1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

T-X tender

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Mackensen által indítva @ 2013. január 10..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Én is erre a gépre szavaztam volna :)
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    De a Lockheed (F-22/35) gépekre csak egy Lockheed gépen lett volna ésszerűbb pilótát képezni...

    Én is örülök, mert így valószínűleg a svédek is rendszeresíteni fogják a típust. És talán mások is Európában, így láthatjuk majd élőben is.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mellesleg, ha a Boeing megvenné/többséget szerezne a Saab-ban, akkor teljes kínálattal rendelkezne a vadászgép piacon: lesz kiképző gépe, lesz egyhajtóműves kis vadászgépe (Gripen), kéthajtóműves nagy vadászgépe (F-18E/F) és még az F-15 Silent Eagle-lel is próbálkozhat. Nem tud mindenki F-35-öst venni.
     
    fip7, fishbed, rudi and 1 other person like this.
  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ebben benne sejlik a tökéletes piaci lefedés (felosztás). Értem ez alatt a "közepesen gazdag" vásárlói erővel rendelkező országokat. Borítékolható a Boeing nyomulása a Saab ban.
     
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A Saab ettol a gyozelemtol tette fuggove az 5 gen gepe fejleszteset. Mindenesetre en kivancsian varom.
     
  7. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Nem értem, hogy a gyártó miért jelent összefüggést.
    A pilótaképzés nem típusképzést jelent, eleve ezért is nincs két személyes F-35 változat, mert a Légierő a szimulátort elégségesnek látja erre a célra.
    A pilótaképzéshez szükséges légi gyakorlat megszerzése teljesen más kategória, főleg, hogy a Lockheed egy meglévő géppel pályázott...[/quote]

    Hát azért erre kíváncsi leszek. De tény, hogy a Saab 105 / Sk60 eléggé öregecske már...
     
  8. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ahhoz igen kedvező ár érték arányal kellene majd rendelkeznie. Attól tartók hogy igen kis db számú szériák lesznek abból a generációbol. Feltéve ha tényleges lesz belőle valami. A Saab "Boeing" konszern ha lesz ilyen vagy csak magába a Saab szerintem hosszú távon inkább meg fog maradni a "olcsóbb" kategoriáknál. 4-4+ gen gépeknél. Értem ez alatt az elkövetkező 15-20 évben.
     
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Teljesen megfelel a döntés a mára kialakult hozzáállásnak (szerintem).
    Az LM Washington és a Pentagon egyöntetű undorát vívta ki az utóbbi években az F-35 programmal. Ahogy helyzetüknél fogva hívták le a pénzt folyamatosan és amit ezért nyújtottak. Az LM nagy katasztrófája immáron viszont az, hogy a többi cég ezt jórészt elkererülte.
    Erre a legjobb példa a B-21. Az ugyanis költségeken és határidőkön belül szépen halad - és itt egy interkontinentális hadászati bombózóról beszélünk, szóval semmivel sem egyszerűbb szerkezet. Az NGAD/PCA pedig éppen emiatt erősen favorizált a Northrop csapatának, és ezért jöttek elő az LM-nél a halva született ötlettel, hogy a PCA helyett egy F-22/35 hibridet csinálnak. Hogy pozícióban tartsák magukat a vadászok piacán.
    Az USA törvényhozása és fegyveres erői viszont rohadtul beleuntak az LM árképzés és problémamegoldás arányába felmutatott teljesítményébe, és igyekeznek más cégekre támaszkodni. az F-35 megmarad nekik a következő évtizedekre, de ahogy nézem, más pozíciókból túrják ki őket.
    Az F-X eredménye pont ugyanezt követi, ez is egy jól futó program, ütközőkön belül.
     
    Szittya likes this.
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A Saab nem lessz leanycege a boeingnak. Igy a konszern szerintem feljtos.
    A saab eddig se a nagy darabszamrol volt hires. Megis eleg jol megy a cegnek... Vannak terveik. Besegitrenek a torokoknek 5 genbe meg ide oda segitenek tehat tapasztalat megvan.

