Acel elvtars te vagy az?Ezek az illib szinhazak ugy fognak semmive szethullani a rendszervaltas utan mint pernye a hoviharban.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Acel elvtars te vagy az?Ezek az illib szinhazak ugy fognak semmive szethullani a rendszervaltas utan mint pernye a hoviharban.
@dkes Az baj mindenképpen, ha átpolitizálják a művészetet. Ez nem volt jó sem az "átkos"-ban, sem előtte, sem most.
Én sem járok Dörner színházába, hanem Pintér Béláéba. Oda hónapokkal előre nem lehet jegyet kapni, biztos azért, mert rosszak az előadások. Neked biztosan nem tetszene. (Pedig saját színháza sincs.) Szabó Kimmel meg leírta a véleményét, és az egyáltalán nem pamflet, főleg nem politikai - persze előbb tudnod kellene, mi is az a pamflet.
Meg gondolom abban, hogy nem tudod, mi az a pamflet. Mert ugye nem tudod....Köszönöm szépen a több helyen is enyhe személyeskedésbe hajló hsz -edet ...
Ebbe az utcába most nem mennék bele - így most csak nagyon röviden: "Az baj mindenképpen, ha átpolitizálják a művészetet. Ez nem volt jó sem az "átkos"-ban, sem előtte, sem most." - na idáig értünk egyet ...
Nem tudom, hogy a hozott linken a YouTube videót megnézted-e? Én megtettem. Namost az tömény politizálás a színpadon. Még csak nem is "átvitt-értelemben" - hanem pacekba és mindent nevén nevezve ...
Namost, a művészi részhez. Persze itt lehet, hogy megoszlanak a vélemények az ott látottak alapján, de az én részemről azt mondom egyszerűen gyomorforgató. Művészi érték nulla.
Ugye erről szólt valamelyest a hsz. amire reagáltál. Másfelől akkor ennyit erről a "Az a baj - amit nem értesz -, hogy ha egy színház jó, akkor értéket közvetít. A (jó) színészek jó előadást szeretnének létrehozni, és nem elsődleges, hogy kinek mi a világnézete." dologról is ...
A Szabó Kimmel Tamás levélről. Ez egy nettó politikai pampflet. Amivel nincs gond - csak akkor kezeljük is annak. Úgy egyébként van benne egy állítás még - és ennyi.
SZFE-kérdés. Hát én úgy látom ebből is sikerült masszív politikai kérdést csinálni. Általánosságban is ami látható - masszív politika (+ pénzkuncsorgás illetve követelőzés) van - valós művészi produktum pedig valahogy mindig elmarad ...
Feszengenem kell mások véleménye miatt. Ahogy a színházakat megbélyegzi a kultúrpolitika libsi és náci színházakként úgy bélyegez meg engem is ha bármelyikbe beülök egy ígéretes előadásra. Politikai elkötelezettségként azonosítják, ha megnézel egy darabot, függetlenül attól, hogy az a kultúra szempontjából érdekelt és nem politikai nyilatkozattétel céljából vetted a jegyet. Ez lassan beivódik a mindennapokba és már félve válaszol az ember olyan kérdésekre, hogy "És milyen darabon voltatok tegnap este?"
Szeretném mindenkinek megköszönni akit érint, hogy ilyen keményen és bátran áll ki az SZFE-s diákok mellett, bármi is legyen az ügyük háttere valójában.
Mivel úgy tűnik, hogy ez most a nemzet elsődleges problémája és mivel megint úgy érzem, hogy mi vidékiek ismét csak fordítva ülünk a lovon (ti., mi a fejét látjuk előre menet), hogy nem érzékeljük a történéseket közvetítő hangerő mögött a valódi problémát, helyette hadd mondjam el ezzel kapcsolatban a mi problémánkat.
Attól tartok, mi vidékiek - történjék az SZFE-n bármi - a jövőben is ugyanazt fogjuk kapni a magyar színjátszástól amit eddig. Néhány nagyobb várostól eltekintve (Kaposvár, Kecskemét, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc, Győr stb) az ország legnagyobb részét a kultúrának e szegmense mostohagyermekként kezeli. Sok olyan város van (20-30e lakos), ahol ugyan van színház, de nincs (említésre méltó) társulat. Ide, ha a helyileg illetékes kulturális tótumfaktum megszervezi, eljut néhány darab valamely színház vendégszerelépsében, de korántsem áll rendelkezésre a választás luxusa, maximum abban a tekintetben, hogy elmész a havi egy előadásra, vagy nem.
A darabok
Nem lehet eltekinteni attól sem, hogy csak azok a darabok, előadások fognak megjelenni, amelyek az adott hely kulturális főmuftijának, helyi politikusainak a világlátásával jól rezonálnak, illetve amely színházak hajlandók az adott városban játszani (sajnos ez is faktor). Ha szeretnél mást (is) nézni 100-200 km oda-vissza minden alkalommal (így a színházjegy csupán töredéke a kultúrára fordítandó összegnek, hiszen még kb 10.000 HUF az üzemanyag + pályamatrica + parkolás + idő). Minden egyéb esetben marad az amit kapsz.
A minőség
Sajnos igen sokszor jártunk úgy, hogy a Pesten bemutatott darabok szereplőgárdájának csupán csekély része teszi tiszteletét a színpadon a vidéken szervezett előadásokon, a többiek "pótszínészek". Ez minden tiszteletem mellett nem fogja ugyanazt a minőséget visszaadni, mint amit az eredeti szereplőgárdával kovácsolt össze az eredeti rendező. Továbbmegyek, ugyanazt az előadást párhuzamosan játsszák több vidéki városban is egyszerre, így a húzóneveket szétszórják és mindenhol ezt a felhígított darabot láthatják a nézők.
