Speciel a tananyag is probléma, ugyanakkor a 8+4 felállás jó. Éspedig a gyerekek fizikai fejlettsége miatt. 6-14 éves korig olyan mértékű fejlődés történik, aminek a 14-18 éves korig tartó csak töredéke. A tananyagot pedig így módosítanám erre a 8+4-re:
https://img.ie/images/2015/07/27/088649e2bd3ea6d5820bca930e154b5f.jpg
A tananyag átadása mennyiségi elven működne, amit folyamatos vizsgáztatás kérne számon. Aki kreatív, az kapja meg a szükséges alapanyagot, aki meg nem, az se maradjon hülye elven, mert az senkinek sem árt, ha van miből gazdálkodnia. És igen, egyetértek azzal, hogy a tanerő bérezésén látszódjon meg a diákjai teljesítménye.
Tehát az kap több fizetést, aki könnyebb dolgozatokat irat meg hagyja puskázni a kis zigótákat.
Viszont az én általam elképzelt rendszernek az előnye, hogy 4 helyet 6 éve lenne a gyerekeknek arra, hogy valós készség szintjén elsajátítsák az írás -olvasás-matematika képességeket.
Általános iskola felsőben a legtöbb gyerek még funkcionális analfabéta , erre nyomják nekik a földrajz, töri , kémia stb... tárgyakat amikhez hozzá se tudnak szagolni mert még nem elég érettek és analfabéták hozzá.
Viszont a középiskolák 4 éve kevés az ottani tananyag profi elsajátításához, rohanás az egész.
Ezen az alapon gondolom a 6+6-ot jónak. 6 év elegendő lenne a mostani középsulis tananyaghoz!
A gyerek meg akkor fejlődik, ha fejlődő képes környezetben van szerintem.
Ne viccelj már!
Aki 10 éves korára nem tud értelmesen olvasni, az később sem fog.
A nagy baj ott van, hogy a szülők többsége majmot tart, nem gyereket. Maguk a szülők is csak arra jók, hogy GDP-t termeljenek láncra verve egy futószalag mellett.
Nem foglalkoznak a kölykeikkel, ráhagynak minden szart, hagyják őrjöngeni, "mert még csak gyerek", nem ülnek le vele délután tanulni, mert nincs kedvük hozzá, vagy fel sem fogják az áltis tananyagot. Döglenek a tv előtt / számítógép vagy más kütyü előtt és kész.
A középiskolás tananyag meg röhej, ahogy van. Az 5-8. osztály tananyaga újra. Esetleg dolgokat nem több tagmondatban, hanem egy összetett mondatban írják le.
Ettől függetlenül volt középiskolában egy rakat osztálytársam, akik még mindig nem értették rendesen, hogy mit olvasnak, alapvető matekproblémáik voltak, a törinél meg lefüstölt az agyuk, mert nem értették, hogy miért nem telefonáltak pl Szapolyai seregének, és miért gyalog mentek, nem repülővel. Meg röhögtek azon, hogy nem tudott Európa korábban Amerikáról, nem tudtak írni a királyok. Ők tudtak, tehát szerintük ők sokkal okosabbak, és ezzel elvoltak.
Amúgy nem is tudnak rendesen már magyarul a sok behatás miatt. Egyszerűen keverik az angollal.
Természettudományok totál homály.
Nézz szét az iskolák körül, a taknyos tizenévesek legnagyobb része dohányzik, amúgy meg vedelnek mint a kefekötő, füveznek, hasisoznak, Icáznak, katiznak, vodka Bombával és Cataflammal, meg még amire éppen van pénzük.
Én levinném a tankötelességet 14 évre, ezeket bent ültetni nettó pénzkidobás. Nem 35, hanem csak 15 fős lenne egy osztály, aztán lehetne haladni.
Persze szavazati jogot cenzushoz kötni.
Gályázzanak csak 12 órában valami szaros gyárban, vagy haljanak éhen, legalább nem örökítik tovább a dekadenciájukat. Ha majd egy generáció fele 25 évesen de 60-nak kinézve, csontsoványan, egy aranyhal értelmi szintjén fog agonizálni az árokpartokon, talán a következő nemzedék észbe kap, hogy kussban kell ülni a padban és tanulni, tanulni, tanulni.
Derékszög, párhuzam, rend, fegyelem, pofa alapállás.
Aztán lesz gazdasági, meg morális fellendülés.