Tehát humán ismeretre tulajdonképpen nincs is szükség? -Vagy rosszul veszem ki?
A helyesírás egy haszontalan elmebaj. A szövegértés képessége ráadásul ellentétes is a helyesírással, mert a magyar nyelvű szövegek lehetséges gyakorlatban előforduló variációinak a száma olyan hatalmas, hogy ahhoz képest az ún. helyesen írt szöveg csak egy milliomodnyi verzió. Időt fecsérelni egy jelentéktelen nyelvállapot megismerésére ahelyett, hogy a gyakorlatban előforduló nyelvi formák megértését és alkalmazását tanítanánk a rendelkezésre álló hasznos idő pocsékolása lenne.
Zrínyi Miklósról, mint hadvezérről pedig a társadalomtudomány órán hallana néhány mondatot a téli hadjáratával kapcsolatban. Természetesen a Szigeti Veszedelemre ekkor se vesztegetnék időt, mert annak nem volt jelentősége a magyarság megmaradása szempontjából, szemben az eszéki török Dráva-híd felégetésével.
Butaság. Minden nyelvnek van kiforrott és állandó szabályrendszere amelyet nem a te kedvedért vagy bosszantásodra alkotnak meg, de legfőképpen nem én és nem Józsi bácsi a Petőfi utcából.
ui. A társadalomtudomány című tantárgy megnevezését és tantervét nagyon gyorsan visszaváltoztatnám kizárólagosan történelemmé, az oktatási rendszer minden szintjén. Hibásnak tartom azt az elképzelést, hogy egy szakiskolásnak nincs erre szüksége.
Egy hatalmas birodalom lehetnénk természetesen egy picit keletebbi fővárossal. Mondjuk Nyíregyházával. 
Ha ezek a tantárgyak nem lennének, akkor sok gyerekről nem derülne ki, hogy ezekben kimagaslóak, tehát nem tudna ebben az irányban továbbtanulni.
Az elért "eredmények" nem a tantárgyaktól függnek, sőt még csak nem is az osztályok számától függ. Véleményem szerint sokkal fontosabbak lennének a szülők, de ők hiányoznak a gyermek neveléséből.
blogen:
Az ember többek közt a beszéddel emelkedett ki az állatok sorából. Ezzel vagyunk képesek egymás felé közvetíteni a gondolatainkat. Ha hanyagoljuk a nyelv megismerését (szóban vagy írásban) akkor kommunikálni sem tudunk kiemelkedő szinten.
Hosszabb távon pedig egy egységes nyelv több nyelvé eshet szét (lásd: rokon nyelvek.). Például mennyi nép/nemzet keletkezett az írás/nyomtatás elterjedése előtt és mennyi azóta?
Ha nagyobb lélekszámú és egységes marad egy nép az komolyabb védőhálót jelent. Kár hogy nem találták fel a nyomtatást és az egységes helyesírást hamarabb, mert akkor egy nyelvet beszélnénk Kelet-Kínától Magyarországig.Egy hatalmas birodalom lehetnénk természetesen egy picit keletebbi fővárossal.
Te láthatóan elég jól megtanultad a nyelvet. Érvelésed formailag teljesen rendben van, ezért is tudunk a tartalmi dolgokról vitázni. Hidd el ez nincs így minden esetben. Sokan nem tanulják meg még a magyar nyelvet sem és ezért velük nagyon nehéz kommunikálni. Pedig ők is egy utcában laknak, néznek tévét és beszélgetnek az ismerőseikkel is. Gyakorlati probléma például, hogy ha valaki elmegy az orvoshoz akkor el tudja-e mondani pár perc mi a baja vagy a dokinak ott kell activityzni fél órát. Még csak nem is külön nyelvet beszélnek, hanem az egyik nem tud beszélni(!). Számolatlanul lehetne sorolni a hasonló, a társadalomra káros illetve az egyén boldogulását megnehezítő példákat. Az anyanyelv oktatása jogosan van a képzésben. Ha pedig a szövegértéssel van baj akkor már megette a fene a többi tudományágat. Oké, akkor még mindig ott van a menekülés vékony ösvénye: a testnevelés. Majd lesz a gyerekből focista.
)
)
"Az anyanyelv oktatása pedig teljesen fölöslegesen van a képzésben". Pont az általad idézett Németországban elengedhetetlen az irodalmi német nyelv (Hochdeutsch) tanítása, mivel a bajor Jürgen eléggé nehezen/alig értené meg Hanst Schleswig-Holsteinből ha mindketten a saját nyelvjárásukat használnák.
Például a történelem önmagában teljesen haszontalan tudás, csak akkor ér valamit, ha olyan tudást kapsz, amit felhasználva képes leszel a kortárs földrajzi, gazdasági, társadalmi helyzeteket helyesen elemezni a zajló események függvényében. Ezt se történelemtanítással, se attól elválasztott és önmagában is széttagolt gazdaságföldrajzi oktatással nem tudod elérni. Ez csak akkor működik, ha kezdettől fogva egységben kezeled a lényeges momentumot. Teljesen lényegtelen, hogy kik pusztultak Thermopülai-nál vagy történt e ott valami, az számít, hogy miért volt fölényben a hellén gyalogos a perzsával szemben, annak pedig földrajzi, gazdasági és társadalmi okai voltak. A diákoknak meg kell érteniük hogy működik a világ, hogy a politikában a helyes válaszokat adják az előttük álló kihívásokra és ne érzelmi alapú rossz döntéseket hozzanak. Mert a diákok politizálni fognak és a társadalomtudománynak az oktatásban erre kell felkészítenie őket.
Blogen, Te kint jártad a német általánost és ott szocializálódtál, és onnan veszed, hogy a német oktatás milyen jó, vagy csak a hasadra ütöttél?
Vedd már tudomásul, hogy nincs semmilyen 95%-os átlagember. Ha van egyáltalán olyan kategória, hogy átlagember, akkor az sem sokkal több 50%-nál. A németeknél sincs 95%-os "átlagemberség".
Amit te itt leírtál az egy olyan, magasabb absztrakciós szintet feltételez, amellyel sem az általános iskolás, sem a középiskolás diákok döntő többsége nem rendelkezik.
Töri esetében, évszámok, személyek, események, földrészek pontos ismerete.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..