    Kereslet egy konnyu 5 gen gepre szerintem akkora van mint konnyu 5+ os gepre. /talan meg tobb is a valasztek szukossege miatt./

    En meg mimdig tartom magam ahhoz hogy saab lessz az elso 5 gen vadasz europaba... Egyebkent most eleg jol fit a saabnak szarazfoldon es tengeren is szep uzleteket csinalnak... Plusz hogy a leonardoval is szorosabbra fuzik a szalakat vegulis mimden rendelkezesre all egy 5 gen gep kifejlesztesehez./ svedeket ismerve nem is fogjak olyan sokaig huzni a dolgot.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én arra gondoltam, hogy 10-15 múlva csak LM által gyártott vadászgépe lesz az USAF-nak és ez utána ki tudja még mennyi ideig lesz így. Logisztikai szempontból lehet kedvezőbb lett volna az USAF-nak. Persze az is lehet hogy csak a gyártónak lett volna az.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Öööö, azért pislogok. A KC-X program hogyan is zajlik?

    Már elnézést, de egy "tetves" tankert nem tud a Boeing határidőn belül megcsinálni. Még hír is volt róla, hogy többen nem értik*, hogy miért tart majdnem tovább egy tanker kifejlesztése és hadrendben állítása egy létező civil platformot felhasználva, mint amennyi idő alatt az USA a Kennedy féle bejelentéstől az USA eljutott a Holdra. Nem volt akkor semmiféle Saturn rakéta, meg holdkomp és semmi hardver, kvázi nulláról vágtak bele minimális alapokkal.

    2011-ben lett kihirdetve a KC-X győztesr, 2018-ban még mindig nincs hadrendben a gép. Ez 7 év. Kennedy beszéde 1962 ősze és 1969 nyarán már a Holdon voltak, ez is hét év. Hát izé.

    Nem érdekel, hogy sztereo 3D miatököm kamera van rajta meg új fedélzeti rendszerek és stb. Ez egy tanker és szállító. Semmi mást nem tud, mint amit az elődje, csak jobban és nagyobb a gép picivel. Ennyi. És nem elég rá 7 év....? Úgy, hogy a B767, mint platform 30+ éves...? Úgy, hogy a pályázathoz előtervek is kellenek és nem 0-ról indult a tervezés 2011-ben?

    Ehhez képest az F-35 finoman szólva olyan forradalmi és komplex, hogy segget csókolhat neki a világ összes vadászgépe. Olyan érzékelő rendszerek és SW van mögötte, hogy kb. a C64 vs mai PC összehasonlítás kb. megállja a helyét. Azért számoljunk már el húszig és kapjunk már a fejünkhöz ilyen egyoldalú véleményalkotás előtt....

    Vagy soroljam még az egyéb más cégek által elhúzódó és akár törölt programokat is? Ez nem LM sajátosság, csak valahogy divat őket ütni ma az F-35 miatt...

    A B-21 meg egy ráncfellvart B-2 jelen állás szerint, alá Super Hornet. Érdekes módon akkor még ment a Boeingnek a felvarrás.

    *Talán még Cifu linkelte.

    Ez 99%, hogy nem igaz. Ha nem ment el a józan eszük, akkor az F-15C Golden Eagle és az F-15E is fog repülni bőven 2030-on túl. A GE gépek kvázi strukturálisan újak 6-8 ezer óra mehet beléjük. Az évi 400 órával is 20 év.
     
    fip7, fishbed and Szittya like this.
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Én inkább arra lennék kiváncsi,hogy ennek a gépnek lesz-e könnyűvadász változata?Mint anno a T38/F5 páros.Mert kéne.Nekünk is.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Miért lenne?
    Nem kéne. Van Gripen.
     
  15. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    1százados légierő elég karcsú.És ha lenne egy vadászváltozata,az a nagyobb darabszámú alapgép miatt alighanem olcsbb gép lenne.És közel a Gripen teljesitményét hozhatná.A harcelektronika is származhatna más,nsgyobb darabszámban rendszeresitett technikákbol.És elég valőszinű,hogy ezt a gépet a hosszú ideig való intenziv használatra tervezték,lehetőőleg klcséghatékony üzemeltetéssel.Vagyis nagyon is ideális lenne nekünk,és egy halom másik országnak.Amiknak ráadásul lassan lépniük kell valamit üzletileg(politikailag is),vagy a kinaiak kisajátitják a szegmenst
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És akkor ki mondta, hogy másik típus kell...?
     
  17. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Gripen nem éppen olcsó.T-X gép némileg áttervezve,de még a gyártsoron maradva olcsóbb lehetne szerintem.Egyszerű méretgazdaságossági okokbol
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Capslock27

    Capslock27 Active Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása