Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tehát humán ismeretre tulajdonképpen nincs is szükség? -Vagy rosszul veszem ki?
A helyesírás egy haszontalan elmebaj. A szövegértés képessége ráadásul ellentétes is a helyesírással, mert a magyar nyelvű szövegek lehetséges gyakorlatban előforduló variációinak a száma olyan hatalmas, hogy ahhoz képest az ún. helyesen írt szöveg csak egy milliomodnyi verzió. Időt fecsérelni egy jelentéktelen nyelvállapot megismerésére ahelyett, hogy a gyakorlatban előforduló nyelvi formák megértését és alkalmazását tanítanánk a rendelkezésre álló hasznos idő pocsékolása lenne.
Zrínyi Miklósról, mint hadvezérről pedig a társadalomtudomány órán hallana néhány mondatot a téli hadjáratával kapcsolatban. Természetesen a Szigeti Veszedelemre ekkor se vesztegetnék időt, mert annak nem volt jelentősége a magyarság megmaradása szempontjából, szemben az eszéki török Dráva-híd felégetésével.
Butaság. Minden nyelvnek van kiforrott és állandó szabályrendszere amelyet nem a te kedvedért vagy bosszantásodra alkotnak meg, de legfőképpen nem én és nem Józsi bácsi a Petőfi utcából.
ui. A társadalomtudomány című tantárgy megnevezését és tantervét nagyon gyorsan visszaváltoztatnám kizárólagosan történelemmé, az oktatási rendszer minden szintjén. Hibásnak tartom azt az elképzelést, hogy egy szakiskolásnak nincs erre szüksége.
Ha ezek a tantárgyak nem lennének, akkor sok gyerekről nem derülne ki, hogy ezekben kimagaslóak, tehát nem tudna ebben az irányban továbbtanulni.
Az elért "eredmények" nem a tantárgyaktól függnek, sőt még csak nem is az osztályok számától függ. Véleményem szerint sokkal fontosabbak lennének a szülők, de ők hiányoznak a gyermek neveléséből.
blogen:
Az ember többek közt a beszéddel emelkedett ki az állatok sorából. Ezzel vagyunk képesek egymás felé közvetíteni a gondolatainkat. Ha hanyagoljuk a nyelv megismerését (szóban vagy írásban) akkor kommunikálni sem tudunk kiemelkedő szinten.
Hosszabb távon pedig egy egységes nyelv több nyelvé eshet szét (lásd: rokon nyelvek.). Például mennyi nép/nemzet keletkezett az írás/nyomtatás elterjedése előtt és mennyi azóta?
Ha nagyobb lélekszámú és egységes marad egy nép az komolyabb védőhálót jelent. Kár hogy nem találták fel a nyomtatást és az egységes helyesírást hamarabb, mert akkor egy nyelvet beszélnénk Kelet-Kínától Magyarországig. Egy hatalmas birodalom lehetnénk természetesen egy picit keletebbi fővárossal.
"Az anyanyelv oktatása pedig teljesen fölöslegesen van a képzésben". Pont az általad idézett Németországban elengedhetetlen az irodalmi német nyelv (Hochdeutsch) tanítása, mivel a bajor Jürgen eléggé nehezen/alig értené meg Hanst Schleswig-Holsteinből ha mindketten a saját nyelvjárásukat használnák.
Például a történelem önmagában teljesen haszontalan tudás, csak akkor ér valamit, ha olyan tudást kapsz, amit felhasználva képes leszel a kortárs földrajzi, gazdasági, társadalmi helyzeteket helyesen elemezni a zajló események függvényében. Ezt se történelemtanítással, se attól elválasztott és önmagában is széttagolt gazdaságföldrajzi oktatással nem tudod elérni. Ez csak akkor működik, ha kezdettől fogva egységben kezeled a lényeges momentumot. Teljesen lényegtelen, hogy kik pusztultak Thermopülai-nál vagy történt e ott valami, az számít, hogy miért volt fölényben a hellén gyalogos a perzsával szemben, annak pedig földrajzi, gazdasági és társadalmi okai voltak. A diákoknak meg kell érteniük hogy működik a világ, hogy a politikában a helyes válaszokat adják az előttük álló kihívásokra és ne érzelmi alapú rossz döntéseket hozzanak. Mert a diákok politizálni fognak és a társadalomtudománynak az oktatásban erre kell felkészítenie őket.
Blogen, Te kint jártad a német általánost és ott szocializálódtál, és onnan veszed, hogy a német oktatás milyen jó, vagy csak a hasadra ütöttél?
Vedd már tudomásul, hogy nincs semmilyen 95%-os átlagember. Ha van egyáltalán olyan kategória, hogy átlagember, akkor az sem sokkal több 50%-nál. A németeknél sincs 95%-os "átlagemberség".
Amit te itt leírtál az egy olyan, magasabb absztrakciós szintet feltételez, amellyel sem az általános iskolás, sem a középiskolás diákok döntő többsége nem rendelkezik.
Töri esetében, évszámok, személyek, események, földrészek pontos ismerete.