Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg 2 üléses gripennel F-35 és 22-ből nincsen 2 üléses változat.Kicsit túllihegve látom ezt az új kiképzőgép dolgot, persze kell a pénz a cégeknek így biztosan nem ellenkeznek és tény, hogy a régi kiképzőgépek sem repülhetnek az örökkévakóságig. De a Gripen igaz nem 5. gen gép, viszont modern elektrónikával rendelkező korszerű kis vadászbombázó és mégis egy szaros propelleres géppel meg szimulátorral képzik rá a magyar pilótákat és működik.
Plusz van Hawk is!Kicsit túllihegve látom ezt az új kiképzőgép dolgot, persze kell a pénz a cégeknek így biztosan nem ellenkeznek és tény, hogy a régi kiképzőgépek sem repülhetnek az örökkévakóságig. De a Gripen igaz nem 5. gen gép, viszont modern elektrónikával rendelkező korszerű kis vadászbombázó és mégis egy szaros propelleres géppel meg szimulátorral képzik rá a magyar pilótákat és működik.
Kicsit túllihegve látom ezt az új kiképzőgép dolgot, persze kell a pénz a cégeknek így biztosan nem ellenkeznek és tény, hogy a régi kiképzőgépek sem repülhetnek az örökkévakóságig. De a Gripen igaz nem 5. gen gép, viszont modern elektrónikával rendelkező korszerű kis vadászbombázó és mégis egy szaros propelleres géppel meg szimulátorral képzik rá a magyar pilótákat és működik.
Nem azt mondtam, hogy nem kell új kiképzőgép, csak hogy túl van lihegve és kb akármelyik erre tervezett kétülésessel ugyanúgy működni fog a képzés.Meg 2 üléses gripennel F-35 és 22-ből nincsen 2 üléses változat.
Jujujjuj, itt hatalmas téveszméket látok.Kicsit túllihegve látom ezt az új kiképzőgép dolgot, persze kell a pénz a cégeknek így biztosan nem ellenkeznek és tény, hogy a régi kiképzőgépek sem repülhetnek az örökkévakóságig. De a Gripen igaz nem 5. gen gép, viszont modern elektrónikával rendelkező korszerű kis vadászbombázó és mégis egy szaros propelleres géppel meg szimulátorral képzik rá a magyar pilótákat és működik.
Nem azt mondtam, hogy nem kell új kiképzőgép, csak hogy túl van lihegve és kb akármelyik erre tervezett kétülésessel ugyanúgy működni fog a képzés.
Nem, azt mondom, hogy kb kurvamindegy milyen kiképzőgépek vannak mert a végső gép úgyis más lesz. A kiképzőgéppel megtanul repülni, a harci géppel meg majd úgyis újratanul repülni. Nem kell olyan dolgokat belemagyarázni, amit nem írtam, tudom, hogy nagyságrendi eltérés van árban egy kis kiképző és egy teljes értékű harci gép között.Jah, csak nézd meg a repült óra költségét egy valódi harci kétülésnek, és egy kis kiképző gépnek. Kb azt mondod, hogy évtizedek óta az összes gyártó hülye, hogy csinálja a kiképző gépeket, mikor ott a F16D, F18D/F, kétülèses EF stb.?
Nem, nem újra tanul, hanem egy magasabb szintre lép. Attól, mert én is voltam kezdő, attól még nem 0-ról kezdtem el tanulni, ahogy egyre fejlődtem. Attól, mert valaki 9G-s gépre kerül nem felejti el nagyhirtelen azt, amit addig tanult, a műszeres repüléstől kezdve a G tűrésig és a kabinból való kinézéstől a "seggel" történő repülésig bezárólag.Nem, azt mondom, hogy kb kurvamindegy milyen kiképzőgépek vannak mert a végső gép úgyis más lesz. A kiképzőgéppel megtanul repülni, a harci géppel meg majd úgyis újratanul repülni. Nem kell olyan dolgokat belemagyarázni, amit nem írtam, tudom, hogy nagyságrendi eltérés van árban egy kis kiképző és egy teljes értékű harci gép között.
Molni itt lehet lovagolni a szavakon, de a kiképzőgéppel azt tudják elérni, hogy konkrétan azzal a típussal tudjon a pilóta jól repülni. Ahogy átkerülne a teljes értékű gépre, azt nulláról kell újra tanulja. Más gép. más rendszer mást tud és mást szabad / nem szabad vele csinálni. Az előző tudásával annyival marad, hogy tud repülőt vezetni így nem idegen neki a környezet, azontúl nulláról tanulja az új gépet.
Ebben a Boeing T-X-ben milyen hajtómű leledzik? Csak annyi van írva, hogy General Electric.
Joker, ez nem a szavakon lovaglás...Molni itt lehet lovagolni a szavakon, de a kiképzőgéppel azt tudják elérni, hogy konkrétan azzal a típussal tudjon a pilóta jól repülni. Ahogy átkerülne a teljes értékű gépre, azt nulláról kell újra tanulja. Más gép. más rendszer mást tud és mást szabad / nem szabad vele csinálni. Az előző tudásával annyival marad, hogy tud repülőt vezetni így nem idegen neki a környezet, azontúl nulláról tanulja az új gépet.
Egy Jak-130 pl 15m körül van, nem 20-30. Egy új harci gép inkább 80-100-120. A 20 milliós F-16-ra meg gondolom még rá kellett költeni 30-50 millót, hogy valaki hajlandó legyen felszállni vele. Ha ez lenne az ára egy repképes vagy akár harcképes karbantartott 4, gen harcigépnek, amiben még van jócskán hátralevő repóra, akkor nem baszódnának Magyarországon sem lízinggel 5x annyi pénzért.
A gép sárkánya és belső elrendezése minimum 40 évvel ezelőtti szinten van. Teljesen át kéne fésülni az egész gépet. Akkor meg minek.. Inkább újat csinálnak, ami úgy nézni ki, ahogy akarják nincs megkötés, szárnyalhat a fantázia.Csinosak ezek az új kiképző gépek, de a Talon kecses eleganciáját nem érik utol. Kár, hogy a Northrop nem az F-20-at vette elő a fiókból, ez a model 400 hasonlít rá de nem olyan nyúlánk, bár a tenderen biztos nem az esztétikus kinézet az első szempont. Az F-20 már modern berendezésekkel sem lehetne esélyes váltótípus? A formája nem alkalmas a mai követelmények teljesítésére?