T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 251
113
Amúgy meg engedjétek el ezt a szar Orosz motor mantrát,nekik teljesen megfelel,egy.marék szotyi áráért gyártják,nekik bevált,gondolom kisebb dombokban állnak a kész motorok,nagyobb dombokban meg a tartalék alkatrészek hozzájuk.
Ettől még a T90M egy kibaszott jó harckocsi,már van rajta drónzavaró is,faszán körbe van láncozva,rácsozva,páncélozva,mostmár van rajta olyan csöves tyúkketrec is, mint a csövesbának merkavákon,4.5km-ről aprítja az ellent,és még jól is néz ki.
Unalmas óráikban aplikálhatnák rá az aps-t,és a legjobb hk lenne(az armata kivételével), így csak a legjobb ár/érték arányú.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Szerintem nincs civil verzoíja,az amire te gondolsz,az Jumz motor,a Kirovec traktorokban volt,sok évtizeddel ezelőtt, ma már a nyugati piacokra nyugati motorokkal szerelik a Kiroveceket,saját,meg a nem zöldbuzi piacokra meg Orosz motorokkal.
Akarod mondani olyan piacokra megy orosz motorral, ahol nincs másra pénz.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Egyébként jók az aggregátor motorok, alig használtak. Pár éve egy Deutz hatos léghűtéses motoros aggregátorra hetekig második vevő voltam.
De a b... Zik szetvagtag vasba.
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Szerintem nincs civil verzoíja,az amire te gondolsz,az Jumz motor,a Kirovec traktorokban volt,sok évtizeddel ezelőtt, ma már a nyugati piacokra nyugati motorokkal szerelik a Kiroveceket,saját,meg a nem zöldbuzi piacokra meg Orosz motorokkal.
Csak annyi kiegészítés, hogy ЯМЗ (Jámz) és nem ЮМЗ (Jumz).
A ЯМЗ, az a Jaroszlávi motorgyár és tényleg teljesen más termékei vannak, mint a harckocsimotorok (harckocsiban: 150mm furat és 180mm lökethossz).
A Kirovecekben ЯМЗ-238 és ЯМЗ-240 motorok voltak ( V8/V12 és 130mm furat illetve 140mm lökethossz [illetve létezik még a 236-os is, ami V6-os])
A 236-os (V6) motorok voltak a MAZ-501-es teherautókban,meg néhány Uralban is tán, a V8-as ЯМЗ-238 pedig a T-150-ben, Krazokban, illetve azt használja az MT-LB is, meg még rengeteg járgányba belerakják (pld. UKSz-400 kompresszor, stb)

Ezzel szemben a ЮМЗ, az egy traktormárka. A Déli gépgyárban ( ЮЖМАШ ) építették őket Dnyepropetrovszkban, ahol emellett még b@szott nagy rakétákat meg repülőgépalkatrészeket is gyártottak.

dudi, te meg régen nem voltál ennyire mérhetetlenül ostoba...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Csak annyi kiegészítés, hogy ЯМЗ (Jámz) és nem ЮМЗ (Jumz).
A ЯМЗ, az a Jaroszlávi motorgyár és tényleg teljesen más termékei vannak, mint a harckocsimotorok (harckocsiban: 150mm furat és 180mm lökethossz).
A Kirovecekben ЯМЗ-238 és ЯМЗ-240 motorok voltak ( V8/V12 és 130mm furat illetve 140mm lökethossz [illetve létezik még a 236-os is, ami V6-os])
A 236-os (V6) motorok voltak a MAZ-501-es teherautókban,meg néhány Uralban is tán, a V8-as ЯМЗ-238 pedig a T-150-ben, Krazokban, illetve azt használja az MT-LB is, meg még rengeteg járgányba belerakják (pld. UKSz-400 kompresszor, stb)

Ezzel szemben a ЮМЗ, az egy traktormárka. A Déli gépgyárban ( ЮЖМАШ ) építették őket Dnyepropetrovszkban, ahol emellett még b@szott nagy rakétákat meg repülőgépalkatrészeket is gyártottak.

