Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
@Mackensen
Nekem aki még benne van, nem annyira. Igazából az egész oktatás mérhetetlenül életszerűtlen és nyeli az időt, pénzt, energiát a rossz felépítés miatt.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Lemaradt: A legszomorúbb az, hogy egyesek legnagyobb problémája az egésszel a kötelező olvasmány témaköre...
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
@Mackensen
Nekem aki még benne van, nem annyira. Igazából az egész oktatás mérhetetlenül életszerűtlen és nyeli az időt, pénzt, energiát a rossz felépítés miatt.

Az a baj az egészel,hogy erőlteti a humánumot de azt is torzan.
Egyetemen évről évre alacsonyabb szintőr kell kezdeni az oktatást mivel a új hallgatók egyre kevesebb természetudományi ismeretekkel rendekleznek.

Még hogy már az kis gyerkek is szavazzanak ! szerző nem normális! Pont Antigonéba és Az ember tragédiájába kell belekötni! Két alapmű.

Én Wass Alber Kard és Kasza cimű művét is olvastatnám a diákokkal. Ez álltal jobban megértve magyarságukat és a jó híszemű önös és kényelmes döntések milyen katasztrófákhoz vezethetnek.

Iskola valós célja szemlélet módok, és gondolkoás módok tovább adása.
Ha ezt próbálják degradálni komoly következményekkel jár!
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
@nekerdez
Egy véleményen vagyunk. Kivéve:
Iskola valós célja szemlélet módok, és gondolkodás módok tovább adása.
Ha ezt próbálják degradálni komoly következményekkel jár!

Minden témában egy szemléletet ad át, és nem, ne kérdezzen a gyerek. Érdekes, a nyelvújítókkal ellentétes véleményen lévőket nem tanítják. PEDIG!!!!

Azok járnak jól az egésszel, akiknek a provokatív gondolkodás a vérében van, és nem un bele, mert felszívja magát. Ez a tanulók 1-2 százaléka.

Rávettél a Kard és Kaszára, jövő héten neki is kezdek :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
nekerdez

"Az a baj, hogy erőlteti a humánumot és azt is torzan"

Ehhez képest a humán tárgyakból pont ugyan olyan debil az emberek egy része, mint a reál tárgyakból...

Tudom, hogy ide sok mérnök jár és ezért van ez a "Humán lenézés", pedig a humántól lesz ember az ember. Vagy itt mindenki Vulkáni (Star Trek) csak még nekem nem szóltak róla.

Szóval nekerdez "Hosszú eredményes életet!" :)
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
nekerdez

"Az a baj, hogy erőlteti a humánumot és azt is torzan"

Ehhez képest a humán tárgyakból pont ugyan olyan debil az emberek egy része, mint a reál tárgyakból...

Tudom, hogy ide sok mérnök jár és ezért van ez a "Humán lenézés", pedig a humántól lesz ember az ember. Vagy itt mindenki Vulkáni (Star Trek) csak még nekem nem szóltak róla.

Szóval nekerdez "Hosszú eredményes életet!" :)

Már neharagudj egy haditechnikai oldalon kik legyenek mint nem mérnökök, és műszakiak. Akiknek lehet fogalmuk ezen rendszerek működéséről is.

Igen én szeretem is szeretem a star trek annak is az alkotója egy sokat látott bombázó pilóta majd civil pilóta aki egy párszor le is zuhant.

Érzelmeknek meg van a helye is az ideje.

Távlati dolgok esetében csak is a ésszerű gondolkodás dominálhat. A természtet tudomány.

Sajnálom ilyen a világ.

Záró gondolat nem tudom,hogy hogyan lehet a természet tudománytól depilnek lenni. Mivel egymást kizáró ok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
Nem akarlak megbántani, de lehet pont a humán tudományok alacsonyabb szintű ismerete miatt nem értelmezted jól amit írtam.