A következmények
Vidéken a színházi kultúrára éhes közönség jó részének nem is adatik meg, hogy érdemi különbségtételt tehessen az elé rakott és az eredeti darab között, mivel nincs lehetősége megtekinteni az eredeti darabot ott és ahol eredetileg színpadra vitték. Ők joggal gondolhatják azt, hogy ez a minőség a magyar színjátszás. Joggal hihetik azt, hogy az SZFE-n valami nincs rendben, ha ez a színvonal. Miért gondolná bárki, hogy ott értéket teremtenek? Ezért álljon ki mellettük?
Akik látnak eredeti darabokat is azok pedig joggal lehetnek felháborodva azon amit vidékre visznek színjátszás címszóval. Ez sértő és megalázó. Ezért álljon ki mellettük?
A saját véleményem
Nem tudom sajnálni az SZFE-n tanítókat és az úgynevezett kulturális holdudvart. A színházat rétegkultúrává szűkítették, az általános szemlélet az, hogy az üzenetet elég a fővárosban elmondani, a vidékiek úgysem értenék, nekik elég lesz ha megveszik a jegyet és mehet a hakni.
A fő missziója a magyar színjátszásnak mára nem a kultúra közvetítése, hanem politikai üzenetek jól-rosszul átlátszó átcsomagolása. A színház, mint a kultúra temploma elveszni látszik.
Nem tudom sajnálni az SZFE-s diákokat sem mivel nem ismerik fel ezt, vagy ha felismerik nem tudják megragadni az alkalmat, hogy a változás élére álljanak.
Mások véleménye
Feszengenem kell mások véleménye miatt. Ahogy a színházakat megbélyegzi a kultúrpolitika libsi és náci színházakként úgy bélyegez meg engem is ha bármelyikbe beülök egy ígéretes előadásra. Politikai elkötelezettségként azonosítják, ha megnézel egy darabot, függetlenül attól, hogy az a kultúra szempontjából érdekelt és nem politikai nyilatkozattétel céljából vetted a jegyet. Ez lassan beivódik a mindennapokba és már félve válaszol az ember olyan kérdésekre, hogy "És milyen darabon voltatok tegnap este?"
Szóval Free SZFE helyett szabad kultúrát és leginkább kulturális egyenlőséget, mind világnézetileg, mind földrajzilag!
Nem kell átesni a ló túloldalára. Rendben van az állami támogatás, mert anélkül Afrika szintjére esik a kultúra, csak jobban meg kell nézni, hogy kinek adják. A 70 évig méltánytalanul regnáló bagázst most egy kicsit hanyagolni kell és rendbe jönnek a dolgok.Szerintem óriási probléma, hogy pl. a színházak ÁLLAMI támogatást kapnak. Régen a NÉZŐK és a bőkezű támogatók tartották el a művészeket. Ma az állami támogatás.
Ha visszaállna az évszázados rend, és a piac tartaná el a művészeket, akkor a minőség is más lenne. Sőt, ha megbukik egy darab, mert a kutya sem kíváncsi rá, akkor NEM a néző a bunkó.
A lényegével egyet értek !
Az apósom -nyugodjon békében - nagy színházba járó volt . Én ezt magamról nem mondhatom el de alkalomadtán én is szívesen felvettem a csínosrucit , kisuvickoltam a cipellőimet és megnéztem egy egy nívós előadást ! De sajnos bele bele futottam és egyre többe a minősíthetetlen gagyi szarba amiből 5 percet se bírtam nézni és így szépen lassan teljesen kimaradt az életemből . Valahogy így lehet vele a többi hozzám hasonló is . Gyakorlatilag eljutottunk oda , hogy tetszik nem tetszik fenntarthatatlan a színházi rendszer és sajnos nem is látok kiutat . Márpedig minden az oktatással kezdődik . De vallom ha a kupi szarul megy akkor nem új házba kell költözni hanem madamot és qrvákat kell lecserélni . Szívesen járnék most is színházba (van is szép színházunk és még meg is engedhetném ezt a kis szórakozást) de ahhoz valami gyökeres változás kell !
Hat nem tudom hol tartunk most ha a szinpadi porno a kulturank resze...Nem kell átesni a ló túloldalára. Rendben van az állami támogatás, mert anélkül Afrika szintjére esik a kultúra, csak jobban meg kell nézni, hogy kinek adják. A 70 évig méltánytalanul regnáló bagázst most egy kicsit hanyagolni kell és rendbe jönnek a dolgok.
A Bőkezű támogató a magánpénzéből már azt csinál, amit akar, akár bomlasztó műsort is támogathat, nem lesz jogalap beleszólni se. Ha az állam a fenntartó, joggal várhat el bizonyos fajta minőséget.Szerintem óriási probléma, hogy pl. a színházak ÁLLAMI támogatást kapnak. Régen a NÉZŐK és a bőkezű támogatók tartották el a művészeket. Ma az állami támogatás.
Ha visszaállna az évszázados rend, és a piac tartaná el a művészeket, akkor a minőség is más lenne. Sőt, ha megbukik egy darab, mert a kutya sem kíváncsi rá, akkor NEM a néző a bunkó.
Én szívesen beleönteném az elkövetkező öt év kulturális támogatását haderőfejlesztésbe, meg honvédségi bérfejlesztésbe és akkor jól oldódott meg a történet.
Ez csak elvben igaz. Én eddig egy ilyen "mecénást" láttam közelről: tehetős ipari vállalkozó volt, aki azt képzelte magáról, hogy musical-rendező, és a saját produkcióit finanszírozta a tao-rendszeren keresztül.a mecénások nyugodtan csinálhatnak másmilyen színházat maguknak