dudi, te meg régen nem voltál ennyire mérhetetlenül ostoba...
Az nem ostobasag, ha nem mondok olyan hülyeséget, hogy a V92 egy jó és modern harckocsimotor.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 251
113
Csak annyi kiegészítés, hogy ЯМЗ (Jámz) és nem ЮМЗ (Jumz).
A ЯМЗ, az a Jaroszlávi motorgyár és tényleg teljesen más termékei vannak, mint a harckocsimotorok (harckocsiban: 150mm furat és 180mm lökethossz).
A Kirovecekben ЯМЗ-238 és ЯМЗ-240 motorok voltak ( V8/V12 és 130mm furat illetve 140mm lökethossz [illetve létezik még a 236-os is, ami V6-os])
A 236-os (V6) motorok voltak a MAZ-501-es teherautókban,meg néhány Uralban is tán, a V8-as ЯМЗ-238 pedig a T-150-ben, Krazokban, illetve azt használja az MT-LB is, meg még rengeteg járgányba belerakják (pld. UKSz-400 kompresszor, stb)

Ezzel szemben a ЮМЗ, az egy traktormárka. A Déli gépgyárban ( ЮЖМАШ ) építették őket Dnyepropetrovszkban, ahol emellett még b@szott nagy rakétákat meg repülőgépalkatrészeket is gyártottak.

dudi, te meg régen nem voltál ennyire mérhetetlenül ostoba...



Köszönjük, bevallom nem voltam motivált ráguglizni.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
This rare photo shows a T-90S specimen from the 1999 Indian trials which is fitted with the domestic russian thermal imaging device "Nocturne". It is one of the only images showing it mounted on a tank, complete with an original housing.

F-cK2rcWAAENYKI
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 831
29 634
113
Nem igazán értem azokat, akik fennakadnak azon, hogy a globalizált világunkban szinte mindenki más országok alkatrészeit, berendezéseit használja. Egyszerűen nem éri meg senkinek, hogy mindent is kifejlesszen, ami könnyen elérhető a piacon. Az USA is hiába küzd az ellen, hogy kínai alkatrészeket használjanak katonai célokra, mégis rengeteg van ilyen. Ebben a világ környezetben a szankciók azért is vannak "halálra" ítélve. Amíg tudott, az oroszok is kooperáltak a "nyugattal", rengeteg mindent tőlük szereztek be, ezért se kezdtek neki sok minden fejlesztésébe, gyártásába, mert felesleges volt. Se rengeteg "lufi" pénzük, se akaratuk nem volt hozzá. Most már/majd átgondolhatják, hogy változtatni kell. Különben megjegyezve, a "nyugat" is mit fog kezdeni a tudásával, ha nem lesz kellő mennyiségű alapanyag, nyersanyag, ami rendelkezésre állt eddig. Én igazán azt nem értem, hogyha a SzOSzNA-U francia licensz alapján készül, akkor miért nem francia alkatrészek vannak benne?e
T-90SzK
tank-t-90sk.jpeg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Nem igazán értem azokat, akik fennakadnak azon, hogy a globalizált világunkban szinte mindenki más országok alkatrészeit, berendezéseit használja. Egyszerűen nem éri meg senkinek, hogy mindent is kifejlesszen, ami könnyen elérhető a piacon. Az USA is hiába küzd az ellen, hogy kínai alkatrészeket használjanak katonai célokra, mégis rengeteg van ilyen. Ebben a világ környezetben a szankciók azért is vannak "halálra" ítélve. Amíg tudott, az oroszok is kooperáltak a "nyugattal", rengeteg mindent tőlük szereztek be, ezért se kezdtek neki sok minden fejlesztésébe, gyártásába, mert felesleges volt. Se rengeteg "lufi" pénzük, se akaratuk nem volt hozzá. Most már/majd átgondolhatják, hogy változtatni kell. Különben megjegyezve, a "nyugat" is mit fog kezdeni a tudásával, ha nem lesz kellő mennyiségű alapanyag, nyersanyag, ami rendelkezésre állt eddig. Én igazán azt nem értem, hogyha a SzOSzNA-U francia licensz alapján készül, akkor miért nem francia alkatrészek vannak benne?e
T-90SzK
tank-t-90sk.jpeg
Azért veszel licencet, mert nem akarsz/tudsz fejleszteni de kell valami amit magad szeretnél legyártani.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 251
113

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Érdekesség

Amerikai alkatrészek (főleg félvezetők és processzorok) egy T-90M harckocsi Sosna-U irányzékán belül.

FrWNex7aAAMenl0
FrWNas9aMAobl2M
Érdekesség

Amerikai alkatrészek (főleg félvezetők és processzorok) egy T-90M harckocsi Sosna-U irányzékán belül.

FrWNex7aAAMenl0
FrWNas9aMAobl2M
XILINX XCV200-at Taivan-on gyártják:

 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
XILINX XCV200-at Taivan-on gyártják:

A Xilinx amerikai cég, de saját gyárral nem rendelkezik, többek közt a TSMC-vel is gyártat.