Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondhatnánk azt is,hogy ez volt az argi Lynx program-csak jelentősebb saját ipari hozzájárulással.Utóélet:
Igaz, hogy a TAM mindössze egyetlen országban szolgál és már nem is tervezik exportálni, de a páncélos alapját felhasználva tucatnyi speciális rendeltetésű verzió készült el. Az alábbiakban csak a legfontosabb típusok szerepelnek.
Ezen kívül a TAM alapján készült páncélozott mentőjármű (VCA), tűzvezető jármű (VCCTD), légvédelmi harckocsi 30- vagy 35 mm-es gépágúval (VCDA), rakétás légvédelmi harckocsi Roland 2-es rakétával (VCLM), hídvető harckocsi (VCLP), parancsnoki harckocsi (VCPC), páncélozott felderítő (VCTP) és páncélozott utász-harckocsi (VCRT():
Vehículo de Combate de Artillería de 155 mm „VCA 155” (önjáró löveg):
A magyarra fordítva 155 mm-es Harci Tüzér Jármű rövidítésű önjáró löveg egy 41 űrmérethosszú tarackot hordoz. Az eredetinél jóval nagyobb torony és a löveg önsúlya miatt ez a legnehezebb változat (40 tonna) és a leglassabb is egyben (végsebessége úton 55 km/h).
Vehículo de Combate Lanzacohetes „VCLC” (rakétás önjáró löveg):
Ennek a módosított tornyú variánsnak a legnagyobb a tűzereje - kisméretá tornya fölött két különálló blokkban 18-18 darab 160 mm-es (izraeli LAR 160-as) rakétát hordozhat (de felszerelhető 350 mm-es rakétákkal is).
Vehículo de Combate Transporte de Mortero „VCTM” (önjáró löveg):
A spanyolul Mozsár Szállító Harci Jármű VCTM egy 120 mm-es (AM-20) löveget hordoz. A 9500 m hatótávolságú löveg percenként 8-12 lövés leadására képes.
Vehículo de Combate Transporte de Personal „VCTP” (páncélozott csapatszállító):
Ez a Személy Szállító Harci Jármű nevű típus a legsikeresebb alváltozat és belőle épült a legtöbb példány. A jármű elsődleges fegyvere a 20 mm-es (Rheinmetall Rh-202) gépágyú, de ezt szükség esetén a katonák saját fegyvereikkel kiegészíthetik.
Képes 12 katona szállítására is (egy jármű általában kilenc katonát és a parancsnokot szállít). A VCTP az egyetlen variáns, mely valódi katonai akcióban vett részt - a horvátországi ENSZ békefenntartó-misszióhoz 17 ilyen csapatszállító csatlakozott.
Műszaki adatok:
Név: Tanque Argentino Mediano „TAM”
Típus: fő csataharckocsi (MBT)
Fizikai jellemzők:
Tömeg: 30,5 t
Hossz: 6,75 m
Szélesség: 3,25 m
Magasság: 2,42 m
Motor: 750 Le-s (MTU-MB 833 Ka-500, 6 hengeres, 22400 ccm, dízelüzemű)
Legénység: 4 fő
Támadás és védelem:
Elsődleges fegyverzet: 1 db 105 mm-es löveg (FM K.4 Modelo 1L, huzagolt csövű-)
Kiegészítő fegyverzet: 2 db 7,62 mm-es géppuska (FN MAG 60-40, egy-egy párhuzamosított- és légvédelmi-)
Páncélzat: ismeretlen mm
Teljesítmények:
Végsebesség: 75 km/h (úton), 40 km/h (terepen)
Hatótávolság: 500 km (külső póttartályokkal 900 km)
TAM - Elfnet.hu
Az Elfnet honlapja különböző saját termékeket mutat be, valamint (elsősorban fiataloknak és a technika szerelmeseinek szóló,) teljes értékű cikkeket közöl. A honlap dinamikus frissítésű és web 2.0-s megoldásokat használ.elfnet.hu
Már amennyiben a jelentősebb ipari hozzájárulás azt jelenti,hogy a főbb részegységek összelegózásán kívül gyártottak hozzá klf alkatrészeket...Mondhatnánk azt is,hogy ez volt az argi Lynx program-csak jelentősebb saját ipari hozzájárulással.
