T-80

Nekem az öntés , az öntvény mindig is durva és nem homogén anyagszerkezet volt ! A mai világban már nincs helye ! Szvsz !

Hát, amióta van ESR eljárás (1970-) azóta nincs gond a homogén anyagszerkezettel. Ezek vákumos, "szűrt" acélok, akár vákum alatt öntve. Ha lassan hűtik ki őket, elég szép kristályszerkezetet lehet velük elérni, szennyeződések nélkül.

Szerintem amikor plazmával bármilyen lemezt kivágnak , a robotok vagy a biodroidok meg bármit összehegesztenek , ott nekem aki tanult valamiféle fémipari ismereteket gyorsabb és olcsóbb a hegesztés a minőségről nem is beszélve !

Ha megnézed a harckocsikat, 100 mm-snél nincsenek vastagabb lemezek. Ami nagy szilárdságú ott kb. 50 mm-s a limit.
Öntvényben már a 90's évek elején tudtak olyat önteni az oroszok, ami 5%-al erősebb volt a hengerelt nikkelezett páncélacélnál (RHA).
Mind ezt 200+ mm-s vastagságokban.
A hengerelt páncélacél mindig többet tud, mint az öntött, adott korszakban ez nem vitás.
De hengerelt acélból, főleg különleges páncél acélból nagy meló normális tornyot hegeszteni. És mindenképpen kell bele összetett töltő anyag, hiszen a vékony lemezek önmagukban nem elegendőek.
Öntvényből más anyagvastagságok is elérhetőek. Ha olcsón akarsz sokat gyártani, akkor biza önteni kell.

Én ezt így nem jelenteném ki. Mármint értem, hogy mire gondolsz, de ami képes volt évi 1000 db T-80U-t gyártani (az egyebek mellett), az a Szu volt, a maga ipari lehetőségeivel, nem a mai Oroszország. Az USA is képes 1000 M1-est gyártani évente... 40 éve. Ma Oroszország ha összeszarja magát, sem tudna ennyi új gyártású harckocsit kitolni a gyárajtókon.

Most még nem tud. És a T-90M-ből vagy a T-14-ből soha nem is fog tudni. Nagyon nagy a munka igénye.
Ellenben tornyot, sőt teknő frontpáncélt is lehet öntéssel csinálni. Én, úgy gondolom, hogy az elektronika és a gázturbina lesz a szűk keresztmetszet. Ha azokból csak évi 200-300 db-ot tudnak gyártani, akkor T-90M tornyot fog kapni az alváz.
Ha ezek nem limitációk, akkor elvi síkon lehetőség az öntés és az 1000+ db-os tömegtermelés is. Persze nem máról holnapra, de elvileg képesek lehetnek rá.
A nagy probléma, hogy az elektronika és a gázturbina is drága. Ehhez képest a fémmunka nagyon olcsó, még akkor is ha sok órát kell bele feccölni.

Én is azt látom, valószínűnek, hogy a T-90M univerzális tornyát rakják rá a T-80U alvázra. Ez adna ki egy arany közép utat.
De olcsó nem lenne a tank!
Itt minden azon múlik, hogy miben gondolkodnak.
Ha a T-62/72A másodvonal kiváltása a cél, akkor a T-80U+T-90M torony nem jöhet szóba.
Ha a nem túl sikeres B3-asokat szórnák ki, a kevés BVM-el együtt akkor viszont a T-80U+T-90M torony a helyes irány.
 
Ma Oroszország ha összeszarja magát, sem tudna ennyi új gyártású harckocsit kitolni a gyárajtókon.



Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül
Most még nem tud. És a T-90M-ből vagy a T-14-ből soha nem is fog tudni. Nagyon nagy a munka igénye.
Ellenben tornyot, sőt teknő frontpáncélt is lehet öntéssel csinálni. Én, úgy gondolom, hogy az elektronika és a gázturbina lesz a szűk keresztmetszet. Ha azokból csak évi 200-300 db-ot tudnak gyártani, akkor T-90M tornyot fog kapni az alváz.
Ha ezek nem limitációk, akkor elvi síkon lehetőség az öntés és az 1000+ db-os tömegtermelés is. Persze nem máról holnapra, de elvileg képesek lehetnek rá.
A nagy probléma, hogy az elektronika és a gázturbina is drága. Ehhez képest a fémmunka nagyon olcsó, még akkor is ha sok órát kell bele feccölni.

Én is azt látom, valószínűnek, hogy a T-90M univerzális tornyát rakják rá a T-80U alvázra. Ez adna ki egy arany közép utat.
De olcsó nem lenne a tank!
Itt minden azon múlik, hogy miben gondolkodnak.
Ha a T-62/72A másodvonal kiváltása a cél, akkor a T-80U+T-90M torony nem jöhet szóba.
Ha a nem túl sikeres B3-asokat szórnák ki, a kevés BVM-el együtt akkor viszont a T-80U+T-90M torony a helyes irány.
Leírtad a lenyeget szerintem, az elektronika. Teljesen mindegy, mennyi "vasat" tudnak gyártani, ha nem tudnak bele elektronikát, hajtásláncot (meg egyébként löveget, stabil töltőgépet pl) rakni. Ha csak az olcsóság a lényeg, akkor tényleg szedják ki a T-55-ösöket a zsírból, gyalogság mellé az is jó lesz, egyszerű mint a faék, ér annyit, mint egy vak T-80.
Én ebben a T-80 újragyíártásban tényleg csak két dolgot tudok látni: az egyik, amit @nyugger is írt, hogy újra két harckocsigyárból jöjjenek a tankok, tehermentesítsék az UVZ-t. A másik, amin elmélkedtem, hogy a gázturbina minden negatív oldala mellett ad akkora pluszt a mozgékonyság oldalon (nagyon gyors reakció, gyorsulás, amit ha kiegészítenének egy komoly tolatási sebességgel, sokat jelentene), ami miatt megérné újragyártani az erre felkészített T-80 alvázat (itt én tettem hozzá, hogy modern toronnyal és annak minden vonzatával, ami adná magát, hogy a T-90M torony legyen).
 
Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
Ez igaz, de nem két hét alatt...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Mitől?
Ha helyzet van,rákapcsolnak.
Most csak baszakodnak,a hát ország ugyanúgy működik, mint az smo előtt,ugyanúgy építkeznek,fejlesztenek,külföldön építenek atomerőművet, nem is kakeszt,a sakrvidélen is,átállnak hadi hazdaságra,felfüggesztenek minden nem létszüksége állami projektet, felszabadul pár millió munkáskéz,pár ezer milliárd rubel,azt adjad neki Grísa!
Esetleg jön pár százezer újabb munkáskéz Kínából,Dél Koreából,innen-onnan.
Oroszországról beszélünk!
Amit fip is írt, a harckocsi nem csak a vasból, meg az alvázból áll. A háttéripar nem tud ennyi elektronikát gyártnai.
 
Leírtad a lenyeget szerintem, az elektronika. Teljesen mindegy, mennyi "vasat" tudnak gyártani, ha nem tudnak bele elektronikát, hajtásláncot (meg egyébként löveget, stabil töltőgépet pl) rakni. Ha csak az olcsóság a lényeg, akkor tényleg szedják ki a T-55-ösöket a zsírból, gyalogság mellé az is jó lesz, egyszerű mint a faék, ér annyit, mint egy vak T-80.
Én ebben a T-80 újragyíártásban tényleg csak két dolgot tudok látni: az egyik, amit @nyugger is írt, hogy újra két harckocsigyárból jöjjenek a tankok, tehermentesítsék az UVZ-t. A másik, amin elmélkedtem, hogy a gázturbina minden negatív oldala mellett ad akkora pluszt a mozgékonyság oldalon (nagyon gyors reakció, gyorsulás, amit ha kiegészítenének egy komoly tolatási sebességgel, sokat jelentene), ami miatt megérné újragyártani az erre felkészített T-80 alvázat (itt én tettem hozzá, hogy modern toronnyal és annak minden vonzatával, ami adná magát, hogy a T-90M torony legyen).
Itt még az is játszik, hogy szükség lesz új sarkvidéken is alkalmazható harckocsira mivel a jelenleg erre fenntartott gépek jórésze ukrajnában kötött ki. Innentől (legalábbis számomra) a kellemest a hasznossal alapon a T-90M tornyos gázturbinás alváz lenne a leglogikusabb elmozdulási irány.

Illetve az évi ezres gyártási mennyiségekben sem hiszek egyelőre. Főleg, hogy egy fegyverkezési verseny már a földbe állította anno a Szovjetuniót és ahhoz képest a mostani erőforrások szerényebbek emiatt óvatosabban fogják a kapacitásokat is növelni mivel a lakosság (orosz néplélektől függetlenül) életkörülményeit ők sem akarják rontani az ország stabilitása érdekében. Egy dolog a kínai kocsi a ford meg a merga helyett, de olyat nem lépnek meg ami elégedetlenséghez vezetne. Szóval a kapacitásokban nem hinném, hogy hirtelen hatalmas ugrások lennének. (az évi 400 új gyártású hk is több mint tisztelereméltó mennyiség )
 
Mótvá’? Új top-attack védelem a T-80BV-n:

F5qUoKcX0AEvGrj

Innen:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Illetve az évi ezres gyártási mennyiségekben sem hiszek egyelőre. Főleg, hogy egy fegyverkezési verseny már a földbe állította anno a Szovjetuniót és ahhoz képest a mostani erőforrások szerényebbek emiatt óvatosabban fogják a kapacitásokat is növelni mivel a lakosság (orosz néplélektől függetlenül) életkörülményeit ők sem akarják rontani az ország stabilitása érdekében. Egy dolog a kínai kocsi a ford meg a merga helyett, de olyat nem lépnek meg ami elégedetlenséghez vezetne. Szóval a kapacitásokban nem hinném, hogy hirtelen hatalmas ugrások lennének. (az évi 400 új gyártású hk is több mint tisztelereméltó mennyiség )
Ugyanezt gondolom.
Rövid és közép távon nem nagyon van más választása az orosz haderőnek. Nagyon meglepődtem ezen a T-80-as újragyártási híren, de bőven van benne logika. Ebben az esetben a torony, löveg, elektronika, töltő és a lőszerek ugyanazok lennének ennél a két alaptípusnál. Az alváz, test és hajtáslánc különbözne, de ezek egyben elég munkát adnának két fullos tankgyárnak, és beszallító láncnak.
 
Csak logikusan -ha nehéz is- ki van fejlesztve mindkettő , a gyártását mindkettőnek meg kell szervezni , az új jóval potensebb / modernebb akkor te egyáltalán elgondolkoznál a szar elavult öntött tornyon ? Lali ne már ez még tőled is durva !
Nem én gondolkozok rajta, egy orosz tisztviselő vetette fel...
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Mondjuk a T-72B 840 LE volt, most meg a B3 1000-1130 LE, motortól függően.
Ehhez képest hízott vagy 4 tonnát :rolleyes:

A T-80-ast meg azért szeretik, mert nincs 50 tonna még a BVM sem, ellenben az 1250 LE repíti.
És van ebből a hajtásból 1400 LE-s is ha jól emlékszem, csak senki sem rendelte meg. Lehet majd most...
Nem vagyok ebben a 4 tonnában biztos, újabban már a seggükre is ERA kerül, de itt van ez a változat is:
F5q-Uo-Kc-X0-AEv-Grj.jpg

Nagyon sokat híztak ebben a háborúban az orosz harckocsik.
 
