T-X tender (USAF)

Csinosak ezek az új kiképző gépek, de a Talon kecses eleganciáját nem érik utol. Kár, hogy a Northrop nem az F-20-at vette elő a fiókból, ez a model 400 hasonlít rá de nem olyan nyúlánk, bár a tenderen biztos nem az esztétikus kinézet az első szempont. Az F-20 már modern berendezésekkel sem lehetne esélyes váltótípus? A formája nem alkalmas a mai követelmények teljesítésére?

Néztem tegnap este a Lockheed videóját a T-50A-ról és bizonyos kameraállásokból azért hasonlít a Talonra és nem egy csúnya gép. Egyedül a megnövelt gerinc nem illik rá, de nagyon.
https://www.facebook.com/htka.hu/posts/1288599677830481
 
Szerintem egymásra hasonlít a Golden Eagle, a Master és a 400-as modell is inkább mint a Talonra. Még a Boeing T-X is inkább ezekre hasonlít a dupla függőleges vezérsíkot leszámítva. Mindegyik tömzsibb a Talonnál aminek a hosszú és vékony formája adta meg a kecsességét. De hát ez csak szubjektív esztétikai szempont, emiatt nem érdemes erőltetni a régi sárkányt, az új típusoknak biztos jobbak a képességei, de akkor se néznek ki olyan jól.
 
Egy új promó videó a Boeing-Saab madaráról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
KAI-Lockheed gépében van a legkisebb kockázat, az alapváltozat már repül több helyen. Ami hátrány lehet nekik, hogy a Loccheed eléggé zsírosan elvan az ötödik generációs rendelésekkel, nem hinném, hogy még egy nagy projectet ők kapnak. Ha Trump tényleg inkább befelé fordul, akkor én a Northrop 400-ra szavazok
 
4133103.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Boeing says are ‘not prototypes, but production aircraft.’

Szerintetek ezt hogyan kell érteni? Nem proto, csak kb techdemo gép?
 
Boeing says are ‘not prototypes, but production aircraft.’

Szerintetek ezt hogyan kell érteni? Nem proto, csak kb techdemo gép?

Marketingblabla. Azt akarják érzékeltetni, hogy nem kísérleti gép, hanem akár már így is mehetne sorozatgyártásra. (Hogy ne legyenek hátrányban a tenderen az M-346-ossal és a T-50-essel szemben.) Ez azért elég erős kijelentés annak fejében, hogy már akkor is ezt hangoztatták, amikor még nem repült a gép, most is csak 1 óra tapasztalatuk van vele. Ha nyüstölték több ezer órát és nem jön elő konstrukciós hiba, gyerekbetegség, stb, akkor ki lehet jelenteni, hogy sorozatgyártásra alkalmas. Addig lehet hangoztatni, de óriási pofáraesés lesz, ha mégis módosítani kell rajta ezt-azt.
 
https://htka.hu/2017/03/23/beelozne-tobbieket-lockheed-martin/

Nem igazán vannak "többiek". A korábbi résztvevők is komolytalanok voltak, ha szuperszonikus kiképzőgép az igény továbbra is. A Northrop-é elég bénán nézett ki (bár ez nyilván nme sokat árul el a valós képességekről), a többi meg nem volt szuperszonikus. Szóval a két igazi jelölt eddig is a Lockheed-é, meg a Boeing-Saab-párosé volt. Én személy szerint az utóbbinak drukkolok. Mert kinézetre innovatívabbnak tűnik és a Saab mégis csak európai gyártó és így akár közvetve még nekünk is jobb lenne, na meg a Lockheed-nek amúgy is van megrendelése (F-35 pl.) amúgy is bőven.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
boeingtxcockpit.jpg


Boeing released this image of its BTX next-generation trainer proposal on Jan. 30.