Azért ez is kontraszt, hogy ezeknek ez van, nem is T-72, aztán szépen a mai napig foglalkoznak vele és fejlesztik.
Azért ez is kontraszt, hogy ezeknek ez van, nem is T-72, aztán szépen a mai napig foglalkoznak vele és fejlesztik.
Nekünk mikor csak T-72 volt nem sikerült ennyit foglalkozni vele. Ugyanakkor ha az argentinoknak adnál A8-at, szerintem akkor is fenntartanák ezt, joggal és okosan.Sokan meg fognak haragudni rám ezért, de mert nekik ez az MBT-jük. A fő csata harckocsijuk. A románoknak meg a TR-85, ők meg azt fejlesztik. Mind a két nép ha kapna ugyan annyi darabszámú Leo2A8-at, akkor csak azzal foglalkozna.
Sokan meg fognak haragudni rám ezért, de mert nekik ez az MBT-jük. A fő csata harckocsijuk. A románoknak meg a TR-85, ők meg azt fejlesztik. Mind a két nép ha kapna ugyan annyi darabszámú Leo2A8-at, akkor csak azzal foglalkozna.
Ugyanakkor ha az argentinoknak adnál A8-at, szerintem akkor is fenntartanák ezt, joggal és okosan.
A TAMSE gyár már lényegében 30 éve tetszhalott, mert ugyan bezárt, de időnként raktak benne össze az ott rohadó dolgokból tankokat. Szóval a technológiája akárhogy is, de megvan nekik. Gondolom ezt megérted, hogy van stratégiai jelentősége. Persze modern belevalójuk nincsen de az alap gyártástechnológia a kezükben van és az a helyzet, hogy az eddig lefuttatott 3 eredménytelen tender után egy negyedikben mégsem új harckocsit vesznek, hanem ezekből modernizálnak Izrael közreműködésével na nem mindet, de 74 + opcionális 30 darabot. Új tűzvezetőrendszert kap, digitális ballisztikai számítógépet, COAPS panorámaperiszkópot, HK képességgel, hőkamerákat. C2 rendszert, ebbe integráltan járműdiagnosztikai eszközöket is. A csőre hőkiegyenlítő burkolatot. Új lőszereket, LAHAT páncéltörő rakétaindítási képességet. Stabilizátorokkal szerelik fel. Kap egy APU-t az álló energiaellátáshoz. A sofőr 360˛-os kamerarendszert. Ahogy látom nem vesznek Leopardot. Sem. Mert fontos nekik az a 30 tonna eltérés, meg az, hogy a páncélozott eszközeik jelentős része ezen alapul és azért ebből fakadóan az üzemeltetés és karbantartás továbbra is javarészt az eddigieket igényli.Szerintem meg nem. Fent sem tudnák tartani a Leo2A8 flottát, de megpróbálnák, miközben a TAM-ok bontóba kerülnének vagy egy nagyon emberileg együtt érzünk veletek frontra.
Még mindig jobban jönnének ki vele, hiszen háború esetén még így is csak az alkatrészt kell valahogy beszerezniük a flotta lerohadt részébe.
Mivel ezek a vélemények, hogy szerinted mit csinálnának meg szerintem mit csinálnának, teljesen irreleváns, ezért nincs is értelme folytatni. Engem ugyan úgy nem fogsz meggyőzni arról, hogy ők boldogan vetnének ki plusz adót azért, hogy a modern MBT mellett az összehasonlíthatatlanul gyengébb TAM-okat is üzemeltessék, modernizálják, ahogy én sem foglak téged meggyőzni arról, hogy nincs igazad.
Ha egyszer sikerülne, akkor rájönnél, hogy miért ültetik a bokorugrók egy részét szinte mindenhol APC-re és nem csökkentik a gyalogság létszámát egészen addig, amíg mindenki segge alatt a legjobb IFV meg MBT-k vannak. Pedig abban igazad van, hogy 1 vs 1-ben egy CV90 kenterbe verni a legtöbb kerekest.
?"Ha egyszer sikerülne, akkor rájönnél, hogy miért ültetik a bokorugrók egy részét szinte mindenhol APC-re és nem csökkentik a gyalogság létszámát egészen addig, amíg mindenki segge alatt a legjobb IFV meg MBT-k vannak."