Te azt állítottad, hogy a humánt nyomják és a reáliákból buták az emberek.
Én meg azt írtam, hogy a humán tantárgyakból is buta az emberek egy része, pedig azt "nyomják".

A természet tudománytól meg nem lehet debilnek lenni, csak a tudomány hiányától. :)
Viszont attól még, hogy valaki inkább ráél részen erős , elvárható lenne tőle egy bizonyos szintű szövegértés....(Szerintem)

A másik az, hogy attól még, hogy ide mérnökök és műszakiak járnak még nem kellene folyamatosan a humán faktort ekézni... Én még nem láttam olyat, hogy humán oldalon ekéznék a reálosokat azért, mert mondjuk "csak számolni tudnak".

És a távlati és elvont gondolkodásnak a neve filozófia, ami szintén humán tárgy. Ehhez szoktak más tudományágakat is (például közgáz) figyelembe venni.

És sajnálhatod, mert a világ összetettebb annál, mint amilyennek látod :)
(Lehet nem így van, de a hozzászólásodból ez jött le nekem.)
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Nézd, humán szektor mivel tudná ekézni a real szektort? Természet nyelve a matek például. Ez ismeretletől félő emberi természet találki minden fajta eszmét. Aminek a helye meg van mint ahogy a humán dolgoknak is.
De nagy léptékben a dolgokat patika mérlegen mérni, és szemléni.
Amúgy ti humán szakik írányítjátok sajnos a világot meg is látszik. Mérnök a műszaki szaki meg probálja javítani. Adott esetben menteni a menthetőt.
Ez a véleményem tömören mikor társadalmi folyamatokra is tekintünk.
Ember lokális környezetében fontos a humánum. De ha már az egyéntől függelenűl tekintjük a dolgokat akkor inkább a reál megközelítés tud jobb becsléseket adni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
<i>Én még nem láttam olyat, hogy humán oldalon ekéznék a reálosokat azért, mert mondjuk "csak számolni tudnak"</i>

Hehe, akkor mondok is gyorsan egy mérnök viccet:
- Mi a hasonlóság egy mérnökben és egy kutyában?
- .....
- Mindkettőnek intelligens a pillantása, de egyik sem tudja kifejezni magát.

Gyorsan mondok egy "humánosat" is, hogy ne legyek részrehajló
- Mi a filozófus első kérdése az új munkahelyén?
-...
- Mustárral, vagy kechuppal kéri?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
Mackensen

Jó poénok! Egyiket sem ismertem még :)

nekerdez

"Amúgy ti humán szakik írányítjátok sajnos a világot meg is látszik."

Igen, szerencsére meg is látszik. Ezért nem lövik agyon a nyugdíjkorhatárt elérőket avultságra hivatkozva. És ezért van művészet is a világban.
A másik meg az, hogy a mérnökök nem értenek a társadalom szervezéshez, orvosláshoz, művészetekhez, bürokráciához stb...

Igazából azt kellene már elfogadnunk, hogy minden szakma szükséges és egyik sem létezik a másik nélkül. Együtt alkotnak egy rendszert, egy egészt.
Aki mások tudását lenézi az nincs tisztában a nagy egésszel semmilyen szinten (teljesen nem is lehet) és ezért tervezni sem képes semmilyen szinten. Maximum azt hiszi, hogy képes rá.


Az oktatásra vissza térve.

Az oktatás színvonalát szerintem úgy lehetne a legjobban emelni, ha újra visszatérne a szegregáció, és a 6+6 osztályos osztás.
Első 6-ban csak az írás, olvasás, alapműveletek és a tudás szint felmérése.
Középszinten pedig már szegregáltan menne az oktatás.
Lennének Reál és Humán csoportok, és ezeken belül lenne 3 szint.
Alap, Közép, Felső.
Alap szint menne segéd munkás szakmákra,
Középszint menne technikumba (érettségi+szakma),
Felső szint menne egyetemre.
Így szerintem mindenki a saját szellemi szintjének megfelelő oktatást kapna. Ezzel nőhetne az oktatás hatékonysága, és a tanulók eredményessége. Szerintem.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Mackensen

Jó poénok! Egyiket sem ismertem még :)

nekerdez

"Amúgy ti humán szakik írányítjátok sajnos a világot meg is látszik."

