Luthero teljesen egyetértek veled, több cégnél ahol dolgoztam-dolgozok az új gépsorral kevesebb emberre lett szükség. Sokszor épp ezért is hoznak új gépeket na meg hogy többet termeljenek. Csakhogy szerintem ez a lehető legrosszabb gazdaságpolitika, hiszen akit elküldenek az nem fog vásárolni viszont még több termék kerül a piacra ez pedig válsághoz vezet mert nem tudják eladni. Lásd eu pl, rogyásig vannak a raktárak,boltok stb áruval. Lehet trükközni itt ott még fogyasztási hitelekkel, ezzel azzal, bombázással de csak időben kitolni lehet vele a végeredményt.
</i>
Egy befektető/vállalkozó számára kontraproduktív új álláshelyek létrehozása, ha így drágábban tud csak termelni, mint ha automatizál.
Felépít egy 5000 darabos sertéshizlaldát/vágóhidat /tudom, nem azt írtátok/ egy faluban, aztán felveszi hozzá az egész falut dolgozni.
S utána?
A falu nem fogja felszívni a termelést /és ha igen, akkor se fogják a teljes jövedelmüket sertéshúsra költeni, így kevesebb pénz jut vissza, mint ami bért kifizet.../ - viszont nem is lesz árversenyképes a vállalkozás. Előbb utóbb csődbe megy.
Az kinek jó?
Pullman már kipróbálta.
Persze hogy zsákutca az automatizálás, de mondhatni emberi életciklus szempontjából végtelenül hosszú távon.
Amíg az emberiség ennyire nagy lélekszámú, amíg ez a szám növekszik, amíg a szállítás költsége belefér a versenybe, addig nem érdemes viszonylag alacsony hozzáadott értékű terméket gyártatni emberrel.
Egyre kevesebb az a termék, ahol ez belefér /pl. egyedi sportautók/.
Persze lehet olcsóbb terméket is, de ahhoz Bangladesbe kell menni.
Miért nem farigcsálsz faszéket? /nem a testékszerre gondoltam
/
Mert nem fogsz megélni a gyártásából.
Az egyes egyén szintjén az a pech, ha abba a - növekvő - csoportba kerülsz, akinek a munkája kiváltható.
Az enyém is ilyen lesz /önvezető autó/
Ez társadalmi feszültségekhez vezet?
Igen.
Tudja kezelni a társadalom?
Nagyjából.
Vagy tudsz össznépi forradalomról, ami a folyamat ellen hatna?
Esetleg szórványos jelleggel /üzemi sztrájk/.
A karaván meg halad tovább...