A TAMSE gyár már lényegében 30 éve tetszhalott, mert ugyan bezárt, de időnként raktak benne össze az ott rohadó dolgokból tankokat. Szóval a technológiája akárhogy is, de megvan nekik. Gondolom ezt megérted, hogy van stratégiai jelentősége. Persze modern belevalójuk nincsen de az alap gyártástechnológia a kezükben van és az a helyzet, hogy az eddig lefuttatott 3 eredménytelen tender után egy negyedikben mégsem új harckocsit vesznek, hanem ezekből modernizálnak Izrael közreműködésével na nem mindet, de 74 + opcionális 30 darabot. Új tűzvezetőrendszert kap, digitális ballisztikai számítógépet, COAPS panorámaperiszkópot, HK képességgel, hőkamerákat. C2 rendszert, ebbe integráltan járműdiagnosztikai eszközöket is. A csőre hőkiegyenlítő burkolatot. Új lőszereket, LAHAT páncéltörő rakétaindítási képességet. Stabilizátorokkal szerelik fel. Kap egy APU-t az álló energiaellátáshoz. A sofőr 360˛-os kamerarendszert. Ahogy látom nem vesznek Leopardot. Sem. Mert fontos nekik az a 30 tonna eltérés, meg az, hogy a páncélozott eszközeik jelentős része ezen alapul és azért ebből fakadóan az üzemeltetés és karbantartás továbbra is javarészt az eddigieket igényli.
Mikor vetettem fel a CV90 vs kerekes bármicsoda kérdéskört? Ja, soha, te tetted most. Mikor fogod fel az általam vázoltakat ahelyett, hogy:
?
Tehàt nem értetted meg, hogy a gyàrtàs képessége a kezükben van a fôelemek szintjén. Ez azt jelenti, hogyha megkapjàk a hipotetikus Leopardot, aztàn beleàllnak a Falkland 2.0-ba amibe bele fognak mert nem éri meg a Leopard a lemondàst, akkor az amivel szàmolhatnak, az a TAM és a rajta kialakított IFV, SPG, ARV, mert a Leopard onnantól kezdve dràfa holtsúly lenne tàmogatàs nélkül. Amennyit ràköltenek most 74+30 TAM-ra, abból vehettek volna fele ennyi valamilyen Leopardot, mégsem tették. Ha kapnànak, gondolom ez alapjàn örülnének neki, aztàn vennék àt a modernizàlt, korszerû TAM zàszlóaljakat ugyanúgy. Persze komoly értelmet feltételezek róluk ehhez, lehet ebben tévedek.Akkor nézzük, miről is beszélünk!
Nekem az volt az eredeti állításom, hogy nem szerelmesek a TAM-ba, ez nekik csak gazdasági kényszerűség; ha kapnának ugyan annyi Leo2-t, a TAM-ok mennének a bontóba.
Nagyjából most a rád jellemző nagy hévvel és okos kifejtéssel leírod, hogy igen, ez így van. Csak te futottál egy kört még azzal, hogy nem, nem így van, majd beláttad, úgy látom, hogy de igen.
Ez nem nagy felismerés. A világon egyetlen hadsereg sincs, aki ha kapna csúcstechnológiát kényszermegoldás helyett, akkor azt mondaná, hogy nem, mi a rólunk elnevezett fegyverhez ragaszkodunk és azzal megyünk a csatamezőre, ha kicsi is, ha sárga is... Megpróbálnák fenntartani és egy kézmozdulattal dobnák a kukába a TAM-okkal együtt a súlykorlátozás iránti aggályaikat. (Ahogy az első Leo2-k fogadásánál Orbán Viktor is megemlítette egy mondatban, hogy lehetnek gondok a hidak terhelhetőségével, de ezt majd átgondoljuk és valamit kitalálunk.)
Egyetértek Negannal abban, hogy nekik legalább annyi gondot okozna egy ilyen ajándék, mint amennyi előnyt egy hirtelen kirobbanó háborúban adna.
Ha az utolsó megjegyzésemet nem értetted, akkor a hiba az Ön készülékében van.
Amennyit ràköltenek most 74+30 TAM-ra, abból vehettek volna fele ennyi valamilyen Leopardot, mégsem tették.