Igen, szerencsére meg is látszik. Ezért nem lövik agyon a nyugdíjkorhatárt elérőket avultságra hivatkozva. És ezért van művészet is a világban.
A másik meg az, hogy a mérnökök nem értenek a társadalom szervezéshez, orvosláshoz, művészetekhez, bürokráciához stb...

Igazából azt kellene már elfogadnunk, hogy minden szakma szükséges és egyik sem létezik a másik nélkül. Együtt alkotnak egy rendszert, egy egészt.
Aki mások tudását lenézi az nincs tisztában a nagy egésszel semmilyen szinten (teljesen nem is lehet) és ezért tervezni sem képes semmilyen szinten. Maximum azt hiszi, hogy képes rá.


Az oktatásra vissza térve.

Az oktatás színvonalát szerintem úgy lehetne a legjobban emelni, ha újra visszatérne a szegregáció, és a 6+6 osztályos osztás.
Első 6-ban csak az írás, olvasás, alapműveletek és a tudás szint felmérése.
Középszinten pedig már szegregáltan menne az oktatás.
Lennének Reál és Humán csoportok, és ezeken belül lenne 3 szint.
Alap, Közép, Felső.
Alap szint menne segéd munkás szakmákra,
Középszint menne technikumba (érettségi+szakma),
Felső szint menne egyetemre.
Így szerintem mindenki a saját szellemi szintjének megfelelő oktatást kapna. Ezzel nőhetne az oktatás hatékonysága, és a tanulók eredményessége. Szerintem.

Vannak meredek gondolataid! Én sehol nem mondta,hogy feleslegesek bárki is de arányok torzak.
Állam igazgatás pont az a baj,hogy egy rakat fotoskodó semmi máshoz nem értő akta kukac melegedő helye.

Orvostudomány meg masszívan reál. Itt nagyott tévedtél most!

Nem nézek le semmit csak már teli van nekem is az bizonyos,hogy olyan emberek a felső vezetők aki számolni nem tudnak.
Nincs távlati gondolkodás tökéletes példa erre a kapitalisata gondolkodás. Véges erőforrásokra rendelkező rendszerben végtelen növekedést hírdeti.

Mai társadalmi rendszerünkbe nincsenek hosszútávú tervek. Ami marad a hangzatos szólamok meg az agónia.

Nyugdíjasok és egyébb :) Vicces tudod ez Hitleri magasságokat surol aki egy festő volt.

Oktatási elképzelésed még rendben is van.
 

laudarage

Active Member
2014. február 3.
1 689
4
36
"Nagy-Britannia ajándéka Franciaországnak: egy nagy kerítés a bevándorlók ellen"

http://444.hu/2014/09/07/nagy-britannia-ajandeka-franciaorszagnak-egy-nagy-kerites-a-bevandorlok-ellen/

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11079107/Calais-crisis-Britain-is-no-soft-touch-when-it-comes-to-illegal-immigration.html

http://www.kentonline.co.uk/dover/news/dover-po-ferry-stormed-at-calais-22899/

Bevándorlók próbálnak feljutni az Angliába tartó kompra:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FcXyo1tTPkM
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
nekerdez

Igen, a példáim "extrémek", de azért szeretem az ennyire erősen sarkított példákat, mert jól megmutatják a hibákat. A reális példáknál sokszor elsiklik a mondanivaló az első ránézésre nem túl nagy különbség miatt.

<i>"Állam igazgatás pont az a baj,hogy egy rakat fotoskodó semmi máshoz nem értő akta kukac melegedő helye. "</i>

Ez nagyrészt így is van, de pont azért ilyen, mert kevés benne a szakmaiság. Gyakorlatilag a 18-19. század színvonalán levő bürokráciánk van, ezt többször le is írtam már.
Hidd el, ha engednék a hozzáértő embereket dolgozni a bürokráciánkon, "csodákra" lennének képesek a mai viszonyokhoz képest.