Miről beszélsz? Olvasd más el légyszíves, hogy miről szól a beszélgetés...
Megkérdezed tőlem, hogy tényleg SOSNA U van a T-90M-ben is és én vagyok a hülye, mert elkerülte a figyelmed (erre utalt az, hogy holy voltál az elmúlt másfél évben), hogy a T-90M-be is SOSNA U került?
 
Megkérdezed tőlem, hogy tényleg SOSNA U van a T-90M-ben is és én vagyok a hülye, mert elkerülte a figyelmed (erre utalt az, hogy holy voltál az elmúlt másfél évben), hogy a T-90M-be is SOSNA U került?
Semmilyen Sosna U-ról nem kérdztelek, a T-80 tolatási sebsségéről kérdztelek. Légyszíves olvasd vissza az elmúlt 1,5 oldalt, higgadtan légyszíves.
 
Semmilyen Sosna U-ról nem kérdztelek, a T-80 tolatási sebsségéről kérdztelek. Légyszíves olvasd vissza az elmúlt 1,5 oldalt, higgadtan légyszíves.
Akkor ez mi?

 
Akkor ez mi?

Most szopatsz? Vagy mi? Amikor ezt írtad, akkor már hsz-eken kerezstük beszélgettünk arról, hogy újra gyártásba veszik a T-80-ast. KÉRDEZTELEK Téged, és @fip7 et, hogy mennyivel tolat a T-80, mert eleinte ennek tudtam be, hogy miért fontos ez az oroszoknak. Nem valaszoltatok, Nyugger viszont igen, utána beszélgettünk tovább. Én vetettem fel, hogy a T-80 újra gyártásnak akkor lenne értelme (SZERINTEM), ha a T-90M tornyát(tokkal vonóvel, tehát SosnaU-val együtt) kapná a régi alvázra és hajtásláncra+megnövelt tolatásis sebesség (ez megintcsak az én felvetésem volt). @fip7 ezután gondolkodott egy sort, hogy a T-90M torony helyett újra gyártásba vehetik az öntött tornyot. De ez a sor már itt van ezen az oldalon...
 
Most szopatsz? Vagy mi? Amikor ezt írtad, akkor már hsz-eken kerezstük beszélgettünk arról, hogy újra gyártásba veszik a T-80-ast. KÉRDEZTELEK Téged, és @fip7 et, hogy mennyivel tolat a T-80, mert eleinte ennek tudtam be, hogy miért fontos ez az oroszoknak. Nem valaszoltatok, Nyugger viszont igen, utána beszélgettünk tovább. Én vetettem fel, hogy a T-80 újra gyártásnak akkor lenne értelme (SZERINTEM), ha a T-90M tornyát(tokkal vonóvel, tehát SosnaU-val együtt) kapná a régi alvázra és hajtásláncra+megnövelt tolatásis sebesség (ez megintcsak az én felvetésem volt). @fip7 ezután gondolkodott egy sort, hogy a T-90M torony helyett újra gyártásba vehetik az öntött tornyot. De ez a sor már itt van ezen az oldalon...

Erre a hozzászólaásra válaszul írtam, hogy már a BVM-ben is szinte minden ugyanaz mint a T-90M-ben, mert ugyanaz a SUOSNA U, ugyanaz a rádió, a löveg, a lőszerek stb.
 
Sok mindent hallani, de többek között a tolatási sebességet pedzegetik, meg a lánctalp-leszakadás esetén megtartott mobilitást.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mondjuk a T-72B 840 LE volt, most meg a B3 1000-1130 LE, motortól függően.
Ehhez képest hízott vagy 4 tonnát :rolleyes:

A T-80-ast meg azért szeretik, mert nincs 50 tonna még a BVM sem, ellenben az 1250 LE repíti.
És van ebből a hajtásból 1400 LE-s is ha jól emlékszem, csak senki sem rendelte meg. Lehet majd most...



1400 lovas gt?
Mondjuk az 1250 sem kevés, nyomatékban sanszosan jobb is mint az 1500 lovas ,X motorja az Armatának.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7