én gondolkozok rajta, egy orosz tisztviselő vetette fel...
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 725
80 090
113
Mondjuk a T-72B 840 LE volt, most meg a B3 1000-1130 LE, motortól függően.
Ehhez képest hízott vagy 4 tonnát :rolleyes:

A T-80-ast meg azért szeretik, mert nincs 50 tonna még a BVM sem, ellenben az 1250 LE repíti.
És van ebből a hajtásból 1400 LE-s is ha jól emlékszem, csak senki sem rendelte meg. Lehet majd most...
Nem vagyok ebben a 4 tonnában biztos, újabban már a seggükre is ERA kerül, de itt van ez a változat is:
F5q-Uo-Kc-X0-AEv-Grj.jpg

Nagyon sokat híztak ebben a háborúban az orosz harckocsik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 725
80 090
113
Miről beszélsz? Olvasd más el légyszíves, hogy miről szól a beszélgetés...
Megkérdezed tőlem, hogy tényleg SOSNA U van a T-90M-ben is és én vagyok a hülye, mert elkerülte a figyelmed (erre utalt az, hogy holy voltál az elmúlt másfél évben), hogy a T-90M-be is SOSNA U került?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Megkérdezed tőlem, hogy tényleg SOSNA U van a T-90M-ben is és én vagyok a hülye, mert elkerülte a figyelmed (erre utalt az, hogy holy voltál az elmúlt másfél évben), hogy a T-90M-be is SOSNA U került?
Semmilyen Sosna U-ról nem kérdztelek, a T-80 tolatási sebsségéről kérdztelek. Légyszíves olvasd vissza az elmúlt 1,5 oldalt, higgadtan légyszíves.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 725
80 090
113
Semmilyen Sosna U-ról nem kérdztelek, a T-80 tolatási sebsségéről kérdztelek. Légyszíves olvasd vissza az elmúlt 1,5 oldalt, higgadtan légyszíves.
Akkor ez mi?

 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Akkor ez mi?

Most szopatsz? Vagy mi? Amikor ezt írtad, akkor már hsz-eken kerezstük beszélgettünk arról, hogy újra gyártásba veszik a T-80-ast. KÉRDEZTELEK Téged, és @fip7 et, hogy mennyivel tolat a T-80, mert eleinte ennek tudtam be, hogy miért fontos ez az oroszoknak. Nem valaszoltatok, Nyugger viszont igen, utána beszélgettünk tovább. Én vetettem fel, hogy a T-80 újra gyártásnak akkor lenne értelme (SZERINTEM), ha a T-90M tornyát(tokkal vonóvel, tehát SosnaU-val együtt) kapná a régi alvázra és hajtásláncra+megnövelt tolatásis sebesség (ez megintcsak az én felvetésem volt). @fip7 ezután gondolkodott egy sort, hogy a T-90M torony helyett újra gyártásba vehetik az öntött tornyot. De ez a sor már itt van ezen az oldalon...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 725
80 090
113
Most szopatsz? Vagy mi? Amikor ezt írtad, akkor már hsz-eken kerezstük beszélgettünk arról, hogy újra gyártásba veszik a T-80-ast. KÉRDEZTELEK Téged, és @fip7 et, hogy mennyivel tolat a T-80, mert eleinte ennek tudtam be, hogy miért fontos ez az oroszoknak. Nem valaszoltatok, Nyugger viszont igen, utána beszélgettünk tovább. Én vetettem fel, hogy a T-80 újra gyártásnak akkor lenne értelme (SZERINTEM), ha a T-90M tornyát(tokkal vonóvel, tehát SosnaU-val együtt) kapná a régi alvázra és hajtásláncra+megnövelt tolatásis sebesség (ez megintcsak az én felvetésem volt). @fip7 ezután gondolkodott egy sort, hogy a T-90M torony helyett újra gyártásba vehetik az öntött tornyot. De ez a sor már itt van ezen az oldalon...

Erre a hozzászólaásra válaszul írtam, hogy már a BVM-ben is szinte minden ugyanaz mint a T-90M-ben, mert ugyanaz a SUOSNA U, ugyanaz a rádió, a löveg, a lőszerek stb.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 343
55 847
113
Mondjuk a T-72B 840 LE volt, most meg a B3 1000-1130 LE, motortól függően.
Ehhez képest hízott vagy 4 tonnát :rolleyes:

A T-80-ast meg azért szeretik, mert nincs 50 tonna még a BVM sem, ellenben az 1250 LE repíti.
És van ebből a hajtásból 1400 LE-s is ha jól emlékszem, csak senki sem rendelte meg. Lehet majd most...



1400 lovas gt?
Mondjuk az 1250 sem kevés, nyomatékban sanszosan jobb is mint az 1500 lovas ,X motorja az Armatának.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7