<i>"Orvostudomány meg masszívan reál. Itt nagyott tévedtél most!"</i>

Szerintem Reál és Humán is egyben, pont, mint az én szakmám a politika tudomány. De elfogadom a véleményed, bele illik a reálba is. :)

<i>"Nem nézek le semmit csak már teli van nekem is az bizonyos,hogy olyan emberek a felső vezetők aki számolni nem tudnak.
Nincs távlati gondolkodás tökéletes példa erre a kapitalisata gondolkodás. Véges erőforrásokra rendelkező rendszerben végtelen növekedést hírdeti."</i>

Ezt három részre bontanám.

1. A mai politikai vezetőket a társadalom választja meg. Ezen vezetők nagy része inkompetens. Illetve aki kompetens az Jogász. Egy-két közgázos van még mutatóba és kész. Elég egysíkú a képzet réteg is e miatt szerintem. Ebből fakadnak a problémák is.

2. Távlati gondolkodás sajna nincs, 4 évben terveznek és ez valóban gond. De ez sajna a demokráciával jár. Autokráciák szoktak hosszú távra tervezni. (Például: Kína)

3. A véges erőforrások és a kapitalizmus problémáját elvileg megoldották már a "Fenntartható fejlődés" címszóval illetett modellel. Ez lényegében arról szól, hogy annyit veszel ki a nagy egészből amit vissza is tudsz bele rakni. Ez szép és jó, de a világ sajna nem így működik.
Például a multik profitmaximalizálásra törekszenek, most azonnal. Nem terveznek 100 évekre. Sajnos.
Ez sokszor a társadalom mentalitására is igaz.

<i>"Oktatási elképzelésed még rendben is van."</i>

Köszönöm!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
A másik oktatással kapcsolatos észrevételem pedig a rossz módszertan.
Ugyanis szerintem az oktatásunk nagyban felelős a szétatomizált társadalmunkért. Gondoljatok bele. 8+4 évig azt nevelik az emberekbe, hogy a másiknak való segítségért büntetés jár!
Ne segíts a barátodnak, padtársadnak mert 1-es! És csodálkoznak azon, hogy felnőttként mindenki sz@rik mindenkire....

Szóval én arra gondoltam, hogy be kellene vezetni az egyéni és csoportos dolgozatok rendszerét. Vagyis néha egyedül kell vizsgázni (leginkább szóban) és olyankor csak magadra számíthatsz.
Máskor pedig csoportosan írásban kellene dolgozatot írni. (Például 3 fős csoportokban)
Így a gyerekek megtanulnának egyedül is dolgozni, és csoportosan is. És a gyerekek saját bőrükön is éreznék azt, hogyha a csoport egyik tagja csak "élősködni" akar, az, hogy vissza húzza a csoport teljesítményét. Innentől kezdve a gyenge teljesítmény nem csak magánügy lenne.
Ez talán több motivációt és jobb közösségi szellemet teremtene a mai osztályokban.
Arról nem is beszélve, hogy a későbbi felnőtt korban milyen pluszt jelentene!

De ez csak az én véleményem, nem biztos, hogy igazam van. De nálunk az egyetemen ilyen rendszerben vizsgáztunk. Néha egyénileg, néha csoportban és így is dolgoztunk. Én úgy éreztem, hogy ez a módszer jobb. Bár lehet ehhez is ész kell, hogy jól működjön.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Flip7 nekem azért lesúlytó a véleményem a human szakikról mivel MSc vagyok végzős és kollégista. Évek alatt az látom, hogy a leendő humán szakemberek, eléggé inkompetens banda.
Másod éves kommunikációs szakas színtképiselő vállasztáson nem képes normálisan előadni magát. Két ilyen csodálatos jelöltünk volt, én és egy két másik felsőbb éves javaslatára, látatlanba megválasztottunk egy politológus hallgatót aki cserkész volt.
BTK elég durva,hogy a legrosszabb jegy a 3-as!

Képzeld mi vegyészek csak is szóba vízsgázunk! Mért, mert a tarnáraink szerint mível tudnuk kell magunkat szakszerűen kifejeni. Lassan már az angol nyelven történő beszéd is elvárás nálunk helyesen
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
"Nagy-Britannia ajándéka Franciaországnak: egy nagy kerítés a bevándorlók ellen"

http://444.hu/2014/09/07/nagy-britannia-ajandeka-franciaorszagnak-egy-nagy-kerites-a-bevandorlok-ellen/

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11079107/Calais-crisis-Britain-is-no-soft-touch-when-it-comes-to-illegal-immigration.html

http://www.kentonline.co.uk/dover/news/dover-po-ferry-stormed-at-calais-22899/

Bevándorlók próbálnak feljutni az Angliába tartó kompra:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FcXyo1tTPkM


Nézd ezen nincs mit csodálkozni. A liberális bevádorlis politika következménye ez, Társadalomba elért egy ellenállási küszöböt. Valamint a gazdasági és társadalmi feszültségeről a bevándorlás előtérbe helyezése eltereli a figyelmet. Enyi az egész.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Fip erről olvastam is valahol, talán indiában van, hogy a diákok csoportos feladatokat is kapnak. Ha belegondolunk, ha felnőnek egy munkaközösségen belül kell majd dolgozzanak. Sőt nagyon kicsi az esély arra, hogy egy ember csak egyedül dolgozzon (talán valamilyen szabadúszóként). Tehát közelebb áll az a tanügy ahol a diákokat arra nevelik, hogyan kell egy csoporton belül boldogúlnia.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 830
113
nekerdez

Én nem vitatom a Humános tapasztalataid, mivel nálunk is 10+ ember kezdett első évben, 8 végzett és abból kb. 3 volt igazán alkalmas a szakmájára.
Nálunk mondjuk azért volt 2-es is bőven, de én például summa cum laude végeztem. Eget rengető különbség van a 2-es és a 4-es között! Sajnos a 2-esre elég sokan jók voltak, de volt olyan tantárgyunk is ahol a 2-es elérése is vérhugyozós volt. Bár a mi évfolyamunk elég jó volt, felettünk járók közül némely ember később végzett, mint én aki két évvel később kezdte nála XD
Nagy a szórás ez a lényeg.

Meg a mi szakunk annyiban különleges volt, hogy nálunk elvárás volt az, hogy másfél órás előadást fejből tarts meg. Illetve a nagyobb csoport előtti szónoklást és vitát is tanították. Volt olyan, hogy miniszterelnöki vita a szakhéten, és én voltam az évfolyamunk miniszterelnök jelöltje, rendesen országos programot kellet kidolgozni, meg ilyenek, és ezt vitában közel 100 ember előtt védeni a többi jelölttel szemben. Nagyon élveztem, de nehéz volt.
Aki ezeket nem tudja abszolválni az szerintem nem alkalmas vezetőnek, teljesen mindegy milyen szakon végez.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 287
68 352
113
"Nagy-Britannia ajándéka Franciaországnak: egy nagy kerítés a bevándorlók ellen"

http://444.hu/2014/09/07/nagy-britannia-ajandeka-franciaorszagnak-egy-nagy-kerites-a-bevandorlok-ellen/

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11079107/Calais-crisis-Britain-is-no-soft-touch-when-it-comes-to-illegal-immigration.html

http://www.kentonline.co.uk/dover/news/dover-po-ferry-stormed-at-calais-22899/

Bevándorlók próbálnak feljutni az Angliába tartó kompra:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FcXyo1tTPkM

Egyszer egy építkezésen mi is így hajkurásztuk a románokat.:D
Mondjuk a feketék elég elszántak és agresszívek is tudnak lenni, velük vigyázni kell.